۱۳۹۱ آبان ۱۱, پنجشنبه

بازداشت یکی از مدیران معاونت سینمایی وزارت ارشاد








 یکی از از مدیران معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چند روز گذشته بازداشت شد.
بنا به گزارش فارس ،این خبرگزاری دلیل این دستگیری را مشکلات مالی ذکر کرده و افزوده که این مدیر سینمایی به دلیل مشکلات ‌و حساب‌های مالی با یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان سینمایی دستگیر شده است.
همچنین این خبرگزاری خبر داده که این مدیر دستگیر شده در ماه‌های اخیر نیز با رئیس سازمان سینمایی اختلاف‌های زیادی بر سر موضوع خانه سینما پیدا کرده بود.

بازداشت دری امری شهروند بهایی جهت اجرای حکم








دری امری شهروند بهایی ساکن مشهد جهت اجرای محکومیت ۶ ماه زندان بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند بهایی ساکن مشهد به نام "دری امری" که طبق حکم دادگاه بدوی به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ بهاییت به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود صبح روز دوشنبه ۸ آبان ماه جهت پیگیری رای دادگاه تجدید نظر به دادگاه انقلاب مشهد احضار که پس از معرفی خود، بدون اعلام قبلی بازداشت گردید و برای گذراندن دوره محکومیت به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.
لازم به ذکر است دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی حکم بدوی نامبرده را به شش ماه حبس تعزیری تقلیل داد.
یادآوری می‌شود بجز نامبرده پنج شهروند بهایی زن دیگر به نام‌های رزیتا واثقی، نورا نبیل‌زاده، سیما اشراقی، ناهید قدیری و سونیا احمدی که پیش از این هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند در حال گذراندن دوران محکومیت در زندان وکیل آباد مشهد هستند.

نه زندانی سیاسی زن در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زدند








 ۹ زندانی سیاسی زن در زندان اوین تهران در اعتراض به یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان به بند زندانیان سیاسی زن دست به اعتصاب غذا زدند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، ۲۰ زن از نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین با یورش به بند زندانیان سیاسی زن، و بازرسی بدنی آن‌ها که با "توهین" همراه بود، اقدام به تفتیش وسایل شخصیشان کردند.
پس از آن ماموران حفاظت زندانیان سیاسی را به حیاط کوچک بند هدایت کرده و برای ساعتی همه زندانیان سیاسی را در فضای کوچک و نامناسب محبوس کرده و شروع به تفتیش وسایل شخصی آنان کردند که این حرکت با واکنش زندانیان زن روبرو شد.
سپس شماری از زندانیان سیاسی زن برای نشان دادن اعتراض خود به این یورش، اقدام به اعتصاب غذا کردند.
تا کنون ۹نفر از زندانیان سیاسی زن از جمله بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم‌زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی و راحله زکایی در اعتراض به این اقدام ماموران حفاظت -اطلاعات زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
زندانیان سیاسی زن خواستار عذرخواهی رسمی رئیس زندان اوین و مسوولان اداره حفاظت این زندان و همچنین ارایه ضمانت‌هایی از سوی آنان مبنی بر عدم تکرار چنین رفتارهای شده‌اند.
لازم به یاداوری است پس از شروع به کار علی اشرف رشیدی به عنوان رئیس زندان اوین فشار‌ها به زندانیان سیاسی افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش‌ها این فشار‌ها طی هفته‌های گذشته با سخت گیری برای اعزام و درمان زندانیان سیاسی، بازرسی‌های بدنی در هنگام خروج و ورود و اجازه دخالت ماموران امنیتی در امور زندان تشدید و این امر سبب نارضایتی و نگرانی زندانیان سیاسی شده است.

هفتاد تن از شرکت کنندگان در سرای اهل قلم بازداشت شدند








در پی برگزاری مراسم در سرای اهل قلم ۷۰ تن از شرکت کنندگان در این مراسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حمله شب گذشته ماموران امنیتی به سرای اهل قلم اکثر افراد حاضر در این مراسم (حدود هفتاد نفر) توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، اکثر بازداشت شدگان پس از احراز هویت آزاد شدند.
وب سایت بازتاب امروز از آزادی پنجاه تن از شرکت کنندگان در این مراسم خبر داده است، اسامی بازداشت شدگان تاکنون مشخص نشده است اما براساس گزارشات شاهدان قاسم شعله سعدی، مهدی خزعلی، اکبر امینی، پژمان ظفرمند، محمد پارسی و مهدیه گلرو جزء بازداشت شدگان این مراسم بوده‌اند.

