۱۳۹۱ آذر ۱۴, سه‌شنبه

ضرب و شتم هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز به جرم همبستگی با زلزله زدگان








 نیروی انتظامی مستقر در ورزشگاه آزادی روز گذشته در حاشیه دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و  تراکتورسازی تبریز اقدام به ضرب و شتم تماشاگران تبریزی کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تماشاگران این باشگاه در اقدامی نمادین با لخت شدن در ورزشگاه با زلزله زدگان ورزقان ابراز همدردی نمودند که در پی این حرکت انسان دوستانه گارد ضد شورش به صفوف تماشاگران حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
حدود ۳ ماه از زلزله دردناک ورزقان و بی‌خانمان شدن بسیاری از هموطنان آذری می‌گذرد و در این مدت مسئولان کشور به دفعات و به صورت مکرر در خصوص بازسازی این مناطق قبل از سرد شدن هوا وعده‌‌‌ها و قول‌هایی داده بودند که به نظر می‌رسد تا عملی شدن این وعده‌ها همچنان زمان زیادی باقی مانده است.

اجرای کنسرت در مشهد برای همیشه منتفی شد









 در ادامه اعمال محدودیت برای جوانان و هنرمندان، رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی درباره برگزاری کنسرت در شهر مشهد اعلام کرد که «به حرمت حرم رضوی به هیچ کنسرتی در مشهد اجازه برگزاری نمی‌دهیم.» 

به گزارش تارنمای جرس، چندی پیش قرار بود گروه اشتیاق به سرپرستی و آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی علیرضا قربانی در روز‌های ۲۰ و ۲۱ آبان در دانشگاه فردوسی مشهد روی صحنه برود. با وجود خبررسانی و کسب مجوزهای لازم از اداره ارشاد استان این کنسرت در حالی که نیم ساعت به پرواز گروه به مشهد مانده بود، لغو شد. 

قبل‌تر از این هم قرار بود حسین علیزاده در جریان تور کنسرت دونوازی خود به همراه پژمان حدادی که در شهر‌های مختلف برگزار شد در شهر نیشابور هم که از شهر‌های استان خراسان محسوب می‌شود روی صحنه برود. 

همه برنامه‌های اعلام شده این تور کنسرت اجرا شدند و تنها اجرای شهر نیشابور بود که لغو شد. البته مسئولان ارشاد نیشابور دلیل مشخصی برای لغو این کنسرت اعلام نکردند و به نظر می‌آمد که لغو این برنامه مشمول مشکلات اداری شده است. 

به گزارش روزنامه بهار برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها در این سال‌ها تقریبا از قانون و قاعده مشخصی برخوردار نبوده است. 

در اسفند ماه سال ۸۸ کنسرت همایون شجریان به همراه گروه همنوازان حصار باز هم با وجود خبر‌رسانی لغو شد. در آن زمان وجود دو نوازنده زن در گروه از دلایل لغو این کنسرت اعلام شد. 

آن زمان مدیران وزارت ارشاد در بخش موسیقی مخالف لغو این کنسرت بودند اما به تشخیص مدیران استان این کنسرت برگزار نشد.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری به اعتصاب غذای خود پایان داد








 نسرین ستوده، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین که از ۴۹ روز پیش به دلیل محدودیت‌ها بر روی خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود؛ با رسیدن به خواسته‌اش به اعتصاب خود پایان داد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا خندان همسر این وکیل دربند در صفحه فیس بوک خود با اعلام این خبر نوشت: "در ملاقات استثنایی عصر امروز، نسرین با توجه به برداشتن محدویت قضایی مهراوه به اعتصاب خود پایان داد."
گفتنی است، جمعی از فعالین مذاکراتی را با رییس مجلس و قوه قضاییه انجام دادند که در نتیجه این مذاکرات محدودیت اعمال شده بر دختر نسرین ستوده رفع شد.

