۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

سعید عابدینی، شهروند ایرانی – امریکایی به هشت سال حبس محکوم شد







 سعید عابدینی، شهروند ایرانی – امریکایی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی مسیحی به اتهام تاسیس کلیسای خانگی به هشت سال حبس تعزیری از سوی قاضی پیر عباسی محکوم شد.
دادگاه وی در روز یکم بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد سعید عابدینی، نوکیش مسیحی که تابعیت آمریکایی دارد، اوایل مهرماه پس از بازگشت به ایران، به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور» بازداشت شد.

درخواست دولت آلمان از تهران: حکم اعدام شهروندان عرب ایرانی را لغو کنید







 مسئول حقوق‌بشر دولت آلمان با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو حکم اعدام ۵ شهروند عرب اهوازی شد. مدافعان حقوق‌بشر نیز با اشاره به فعالیت‌های مسالمت‌آمیز این افراد از قوه قضاییه ایران خواستند اجرای احکام را متوقف کند.
بنا به گزارش دویچه وله، مارکوس لونینگ، مسئول حقوق‌بشر وزارت امورخارجه آلمان، روز پنجشنبه (۵ بهمن/۲۴ ژانویه) با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو فوری حکم اعدام ۵ شهروند عرب ایرانی در اهواز شد.
لونینگ در این بیانیه می‌نویسد: "تهدید ۵ شهروند عرب اهوازی به اعدام سبب نگرانی شدید شده است." به گفته مسئول حقوق‌بشر دولت آلمان احکام اعدام در پی «محاکماتی غیرشفاف» صادر شده‌اند.
به گفته این مسئول آلمانی تایید این "احکام شبهه‌برانگیز" از سوی دیوان عالی جمهوری اسلامی در تناقض آشکار با مبانی دولت قانون‌مدار بوده و بیانگر تحقیر انسان است و به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.
در این بیانیه همچنین تصریح شده که این افراد بطور مسالمت‌آمیز تنها برای تحقق "حقوق فرهنگی و سیاسی" خود فعالیت کرده‌اند و حتی "شکایت" از این افراد نیز کاملاَ غیرقابل قبول است. به گفته لونینگ قوه قضاییه ایران با صدور این احکام حقوق‌بین‌الملل و حتی قانون اساسی جمهوری اسلامی را نیز زیر پا می‌نهد.
لونینگ در این بیانیه خبری می‌افزاید: "ایران بجای سرکوب شهروندان خود باید از حقوق آنان پشتیبانی کند."
در پایان این بیانیه، مسئول حقوق‌بشر دولت آلمان از جمهوری اسلامی خواستار لغو احکام اعدام این افراد و آزادی سریع آنان شده است. به گفته لونینگ "ایران باید حقوق‌بشر را در مورد شهروندان خود جدا از وابستگی‌های قومی و مذهبی آنان رعایت کند."
در بیانیه مسئول حقوق‌بشر آلمان درباره فعالیت اقلیت عرب در ایران آمده است: "به عرب‌های اهواز در عرصه‌هایی همچون تحصیل، کار، مسکن مناسب و در امور سیاسی و فرهنگی تبعیض روا داشته می‌شود. فعالان فرهنگی و سیاسی عرب اهوازی بطور مستمر از سوی قوه قضاییه ایران به اعدام یا حبس‌های طولانی مدت محکوم می‌شوند."
محمد‌علی عموری‌نژاد، جابر آلبوشکه، مختار آلبوشکه، هاشم شعبانی‌نژاد و هادی رشیدی همگی از فعالان کانون فرهنگی رامشیر هستند که در بهمن و اسفند سال ۱۳۸۹ دستگیر شدند.

سایت تابناک مسدود شد







 سایت تابناک متعلق به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد دورهٔ دهم ریاست جمهوری ایران، از صبح امروز با دستور مقامات قضایی فیلتر شد.
بنا به گزارش بازتاب، سایت تابناک از صبح امروز با دستور مقامات قضایی مسدود شد.
به گزارش این تارنما این اقدام به دلیل انتشار نظرات توهین آمیز کاربران و با شکایت مدعی العموم انجام شده است.
سایت تابناک متعلق به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد دورهٔ دهم ریاست جمهوری ایران بود.

انگشتان دست یک متهم به سرقت در زندان ساری قطع شد







انگشتان دست یک متهم به سرقت در شهر ساری قطع شد.
بنا به گزارش فارس، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری خبر از اجرای حکم قطع چهار انگشت یک متهم به سرقت داد و مدعی شد، که وی دارای سوابق متعدد کیفری است و مرتکب سرقت‌های زیادی شده بود.
وی ادامه داد: "این فرد سوابق متعدد کیفری دارد و سرقت‌های زیادی انجام داده بود."
وی با اشاره به اینکه در پرونده‌ای که حکم قطع ید اجرا شد، مرتکب سرقت مستوجب حد شده بود، افزود: "پرونده پس از رسیدگی‌های اولیه، صدور حکم و در تشریفات قانونی نهایی شد."
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: "حکم قطع چهار انگشت این سارق که مرتکب سرقت حدی شده بود، در محوطه زندان ساری اجرا شد."
وی اجرای این حکم را در راستای اجرای حدود و از تکالیف شرعی و قانونی عنوان کرد و گفت: صدور و اجرای احکامی این گونه جزء مطالبات به حق مردم است.

سلیمان محمدی، روزنامه نگار بازداشت شد







 سلیمان محمدی، خبرنگار سرویس حوادث روزنامه بهار، شنبه شب هفتم بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدد.
به گزارش بی بی سی فارسی، سلیمان محمدی نیز پیش از روزنامه بهار با روزنامه‌های شرق، اعتماد، بهار، فرهیختگان، همشهری، دنیای اقتصاد امارات و فرهنگ آشتی همکاری داشته است.
میلاد فدایی اصل، دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، نیز روز گذشته از سوی نیرو های امنیتی بازداشت شد.
در پی‌پیگیری‌های خانواده‌ این دو روزنامه‌نگار هنوز دلیل این بازداشت و اتهامات احتمالی آنها اعلام نشده است.

