۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

بی‌خبری ۱۰ روزه از وضعیت احمد شاه‌رضایی








احمد شاه‌رضایی فعال سیاسی از تاریخ ۲ آبان ماه سال جاری بازداشت و تا کنون از وضعیت وی خبری در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد شاه‌رضایی فعال دانشجویی سابق که پیش‌تر نیز سابقه بازداشت در مقابل دانشگاه تهران را داشته است، در تاریخ ۲ آبان ماه سال جاری در حین رفتن به محل خدمت سربازی بازداشت شد.
با گذشت ۱۰ روز از تاریخ بازداشت وی، هیچ گونه خبری از سرنوشت وی در دست نیست.
یکی از نزدیکان احمد شاه‌رضایی به گزارشگر هرانا گفت: بازداشت وی در رابطه با پرونده بازداشت‌های چهار تن از فعالین در کرج و شهریار بوده است. در تاریخ ۱۹ مهر ماه که این چهار نفر دستگیر شدند احمد در خانه نبود و موفق به دستگیریش نشدند.
گفتنی است، در تاریخ ۱۹ مهر ماه سال جاری چهار تن از فعالین سیاسی کرج بنامهای بابک ساران، هومن آرمندی، مهدی صمدی و وحید برقی بازداشت شدند. تا کنون بابک ساران و وحید برقی از زندان آزاد شده‌اند.
احتمال می‌رود احمد شاه‌رضایی هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین باشد.

قطع ملاقاتهای چهار تن از زندانیان سیاسی اوین با همسران دربندشان








ملاقاتهای چهارتن از زندانیان بند ۳۵۰ اوین با همسرانشان در بند زنان (نسوان) بمدت پنج هفته قطع شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین به نام‌های احمد دانشپور مقدم، اصغر محمودیان، محسن دانشپور مقدم و محمد علی غلام‌نژاد از ملاقات و دیدارهای هفتگی با همسرانشان که در بند زنان به سر می‌برند بیش از پنچ هفته است که محروم شده‌اند.
در طی پنج هفته گذشته تنها در اول آبان ماه با حضور ماموران وزارت اطلاعات به مدت پانزده دقیقه به ایشان ملاقات داده شد و ایشان در بیرون از بند ۳۵۰ و بند زنان، در ورودی بند زنان با هم دیدار کرده‌اند.
آقایان محسن و احمد دانشپور مقدم هر دو به اعدام محکوم شده‌اند و آقای اصغر محمودیان نیز به ۶ سال حبس تعزیری محکوم و محمد علی غلام‌نژاد نیز به دو سال حبس محکوم شده‌است.
گفتنی است، محسن دانشپورمقدم ۶۸ سال سن دارد و از ناراحتی‌های قلب، آرتروز زانو و اعصاب رنج می‌برد و قدرت تحمل زندان را نداشته و باید هرچه زود‌تر آزاد شود.
همچنین احمد دانشپور مقدم به شدت از ناراحتی‌های کلیوی و گوارشی رنج می‌برد و به خونریزی رکتوم مقعد دچار شده است که تاکنون به وضعیت پزشکی وی رسیدگی نشده است.

تقلیل مجازات رضا شهابی و وخامت وضعیت جسمی وی








محکومیت رضا شهابی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی تقلیل یافت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طبق ابلاغیه‌ای از سوی دادگاه انقلاب که به رویت رضا شهابی رسیده است دو سال از محکومیت وی کاهش یافته است.
وی پیشتر به شش سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.
با این حساب در صورت پرداخت جریمه ۷ میلیونی که برای این فعال کارگری در نظر گرفته شده است، وی در تاریخ ۱۳۹۳/۱/۱ باید از زندان آزاد شود و در غیر اینصورت ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ آزاد خواهد شد.
همسر رضا شهابی به گزارشگر هرانا گفت: حکم جریمه وی برای کمک مالی به دیگر کارگران برای وی صادر شده است.
هم چنین همسر رضا شهابی در مورد وضعیت جسمی وی ادامه داد: بعد از عمل جراحی وضعیت جسمی ایشان بد‌تر شده است، اکنون دردهای پیش از عمل بیشتر نیز شده است. پیش‌تر تنها سمت چپ بدنشان با درد و مشکل روبرو بود که اکنون این درد به سمت راست بدن ایشان نیز منتقل شده است. از دیگر مشکلات ایشان می‌توان به بی‌حسی انگشتان دست، اختلال و ناتوانی در حرکت گردن و همچنین بی‌حسی پا اشاره کرد.