۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

سه زندانی سیاسی کرد به اتهام ارتباط با احمد شهید محاکمه می شوند









در پی انتقال پنج زندانی سیاسی کرد از زندان ارومیه به اداره اطلاعات این شهر سه تن از ایشان تبعید و مورد محاکمه قرار می گیرند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری ۵ تن از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه بنامهای جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان و مصطفی علی احمد از بند سیاسی زندان ارومیه به اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.
زندانیان مذکور در طول دو ماه گذشته از هرگونه ارتباط با خانواده و وکلای خود محروم بوده و در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد تهدید، تحقیر و بدرفتاری قرار گرفتند.
بر اساس آخرین گزارشات رسیده، این زندانیان از سوی بازجویان وزارت اطلاعات به ارتباط با رسانه های بیگانه، انتشار اخبار زندان از طریق انتقال آن به گروه های حقوق بشری و هم چنین ارتباط با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران متهم شدند.
جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده به همراه یوسف کاکه ممی دو زندانی سیاسی پس از تحمل دو ماه انفرادی به زندان ارومیه منتقل شده و احمد تمویی به زندان رجایی شهر تبعید شده است و از محل تبعید دو زندانی دیگر به نامهای علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد اطلاعی در دست نیست و نگرانی ها در خصوص سرنوشت این دو زندانی سیاسی کماکان باقی است.
ماموران اعزام احمد تمویی به زندان رجایی شهر کرج در بین راه وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس به زندان رجایی شهر تسلیم کردند، این زندانی صبح امروز در رابطه با اتهامات فوق مجددا به دادگاه فراخوانده شده است و بر اساس پرونده جدید مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.
جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و یوسف کاکه ممی به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان پیشتر از سوی دادگاه انقلاب شهرهای ارومیه و مهاباد به ترتیب به ابد، ۱۵ سال، ۵ سال، ۱۰ سال و ۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

دستگيري ۱۱ عضو فرقه "عرفان حلقه" در شاهرود









 ۱۱ زن عضو فرقه  "عرفان کيهاني (حلقه)" توسط ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شاهرود دستگير شدند.
بنا به گزارش ندای انقلاب، اين زنان که عمدتا خانه دار بودند از سه ماه پيش به صورت يک هفته در ميان از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در منزل مسئول اين فرقه در شاهرود جمع مي‌شده و مباحث آموزشي مربوط به اين فرقه را فرا مي‌گرفتند.
استاد اين کلاس زني به نام (ر- ع) داراي ليسانس حقوق بوده که يک هفته در ميان از اصفهان به شاهرود مي‌آمده و تدريس مباحث مربوطه را بر عهده داشته است.
يکي از مباحثي که در اين کلاس تدريس مي‌شده جواز عدم اعتقاد به هيچ دين و مکتبي است، يعني فرد صرف نظر از هرگونه اعتقاد حتي عدم اعتقاد و ايمان به خداي واحد مي تواند از شبکه شعور الهي استفاده کند.
(م-ط) بنيانگذار فرقه  "عرفان حلقه" ارديبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و به ۷ سال زندان محکوم شد.

محرومیت معلم سنی مذهب از تحصیل در دانشگاه









 محمد مصطفی زاده، معلم عربی دبیرستانهای بوکان که در دانشگاه شهید مدنی تبریز و در مقطع کارشناسی ارشد عربی پذیرفته شده بود از ادامه تحصیل محروم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،محمد مصطفی زاده اخیراً طی حکمی مبنی بر اخراج و عدم تأیید و پذیرش وی که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه محل تحصیلش ابلاغ شده وی را مجبور کرده اند که هر چه سریعتر با دانشگاه مذکور تسویه حساب نماید و از ادامه ی تحصیل انصراف نماید.
این در حالی است که آقای محمد مصطفی زاده قبلاً از طرف حراست و هسته گزینش تهران جهت پاره ای توضیحات در رابطه با اعتقادات مذهبی اش به تهران فرا خوانده شده بود و سپس طی اقدامی مأموران دولت، کامپیوتر و وسایل شخصی اش را در منزلش در بوکان تفتیش و توقیف کردند.
با گذشت سه ماه از تحصیل وی در آن دانشگاه ، مسئولان نظام آموزش عالی بدون ارائه ی هیچ گونه دلیل منطقی و قانع کننده به او، مجبورش کرده اند که سریعاً با دانشگاه فوق تسویه حساب نماید و از ادامه تحصیل باز ماند.