پور فاضل: نگرانم «پدر ستار بهشتی» را محجور قلمداد کنند







 وکیل مدافع خانواده ستار بهشتی نسبت به مفقود شدن ۱۰ روزه پدر ستار بهشتی و سوء استفاده احتمالی از این قضیه در به سرانجام رسیدن پرونده مرگ مرحوم ستار بهشتی به شدت ابراز نگرانی کرد.

گیتی پورفاضل در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی، گفت: آخرین باری که من به آقای شهریاری بازپرس پرونده مراجعه کردم به من قول داد که تا آخر بهمن پرونده به دادگاه برود و در این بین اتفاقی افتاد که من را مقداری نگران کرد و آن مفقود شدن ناگهانی پدر ستار بهشتی است.

وی گفت: ماجرا از این قرار است که به دلایل نامعلومی پدر ستار حدود ۱۰ روز مفقود بود و متاسفانه خانواده‌اش نیز به هر جا سر می‌زدند و یا تلفن می‌کردند نمی‌توانستند خبری از او بگیرند. با توجه به اینکه پدر ستار بهشتی به دلیل شوک وارده از خبر مرگ پسرش دوران سختی را طی می‌کند طبیعی است که به هم بریزد. او هم در یک ماه اول حال بسیار بدی داشته است، به طوری که ناگزیر او را در بیمارستان بستری کردند تا آرامش خود را به دست آورد.

وکیل مدافع خانواده ستار بهشتی اظهار کرد: با گم شدن پدر ستار بهشتی نگرانم که از این مساله در پرونده «ستار» سوء استفاده شود، به دلیل اینکه وقتی به خانواده او بعد از ۱۰ روز خبر می‌دهند پدر ستار پیدا شده است، خواهر مرحوم بلافاصله به من زنگ زد و گفت دارند از آنها فیلمبرداری می‌کنند. من پرسیدم فیلمبرداری برای چه که خواهر ستار گفت نمی‌دانم و من گفتم اجازه ندهید فیلمبرداری کنند زیرا دلیلی ندارد و اصلا مگر هر کسی گم می‌شود هنگام پیدا شدن از او فیلم تهیه می‌کنند؟

پورفاضل افزود: خواهر ستار نیم ساعت بعد به من زنگ زد و گفت در پرونده‌ای که برای پدر ستار تشکیل داده‌اند نوشته‌اند که او دچار آلزایمر است. من گفتم آلزایمر را دکترهای دیگر هم باید گواهی کنند و اصلا مگر در کلانتری پزشک وجود دارد؟

وی گفت: این مساله را باید پزشکی قانونی یا پزشک معالج پدر ستار تشخیص دهد که البته تا به حال چنین چیزی به ما نگفته‌اند و حتی زمانی که ایشان در بیمارستان بستری بود، گفتند به دلیل شوک وارده مقداری به هم ریخته است ولی صحبتی از آلزایمر نبوده است، حالا اینکه بعدا چه استفاده‌ای از این موضوع شود، فعلا نمی‌دانم!

وکیل مدافع خانواده ستار بهشتی تصریح کرد: تا پرونده به دادگاه ارسال نشود و من آن را مطالعه نکنم نمی‌توانم چیزی در این مورد بگویم ولی احساس من این است که با این ترتیب و برنامه‌ای که گذاشته شده، شاید بخواهند سوء استفاده‌هایی از این مساله بکنند و من از این موضوع نگران هستم.

پورفاضل خاطرنشان کرد: تا به حال چنین اتفاقی برای پدر ستار بهشتی نیفتاده است و او هر جا می‌خواسته برود به خانواده‌اش اطلاع می‌داده است و این یک مساله عجیب است، زیرا به هر حال ممکن نیست ایشان ۱۰ روز گم شده باشد و باید پرسید که او در این ۱۰ روز کجا بوده و چه سرپناهی داشته است؟

وی که به وکالت از پدر ستار بهشتی تقاضای قصاص متهمان پرونده ستار بهشتی را به دادسرا ارائه کرده است، تصریح کرد: پدر ستار بهشتی که نمی‌توانسته ۱۰ روز در پارک خوابیده باشد، پس باید این ۱۰ روز در جایی نگهداری شده باشد، ولی به هر حال اگر بخواهند با توجه به این قضیه، پدر ستار بهشتی را محجور قلمداد کنند خود به خود زمان خریداری می‌شود. به دلیل اینکه تا حکم حجر او ثابت شود و معلوم شود اولیای دم چه کسانی هستند زمان خواهد برد.

وکیل مدافع خانواده ستار بهشتی تاکید کرد: اگر پدر ستار بهشتی که الان پرونده فرزندش را دنبال می‌کند، نباشد حق او به فرزندانش می‌رسد ولی این قضیه، پروسه را طولانی‌تر می‌کند در حالی که پرونده مرگ ستار بهشتی فقط حدود سه ماه است که در دادسراست.

این وکیل دادگستری در ادامه با انتقاد از تبصره ماده ۱۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری، اظهار کرد: در همه جای دنیا این رسم وجود دارد که وقتی از متهم بازجویی می‌شود متهم می‌تواند تقاضا کند وکیلش در کنار او حضور داشته باشد. البته قانون ما هم این موضوع را پیش‌بینی کرده است منتهی تبصره‌ای که به ماده ۱۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری اضافه شده موضوع حضور وکیل را به سلیقه و تشخیص قاضی واگذار می‌کند.

