۱۳۹۱ آذر ۲۲, چهارشنبه

بازداشت و انتقال فعال سیاسی اهل تبریز به زندان









 عزیز الله پورولی فعال سیاسی اهل تبریز، بازداشت و به زندان تبریز منتقل گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عزیزالله پورولی فعال سیاسی اهل تبریز روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه بازداشت و به زندان تبریز انتقال داده شده است.
وی سال گذشته در پی حضور در مراسم افطاری که در منزل یکی از فعالین سیاسی در تبریز برگزار شده بود دستگیر و ماه‌ها در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات نگهداری شد.
گفتنی است، در چند روز گذشته دستگیری‌ها در آذربایجان شدت یافته است.

سعید حائری برای دو سال حبس به زندان اوین رفت








سعید حائری، عضو سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر جهت اجرای حکم دو سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق، صبح امروز راهی زندان اوین شد.
سعید حائری در تاریخ ۲۹ آذرماه ۸۸ به همراه سایر اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر از جمله شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی بازداشت و پس از تحمل هشتاد روز حبس، در تاریخ ۱۹ اسفند همان سال با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاده شده بود.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این فعال چپ گرا در شهریورماه ۱۳۸۹ به اتهام «اخلال در نظم عمومی» و «اجتماع و تبانی» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباسی به تحمل دو سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

یک وبلاگ نويس در کرمانشاه به جرم نشر اکاذیب بازداشت شد








رئیس پلیس فتای کرمانشاه از بازداشت یک وبلاگ نویس که اقدام به نشر اکاذیب در وبلاگ خود بر علیه یکی از مسئولین دولتی کرده بود؛ خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ"زحمتکش" رئيس پليس فتا استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت:پيرو شکايت نماينده حقوقي يکي از سازمان هاي دولتي مبني براينکه افرادي ناشناس اقدام به نشر اکاذيب و درج مطالب خلاف واقع بر عليه مسئولان آن سازمان در سايتي اينترنتي کرده اند، ماموران پليس فتا اقدامات خود را براي رسيدگي به اين پرونده آغاز کردند.
سرهنگ زحمتکش افزود: پس از انجام تحقيقات فني و تخصصي كارآگاهان اين پليس، متهم شناسايي و به اين پليس احضار شد.
هم چنین رییس پلیس فتای استان خراسان‌جنوبی از دستگیری دختر و پسری که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل در صفحه اینترنتی مشترکشان کرده بودند، خبرداد.
سرهنگ حسینی در این باره گفت: در پی رصد صورت گرفته توسط ماموران پلیس فتا در فضای مجازی و در راستای کاهش تخلفات در این فضا در یکی از شبکه‌های اجتماعی، کارشناسان پلیس فتا صفحه‌ای را که اقدام به ترویج فساد و فحشاء کرده بود را شناسایی و اقدامات خود را در این زمینه آغاز کردند.
به گفته وی، ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو و نیز استفاده ابزاری از افراد برای گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی می‌شود.

یک شهروند بهایی در شیراز بازداشت شد / تصویر









 در ادامهٔ فشار بر بهائیان ایران، یک شهروند بهائی دیگر ینام عدنان رحمت‌پناه در شیراز دستگیر شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ساعات اولیه صبح روز ۲۲ آذر ماه، ماموران امنیتی با ورود به منزل عدنان رحمت‌پناه، شهروند بهائی ساکن شیراز، ضمن تفتیش و ضبط وسایل شخصی از جمله کتاب، سی دی و لب تاپ، ایشان را بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات شیراز (پلاک صد) منتقل کردند.
گفتنی است، برادر عدنان رحمت پناه، ایمان رحمت پناه جزء بهائیانی بود که در بازداشت‌های گسترده بهمن ماه ۹۰ در شیراز به همراه عده‌ای دیگر از بهائیان بازداشت شده بود.

ساناز تفضلی، شهروند بهایی جهت اجرای حکم روانه زندان شد








ساناز تفضلی، شهروند بهایی ساکن مشهد جهت اجرای حکم دادگاه به زندان وکیل آباد منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند بهایی ساکن مشهد به نام «ساناز تفضلی» که طبق رای دادگاه تجدید نظر به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود در تاریخ ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم خود را به دایره اجرای احکام، معرفی و بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.
یاداوری می‌شود در حال حاضر بجز نامبرده شش شهروند زن بهایی دیگر در زندان وکیل آباد مشهد محبوس هستند که اسامی این شهروندان بهایی عبارتست از: سیما اشراقی – رزیتا واثقی – ناهید قدیری – دری امری – نیکا خلوصی و نوا خلوصی.