وحید اصغری از رفتن به دادگاه امتناع کرد








وحید اصغری وب نگار زندانی و محکوم به اعدام در بند ۳۵۰ زندان اوین از رفتن به دادگاه خود داری کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید اصغری که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام راه اندازی سایت‌هایی با محتوای پورنوگرافیک به اعدام محکوم شده است، در تاریخ شنبه ۱۱ آذر ماه از رفتن به دادگاه خودداری کرد.
وی که باید در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی حاضر شود دلایلی چون عدم صلاحیت دادگاه و سوء استفاده صلواتی از حضور فیزیکی متهم برای حکمهای از پیش تعیین شده و نیز اجبار به پوشیدن لباس زندان و دستبند را برای تحریم دادگاه عنوان کرد.
گفتنی است، وحید اصغری در سال ۸۷ همزمان با بازداشت جمعی از فعالین سایبری در یک پروژه امنیتی از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شده است.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برای دیگر متهم این پرونده به نام‌ سعید ملک‌پور نیز که تحت عنوان پروندهٔ مضلین محاکمه شدند، حکم اعدام صادر کرده بود و هم‌چنین دیگر متهم این پرونده، حسن سی‌سختی را به حبس ابد محکوم نموده است.

از اعزام محمود دولت‌آبادی به بیمارستان ممانعت به عمل آمد










مسئولین زندان اوین از اعزام محمود دولت‌آبادی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ به بیمارستان در آخرین لحظه جلوگیری کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود دولت‌آبادی زندانی سیاسی ۵۵ ساله زندان اوین و نماینده پیشین شورای شهر شهریار می‌باشد که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شده و حدود یک هفته پیش از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل گردید.
این زندانی سیاسی که در بند سپاه زندان رجایی شهر کرج مجبور به اعتراف تلویزیونی و اعتراف به وارد نمودن اسلحه از امارات شده است، از بیماری‌های ریوی، قلب، آرتروز و دیسک کمر رنج می‌برد.
با این حال روز چهارشنبه ۸ آذرماه سال جاری که پس از مدت‌ها خانواده وی موفق به کسب مجوزهای لازم جهت انتقال وی به بیمارستانی مجهز در خارج از زندان شدند، بدلیل اینکه این زندانی سیاسی حاضر به پوشیدن لباس فرم زندان نشد، از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل آمد.
بتازگی پوشیدن لباس فرم زندان بصورت گزینشی برای برخی از زندانیان سیاسی اجباری شده است و این امر اعتراض زندانیان را نسبت به این دستور نا‌عادلانه برانگیخته است.

اعتصاب غذای احمد رضا احمدپور و عدم انتقال وی به بهداری








سید احمد رضا احمد‌پور زندانی سیاسی که ششم آذرماه دوشنبه شب با مراجعه ماموران به منزل وی به زندان ساحلی قم و دو روز بعد بدون اطلاع قبلی به زندان خرم آباد منتقل شده بود از ۱۱ آذرماه در زندان خرم آباد دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته در پی اعتصاب غذا  وضعیت جسمانی احمدپور رو به وخامت گذاشته و از حال رفت و تلاش همبندیانش جهت انتقال وی به بهداری زندان بی‌نتیجه ماند.
مسئولین زندان در پاسخ به این درخواست بیان کرده‌اند که «وی را به حال خویش بگذارید تا بمیرد تا نامه به سازمان ملل ننویسد» احمد‌پور بعد از انتقال به زندان خرم آباد با درخواست تحویل گرفتن دارو‌های خود از مسئولین زندان با مخالفت آن‌ها روبروشده است.
با توجه به وضعیت جسمانی‌ و بنا به نظر پزشک معالج وی و هم چنین تاییدیه‌های پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل حبس، نامبرده می بایست در حال حاضر خارج از زندان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.

این زندانی سیاسی به علت برخورد ناصحیح مسئولین زندان و هم چنین عدم دسترسی به داروهای خود از ۱۱ آذرماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

احمد‌پور از جمله زندانیانی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دومین بار به تحمل حبس محکوم شده و هم اکنون در حال سپری کردن محکومیت دوم خود می باشد.

وی در اولین محکومیت خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به اتهام تلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت و همچنین سرودن شعری دربارهٔ خانم ندا آقا سلطان به یک سال حبس محکوم که بعد از اتمام آن با دستگیری مجدد وی در تیرماه سال ۹۰ به دلیل نوشتن یک نامه به رئیس سازمان ملل در زمان سپری کردن محکومیت اول خود جهت دادخواهی و همچنین اتهام‌های بی‌اساس به وی و همینطور غیر قانونی خواندن دادگاه ویژه روحانیت و به رسمیت نشناختن آن به سه سال حبس و ۱۰ سال تبعید به شهر ایذه محکوم شد.

