۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

عود بیماری سرطان سینه زهرا منصوری و مخالفت وزارت اطلاعات با مرخصی درمانی









زهرا (محبوبه) منصوری زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین با عود بیماری سرطان سینه روبرو گشته و با وجود موافقت دادستانی، وزارت اطلاعات با اعزام وی به مرخصی درمانی مخالفت کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهرا منصوری زندانی سیاسی بند نسوان زندان اوین که از بیماری صرع رنج می‌برد، بتازگی با عود سرطان سینه در وضعیت وخیمی قرار گرفته است.
این در حالی است که با دستور پزشک زندان، دادستان اجازه مرخصی درمانی وی را با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر کرده است، ولی وزارت اطلاعات با مرخصی استعلاجی نامبرده مخالفت کرده است.
زهرا منصوری پیش‌تر نیز در بهار سال ۹۰ که بازداشت گردید، در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد، ولی از آنجا که عمل مورد نظر با تشخیص اشتباه پزشکان همراه بود، بیماری سرطان سینه وی مجددا عود کرده و وی را در شرایط خطر ناکی قرار داده است.
این زندانی زن همچنین در تاریخ ۶ آبان ماه در حالی مجددا جهت اجرای محکومیت صادره بازداشت و به زندان اوین منتقل گردید که به تازگی تحت عمل جراحی مربوط به ناراحتی‌های روده قرار گرفته بود و بسیاری از اعمال طبیعی بدن انسان، نظیر نشستن برایشان دشوار شده بود.
وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم به دلیل وضعیت خاص جسمی به ۲ سال حبس تعزیری و ۵ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.
قابل ذکر است که زهرا (محبوبه) منصوری خواهر زندانی سیاسی محمد علی منصوری است، ایشان همواره به دلیل وابستگی‌های خانوادگی تحت فشار بوده‌اند.
محمد علی منصوری که از ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۸۶ در زندان به سر می‌برد، به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شده است.

بازداشت سه تن به جرم اقدام به برگزاری مجلس ترحیم








حسن صادقی‌ خرم دشتی به همراه همسر و فرزند ۱۷ ساله‌اش به جرم اقدام به برگزاری مجلس ترحیم برای پدرش غلامحسین صادقی‌خرم بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن صادقی ‌خرم دشتی که قصد برگزاری مجلسی خانگی برای ترحیم پدر خود در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه را داشت، بامداد دوشنبه ۱۰ بهمن ماه حدود ساعت ۵ صبح با مراجعه مامورین وزارت اطلاعات به همراه همسر خود فاطمه مثنی بازداشت شد.
مامورین وزارت اطلاعات ضمن تفتیش کامل منزل اقدام به ضبط وسایل شخصی ایشان، از قبیل کامپیو‌تر، کتب و آلبوم عکس‌های خانوادگی نمودند.
همچنین در روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه مامورین وزارت اطلاعات بار دیگر به منزل ایشان مراجعه کرده و اینبار اقدام به پلمب منزل پدری وی نموده و به دیگر ساکنین ساختمان که از اقوام نزدیک وی می‌باشند اعلام کرده‌اند که خانه آنان بنا به دستور مقامات قضایی مصادره شده است و همچنین پس از مصادره کردن آنجا تنها فرزند این خانواده یعنی نیما صادقی خرم دشتی را که ۱۷ سال سن دارد، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
حسن صادقی خرم دشتی متولد ۱۳۴۳ می‌باشد و در سال ۱۳۶۰ دز سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است و خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد نیز در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال بیشتر نداشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.
لازم به ذکر است، غلامحسین صادقی‌ خرم دشتی از فعالان سیاسی ایرانی مقیم عراق می‌باشد که در تاریخ ۴ بهمن ماه بر اثر بیماری سرطان جان باخته است.

یک درویش گنابادی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد










 علی معظمی، یکی از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی در دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش مجذوبان نور، آقای معظمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است. این محکومیت به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی برای این درویش گنابادی صادر شده است.
علی معظمی به همراه بیش از ۱۵ تن دیگر از دراویش گنابادی و وکلا و پرسنل سایت مجذوبان نور در شهریور سال گذشته در شهر تهران بازداشت و نزدیک به ۱ ماه را در سلول انفرادی بند امنیتی زندان اوین نگهداری شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
از میان افراد بازداشت شده مرتبط با پرونده سایت مجذوبان نور، آقایان علیرضا روشن و نصرت طبسی نیز با اتهامی مشابه به ترتیب به یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی و شش ماه حبس تعریزی و چهار و نیم سال تعلیقی محکوم شدند که آقای روشن هم اکنون در بند ۳۵۰ اوین در حال سپری کردن محکومیت خود است و آقای طبسی نیز جهت اجرای حکم به دادسرای شهید مقدس احضار شده است.
این در حالی است که از میان افراد بازداشت شده در شهریور سال گذشته، حمید مرادی، فرشید یدالهی، امیر اسلامی، افشین کرمپور، رضا انتصاری، مصطفی دانشجو و امید بهروزی همچنان در بند ۳۵۰ اوین بلاتکلیف باقی مانده اند و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به اتهاماتشان برگزار نشده است.