وی تصریح کرد: به طور کلی در اکثر پرونده‌های امنیتی یا سیاسی هیچ وقت وکیل حضور نداشته است و در نتیجه می‌بینیم اتفاق های ناگواری که مثلا برای بنی‌یعقوب، زهرا کاظمی و ستار بهشتی افتاده است به خاطر این بوده که در بازجویی‌ها و تحقیقات اولیه وکیل حضور نداشته است زیرا وقتی وکیل حضور داشته باشد خود به خود شکنجه برای گرفتن اقرار صورت نمی‌گیرد و این اتفاق ناگوار هم رخ نمی‌دهد که جامعه را به نحوی خشمگین کند.

پورفاضل گفت: من معتقدم هر کدام از این پرونده‌ها مانند یک زخم سالک حتی با خوب شدن اثرش بر پیکر جامعه ماندگار شده است و مردم نمی‌توانند این مساله را از یاد ببرند.

وکیل مدافع خانواده ستار بهشتی تاکید کرد: کسانی که از متهم بازجویی می‌کنند واقعا باید دوره دیده باشند و بتوانند با پاسخ و پرسش از متهم اقرار بگیرند البته اگر واقعا اقراری وجود داشته باشد زیرا گاهی وقت‌ها مسائلی به متهم القاء می‌شود که ممکن است اصلا روح او از قضیه خبر نداشته باشد.

ميلاد فدايی اصل، دبير سياسی خبرگزاری ايلنا بازداشت شد







 ميلاد فدايی اصل شب گذشته برابر با شنبه ۷ بهمن، توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است.
به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، ميلاد فدايی اصل حدود ساعت ۸ شب و بلافاصله پس از خروج از محل کارش در خبرگزاری کار جمهوری اسلامی ايران (ايلنا) و در حالی‌ که مشغول گفتگو با تلفن همراه خود بود، بصورت ناگهانی توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به نقطه نا‌معلومی منتقل شده است.
لازم به ذکر است که صبا شعردوست همسر ايشان نيز طی‌ دو ماه اخير چند بار به دفتر پيگيری احضار شده است. ميلاد فدايی اصل پيشتر در روز ۱۱ آذرماه ۱۳۸۸ در منزل شخصی‌اش بازداشت و از سوی‌ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به يكسال حبس تعزيری محکوم شده بود و سرانجام پس از تحمل کيفر آزاد شد.

مطالبه ویزیت ۸ هزار تومانی بهداری زندان رجایی شهر از زندانیان







 بهداری زندان رجایی شهر کرج برای تعیین نمره عینک زندانیان از ایشان مطالبه ویزیت ۸ هزار تومانی نموده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهداری زندان رجایی شهر کرج در اقدامی تازه، از بیمارانی که به اوپتوم‌تر جهت تعیین نمره عینک مراجعه کرده‌اند نفری ۸ هزار تومان حق ویزیت اخذ نموده است.
این درحالی است که طبق آیین نامه سازمان زندان‌ها بهداری زندان موظف به تأمین تمامی امکانات درمانی زندانیان بصورت رایگان می‌باشد.

اعزام دوتن از زندانیان رجایی شهر به مرخصی






 دوتن از زندانیان بند ۱۲ زندان رجایی شهرکرج بنامهای دیدار رئوفی و مهدی محمودیان به مرخصی اعزام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز شنبه ۷ بهمن ماه دوتن از زندانیان بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بنامهای دیدار رئوفی و مهدی محمودیان به مرخصی اعزام شدند.
دیدار رئوفی شهروند بهایی زندانی که به ۳ سال حبس محکوم شده است ۱۵ مرداد ماه سال جاری از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده و تا کنون بیش از نیمی از حبس خود را سپری کرده است.
مهدی محمودیان نیز که در خصوص برخی مسائل پس از انتخابات از جمله وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