سید احمد رضا احمدپور روحانی منتقد، وبلاگ نویس (پژواک خاموش)، اعضای جبهه مشارکت اسلامی و از شاگردان آیت الله منتظری می‌باشد.

سیصد فعال مدنی به نسرین ستوده: ما هم مانند زندانبانان شرمگینیم، اعتصاب خود را بشکنید








 بیش از ۳۰۰ فعال مدنی و سیاسی و رسانه‌ای در نامه‌ای خطاب به نسرین ستوده با بیان اینکه فریاد حق خواهی شما را شنیدیم. جهانی به این همه پاک سرشتی و پایداری شما سر تعظیم فرود آورده است، نوشته‌اند: ما به عنوان کسانی که هر کدام قربانی بی‌عدالتی و نابرابری و یا معترض بە حق کشی‌های موجوداند، یا روزی به نوعی اسیر چنگال بیداد بوده و یا خود سابقهٔ اعتصاب غذا در پشت می‌له‌های زندان را دارند، سخت از انتهای راهی که شما در پیش گرفته‌اید، می‌ترسیم. نه مرگ، که فردای ایران بی‌نسرین ستوده سخت هراسانمان کرده است.
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
برای نسرین ستوده که هرگز از مرگ نهراسیده است.
مبارک است خانم ستوده، شنیده‌ایم چله‌ای را چنان سرافراز از سر گذرانده‌اید که زندانبان حتی شرم دارد از انداختن نگاهی به نگاه گل انداخته‌تان. شنیده‌ایم که زیر چشمانتان گود رفته است، شنیده‌ایم سراپا پوست و استخوان شده‌اید، شنیده‌ایم دیوارهای بهداری اوین حتی از چشمان نیمه باز نسرین شرم دارند.... ما هم شرمگینیم خانم ستوده از اینکه تن شما این گونه سپر ضربه‌های بیداد نامردمانی شده است که امروز برای قدرت نمایی جز دست اندازی به حریم مقدس کودکی ۱۲ ساله مجال دیگری نمی‌یابند. شرمنده‌ایم که جز حسرتی بی‌جان در برابر دشت نسرین و رازقی شکفته در چشم‌هایتان در این روز‌ها چیزی نداریم و از شرم این همه ناتوانی تا به امروز در دل زمین فرو نرفته‌ایم....
خانم ستوده، ما به عنوان کسانی که هر کدام قربانی بی‌عدالتی و نابرابری و یا معترض بە حق کشیهای موجوداند، یا روزی به نوعی اسیر چنگال بیداد بوده و یا خود سابقهٔ اعتصاب غذا در پشت می‌له‌های زندان را دارند، سخت از انتهای راهی که شما در پیش گرفته‌اید، می‌ترسیم. نه مرگ، که فردای ایران بی‌نسرین ستوده سخت هراسانمان کرده است...
خانم ستوده، فریاد حق خواهی شما را شنیدیم. جهانی به این همه پاک سرشتی و پایداری شما سر تعظیم فرود آورده است.
مطالبهٔ به حقِ شما را جز آنان که خود را به نشنیدن می‌زنند، همگان شنیده‌اند. به عنوان کسانی که در دشوار‌ترین روزهای زندگیشان پناه و دلگرمی خانواده‌هایشان بودید و به عنوان کسانی که شما را اسوه‌ای در مکتب پاسداری از مقام انسان و عدالت می‌دانند از شما خواهش می‌کنیم اعتصاب غذای خود را بشکنید و ما را از هراس فردای آزاد و روشن کشور بی‌وجود نازنینتان رهایی بخشید. بی‌شک مایی که امروز بابت جایگاه امروز شما، به شما نامه می‌نویسیم میثاقی نیز با شما خواهیم بست تا شاید اجابت درخواست ما نزد شما اندکی مقبول‌تر آید.
