۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

بازداشت شاهین نگاری یکی از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان








شاهین نگاری شهروند بهایی و از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان بازداشت و تاکنون از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حوالی ظهر روز یک شنبه ۲۴ دی ماه ماموران امنیتی به منزل "شاهین نگاری" شهروند بهایی ساکن تهران و از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان مراجعه و نامبرده را تحت این عنوان که محکوم به ۴ سال حبس تعزیری می‌باشد، بازداشت کردند.
گفتنی است، تاکنون از محل نگهداری شاهین نگاری اطلاعی در دست نیست.
نامبرده یکی از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان ایران موسوم به موسسه علمی – آزاد می‌باشد که در یورش ۱ خرداد ماه ۱۳۹۰ ماموران امنیتی به منازل همکاران بهایی دانشگاه مجازی دستگیر و پس از ۴۰ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید.

صدور حکم اعدام برای یک متهم به تجاوز به عنف









فردی که متهم است، با جعل عنوان مامور آب و ورود به منازل، تجاوز به عنف می‌کرده، به قتل از طریق طناب دار محکوم شد.
بنا به گزارش ایسنا، فردی اهل و ساکن اردبیل که متهم است، با جعل عنوان مامور آب وارد منازل شده و مرتکب زنای به عنف می‌گشته، برابر حکم شعبه یک دادگاه کیفری استان اردبیل به قتل از طریق دار آویختگی (اعدام) محکوم شد.
دادگستری استان اردبیل اعلام کرد که این حکم در عرض حدود سه ماه از تاریخ وصول اولین شکایت به دادسرای اردبیل صادر شده و کلیه مراحل دادرسی با حضور وکیل مدافع متهم، صورت گرفته است.
حکم صادره قابل تجدید نظرخواهی در دیوان عالی کشور است.

امیر چمنی، فعال دانشجویی ساکن تبریز بازداشت شد









 "امیر چمنی"، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد تبریز، توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر چمنی، فعال دانشجویی، ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز، یکشنبه ۲۴ دی ماه، در منزل شخصی خود در تبریز توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شد.
وی پیش‌تر و پس از سپری کردن جلسات متعدد بازجویی در اداره‌ی اطلاعات تبریز با قرار وثیقه‌ی ۵۰ میلیون تومانی آزاد و متعاقب آن در تاریخ ۱۵ تیر ماه از سوی شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل بر، به اتهام "توهین به رهبر و بنیان گذار جمهوری اسلامی" به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.
این در حالیست که هم‌چنین صبح امروز حکم ۴۰ ضربه‌ی شلاق به اتهام "توهین به رئیس جمهوری" به وی ابلاغ شده بود.
احتمال می‌رود که وی برای اجرای حکم زندان بازداشت و به زندان تبریز متقل شده باشد، اما تاکنون خبری مبنی بر تماس وی با خانواده‌اش در دست نیست.

بیخبری از یک شهروند بهایی پس از گذشت ۳ ماه از تاریخ بازداشت


 






رامین شهیار شهروند بهایی ساکن اسلامشهر سه ماه پیش بازداشت و تاکنون تنها یکبار موفق به تماس با بستگان خود شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رامین شهریاری شهروند بهایی ساکن اسلامشهر که در تاریخ ۲۳ مهر ماه سال جاری طی احضار به اداره اطلاعات بازداشت شده بود؛ با وجود گذشت سه ماه از تاریخ بازداشت، تنها یکبار موفق به تماس با خانواده خود شده است.
گفتنی است، در طی تماسی که وی موفق شده با خانواده خود بگیرد به ایشان اطلاع داده که در بند ۲۰۹ اوین بسر می‌برد.
همچنین پس از بازداشت رامین شهریاری مامورین امنیتی به منزل ایشان مراجعه کرده و وسایل شخصی وی از قبیل کتب، کامپیو‌تر و گیرنده ماهواره را ضبط نمودند.

بازداشت یک معلم در شهر اشنویه









یک معلم کرد اهل اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
بنا به گزارش تارنمای موکریان، آزاد رسول‌نژاد معلم و دانشجوی کار‌شناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه مراغه، روز بیست و چهارم آبان ماه سال جاری از طرف حراست اداره آموزش و پرورش اشنویه احضار و پس از مراجعه به این اداره بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در این شهر منتقل شد.
بر اساس همین گزارش، اتهام رسول‌نژاد که پس از چند روز به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده، امنیتی عنوان شده است.
یادآور می‌گردد روز سه شنبه نیز سایت موکریان در خبری نوشت که یازده عضو انجمن صنفی معلمان کردستان از سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب سنندج احضار شدند.