قتل ناموسی دختر ۲۲ ساله توسط پدر ۶۰ ساله







 پدر ۶۰ ساله که با فروکردن خنجر در قلب دختر ۲۲ ساله خود بدلایل ناموسی وی را به قتل رسانده است، در دادگاه آخرین دفاعیات خود را بیان کرد.
بنا به گزارش خراسان، مرد ۶۰ ساله‌ای که خنجری را در قلب دختر ۲۲ ساله‌اش فرو کرد و او را به قتل رساند، روز گذشته برای آخرین دفاعیات در برابر قاضی ویژه قتل عمد ایستاد.
اواخر آبان گذشته، وقوع یک قتل در منزلی واقع در یکی از روستاهای شمال مشهد اتفاق افتاد. در این قتل پیکر خون آلود دختر جوانی در حالی که خنجری در قلبش فرو رفته بود کنار دیوار اتاق قرار داشت.
پدر ۶۰ ساله این دختر که در محل وقوع قتل دستگیر شده بود به صراحت ارتکاب جنایت را پذیرفت و به تشریح ماجرای درگیری با دخترش پرداخت.
او گفت: چند ماه قبل دخترم به عقد پسر جوانی درآمد تا پس از فراهم شدن مقدمات عروسی، جشن ازدواجشان برگزار شود اما هنوز مدتی از دوران نامزدی آن‌ها نگذشته بود که دخترم متوجه شد همسرش اعتیاد شدیدی دارد به طوری که کارتن خواب شده است.
به همین خاطر او تصمیم به طلاق گرفت و به محاکم قضایی شکایت کرد اما هنوز رأی دادگاه صادر نشده بود که متوجه شدیم او قصد دارد با یکی از بستگانمان ازدواج کند.
وقتی دخترم از همسرش طلاق گرفت با وساطت فامیل با ازدواج مجدد دخترم با "م" موافقت کردم و آن‌ها به عقد یکدیگر درآمدند و قرار شد تا چند روز بعد ازدواج آن‌ها، به طور رسمی ثبت شود ولی "م" هم زیر قول و قرار خودش زد و از ثبت رسمی ازدواج خودداری کرد.
متهم این پرونده افزود: دخترم که دیگر تحمل این وضع را نداشت از او شکایت کرد و مدام تهدید می‌کرد که "م" را می‌کشد.
شب حادثه نیز او چاقویی را برداشت تا صبح که به دادگاه می‌رود او را بکشد به همین خاطر او را نصیحت کردم اما به حرف‌هایم توجهی نمی‌کرد. دیگر از کارهای او خسته شده بودم. شب قبل نیز وقتی با هم درگیر شدیم او از خانه فرار کرد و هنگامی که وارد منزل یکی از روستاییان شده بود با وساطت دیگران به خانه بازگشت. صبح روز بعد هم به همین دلیل بین ما درگیری رخ داد. من که عصبانی شده بودم ناگهان خنجری را برداشتم و ضرباتی بر بدنش زدم سپس خنجر را در قلبش فرو بردم و در‌‌ همان حال ر‌هایش کردم.
این مرد که روز گذشته برای آخرین دفاع از خودش در برابر قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفته بود مدام اشک می‌ریخت و نمی‌توانست به درستی سخن بگوید. او در میان هق هق گریه که ناشی از ندامت او بود گفت: انگار آن خنجر را در قلب خودم فرو کردم و الان هم بسیار پشیمانم. من نباید این قدر عصبانی می‌شدم که دست به جنایت بزنم.
او سپس در پاسخ به سوال مقام قضایی که پرسید اتهام شما قتل عمدی است آیا قبول دارید؟ گفت: ارتکاب جنایت را می‌پذیرم و حرفی برای گفتن ندارم.
گفتنی است، متهم در هنگام بازداشت مدعی شده بود مقتول آبرویش را حفظ نکرده است و با ضربات خنجر او را به قتل رساند. متهم این پرونده در بازسازی صحنه قتل نیز به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت و گفت: شب قبل از جنایت نیز دخترم (مقتول) مقداری قرص و پودر را که داخل پوسته گردو قرار داشت از کیفش بیرون آورد و به دهانش ریخت و گفت: "دیگر خسته شده‌ام خودم را می‌کشم. این‌ها مرگ موش بود."
من که ترسیده بودم دختران دیگرم را صدا کردم و با داروهای خانگی او را از مرگ نجات دادیم. ولی یک روز به تاریخ رسیدگی به پرونده شکایت دخترم از نامزدش مانده بود که او تهدید می‌کرد نامزدش را می‌کشد به همین خاطر هم ما با هم درگیر شدیم و او را با خنجر کشتم.

مادری که ۲ کودکش را کشت، در دادگاه به حبس تعلیقی محکوم شد







 زن جوان که دو کودک خود را به داخل رودخانه‌ای در کرج انداخته بود با رضایت همسر سابقش به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.
بنا به گزارش مهر، این زن متهم است ۱۹ اردیبهشت سال ۸۶ دو کودک خرسالش به نام‌های زهرا ۳ ساله و محمد ۷ ساله را به داخل رودخانه کرج پرت کرده است. ۲۷ اردیبهشت جسد زهرا پیدا شد اما با گذشت ۵ سال هنوز جسد محمد کشف نشده است.
در حالی که پرونده برای صدور کیفرخواست آماده می‌شد، پدر دو کودک بی‌گناه در دادسرای جنایی کرج حاضر شد و با اعلام رضایت از همسرش، روند پرونده را تغییر داد و با نجات منیژه از مجازات اعدام، وی از لحاظ جنبه عمومی جرم تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.
صبح امروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی عزیزمحمدی و در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
منیژه پس از حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت: "مدتی بود با همسرم اختلاف داشتم. او چند روز قبل از این حادثه به طرز ناگهانی ناپدید شد. دیگر طاقت این همه سختی را نداشتم. به همین خاطر تصمیم گرفتم به زندگی خود و دو فرزندم پایان دهم. روز حادثه یک آژانس گرفته و به جاده چالوس رفتم. در آنجا ابتدا دختر و پسرم را برای آخرین بار بوسیده و سپس آن‌ها را به داخل رودخانه پرت کردم."
می‌خواستم آن‌ها به بهشت بروند و از سختی‌های این زندگی رهایی پیدا کنند. بعد از این کار قصد کشتن خود را داشتم که با دخالت مردم و پلیس موفق نشدم. دو سال قبل خواهرم در یک تصادف فوت کرد و من با شوهر خواهرم ازدواج کردم حالا نیز از ۵ فرزند او مراقب می‌کنم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات شعبه ۷۱ دادگاه کیفری برای صدور حکم وارد شور شده و منیژه را پنج سال زندان محکوم کردند که ۵۴ ماه آن به صورت تعلیقی می‌باشد.

مرگ ۳ دانش‌آموز به خاطر طرح تجمیع مدارس







 نماینده شهر کرد در مجلس گفت: ‌ با توجه به اجرای طرح تجمیع مدارس روستایی و عدم توجه به سرویس رفت و برگشت، دو هفته پیش سه دانش‌آموز در راه برگشت از مدرسه غرق شده و فوت کردند.
سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با فارس افزود: آموزش و پرورش طرح تجمیع مدارس روستایی را به خاطر کمبود بودجه و به صورت ناقص انجام داده است، در حالی که دانش‌آموزان سرویس ایاب و ذهاب ندارند و خوابگاه‌های شبانه‌روزی مدارس روستایی نیز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است.
وی گفت: دانش‌آموزان مجبورند مسیرهای پنج شش کیلومتری روستا تا مدرسه‌های تجمیع شده را بپیمایند. نماینده شهر کرد در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تجمیع مدارس هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌های روستایی وارد کرده و برخی از دانش‌آموزان به دلیل مشکل مالی امکان ادامه تحصیل در مدارس تجمیع شده، دور دست ندارند. زمانیان دهکردی افزود: دو هفته قبل متأسفانه سه نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه روستایی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری هنگام برگشت از مدرسه بر روی یخ‌های یک رودخانه در حال بازی بودند که بر اثر شکستن یخ غرق شده و فوت کردند.
این نماینده مجلس گفت: اجرای هر طرح در مدارس باید با امکانات و جوانب آن انجام شود و رفت و آمد دانش‌آموزان بی‌بضاعت در زمستان و فاصله روستا‌ها بسیار خطرناک است. نماینده شهر کرد در مجلس افزود: یقین داشته باشید، با بازگشایی مجلس این موضوع را از مسئولان آموزش و پرورش به طور جد پیگیری می‌کنیم و ما نمایندگان استان چهار محال و بختیاری مدعی این دانش‌آموزان خواهیم بود و باید با سوء مدیریت و جایی که حق مردم ضایع می‌شود، ایستادگی کرده و محکم برخورد کنیم.
طرح تجمیع مدارس به علت کاهش جمعیت دانش آموزی و کاهش زاد و ولد و نگاه اقتصادی به مدارس اجرا شده که جوانب اجتماعی آن کمتر لحاظ شده است.