بی‌شک هر وجدان بیداری در مقابل آنچه شما به خاطرش دست به اعتصاب غذا زده‌اید سر تعظیم فرود می‌آورد. ما نیز به عنوان عضوی از اعضای جامعهٔ دردمند و حق‌شناس به شما اعلام می‌کنیم؛ خانم ستوده، مهراوه خندان، دختر شما و عزیز ما، دفاع بی‌حد و مرز از او وظیفهٔ معلوم ما. نزد شما متذکر می‌شویم که اجازه ندهیم کوچک‌ترین بی‌حرمتی به ساحت کودکانه مهراوه صورت پذیرد.
خانم ستوده، اعتصاب غذای خود را بشکنید، نه به خاطر ما، نه به خاطر فشاری که این روز‌ها تحمل می‌کنید، به خاطر هزاران مهراوه‌ای که در فردای ایران باید از حضور شما درس‌ها پذیرند و نکته‌ها آموزند.
ما امضا کنندگان این نامه، ضمن درخواست دوباره از خانم ستوده جهت شکستن هرچه سریع‌تر اعتصاب غذا خطاب به مسئولین زندان اوین، قوه قضاییه و کلیه مسئولین امر اعلام می‌داریم که مسئولیت بروز کوچک‌ترین اتفاقی برای شرف حقوق بشر ایران، نسرین ستوده به عهدهٔ ایشان می‌باشد. لیکن هرچه سریع‌تر فشارهای غیرقانونی و بلاتوجیه وارد بر خانواده نسرین ستوده را پایان دهید.
اسامی امضاء کنندگان نامه:
مهناز پراکند (وکیل دادگستری)، محمد مصطفایی (وکیل دادگستری)، عباس جمالی (وکیل دادگستری)، امیر سالار داوودی (وکیل دادگستری)، محمد اولیایی فر (وکیل دادگستری)، شیما قوشه (وکیل دادگستری)، مسیح علی‌نژاد، کاویان صادق‌زاده میلانی، احمد باطبی، مائده سلطانی، مریم نایب یزدی، شهناز اکملی (مادر شهید مصطفی کریم بیگی)، بهروز جاوید تهرانی، مهدیه گلرو، عارفه سادات تاجزاده، فخرالسادات محتشمی‌پور، نوید خانجانی، فرید روحانی، آیدا قجر، ابراهیم مهتری، علی عجمی، سعید کلانکی، بهروز علوی، ریحانه طباطبایی، علی افشاری، علی عبدی، مهرداد رحیمی، آیدا سعادت، بهرنگ تاجبخش، عباس حکیم‌زاده، هاله روحی، علی کلایی، رحمن جوانمردی، شاهد علوی، ساقی لقایی، مهدی معتمدی مهر، علی وفقی، مرضیه آرمین، مسعود لواسانی، مصطفی خسروی، ساسان آقایی، مرضیه وفامهر، یوسف عزیزی بنی طرف، واحد خلوصی، مهرداد عمادی، امیر رشیدی، محمد الموتی، رضا بهزادیان‌نژاد، میثاق افشار، پیمان عارف، صبا آذرپیک، مهدی قدیمی، مرتضی اسماعیل‌پور، محمدرضا حمیدی، احسان رمضانیان، نجات بهرامی، احسان مهرابی، امیرفرشاد ابراهیمی، محسن قشقایی‌زاده، اشکان ذهابیان، لیلی حسن‌پور، حسن طالبی، فیروز اشرفی، زینب سادات موسوی، نوید کامران، ابوذر زمان، سما نورانی، بشیر احسانی، حمیدرضا مسیبیان، مهدی زواره‌ای، مهدی صانع فرشی، مریم کریم بیگی، آزاد مرادیان، اشکان مسیبیان، امیر عباس آذروند، محسن کازکارش مجبد نیکنام، عسل اسماعیل‌زاده، روشنک آسترکی، امیر معماریان، بهرام شجاعی، کاوه رضایی، فرزانه جلالی، حسام سلامت، فواد شمس، زینب پیغمبرزاده، فاطمه خرمند، مریم شبانی، شهاب الدین شیخی، احسان منصوری، پویا جهاندار، امیر رشیدی، نوید محبی، سعید پورحیدر، شهریار داور، بهنام تفضلی، نسیم سرابندی، سید کوهزاد اسماعیلی، مژده لاریجانی، صبرا رضایی، مینا خانی، بهرام اسماعیل بیگی، شهلا فروزانفر، بینا نقاشیان، سوسن محمدی غیاثوند، الناز زینالی، عزت الله تربتی، ناصح فریدی، محمدجواد دردکشان، رامین غفاری، میثم معتمدنیا، ناهید فرهاد، بابک اجلالی، شایان