توقیف فیلم "خسته نباشید" به کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرایی








در ادامه اِعمال محدودیت ها در حوزه فرهنگی، فیلم "خسته نباشید"که باران کوثری یکی از بازیگران آن بوده توقیف شده است.
افشین هاشمی یکی از کارگردانان فیلم "خسته نباشید" در گفت‌و‌گو باسینماپرس گفت: هیچ چیز در مورد توقیف فیلم نمی‌دانم اما حوزه هنری در حال مذاکره برای رفع مشکلات فیلم است تا ساخت آن ادامه یابد. امیدوارم مشکلات برطرف شود تا بتوانیم ساخت فیلم را ادامه دهیم.
در حالیکه تاکنون حدود ۷۰ درصد از فیلمبرداری این پروژه به کارگردانی مشترک افشین هاشمی و محسن قرائی انجام شده بود، سه روزی است فیلمبردای آن متوقف شد. فیلمنامه این فیلم را محمد رضایی راد بر اساس طرحی از رضا میرکریمی نوشته است و قرار است سپیده عبدالوهاب آن را مونتاژ کند.
فیلم داستان رومن و ماریا زوجی جهانگرد است که درگیر اختلافاتی با یکدیگرند. آن‌ها در میانه سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی طرف قراردادشان به مشکل بر می‌خورند. تا اینکه مرضی، مستخدم اخراجی هتل به کمک پسر عمویش برای آن‌ها نقشه می‌کشند.
غوغا بیات، جلال فاطمی، حسام محمودی، فرزاد باقری، باران کوثری و رویا افشار بازیگران این فیلم هستند. "خسته نباشید!" محصول حوزه هنری است و تهیه کنندگی آن را رضا می‌رکریمی بر عهده دارد.
از سوی دیگر به گزارش ایسنا، سهیل جهان‌بیگلری، مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری، در این باره گفت: مشکلات مربوط به قوانین ساخت است که چند روزی کار را متوقف کردیم تا حل شود.
وی افزود: بر اساس اعلام پروانه مشروط، ما کار‌هایمان را آغاز کردیم و از ما خواستند تا پرونده تکمیل شود و آن را کامل کردیم، طی امروز و فردا پروانه قطعی صادر خواهد شد.
روایت سایت روزنامه ایران از این خبر اما از این قرار است، که مقامات حراست ارشاد با حضور در پشت صحنه "خسته نباشید" که تهیه آن برعهده رضا می‌رکریمی است تولید این فیلم را متوقف کردند.
بر اساس این گزارش رضا میرکریمی که به تازگی تهیه کنندگی فیلمی با عنوان "خسته نباشید" را برعهده گرفته است در حالی که فیلمبرداری این کار نزدیک به نود درصد انجام شده بود به ناچار و بنا به دستور حراست وزارت ارشاد مجبور شد فیلمبرداری کار را متوقف کند.
کارگردانی "خسته نباشید" به صورت مشترک توسط افشین هاشمی و محسن قرایی انجام شده است که این دو نفر از جمله عوامل تولید آخرین فیلم بهرام بیضایی "وقتی همه خوابیم" بوده‌اند.
براساس این گزارش چند روز قبل و در حالی که گروه در لوکیشنهایی در حوالی کرمان در حال فیلمبرداری بودند با حضور سرزده نماینده حراست وزارت ارشاد مواجه شده و حکم تعطیلی پروژه به آن‌ها ابلاغ شده است. گویا در این حکم دلیل تعطیلی پروژه، نداشتن پروانه ساخت عنوان شده است در حالی که اداره ممیزی ارشاد پیش از این با ارائه موافقت اصولی، ساخت فیلم را بلامانع دانسته بود.
صدور حکم توقیف کار سبب ساز آن شد که تیم تولید به تهران بازگشته و منتظر بمانند تا رایزنی با عوامل ارشاد به نتیجه برسد تا ادامه فیلمبرداری کار پی گرفته شود. این روز‌ها رضا می‌رکریمی در حال انجام مذاکراتی با مسئولان ارشاد است تا بتواند هر چه زود‌تر تکلیف این پروژه را مشخص کند.

هشت زندانی در زندان اوین مخفیانه اعدام شدند








 هشت زندانی محبوس در زندان قزلحصار پس از انتقال به زندان اوین در این زندان اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هشت تن از زندانیان محبوس در زندان قزلحصار که عمدتا با جرائم مواد مخدر بوده‌اند روز شنبه از این زندان به اوین منتقل و بامداد روز یک شنبه اعدام شدند.
علی رغم گذشت سه روز از اجرای حکم اعدام این افراد تاکنون رسانه‌های نزدیک به حاکمیت از اجرای این احکام اطلاع رسانی نکرده‌اند، تلاش گزارشگران هرانا برای کسب اطلاع از هویت اعدامشدگان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.