افزایش ۲۶ درصدی مرگ‌های ناشی از قرص برنج







 بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، طی ۹ ماه اول امسال مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافت.
بنا به گزارش پایگاه خبری پلیس، آخرین آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج در ۹ ماه اول امسال نشان می‌دهد ۴۴۹ نفر که ۲۴۵ نفر آن‌ها مرد و ۲۰۴ نفر زن بوده‌اند، به علت مصرف قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.
این در حالی است که در ۹ ماه سال ۱۳۹۰ (مدت مشابه سال گذشته) ۳۵۴ نفر جان باخته بودند (۱۹۸ نفر مرد و ۱۵۶ نفر زن) و مقایسه آمار ۹ ماه سال ۱۳۹۰ با امسال نشان می‌دهد آمار مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۸/۲۶ درصد افزایش داشته است.
در ۹ ماه امسال بیشترین تعداد مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج با ۱۸۵ مورد در استان تهران اتفاق افتاد و پس از آن، در گیلان با ۶۹، مازندران با ۵۳ و لرستان با ۴۱ مورد، بیشترین آمار این قبیل مرگ‌ها ثبت شده است.
مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج با روندی صعودی هر سال افزایش می‌یابد؛ به طوری که در سال ۱۳۸۸ به میزان ۲۲۸ نفر (۱۲۴ نفر مرد و ۱۰۴ نفر زن) بود، اما در سال ۱۳۸۹ با رشدی ۷۸ درصدی به ۴۰۶ نفر (۲۰۴ نفر مرد و ۲۰۲ نفر زن) رسید و پس از آن هم در سال ۱۳۹۰ با رشدی ۱۴ درصدی به ۴۶۳ نفر (۲۵۹ نفر مرد و ۲۰۴ نفر زن) رسید.

ادامهٔ تجمعات کارگران اخراجی شرکت جهاد نصر کردستان







کارگران اخراجی شرکت جهاد نصر کردستان مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند.
بنا به گزارش تارنمای کمیتهٔ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، روز شنبه ۹۱/۱۱/۷ ده‌ها نفر از کارگران اخراجی شرکت جهاد نصر کردستان، جهت پیگیری خواسته‌ها و مطالبات خود در مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند.
کارگران تجمع کننده اعلام کردند که روز بعد در مقابل شرکت جهاد نصر تجمع خود را ادامه خواهند داد و تا زمانی که نامهٔ کتبی اخراج را دریافت نکنند آنجا را ترک نخواهند نمود.
لازم به ذکر است که ۱۱۰ نفر از کارگران این شرکت چندی پیش به صورت دسته جمعی و بدون ارائهٔ نامه رسمی اخراج شدند.

یک متهم به تجاوز به عنف در کرمان و در ملاء عام اعدام شد







 بامداد روز شنبه یک زندانی ۲۷ ساله متهم به تجاوز به عنف در ملاء عام در کرمان به دار آویخته شد.
بنا به گزارش فارس، بامداد روز شنبه ۷ بهمن ماه، یک زندانی ۲۷ ساله به نام "یاسر. ک" به اتّهام تجاوز به عنف در میدان خواجوی کرمان در ملاء عام اعدام شد.
در ۱۰ روز گذشته دستکم ۸ مورد اعدام در ملاء عام، چهار مورد شلاق در ملاء عام و یک مورد قطع عضو در ملاء عام در رسانه‌های رسمی‌ گزارش شده است.
سرهنگ پوررضاقلی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان در این باره مدعی شد: "این متجاوز به عنف، اسفند سال گذشته با پی جویی‌های پلیس در شهر کرمان دستگیر شد و ۸ مورد تجاوز به عنف همراه با سرقت و ضرب و جرح انجام داده است."