وحدتی، امیر احمدی، مریم آذرمند، شیوا نوجو، مزدک عبدی‌پور، حجت نظری، سید علی بنی جمالی، محمد سجاد نقوی، شهلا باور، حامد شجاعی، سعید آگنجی، محمد امین صالحی، نگار انسان، کاوه شیرزاد، زهرا باقری شاد، اسماعیل جلیلوند، سالومه رحیمی، سعید مسعودی، علی افروزی، سمیرا جمشیدی، زویا حسنی، مسعود چناسی، میترا بید انجیری، فرزاد شاکریان، صنم قیاثی، بهداد بردیا، علی تارخ، مریم قربانی فر، مهدی وزیری، اورانوس افروزی، عابدین غلامی، فهیمه ملتی، مرتضی کاظمیان، امیر امیرقلی، آرش بینش پژوه، حامد ابراهیمی، ستاره حسن‌پور، آریا خسروی، سالار خسروی، مریم امی، سعیده سهرابی، فریناز مقتدری، نصیر امامی، یاسر معصومی، امیر وارسته حیدری، اعظم وحید، محسن نوربحر، محبوبه راسخ، سید حسام الدین موسوی نیا، عطیه وحیدمنش، محمدرضا ابراهیمی، امیر مرادی، جمشیدبابایی، هادی بابایی، حمید شاه سیاه، رحیم همتی، پویان مکاری، نعیمه کفشدوز، محمد جواد شریفی، فرهاد شمس آبادی، سید رضا حسینی، مهتاب علی‌نژاد، مهدی روحانی‌نژاد، فاطمه جوانی، فریبا راد، حسام ویسه، آرش نجوایی، زهرا سروش، بهزاد احمدی نیا، نیما آزادی، سید جواد متولی، مصطفی رحمانی، نازنین جواهریان، سالار ستایش، پوریا وکیل زند، میثم خرمگاهی، محمدرضا آذرپاد، کورش منصوری، شراره تهرانی، سلما قطبی، مهرداد رضایی، محمدجواد طواف، آزاده بهشتی، حنیف حسین دوست، مریم مقدم، حسین نیک نام، مجتبی صادقی، بهیه جیلانی، روح الله زم، عماد رضیعی، محسن نادری، الهه وفایی، بنیامین صدر، محمدرضا ابراهیمی، عبدالحمید معصومی تهرانی، نرگس شکوهی، رضا رفیعی، کیوان فروزان، سامان درختی، آرش الم، حامد تهرانی، مهدی باستانی‌پور، سهیل اعرابی، اردوان اصحابی، کسری سعیدفر، محمد طباطبایی، مهدی سعیدی‌پور، اشکان یزدچی، امیر رحیم‌پور، منا راستگو، مهناز محمدی، حامد اشرفی، علی محمدی، صهبا شعردوست، الهام رسولی نیا، ایسان می‌ران، ترانه خدمتی، معصومه عطایی، خیرالله لقایی، مهران انصاری، مهران غفوری فر، امید ابراهیمی، پریا سروش، عنایت کریمی، احمد جهانبین، بلال مراد ویسی، آزرم نوروزی، حسین فراهانی، مقداد بریمانی، نریمان سالاری، رضا جعفریان، وحیدالدین بزرگتبار بائی، رضا آلوانیان، سیروس احسانی، روجا غلام حسینی، بانی صداقت، سعید ذبیحی، نیما نصر، امیر مهرزاد، سازا پورنیک، مهران باران، مهرزاد محمودیان، نگین بانک، دنیا اکبری، کیوان فروزان، گلشن فیال، امیر عبدالوهابی، محمود مقدم، فرهنگ مهدوی، سرور بهزدای، علی آزادا، فرشاد تماج، سجاد ضرغام، عارف نادری، سامرند شهبازی، مسعود فتحی، محمود امیری مقدم، سینا برازجانی، مازیار بالایی، فرحناز حامدی، یاسمن علی‌نژاد، آزاده سفیری، کاران صدر، رضا رفیعی، الهام آقاجانی، ذکریا ابراهیمی، سارا معصومی، زانیار علوی، نسرین حسینی، مسعود علیزاده، تن ناز فاضل، سارا زرکوب، مریم عرب عامری، پیام اولاد عظیمی، سید علی عظیمی، نسترن نوربخش، سپیده سالاروند، منصوره شهسواری، پویه پولادی، علی مرادی، احسان اعظمی، فیروزه بهرامی، پرشنگ حسینی