۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

اعدام در ملاء عام سه زندانی جوان در اراک








سه جوان که متهم بودند دختری را ربوده و به وی تجاوز کرده بودند صبح امروز در مقابل چشم مردم در میدان فراهان اراک اعدام شدند.
بنا به گزارش مهر، رئیس کل دادگستری استان مرکزی درجمع خبرنگاران مدعی شد: محکومین به عنوان مسافرکش اقدام به ربودن دختری کرده و در منزل یکی از متهمان به وی تجاوز کرده بودند.
حجت الاسلام حکمت علی مظفری ادامه داد: متهم ردیف اول این پرونده به جز جرم تجاوز به عنف، مرتکب قتل نیز شده بود.
این محکومان شامل "بهزاد - ع" متهم ردیف اول ۲۷ ساله، "مهدی - م" ۳۷ ساله و "میثم - م" ۲۷ ساله متهمان ردیف دوم و سوم هستند که پرونده آنان در شعبه سه دادگاه کیفری استان رسیدگی شده است.

انتقال ناگهانی زندانیان سلفی محکوم به اعدام به زندان قزل حصار








 در پی انتقال ناگهانی ده تن از زندانیان محکوم به اعدام از زندان رجایی شهر به زندان قزل حصار نگرانی از احتمال اجرای حکم ایشان افزایش یافت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده تن از زندانیان سلفی محکوم به اعدام در تاریخ بیست و سوم آبان ماه ۱۳۹۱ از بند زندانیان عقیدتی سیاسی کرد واقع در بند ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج بر خلاف عرف رایج در زندان‌های ایران به زندان قزل حصار منتقل شده‌اند.
حامد احمدی، بهرام احمدی، کمال مولایی، اصغر رحیمی، بهنام رحیمی، جهانگیر دهقانی، محمد ظاهر بهمنی، جمشید دهقانی، کیوان زند کریمی، هوشیار محمدی از سوی مقامات قضایی متهم به عضویت در گروه سلفی هستند که در ترور یکی از روحانیون سنی مذهب به نام ماموستا محمد شیخ السلام در مورخه ۲۶ شهریورماه سال ۸۸ دخالت داشته‌اند.
بنابه اطلاعات بدست آمده بیشتر این افراد نزدیک به یک سال در سلولهای انفرادی بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج نگهداری شده، سپس به سلولهای بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافته و سپس به زندان گوهر دشت کرج منتقل شدند. همه این افراد در تیرماه سال ۹۰ از سوی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب شهر تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام عضویت در گروهای سلفی و مشارکت در ترور به اعدام محکوم شده‌اند.
این افراد فاقد وکیل تعیینی بوده و حکم آن‌ها در دیوان عالی کشور نیز تائید شده و در ماه‌های گذشته جهت اجرای حکم به دایره اجرای احکام زندان رجایی شهر کرج ابلاغ شده است و هر لحظه احتمال اجرای حکم این افراد وجود دارد.

هجوم مجدد مامورین پلیس فتا به منزل یک وبلاگ‌نوس مسیحی








روز گذشته تعدادی از ماموران لباس شخصی که گفته‌اند از طرف پلیس فتا آمده‌اند، با در دست داشتن حکم جلب و بدون حکم تفتیش، به منزل علیرضا ابراهیمی نوکیش مسیحی هجوم برده و منزل وی را بازرسی می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این برای سومین بار است که مامورین به منزل ایشان و پدر وی مراجعه می‌نمایند و قصد جلب و بازداشت وی را داشته‌اند.
در تاریخ دهم خرداد ماموران به منزل شخصی پدر وی هجوم آورده و لپ تاب، مقالات و نوشته‌های وی در خصوص مسحیت و کتاب‌های مربوط به این موضوع را ضبط و با خود می‌برند.
در تاریخ هفت خرداد ماه ۱۳۹۱ ماموران لباس شخصی به منزل آقای ابراهیمی هجوم برده و به علت نبودن ایشان موفق به دستگیری وی نمی‌شوند اما دو نفر از دوستانش به نام‌های سعید و صادق میرزایی که آن‌ها هم از نوکیشان مسیحی هستند بازداشت و به محل نامعلومی منتقل می‌گردند. هر دو این نوکیشان به اتهام تبلیغ علیه اسلام و اقدام علیه امنیت کشور در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.
آقای ابراهیمی وبلاگ نویس نوکیش بوده و در سه سال گذشته به مسیحت پیوسته است.
او به همراه تعدادی از نوکیشان دیگر مسیحت را تبلیغ می‌نموده است که دو نفر از آن‌ها توسط پلیس بازداشت می‌گردند.