فائزه هاشمی هم به نمایندگان بازدید کننده از اوین اعتراض کرد







 فائزه هاشمی هم نسبت به سخنان نمایندگان بازدید کننده از اوین واکنش نشان داد و به آن اعتراض کرد.
بنا به گزارش روزنامه شرق، غلامعلی ریاحی؛ وکیل فائزه هاشمی خواستار انتشار بخشی از صحبت‌های موکل خود در اعتراض به انتشار سخنانی منتسب به وی شد. این سخنان از سوی صفر نعیمی‌رز، نماینده آستارا پس از بازدید از زندان اوین به نقل از ایشان در رسانه‌ها منتشر شده است. ایشان نامه اعتراضی در این خصوص تنظیم کرده تا از مجاری رسمی زندان اوین خدمت ریاست مجلس نهم ارایه شود.
ریاحی گفته در ملاقاتی که روز چهارشنبه گذشته با خانم فائزه هاشمی در مورد پرونده جدیدش در زندان اوین داشت، ایشان در اعتراض نسبت به مطالب عنوان شده از طرف یکی از نمایندگان مجلس مطالبی بیان کرد که محورهای اصلی آن به شرح زیر است:
۱ - سه نفر نماینده مجلس هنگامی که از بند نسوان زندان اوین بازدید می‌کردند، خانم فائزه هاشمی به عنوان وکیل بند، خواسته‌های زندانیان را دسته‌بندی کرده و به اطلاع نمایندگان محترم مجلس می‌رساند. بعد از این بازدید دو نفر از نمایندگان یعنی آقای دواتگری و محسنی‌ثانی در مذاکره با رسانه‌ها، مطالب عنوان شده را حتی‌المقدور منعکس کردند و از این جهت خانم هاشمی کمال تشکر را از نمایندگان مذکور داشت. اما در این مورد آقای نعیمی رز، اظهار داشت که هنگام بازدید نمایندگان اصولا از طرف خانم فائزه هاشمی هیچ‌گونه اعتراض و مطلبی در مورد غذای زندان عنوان نشده. او توضیح داد که ما موادخام از جمله گوشت را از زندان تحویل گرفته و خودمان آن را طبخ می‌کنیم بنابراین چگونه ممکن است به این امر اعتراض داشته باشیم.
۲- مطلب دیگر عبارت از این بود که نماینده محترم مجلس از ایشان به عنوان سرکرده زندانیان بند نسوان نام برده بودند، استفاده از کلمه سرکرده دارای بار منفی بوده و معمولا به رهبر دسته‌های جنایتکار و راهزن اطلاق می‌شود. در حالی‌که عنوان متعارف برای ایشان وکیل بند بوده و عبارت وکیل بند کاملا در عرف زندانیان و زندانبان‌ها شناخته شده است.
۳- نکته دیگر این بود که خانم هاشمی به نصب دوربین در محل‌هایی نظیر حمام اعلام اعتراض می‌کرد، ولی پاسخ داده شده بود، که فیلم این دوربین‌ها توسط زنان مشاهده می‌شود. خانم هاشمی حتی به این امر هم معترض بود.
۴- در مورد استعمال کلمه فائزه بدون نام خانوادگی نیز ایشان توضیح‌هایی ارایه کردند. ایشان می‌گفت با توجه به نحوه موضعگیری آقای نعیمی که بدون شنیدن گفتاری از من درخصوص اعتراض به غذای زندان اعلام کرده که قبل از زندان من از نوع غذای دیگری استفاده می‌کردم و خواسته از این نتیجه بگیرد که قبل از زندان فائزه هاشمی زندگی اشرافی و نوع غذای ویژه‌ای داشته، به نظر ایشان استعمال کلمه فائزه بدون نام خانوادگی نوعی تحقیر و تخفیف موقعیت ایشان بوده است.

رفتار توهین آمیز با دراویش زندانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات







در پی امتناع دراویش گنابادی جهت حضور در دادگاه، ماموران بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به دستور قاضی صلواتی برای اعمال فشار براین دراویش زندانی اقدام به تراشیدن موی سر و صورت مصطفی دانشجو به صورت اجباری کردند و به نظر می‌رسد بازجویان اطلاعات با سایر دراویش نیز همین برخورد را به صورت توهین آمیز داشته‌اند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، روز سه شنبه ۲۶ دیماه پس از آنکه به حمید مرادی مدیر زندانی سایت مجذوبان نور اعلام شد به اجرای احکام زندان احضار شده و وی این احضار را نپذیرفت، و ماموران گارد زندان برای بردن مرادی به بند ۳۵۰ رفته بودند شش درویش دیگر نیز به نشانه همراهی و همبستگی با وی اعلام کردند که ایشان را تنها نخواند گذاشت.
به دنبال این اقدام دراویش و حمایت سایر زندانیان سیاسی جواد مومنی معاون زندان و سرپرست موقت بند ۳۵۰ شش درویش گنابادی را به بند انفرادی ۲۴۰ سازمان زندان‌ها فرستاد و مامورین وزارت اطلاعات نیز حمید مرادی به سلول‌های انفرادی ۲۰۹ منتقل کردند.
روز دوشنبه ۲بهمن ماه شش درویش گنابادی محبوس در بند ۲۴۰ سازمان زندان‌ها به بند ۲۰۹ منتقل شدند که گویا توسط ماموران این بند سر و سبیل آن‌ها تراشیده شد، اقدامی که با توجه به اعتقادات دراویش زندانی هدفی جز تحقیر و توهین در پی آن نیست.
دراویش گنابادی محبوس در زندان بار‌ها اعلام کردند که به دلیل تخلفات قضایی قاضی صلواتی حاضر به حضور در دادگاه نیستند. این دراویش در دوران ۱۷ ماهه بازداشتشان پیش شرط حضورشان در دادگاه را برخورداری از حقوق قانونی و التزام مامورین و قاضی پرونده به قانون دانستند.
حمید رضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو و امیر اسلامی از بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی رنج می‌برند و حضور دربندهایی مثل ۲۴۰ و ۲۰۹ برای آن‌ها خطرناک است.
همچنین رضا انتصاری، امید بهروزی، افشین کرم‌پور و فرشید یدالهی نیز با وجود صدور مجوز پزشکی قانونی مبنی بر ضرورت درمان به موقع، همچنان در شرایط بد زندان نگهداری می‌شوند.
چندی پیش قاضی صلواتی در حرکتی غیر قانونی دستور داد تا این دراویش را از داشتن حق درمان محروم کنند و اجازه درمان را مشروط به حضور در دادگاه کرده، این درحالی است که پزشکان معالج این دراویش شرایط آن‌ها را نگران کننده اعلام کردند.

