۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

نامه ۱۹ زندانی سیاسی زندان زاهدان به کمیسیون امنیت ملی


 






نوزده تن از زندانیان سیاسی و امنیتی زندان مرکزی زاهدان در نامه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهان بازدید ایشان از زندان زاهدان شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان ضمن ابراز خرسندی از تصمیم این کمیسیون برای بازدید از زندان اوین با برشمردن مشکلات عدیده زندان زاهدان خواهان بازدید ایشان از این زندان شدند.
متن نامه این زندانیان به ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس به شرح زیر است:
ریاست محترم و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس نهم با سلام و عرض ادب:
باستحضار می‌رساند اقدام مهم و با ارزش اعضای آن کمیسیون در حصوص بازدید از زندان اوین از وضعیت زندانیان سیاسی موجب خوشحالی و امیدواری ما زندانیان سیاسی و امنیتی در زندان مرکزی زاهدان گردیده است. با توجه به وجود مشکلات عدیده و رفاهی و بهداشتی و غذایی و عدم امکانات اولیه در زندان عاجزانه تقاضا داریم هر چه زود‌تر از زندان بزرگ زاهدان بازدید بعمل اورید
زندانیان سیاسی و امنیتی زندان مرکزی زاهدان:
۱_حبیب الله ریگی
۲_ خالد شهبخش
۳_عبدالوهاب ریگی
۴_ عمادالدین ملا زهی
۵_پرویز تهتانی
۶_حامد وکالت
۷_ عبدالقنی گونگوزی
۸_نوید شجاعی
۹_ رحمت الله نارویی
۱۰_اسحاق کلکلی
۱۱_عابد بم‌پور
۱۲_ عبدالخالق وفادار شاه زهی
۱۳_ امیر طالب
۱۴_ بشیر احمد حسینی
۱۵_جهیند ریگی
۱۶_حامد حدادی
۱۷_محمد امین آگوشی
۱۸_ایرج محمدی
۱۹_احمد پولادخانی

حسن فرجی پس از سه سال به مرخصی اعزام شد








حسن فرجی موسوی به مدت سه روز بعد از سه سال از بند ۳۵۰ اوین برای مرخصی اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن فرجی در بازداشت‌های گسترده بعد از عاشورای سال ۸۸ دستگیر و در ابتدا با اتهاماتی مربوط به سال‌های گذشته (رخدادهای سال ۷۸) بازجویی و نهایتا بعد از رفع این اتهامات، بدون دلیل در دادگاهی چهار دقیقه‌ای به اتهام جاسوسی محاکمه و ابتدا به ۱۰ و نهایتا به ۷ سال حبس تعذیری محکوم شد.

لازم به ذکر است حسن فرجی بیماری قلبی دارد و تا کنون یکبار در دوران گذراندن حبس برای عمل قلب به مرخصی آمده بودند

دو زندانی متهم به"تجاوز به عنف" در خراسان رضوی اعدام شدند









صبح امروز دادستان عمومی و انقلاب مشهد از اجرای حکم اعدام دو  نفر به اتهام تجاوز به عنف خبر داد.
به گزارش ایسنا، غلامعلی صادقی دادستان عمومی انقلاب مشهد اعلام کرد، با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر برخورد شدید با اشرار، پس از طی مراحل قانونی حکم اعدام دو تن از متجاوزان به عنف اجرا شد.
وی تصریح کرد: صبح روز چهارشنبه (امروز) قبل از طلوع آفتاب احکام دو تن از متجاوزین به عنف در شهرستان‌های مشهد و سبزوار اجرا شد. این احکام در راستای انجام وظایف قانونی و در پاسخ به مطالبات عمومی از مجموعه قضایی صورت گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: یکی از این احکام در محوطه زندان مرکزی مشهد و دیگری در ملاء عام و در محل وقوع جرم در سبزوار اجرا شد.
درهمین حال عکس های باشگاه خبرنگاران از متجاوز اعدامی در سبزوار حاکی از آن است که اجرای این حکم در استادیوم ورزشی در این شهر انجام گرفته است و مردم برای مشاهده این اعدام بر روی سکوهای ورزشگاه مستقر شده اند.
اقدامی کم نظیر که تنها در ایران رفته رفته به امری عادی تبدیل شده است و فدراسیون جهانی فوتبال نیز تا کنون اعتراضی به این موضوع نداشته است.

دیوان عالی کشور حکم اعدام دو نفر به اتهام محاربه را تائید کرد









دادستانی تهران اعلام کرد که دیوان عالی کشور حکم اعدام دو محارب در تهران را تایید کرده است. 

