۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

روزنامه "وارش" مازندران توقیف شد








 روزنامه محلی "واراش" استان مازندران با مدیر مسئولی لیلا وریجی بصورت موقت توقیف شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روزنامه محلی "وارش" استان مازندران با مدیر مسئولی لیلا وریجی، به دنبال درج مطلبی در بخش معرفی مشاهیر مازندران و معرفی "عمادرام" ازاعضای "شورای ملی مقاومت" و اشاره به مصاحبه او با آیت الله خمینی، که بنا به نظر دادستانی در آن توهین‌هایی هم به رهبر پیشین جمهوری اسلامی انجام شده و نیز انتشار آگهی اعلام گمشدن یک "سگ" در صفحه اول این روزنامه محلی، به صورت موقت تعطیل گشته است.
این روزنامه محلی پیش از این به عنوان هفته نامه با گستره توزیع در استانهای مازندران، گیلان و گلستان منتشر می‌شد، و مدتی است با مجوز هیات مطبوعات، درکنار روزنامه "بشیرمازندران" به عنوان دومین روزنامه محلی استان مازندران، با تیراژ روزانه پانزده هزار نسخه منتشر و توزیع می‌گردد.
این واقعه که در غیاب مدیر مسئول روزنامه در دفتر روزنامه در روز شنبه هفته جاری به دلیل کسالت و مراجعه وی به پزشک در تهران روی داد، کلیه شماره‌های روزنامه مربوطه در اولین ساعات روز جمع آوری و از توزیع تعدادی از شماره‌های روزنامه مربوطه جلوگیری گردید.
بنا به دستور مدیرمسئول روزنامه نیز با فرد خاطی و سهل انگار به شدت برخورد خواهد شد.
گفتنی است دیروز در پی احضار دادستان مرکز استان مازندران، لیلا وریجی، مدیرمسئول روزنامه وارش، به همراه جمعی از اعضا تحریریه روزنامه وارش در دفتر دادستان مرکز استان حاضر و در این رابطه توضیح دادند و انتشار این روزنامه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود.

اخراج ۵۵ کارگر از شرکت قطار شهری اهواز










نماینده کارگران بخش نگهبانی شرکت واسطه نیروی انسانی کیسون گفت: شرکت پیمانکاری کیسون، پیمانکار قطار شهری اهواز، با ۵۵ نفر از کارگران بخش نگهبانی خود اعلام قطع همکاری کرده است. 

به گزارش ایلنا، این کارگر تعداد مجموع نیروی انسانی بخش نگهبانی این شرکت ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این کارگران با بیش از ۶ سال سابقه کار، از ابتدای تجهیز کارگاه به عنوان نگهبان در اجرای پروژه قطار شهری همکاری داشته‌اند که متاسفانه از مورخه ۲۲ آذر ماه به ۵۵ نفر از این کارگران گفته شده است که بر سر کار خود حاضر نشوند. 

او اضافه کرد: اخراج این کارگران در صورتی است که قرار داد کاری‌شان تا پایان خرداد ماه سال ۹۲ همچنان باقی است. 

به گفته وی میزان حقوق معوقه این کارگران بیش از ۶ ماه است و هنوز سنوات سه سال آخر خود را نیز دریافت نکرده‌اند. 

دبیر خانه کارگر اهواز، ضمن تایید اخراج این تعداد کارگر دلیل این امر را اتمام اعتبارات قطار شهری نام برد. 

آقایار حسینی، در این زمینه گفت: در پی اخراج صد‌ها نفر از کارگران شرکت کیسون در طی دو سال گذشته، متاسفانه با خبر شدیم تعداد ۵۵ نفر از کارگران بخش نگهبانی در هفته گذشته اخراج شده‌اند. 

این فعال کارگری در اهواز با پیش‌بینی اینکه بر تعداد اخراجی‌های کیسون افزوده خواهد شد، تصریح کرد: این کارگران با آنکه ۶ ماه از حقوق خود را دریافت نکرده و هنوز قرار داد آنان تا خرداد ماه سال آینده اعتبار دارد به دلایلی نامعلومی اخراج شده‌اند.

یک متهم به قاچاق موادمخدر در کاشان اعدام شد








بامداد روز دوشنبه یک متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشان اعدام شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، یک متهم به قاچاق مواد مخدر بامداد امروز با حکم قضایی در زندان مرکزی کاشان اعدام شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز گفت: حکم اعدام این متهم پس از تایید در دیوان عالی کشور اجرا شد.
سرهنگ کریمی افزود: این متهم سال ۸۸ به اتهام نگهداری و فروش ۶۸۱ گرم کراک بازداشت شد.

مجید اسدی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ دست به اعتصاب غذا زد









 در اعتراض به برخوردهای اخیر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با زندانیان سیاسی، مجید اسدی دست به اعتصاب غذا زد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در اعتراض به برخوردهای رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با دو تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ بنامهای علی معزی و وحید اصغری که منجر به انتقال ایشان به سلول انفرادی و ممنوعیتشان از ملاقات شده بود، مجید اسدی به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زد.
مجید اسدی در اعتراض به اینکه همبندیانش با وجود مراجعه خانواده به سالن ملاقات زندان اجازه ملاقات پیدا نکردند، به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زد و خواهان محکومیت جهانی علیه جنایات حکومت در حق زندانیان گردید.
مجید اسدی، فارغ التحصیل رشته اقتصاد دانشگاه علامه در تاریخ ۱۳ تیر ۸۷ دستگیر و ۸۷ روز را در انفرادی ۲۰۹ اوین سپری کرد.
حکم دادگاه بدوی وی در اردیبهشت ماه ۸۹ به وی ابلاغ گردید، که در آن به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
علی رغم درخواست تجدید نظر، بدون اینکه حکم نهایی به او ابلاغ شود، برای اجرای حکم به زندان فرا خوانده شد و از تاریخ ۱۳ مهر ماه ۹۰ در بند ۳۵۰ اوین بسر می‌برد.
همچنین غلامرضا خسروی سوادجانی زندانی محکوم به مرگ بند ۳۵۰ اوین نیز برای دومین هفته متوالی در اعتراض به ممنوعیت ملاقات علی معزی و وحید اصغری از انجام ملاقات با خانواده خود باوجود حضور ایشان در سالن ملاقات امتناع کرد.
گفتنی است، علی معزی بدلیل اینکه دادگاه خود را عادلانه، قانوی و مشروع نمی‌‎دانست، سه بار از رفتن به دادگاه قاضی صلواتی امتناع کرد و سپس به سلول انفرادی منتقل و پس از بازگشت به بند عمومی ممنوع الملاقات گردید.
وحید اصغری نیز عدم صلاحیت دادگاه و سوء استفاده صلواتی از حضور فیزیکی متهم برای حکمهای از پیش تعیین شده و نیز اجبار به پوشیدن لباس زندان و دستبند را علت امتناع خود از حضور در جلسه دادگاه عنوان نمود و به همین جرم به مدت یک هفته به سلول انفرادی منتقل و پس از بازگشت ممنوع الملاقات گردید.