کارگران هفت تپه به جمع کارگران معترض کارون شوش‌تر پیوستند







 تجمع اعتراضی کارگران فصلی نی بر کارون شوش‌تر مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در حالی وارد پنجمین روز خود شد که حدود ۳۰۰ نفر از کارگران نی‌شکر هفت تپه نیز در اعتراض به مشکلات صنفی مشابهی از شوش دانیال با سفر به تهران به جمع کارگران کارون پیوسته‌اند.
بنا به گزارش ایلنا، بامداد امروز (شنبه ۷ بهمن) ۳۰۰ نفر از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با ۱۹ دستگاه اتوبوس و می‌نی‌بوس برای پی‌گیری مطالبات صنفی خود به جمع کارگران کشت و صنعت کارون شوش‌تر پیوسته‌اند که از سه شنبه (۳ بهمن ماه) در تهران حضور دارند.
کارگران این دو مجتمع بزرگ کشت و صنعت واقع در استان خوزستان، علاوه بر درخواست تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفتن و اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق؛ خواستار تغییر ساز و کار رفع فاصله بیمه‌ای خود هستند.
وجود فاصله بیمه‌ای در سوابق این کارگران به آن دلیل است که به دلیل امکان برداشت محصول نی‌شکر تنها در نیمی از سال، کارگران نی‌بر به صورت فصلی مشغول به کارند و به همین دلیل حق بیمه آنان نیز تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود. با این وجود سازمان تامین اجتماعی طبق نامه‌ای به شماره ۱۱۰۱/۹۱/۱۹۰ در تاریخ هشتم مهرماه سال جاری، مقرر کرده است که برای رفع این فاصله بیمه‌ای هر نفر کارگر در سال حدود ۹ میلیون تومان بپردازد که با این حساب هر کارگر برای رسیدن به شرایط بازنشستگی در مجموع می‌بایست حدود ۷۰ میلیون تومان بپردازند. کارگران نی‌شکر هفت تپه و کارون شوش‌تر با توجه به دستمزد دریافتی پرداخت این مبلغ را در توان خود نمی‌بینند و به تعیین سازوکاری که پرداخت این مبلغ را ضروری می‌سازد اعتراض دارند.
یک از کارگران نی‌بر هفت تپه حاضر در تجمع امروز در گفتگو با ایلنا خطاب به نمایندگان مجلس و مدیران دولتی گفت: سوال ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی این است که آن‌ها اکنون کجا هستند تا از نزدیک شاهد اعتراض کارگران باشند؟
او اضافه کرد: چرا باید تاوان سیاست‌های غلط و نا‌کار آمدی مدیران و کسری بودجه‌های دولت را ما کارگران بدهیم؟
به گفته این کارگر، بدلیل بی‌توجهی مسئولان استانی در رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران، آنان تصمیم گرفته‌اند به تهران بیایند و همکاران خود در مجتمع کارون شوش‌تر را همراهی کنند.
یکی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوش‌تر درباره تجمع پنج روزه کارگران در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری گفت: تا کنون جواب قانع کننده‌ای به ما داده نشده است اما کارگران مصمم به ادامه اعتراض تا رسیدن به خواسته‌های بحق صنفی خود هستند.
او ادامه داد: تنها پاسخی که به تجمعات پنج روزه ما داده شده این است که از مسئولان استانداری وفرمانداری استان خوزستان خواسته شده به تهران بیایند و با حضور در جلسات رسیدگی درباره مشکلاتمان پاسخگو شوند.
به گفته این کارگر، فردا (یکشنبه ۸ بهمن) نیز تجمعات آنان ادامه خواهد داشت.