جان زهرا منصوری در اثر عدم تحویل داروی بیماری صرع در خطر است








زهرا منصوری که از بیماری صرع رنج می‌برد از دریافت داروهای حیاطی خود در زندان محروم شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهرا منصوری زندانی سیاسی ۶۰ ساله بند زنان زندان اوین که به تازگی برای گذراندن دوران محکومیت دو ساله خویش دستگیر شده است از بیماری صرع رنج می‌برد.
در این بیماری مصرف داروهای ویژه بیماری صرع با دز مناسب، منطبق با تجویز پزشک بسیار مبرم و حیاتی است.
باوجود این نیاز حیاتی مسئولین زندان اوین از دادن داروهای تجویز شده زیر نظر دکتر معالج که توسط همسر زهرا منصوری از خارج از زندان تهیه شده خود داری می‌کنند و به جای آن داروی ناشناخته‌ای را بدون تجویز دکتر به زهرا منصوری تحویل می‌دهند.
این در حالی است که طبق گفته پزشک معالج وی، حمله دوباره صرع در این سن خطر مرگ برای ایشان به همراه دارد.
زهرا منصوری در حالی به زندان اوین منتقل شده است که به تازگی بر اثر عمل مربوط به ناراحتی‌های روده، بسیاری از اعمال طبیعی بدن انسان، نظیر نشستن برایشان دشوار شده است.
قابل ذکر است که ایشان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم به دلیل وضعیت خاص جسمی به ۲ سال حبس تعزیری و ۵ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.

اعدام یک جوان در زندان گوهردشت کرج به اتهام قتل







جوانی که متهم به قتل در یک نزاع خیابانی بود در زندان گوهردشت کرج اعدام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز یک جوان بنام حسین بهمنی طالب در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.
حسین بهمنی متولد ۱۳۶۷ بود و به اتهام قتل در نزاع خیابانی به مرگ محکوم شده بود.
مراسم اعدام وی با حضور جمشیدی رئیس اجرای احکام دادگاه عمومی تهران انجام شد.

اجرای حکم قطع دست دو زندانی در ملاء عام








دستگاه قضایی در شهر یزد انگشتان دو زندانی را به اتهام سرقت در ملاء عام قطع کرد.
رییس کل دادگستری استان یزد در گفتگو با ایسنا از اجرای حد اسلامی و قطع چهار انگشت دست دو سارق در یزد خبر داد و گفت: این حد برای عبرت بزه‌کاران در ملاء عام به اجرا در آمد.
وی افزود: در رابطه با تجاوز به عنف، دو نفر در نوبت اعدام هستند که به زودی حکم مربوطه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

ده ها هزار نفر از کارگران صنعت فولاد از حقوق خود محرومند








یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نسبت به حقوق از دست رفته ۸۸ هزار نفر از کارگران صنعت فولاد تذکر داد.
این عضو کمیسون صنایع گفت: ۸۸ هزار نفر از کارگران صنعت فولاد مدتی است که حقوق خود را دریافت نکردند.
به گزارش خانه ملت، سید هادی حسینی در نشست علنی روز یکشنبه ۲۱ آبان مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و معدن و تجارت و وزیر رفاه و تأمین اجتماعی نسبت به حقوق از دست رفته کارگران صنعت فولاد تذکر داد و گفت: از مسئولین می‌خواهم به مشکلات کارگری رسیدگی کرده و حقوق از دست رفته کارگران صنعت فولاد را بدهد.

کارگران نساجی مازندران در مقابل مجلس تجمع کردند








 حدود صد کارگر نساجی مازندران، به نمایندگی از سایر کارگران ِ این کارخانه، روز سه شنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، این کارگران، خواستار برکناری سرمایه گذار خارجی، بازگشایی کارخانه و دریافت ۲۷ ماه دستمزد معوقه خود هستند.
نماینده منتخب کارگران نساجی مازندران به خبرگزاری ایلنا گفته است این کارخانه در سال ۱۳۸۸ به یک سرمایه گذار از شرکت ترکیه واگذار شده، اما از آن زمان تا کنون مسوولان به تعهدهای خود در قبال کارگران عمل نکرده‌اند.