فاطمه ساغرچی بازداشت شد









در ادامه بازداشت فعالان مطبوعاتی، فاطمه ساغرچی، مدیر سابق کتابخانه مرکز تحقیقات استراتژیک و ویراستار سایت جماران، شنبه هفت بهمن، در منزل خود بازداشت شد.
به گزارش جرس، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانم ساغرچی گفته است که پرونده ایشان در ارتباط با موج جدید دستگیری خبرنگاران و روزنامه نگاران است.
خانم ساغرچی در هنگام دستگیری ویراستار سایت خبری – تحلیلی «جماران» بوده است.

حملات سایبری به سیستم وی پی ان رایگان کمیته رکن چهارم









در پی برخوردهای صورت گرفته در داخل کشور با روزنامه نگاران عوامل ناشناس اقدام به حملات سایبری به مرکز خدمات وی پی ان رایگان کمیته رکن چهارم مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کردند.
مسئول فنی کمیته رکن چهارم به گزارشگر هرانا گفت حملات سایبری عوامل ناشناس از چند روز پیش ادامه داشته است و تیم فنی کمیته رکن چهارم موفق به رفع حملات شده است.
وی خاطر نشان کرد حملات صورت گرفته تحت عنوان "دی داس" بر متوقف کردن سرویس وی پی ان رایگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران برای کاربران داخل کشور صورت گرفته است.
کمیته رکن چهارم وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هم اکنون به سه میلیون کاربر ایرانی خدمات رایگان وی پی ان ارائه میدهد.

سرگردانی ۴ ساله ۲۰۰ کارگر کارخانه نخ پنگوئن










عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت از سرگردانی ۲۰۰ کارگر کارخانه نخ پنگوئن طی ۴ سال گذشته انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گیلان، محمد محمودیان در نشست تعاملی تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس با شهردار رشت، به ارزیابی وضعیت کارخانجات گیلان پرداخت و با اعلام اینكه «اكثر کارخانجات گیلان در حال حاضر تعطیل‌اند»، اظهار کرد: هم اکنون کارگران کارخانه نخ پنگوئن رشت که بیش از ۲۰۰ نفر هستند توپ فوتبال بین ادارات استان از جمله اداره کار، دادگاه و کارخانه شده‌اند. 

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه برخی از کارگران شرکت نخ پنگوئن رشت شکوائیه‌هایی را تهیه کرده‌اند، گفت: باید تکلیف این کارگران توسط نمایندگان مجلس، استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روشن شود.

محمودیان تصریح کرد: وام و تسهیلات بانکی‌ای که مدیر این کارخانه دریافت کرده صرف بدهی‌های قبلی او شده و واحد صنعتی را همچنان تعطیل و کارگران را بدون حقوق در خیابان‌ها و ادارات استان سرگردان کرده است.

وی از نمایندگان مردم گیلان به طور اخص خواست این مسائل را که از مسائل اجتماعی و چالش‌های مهم مردم است جدی بگیرند و این مشکل را از طریق تعامل با دولت و استانداری گیلان حل کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط کشاورزان این استان پرداخت و گفت: در شرایط فعلی کشاورز ما حتی قادر نیست برنج خانوار خود را تامین کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: به خاطر وضعیت نامناسب بخش کشاورزی گیلان، فرزندان کشاورزان این استان در رشت به دنبال کار هستند و اگر کار پیدا نکنند به ناچار به شغل‌های کاذب از جمله دست فروشی روی می‌آورند که معضلاتی را برای این شهر ایجاد کرده و می‌کند.

ریحانه طباطبایی بازداشت شد









 در ادامه موج جدید بازداشت روزنامه نگاران و فعالان مطبوعاتی و طبق وعدۀ وزارت اطلاعات جهت ادامه دستگیری‌ها، ریحانه طباطبایی نیز بازداشت شد، تا فهرست روزنامه نگاران بازداشتی طی موج اخیر سرکوب‌ها، به ۱۵ تن برسد.

بنا به گزارش جرس، ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و فعال مطبوعاتیِ نشریات و رسانه‌های اصلاح طلب، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در تهران بازداشت شد.

خانم طباطبایی آذر ماه سال ۸۹ نیز بازداشت و پس از ۴۰ روز انفرادی در بند دوالف سپاه با قرار وثیقه آزاد شد و سپس از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

ریحانه طباطبایی روزنامه نگار روزنامه شرق است که سابقه فعالیت در خبرگزاری سینا و مجله‌های ایران فردا و چلچراغ را در کارنامه خود دارد.