عضو کانون صنفی معلمان: اضافه کار ۴ ماه معلمان پرداخت نشده است







عضو کانون صنفی معلمان ایران گفت: معلمان درسراسر کشور هنوز اضافه کار مهر، آبان، آذر و دی ماه خود را دریافت نکرده‌اند.
ینا به گزارش ایلنا، مهدی بهلولی با اعلام این مطلب گفت: علاوه بر آن نزدیک به یک سال است که حق مدیریت نیروهای ستادی (مدیران و معاونان مدارس) پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: معاونان و مدیران مدارس به دلیل پست‌هایی که دارند افزون بر حقوق معلمیشان مبلغی حدود ۸۰ تا۱۰۰هزار تومان درماه دریافت می‌کنند که یک سال است این مبلغ به آن‌ها داده نشده است.
آموزش و پرورش سهم خودرا از بیمه طلایی فرهنگیان نداده است
بهلولی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سهم خودرا از بیمه طلایی فرهنگیان درچهار پنج ماه اخیر نداده است، افزود: ‌ نیمی از هزینه بیمه طلایی فرهنگیان باید از سوی آموزش و پرورش پرداخت شود که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده است.
دستمزد معلمان برای مراقبت در حوزه امتحانی هنوز پرداخت نشده است
عضو کانون صنفی معلمان همچنین خاطرنشان کرد: ‌با گذشت ۷ ماه ازبرگزاری آزمون‌های هماهنگ کشوری خرداد، هنوز دست مزد معلمان برای مراقبت و برگه صحیح کردن در حوزه امتحانی پرداخت نشده است.
دو سالی است که آموزش وپرورش سرانه آموزشی مدارس رانداده است
بهلولی همچنین با ابرازتاسف ازاینکه سرانه آموزشی مدارس هم دو سال است که ازسوی آموزش وپرورش پرداخت نشده است، افزود: ‌امروز که برای گرفتن کارنامه فرزند خود به مدرسه‌اش مراجعه کرده بودم با این پاسخ مواجه شدم که برای گرفتن کارنامه باید ۱۵۰ هزار تومان کمک هزینه بدهید.
عضو کانون صنفی معلمان افزود: من هم به آن‌ها گفتم با حقوق ۶۰۰ هزار تومان چطور می‌توانم ۱۵۰ هزار تومان کمک هزینه به مدرسه بدهم و اصلا کارنامه را نمی‌خواهم.
مسئولان مدارس از طریق کمک‌های مردمی مدارس را اداره می‌کنند
بهلولی ادامه داد: مسئولان مدارس از طریق همین کمک‌هایی که از مردم می‌گیرند مدارس را اداره می‌کنند زیرا همانطورکه اشاره کردم دو سال است که سرانه آموزشی به مدارس داده نشده است.
گله‌مندی معلمان بازنشسته ازعدم پرداخت پاداش بازنشستگی
وی در ادامه بااشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درخردادماه مبنی بر پاداش گرفتن فرهنگیان بازنشسته یک هفته پس از بازنشستگی، گفت: این در حالی است که معلمانی هستند که از خرداد و شهریور بازنشسته شده‌اند و باوجود گذشت چندین ماه از پایان خدمت آن‌ها هنوز پاداش بازنشستگی خود را نگرفته‌اند وبه شدت از این موضوع گله مندند.
بهلولی با اشاره به اینکه بیمه طلایی نیز برای فرهنگیان بازنشسته که به تازگی آغاز شده به صورت ناقص به مرحله اجرا درآمده است، افزود: ‌ هنوز فرهنگیان بازنشسته نتوانسته انداز بیمه طلایی بهره‌مند شوند به طوری که بعد از این همه مدت که صحبت از بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته ازسوی وزیرشده است آن‌ها تنها درزمان بستری دربیمارستان می‌توانند از این بیمه استفاده کنند و در غیر این صورت بیمه طلایی زیر بار هزینه‌های دیگرازجمله ویزیت، آزمایش و موارد دیگر اعمال پزشکی نمی‌رود.
معلمان بیش از هر زمانی در تگناهای مالی و اقتصادی هستند
این عضو کانون صنفی معلمان با تاکید براینکه امروز معلمان بیش از هر زمانی در تگناهای مالی و اقتصادی هستند، افزود: چندین سال است ک حقوق معلمان ۱۰ درصد افزایش داشته است در حالی که براساس قانون خدمات کشوری بند ۱۲۵، حداقل افزایش حقوق باید برابر تورم رسمی اضافه شود.
افزایش حقوق معلمان ۱۰درصد، تورم ۲۵ درصد
وی افزود: در حالی که تورم رسمی ۲۵ درصد اعلام شده، چندین سال است که معلمان خیلی پایین‌تر از تورم رسمی حقوقشان اضافه می‌شود وگذشته از آن پرداخت دستمزد‌ها و مطالبات گوناگون آن‌ها به تعویق می‌افتد.
تحول بنیادین با حقوق ۶۰۰ هزار تومانی معلمان عملیاتی نمی‌شود
بهلولی با اشاره به اینکه تا جایی که من اطلاع دارم معلمان بسیار ناراضی و از شرایط بد اقتصادی خود کلافه شده‌اند، افزود: آموزش و پرورش می‌خواهد تحول بنیادینی در نظام آموزشی ایجاد کند، اما این موضوع را در نظر نمی‌گیرد که تحول بنیادین با حقوق ۶۰۰ هزار تومانی معلمان عملیاتی نخواهدشد.
وی تصریح کرد: براساس راهکار ۳/ ۱۲ سند تحول بنیادین، آموزش وپرورش مکلف به ایجاد ساز و کارهای قانونی برای افزایش ایحاد انگیزه دربین معلمان، مربیان و ساماندهی مناسب خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنان است در حالی که درمدت وزارت آقای حاجی بایایی هیچ اقدام خاصی دراین راستا ندیده‌ایم جز بیمه طلایی، که آن هم با مشکلات زیادی مواجه شده است.
نگاه پژوهشگری به معلم یک شعار بی‌بنیاد است
بهلولی بااشاره به نظر حاجی بابایی مبنی براینکه نگاه به معلم باید از کارمندی به پژوهشگری تغییر یابد، افزود: معلم پژوهشگر ازشرایط خاصی برخوردار است نه همانند من که بعد ازکارتدریس درمدرسه برای امرارمعاش خانواده باید تاشب سرپا به دنبال تدریس دراین آموزشگاه و آن آموزشگاه باشم.
عضو کانون صنفی معلمان خاطرنشان کرد: بیشتر معلمان مستاجرند و با توجه به افزایش اجاره بها منازل وافزایش حقوق آن‌ها بدون درنظر گرفتن تورم رسمی درکشورچگونه می‌توانند پژوهشگری کنند پس در نتیجه نظر حاجی بابایی یک شعار بی‌بنیاداست.

بیش از ۵ هزار کارگر کارخانه گیتی پسند هنوز حقوق معوقهٔ خود را دریافت نکرده‌اند

 





رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان از تعویق در پرداخت حقوق کارگران "گروه صنعتی گیتی پسند" به دلیل کمبود نقدینگی خبر داد.
بنا به گزارش ایلنا، علی یزدانی در این باره گفت: در حال حاضر گروه صنعتی گیتی پسند کج دار و مریز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کماکان کار می‌کند اما کمبود نقدینگی و حقوق معوقهٔ کارگران این مجموعه، این واحد بزرگ صنعتی را دچار مشکل کرده است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بحران کمبود نقدینگی در کارخانه گیتی پسند اصفهان که از ابتدای سال آغاز شد، اکنون گسترده‌تر شده است. حقوق معوقه و کاهش شیفت‌های کاری، زندگی بیش از ۵ هزار کارگر این کارخانه را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.
این فعال کارگری با اشاره به مشکلات عدیدهٔ کارخانجات مرتبط با صنایع فلزی در استان اصفهان افزود: کارخانجاتی که با صنایع فلزی در ارتباط هستند دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند. گران شدن هزینهٔ تولید و عدم در آمد کافی از فروش محصولات چنین وضعی را برای آنان به وجود آورده است.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان اظهار داشت: کارخانه‌های استان در شرایط فعلی اقتصادی هیچ گونه ثبات کاری ندارند و این موضوع، دامن کارگران این کارخانه‌ها را گرفته است. یک روز تعدادی از کارگران را اخراج می‌کنند و فردا به آن‌ها می‌گویند که دوباره به سر کار برگردید. این روند علاوه بر کاهش بهره وری این کارخانه‌ها، شرایط نامناسبی را برای کارگران به وجود آورده است.