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران با اعلام این خبر افزود: این دو محارب علیرضا مافی‌ها و محمد علی سروری نام دارند که یازدهم آذرماه سال جاری با استفاده از سلاح سرد یک شهروند تهرانی را با همدستی دو متهم دیگر مورد حمله قرار داده و وجوه و برخی اسناد دیگر وی را ربوده بودند. در پی شکایت شاکی و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی و صدور دستور رئیس قوه قضائیه و اقدامات دادستانی تهران، پلیس در اقدامی سریع نام‌بردگان را دستگیر و رسیدگی به اتهامات آنان در مرحله دادسرا انجام و با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده اتهامی نام‌بردگان جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال گردید. 

این گزارش می‌افزاید: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران نیز در وقت فوق‌العاده رسیدگی به جرائم ارتکابی توسط مته‌مان مذکور را با حضور وکلای مته‌مان و نماینده دادستان به صورت علنی برگزار و دو نفر از مته‌مان مذکور به اسامی فوق را به اتهام محارب و مفسد فی‌الارض به اعدام بطور علنی محکوم کرد و دو همدست دیگر آنان را نیز به تحمل ده سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و بعنوان تتمیم مجازات به پنج سال اقامت اجباری در یکی از شهرستان‌ها محکوم کرد. 

در پی اعتراض محکومان یاد شده به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال که شعبه رسیدگی کننده دیوان نیز پس از رسیدگی اعتراض آنان را مردود اعلام کرد. 

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران افزود: با توجه به تایید حکم توسط دیوان عالی کشور، حکم صادره علیه نام‌بردگان به زودی به موقع اجرا گذارده خواهد شد.

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی بندر امام‎









در ادامه دوسال کشمکش و اعتراضات و اعتصاب کارگران پیمانکاری بندر امام، روز دوشنبه ۲۵ دی ماه حدود ۴۰۰ نفر از این کارگران دست به تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری ماهشهر زدند. 

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال اعتراضات و اعتصابات دو سال گذشته کارگران پیمانکاری پتروشیمی بندر امام و از آنجا که مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۴ مبنی بر بر چیده شدن شرکتهای پیمانکاری بطور کامل به اجرا در نیامده است روز ۲۵ دی ماه حدود ۴۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری پتروشیمی بندر امام شامل شرکتهای فراورش و بسباران که بنا بر سلایق اعمال شده در پتروشیمی‌ها موفق به انعقاد قرارداد مسقیم با کارفرمای اصلی نشده‌اند در مقابل فرمانداری ماهشهر دست به تجمع اعتراضی زدند. بدنبال این تجمع تعدادی از کارگران پیمانکاری منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز به این تجمع پیوستند. 

بنا بر این گزارش، این کارگران از ساعات اولیه صبح دست از کار کشیدند و از ساعت ۸ صبح دست به یک تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری ماهشهر زدند. این کارگران بطور مرتب با سر دادن شعارهایی خواهان رسیدگی به خواستهای خود بودند و در مقابل درخواست فرمانداری مبنی بر انتخاب نماینده جهت مذاکره دست به مقاومت زدند و خواهان حضور فرماندار در میان خود شدند. 

بدنبال این کشمکش فرماندار ماهشهر به ناچار در میان کارگران تجمع کننده حاضر شد و اعلام کرد: فردا سه شنبه با مدیران جلسهٔ هماهنگی داریم و در این جلسه مسائل و مشکلات شما را بطور جدی پیگیری خواهیم کرد و روز چهاشنبه پاسخ قطعی را به شما خواهیم داد. 

در ادامه حضور فرماندار در میان کارگران و پس از صحبتهای ایشان کارگران تجمع کننده بطور متحدانه‌ای اعلام کردند تا چهارشنبه منتظر پاسخ شما خواهیم ماند و چنانچه در این روز پاسخ قانع کننده‌ای به ما داده نشود از صبح روز یکشنبه هفته آینده بار دیگر تجمعات اعتراضی خود را در مقابل فرمانداری از سر خواهیم گرفت