دراویش کوار به اتهام فساد فی الارض و محاربه محاکمه شدند









جلسه دادگاه شش تن از دراویش ساکن کوار در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.
به گزارش مجذوبان نور، صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۲ آذر جلسه رسیدگی به پرونده آقایان کاظم دهقان، حمید آرایش، محمد علی شمشیرزن به اتهام محاربه و فساد فی الارض و همچنین آقایان امید علی اکبری، غلامعلی بیرمی و مهرداد کشاورز به اتهام حمل سلاح غیر مجاز در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد. این افراد با حضور دو تن از وکلای خود آقایان نظری و صادقی در برابر این اتهامات از خود دفاع کردند.
لازم به ذکر است که در این جلسه شخصی به نام آخوند قائمی نیز به نمایندگی از شاکیان خصوصی پرونده نیز در دادگاه حضور داشت.
گفتنی است که هفده نفر از دراویش کوار برای این جلسه فرا خوانده شده بودند که تنها قاضی به پرونده شش تن از آنها رسیدگی کرد، و رسیدگی به اتهامات سایر افراد به زمان دیگری موکول شد.
یاد آور می‌شود که در شهریور سال گذشته به تهیج آخوندی به نام شهبازی و پخش سی دی و نشر اکاذیب در مورد دراویش، درگیری در شهر کوار از توابع استان فارس رقم خورد که منجر ایجاد پرونده‌های اتهامی زیادی برای دراویش کوار شد. درگیری که کشته شدن یک درویش به نام مهندس وحید بنایی به ضرب گلوله را نیز در پی داشت.

ممانعت از پیگیری درمان عبدالله مومنی در زندان اوین








 اعزام عبدالله مومنی فعال سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به بیمارستان، بدون ارایه دلیل و به شکلی غیر متعارف متوقف شده است.
به گزارش کلمه، مدتی است علیرغم صدور مجوز پزشکی قانونی و تاکید پزشکان مبنی بر لزوم اعزام عبدالله مومنی سخنگوی دربند سازمان ادوار تحکیم جهت پی گیری و انجام معاینات تشخیصی به بیمارستانی خارج از زندان اوین، از اجرایی شدنِ این امر جلوگیری بعمل می آید.
عبدالله مومنی که چهل و دومین ماه حبس خود را می گذراند طی قریب به ۳سال گذشته از حتی یک روز مرخصی محروم بوده و این در حالی است که وی از ناراحتی کلیه و مثانه و همچنین بیماری پوستی رنج می برد و اقدامات درمانی وی نیز مرتبا با اخلال از سوی دادستانی مواجه می شود.
این فعال سیاسی روز سی‌ام خرداد سال ۸۸ در محل ستاد شهروند آزاد بازداشت و بیش از سه ماه را در سلول‌های انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ و زیر شکنجه به سر برد که بیش از ۴۰ روز آن در بی‌خبری کامل گذشت. وی اسفندماه‌‌ همان سال به مرخصی آمد، اما پس از بازگشت به زندان در فروردین ماه سال ۸۹، تاکنون نتوانسته به مرخصی بیاید.
او در طول مدت مرخصی هم بارها توسط بازجویانش احضار شد؛ آنها از او خواسته بودند علیه رهبران جنبش سبز و دفتر تحکیم وحدت و جنبش دانشجویی در رسانه ها و دانشگاه ها مصاحبه و سخنرانی کند، اما مومنی از پذیرش درخواست بازجوها سر باز زد و به زندان بازگشت.

بازداشت پدر هادی دانشیار، فعال کارگری در شیراز








ظهر روز سه شنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۸۱ مأموران اداره اطلاعات شهرستان شیراز برای بازداشت این فعال کارگری به منزل ایشان مراجعه کردند که پس از آگاهی از عدم حضور ایشان، به تفتیش منزل پرداخته و سپس اقدام به بازداشت پدر ایشان کرده‌اند. 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، پدر این فعال کارگری روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده از صدور قرار بازداشت موقت توسط دادگاه انقلاب شهر شیراز و انتقالش به زندان عادل آباد خبر داده است. 

تا این لحظه اطلاع دقیقی از اتهامات وارده به ایشان در دست نیست، این در حالی است که مأموران پس از تفتیش منزل اقدام به ضبط کامپیوتر و کتاب‌های اعضای خانواده کرده‌اند. 

سید هادی دانشیار ۳۸ ساله فعال کارگری ساکن شیراز به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام، به نفع گروه های ضد نظام و شرکت در تجمعات غیرقانونی در شیراز به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. 

دانشیار در جریان اعتصاب کارگران معدن استان فارس، در سال ۸۷ بازداشت و پس از تحمل دو ماه بازجویی و حبس در اداره اطلاعات و زندان عادل آباد شیراز با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده بود. وی پیش از این و در ابتدای سال ۸۷ نیز بنا بر شکایت اداره اطلاعات و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور مبنی بر تحریک کارگران معدن به اغتشاش به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.