۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

احضار دو شهروند کرد به ستاد خبری اداره اطلاعات سلماس







 دو نفر از شهروندان کرد سلماس طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن ایوری فرزند زینال و علاالدین عبدالله‌زاده فرزند محمد دو شهروند کرد ساکن سلماس در پی احضار اداره اطلاعات این شهر، چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار گرفتند.
این در حالیست که طی هفته‌های اخیر اکثر شهروندان کرد این شهر مورد بازجویی‌های مداوم و سیستماتیک در ارتباط با فرزندانشان در خارج از ایران قرار گرفته بودند.

دستگیری ۴ نفر در سیرجان به اتهام "توهین به مسئولان" در فیس بوک




دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفته است که ماموران وزارت اطلاعات در این شهر چهار نفر را "به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مسئولان در فضای مجازی فیسبوک" دستگیر کرده و تحقیقات مقدماتی از آنان آغاز شده است.
بنا به گزارش ایسنا، مهدی بخشی با اعلام این خبر تصریح کرد: قبلا در این راستا دستگیری‌هایی داشته‌ایم که منجر به صدور آرایی شده و برخی از این متهمان به حبس محکوم شده‌اند.
وی در ادامه اظهار کرد: در مورد متهمان اخیر نیز تحقیقات مقدماتی در حال انجام است که در هفته‌های آتی پس از صدور رای، اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.
دادستان سیرجان افزود: اقداماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مسئولان و انتشار تصاویری که فاقد حجاب باشند، جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
بخشی اظهار کرد: کسانی که تا کنون مرتکب چنین افعالی می‌شدند، از این به بعد فعالیت خود را قطع کنند و مواظب باشند که در صورت ادامه فعالیت و شناسایی با آنان برخورد خواهد شد که در این صورت احکام شدیدی در انتظارشان است.