دو متهم به قاچاق موادمخدر در سمنان اعدام شدند








به حکم دادگاه انقلاب شاهرود صبح امروز، دو تن از متهمان قاچاق مواد مخدر در استان سمنان اعدام شدند.
روابط عمومی دادگستری استان سمنان اعلام کرد: "در اجرای این حکم دو محکوم علیه با مشخصات (م. ش) فرزند حبیب ا... اهل مینودشت و با جرم حمل ۷۳۲. ۶ کیلوگرم کراک و (م. ف) فرزند غلام به جرم حمل ۷۳۹. ۱ کیلوگرم کراک و ۸۰. ۳۰ گرم شیشه، توسط دادگاه انقلاب اسلامی مرکز استان سمنان به اعدام محکوم شده بودند. حکم این دو متهم پس از طی تشریفات قانونی، تأیید دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه، صبح امروز در زندان مرکزی سمنان، این حکم به اجرا در آمد."
قابل ذکر است تقاضای عفو هر یک از این افراد در دو مرحله مطرح، که پس از انجام بررسی‌های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شده بود.

شلاق در ملاء عام ۲ متهم به اعمال منافی عفت در ایوانکی به اجرا در آمد








حکم شلاق در ملاء عام دو نفر از متهمان به ارتکاب اعمال منافی عفت در شهر ایوانکی استان سمنان اجرا شد.
بنا به گزارش ایسنا، دادگستری کل استان سمنان در این باره اعلام کرد که در راستای اجرای قاطعانه احکام قضایی، حکم شلاق دو نفر که به اتهام انجام عمل منافی عفت به ترتیب محکوم به ۹۹ ضربه و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری شده بودند، در ملاء عام اجرا شد.
این حکم در محوطه دادگاه عمومی بخش ایوانکی گرمسار اجرا شده است.

نامه ای از مادر میثاق یزدان نژاد به احمد شهید









اکرم السادات سنجری مادر میثاق یزاد‌نژاد زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج طی نامه‌ای به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر خواهان توجه وی به وضعیت فرزندش در زندان شد.
در بخشی از نامه وی آمده است: "اکنون حدود ۵ سال و نیم از دستگیری میثاق گذشته است بدون حتی یک روز مرخصی، این در حالیست که فرزندم از سال ۱۳۸۱ به بیماری افسردگی شیزوفرنی مبتلا می‌باشد."
متن نامه مادر این زندانی سیاسی که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
جناب آفای احمد شهید گزارشگر ویژهٔ حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران:
با سلام و احترام
اینجانب اکرم السادات سنجری به استحضار می‌رسانم فرزندم میثاق یزدان‌نژاد که در مورخه ۱۳۸۴/۱۲/۵ با حکم دادگاه انقلاب شهرری دستگیر و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد گردید.
سپس در تاریخ ۱۳۸۶/۶/۱۹ با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب دستگیر و بطور جداگانه در دادگاه شهر ری ابتدا به ۵ سال و سپس به ۴ سال حبس و نهایتا به ۳ سال و تبعید به سمنان محکوم گردید. اما در دادگاه شعبهٔ ۱۵ تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان رجایی شهر محکوم شد و در دادگاه تجدید نظر نیز این حکم تایید گردید.
اکنون حدود ۵ سال و نیم از دستگیری میثاق گذشته است بدون حتی یک روز مرخصی، این در حالیست که فرزندم از سال ۱۳۸۱ به بیماری افسردگی شیزوفرنی مبتلا می‌باشد.
در مورد حکم ناعادلانهٔ ۱۰ سال زندان شعبهٔ ۱۵ به عرض می‌رسانم که حتی یکی از بازجویان اذعان کرده بود که حکمش بیش از حد سنگین بوده است، شاید علت اصلی اینکه چنین حکم سنگینی برایش صادر کرده ان این باشد که پدر و مادرش از زندانیان سیاسی دههٔ ۶۰ می‌باشند و اینکه دایی‌هایش در رژیم شاه زندانی سیاسی بوده‌اند و در سال ۱۳۶۰ در رژیم جمهوری اسلامی ۳ تن از دایی‌هایش به شهادت رسیده‌اند.
جناب آقای احمد شهید، متاسفانه شما از بسیاری از زندانیان سیاسی ازجمله میثاق غافل شده‌اید و فقط از تعداد معدودی از زندانیان سیاسی نام می‌برید. آقای شهید نمی‌دانم شما فرزندی داریید یا نه، اما می‌دانم که خود می‌فهمید که دیدن فرزند در پشت میله‌های زندان و آب شدن تریجی او برای پدر و مادر چقدر دردناک است.
امیدوارم شما صدای گویای ما خانواده‌های دردمند باشید.
اکرم السادات سنجری
مادر زندانی سیاسی دربند میثاق یزدان‌نژاد