اعتصاب ۴۰۰ راننده بونکر در کارخانه سیمان بجنورد‎









یک فعال کارگری در بجورد گفت: بیش از ۴۰۰ راننده بونکر در کارخانه سیمان بجنورد طی دو هفته جاری در اعتراض به عدم افزایش کرایه حمل سیمان، به اعتراض صنفی اقدام کرده و دست از کار کشیده‌اند.
فرهاد هدایتی، دبیر خانه کارگر خراسان شمالی در این باره به ایلنا گفت: رانندگان بیش از ۴۰۰ تریلی و بونکر حمل سیمان بجنورد به دلیل ناکافی بودن کرایه حمل بار طی دو هفته اخیر معترض بوده و اظهار کرده‌اند مبلغ کنونی کرایه حمل سیمان برایشان به صرفه نیست و در صورت عدم افزایش، با کارخانه سیمان هیچ گونه همکاری نخواهند داشت.
او افزود: مسئولان استانی در واکنش به اعتراض بونکر داران این کارخانه، کرایه حمل این کامیون‌ها را افزایش داده‌اند و این در حالی است که این رانندگان همچنان از دستمزد در نظر گرفته شده از سوی مسئولان ناراضی هستند.
در این زمینه یکی از اعضای شورای اسلامی کار کارگران کارخانه سیمان بجنورد از افزایش ۱۷ درصدی کرایه حمل بار رانندگان بونکر خبر داد و گفت: طبق مصوبه و توافق صورت گرفته بین نماینده کامیون داران و کارخانه، ۱۷ درصد به کرایه‌های قبلی اضافه و مقرر شده است که از امروز صبح اجرایی شود.
او با بیان اینکه در مجموع ۴۰۰ رانندهخ بونکر وتریلی در این اعتراض شرکت داشتند، تصریح کرد: هر ساله افزایش قیمت در بخش کرایه حمل سیمان با توافق دو طرف صورت می‌گیرد که امسال با وحود افزایش هزینه‌های جاری، دریافت این مبالغ برای رانندگان به صرفه نیست

برخورد توهین آمیز با محمد بنازاده امیرخیزی








 مسئولین زندان رجایی شهر کرج هنگام اعزام محمد بنازاده امیرخیزی وی را مجبور به پوشیدن لباس فرم زندان کرده و به وی پابند زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی دو هفته گذشته در زندان رجایی شهر کرج، پوشیدن لباس فرم هنگام خروج از زندان اجباری شده است.
این لباس‌ها که غالبا آلوده بوده و موجب انتقال شپش و بیماریهای پوستی می‌گردد و همچنین تحقیرآمیز می‌باشد، اعتراض زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج را برانگیخته است.
روز گذشته سه‌شنبه ۲۳ آبان محمد بنازاده امیرخیزی زندانی سیاسی ۶۳ ساله زندان رجایی شهر کرج پس از مدت‌ها انتظار به بیمارستانی خارج از زندان اعزام می‌شود.
مسئولین اعزام که ریاست ایشان را فردی بنام مهدی کمالی‌فر برعهده داشت باوجود کهولت سن، به این زندانی سیاسی پابند می‌زنند و حتی در داخل بیمارستان نیز حاضر به بازکردن پابند از پای ایشان نمی‌شوند.
در هنگام بازگشت به زندان نیز زندان بان‌ها این زندانی مسن را برهنه کرده و به شکل توهین آمیزی به بازرسی وی می‌پردازند.
محمد بنازاده امیرخیزی زندانی سیاسی و بازاری سر‌شناس با وجودی که از ناراحتی شدید پروستات رنج می‌برد، تاروز گذشته با ممانعت مسئولین زندان برای اعزام به بیمارستان جهت انجام آزمایشات ضروری مواجه شده بود.
لازم به یاد آوری است که آقای محمد بنازاده امیرخیزی ۶۳ ساله در ۹ آذرماه سال ۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین و سپس زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.