۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

بازداشت سه دگراندیش دینی در کرج و انتقال ایشان به بند ۲۰۹ اوین








سه تن از دگراندیشان مذهبی بنامهای پیمان فتاحی، مرتضی رسولیان و امیررضا الماسیان روز چهارشنبه ۳ آبان ماه در کرج بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۳ آبان ماه سه تن از اعضای گروه موسوم به جمعیت آل یاسین در کرج بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شوند.
این سه تن که پیمان فتاحی، مرتضی رسولیان و امیررضا الماسیان نام دارند بخاطر اعتقادات مذهبی خود در حالی بازداشت شدند که تا این لحظه اجازه تماس تلفنی و یا ملاقات با بستگان خود را پیدا نکرده‌اند.
پیمان فتاحی که برای چهارمین بار بازداشت می‌شود پرونده مفتوحی با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب دارد.

بازداشت ستار بهشتی وبلاگ نویس








 ستار بهشتی وبلاگ نویس و فعال در فضای مجازی ظهر امروز در پی مراجعه مامورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر امروز ساعت ۱۲ ستار بهشتی از فعالین فضای مجازی با مراجعه مامورین امنیتی به درب منزل پدری‌اش واقع در رباط کریم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.
این فعال در فضای مجازی پیش‌تر در هفته گذشته نیز مدت ۷۲ ساعت را در بازداشت گذرانده بود.
گفتنی است، عمده فعالیتهای ستار بهشتی در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و وبلاگ نویسی بوده است.

انتقال حسین رونقی به بیمارستان هاشمی‌نژاد جهت سی تی اسکن هسته‌ای








حسین رونقی ملکی به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران اعزام و پس از سی تی اسکن هسته‌ای به زندان عودت داده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی ملکی امروز صبح ۹ آبان ماه به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران منتقل و پس از انجام سی تی اسکن هسته‌ای به زندان بازگردانده شده است.
گفتنی است، در تاریخ ۳۰ مهرماه نیز در پی وخامت وضع جسمی، حسین رونقی را بصورت اورژانس به بیمارستان منتقل نموده بودند.

محاکمه ۱۱ شهروند بهایی در مشهد








 ۱۱ شهروند بهایی ساکن مشهد به اتهام تبلیغ علیه نظام تحت تبلیغ بهاییت و عضویت در جامعه بهایی محاکمه شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز یک شنبه ۷ آبان ماه ۱۳۹۱ یازده شهروند بهایی ساکن مشهد در دادگاه انقلاب مشهد به اتهام "تبلیغ علیه نظام تحت تبلیغ بهاییت" و "عضویت در جامعه بهایی" محاکمه شده و مقرر گردید حکم صادره بزودی اعلام گردد.
قابل ذکر است که همگی این شهروندان بهایی در اواخر سال گذشته، بازداشت و به قید وثیقه آزاد شدند که دادگاه مذکور در رابطه با همین پرونده می‌باشد.
اسامی شهروندان بهایی فوق الذکر عبارتست از: نگین احمدیان – عزت الله احمدیان – نگار ملک‌زاده – نوید نبیلی – حوریه محسنی – فتانه حاجی‌پور – شایان تفضلی – آرمان مختاری – شهزاد خلیلی - بهناز حداد‌زاده و نغمه ذبیحیان.

مرگ ۴ کارگر در ریزش معدن در گلپایگان








ریزش زمین در معدن اهرا سپاهان در منطقه لایبید از توابع گلپایگان ظهر امروز جان چهار کارگر را گرفت.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:کارگران در این معدن با دستگاهی به نام apostrophe پیکور apostrophe کار می کردند که ناگهان زیر پایشان خالی شد.
وی گفت: در این حادثه پنج نفر صدمه دیدند که سه نفر آنها به علت شدت جراحات در دم فوت کردند.
وی با بیان اینکه یک نفر دیگر بعد از اعزام به بیمارستان امام حسین گلپایگان فوت کرد، افزود: کارهای احیای یک مصدوم دیگر انجام شد ولی وضع او نیز وخیم است.
خانبازی گفت: برای کمک رسانی به مصدومان در این حادثه، چهار امدادگر از پایگاههای قروقچی و موته با یک دستگاه آمبولانس و خودروی نجات در صحنه حاضر شدند.