۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

وخامت حال صادق هنرور شجاعی در زندان اوین










حال جسمی محمد صادق هنرور شجاعی روحانی منتقد در زندان اوین به دلیل بازگشت زودهنگام به زندان وخیم گزارش شده است. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق هنرور شجاعی که از اواخر دی ماه به زندان اوین بازگردانده شده، متاسفانه در روزهای گذشته به دلیل بروز مجدد بیماری قلبی و حملات عصبی چندین بار به بهداری زندان اوین منتقل گردیده است، و به دلیل نبود امکانات درمانی و پزشکی تخصصی، فقط با تزریق آمپولهای خواب آور و مسکن به درمان وی پرداخته‌اند و مسئولین هیچگونه مساعدتی برای اعزام وی به بیمارستان انجام نداده‌اند. 

حتی افسر نگهبان بند، ایشان را تهدید کردند که در صورت ادامه یافتن بیماری، او را به بندهای هفت یا هشت منتقل خواهند کرد. 

هم چنین با وجود نظر پزشکی قانونی مبنی بر لزوم ادامه مرخصی استعلاجی‌اش با عدم تمدید مرخصی از سوی دادستان ویژه روحانیت تهران مواجه شد. او هم اکنون در بند ۳۲۵ روحانیت، تنها زندانی سیاسی بند است که همراه زندانیان مالی و مهریه و غیرسیاسی و... نگهداری می‌شود.

ضبط دفاعیات محمد علی طاهری در بند ۲ الف









دفاعیات محمد علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه از سوی بازجویان پرونده‌اش در بند ۲ الف ضبط شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد علی طاهری هم اکنون بیش از بیست ماه است که در زندان اوین و در بند امنیتی سپاه پاسداران (۲ الف) به سر می‌برد بازجویان اطلاعات سپاه نیز در اقدامی جدید دفاعیات وی در خصوص اتهامات وارده در یک کتاب در مورد عرفان حلقه را ضبط کردند.
هم چنبن روز پنج شنبه، ۱۲ بهمن ماه همسر و دو فرزند محمد علی طاهری که برای قرار ملاقات قانونی به بازداشتگاه اوین مراجعه کرده بودند، با امتناع مقامات زندان روبرو شدند که با اعتراض همسر نامبرده ماموران مستقر در مقابل در زندان وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
محمد علی طاهری هم اکنون بیش از بیست ماه است که در زندان اوین و در بند امنیتی سپاه پاسداران (۲ الف) به سر می‌برد و آخرین شنیده‌ها حاکی از این است که وی در اواسط آذرماه نیز به مدت نامعلومی دست به اعتصاب غذا زده است.

احضار روحانیون اهل سنت به وزارت اطلاعات در سلماس








چندین تن از روحانیون و مبلغین اهل سنت در روستاهای تابع سلماس به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  این روحانیون  تحت بازجوئی ماموران اطلاعات سلماس مبنی برعدم همکاری با این اداره در ارتباط با نزدیکی تنگاتنگ این روحانیون  با مردم در این روستاها و همچنین اعتراض به دخالت غیر قانونی در امور عقیدتی، عملی و آموزشی ویژه اهل‌ سنت نیز از جمله اتهامات این روحانیون شمرده شده و ماموران وزارت اطلاعات در این شهرستان  ضمن احضار، تهدید کردند که بدون احضاریه و "با تماس تلفن" باید در این اداره حضور یابند.
بر پایه همین گزارش، از جمله روحانیان کرد احضار شده، از روستاهای قصرک، گوبه، قزل کند، هشتراک، ستونرش، خناوین، صوفی اباد، سنجی، آشناک، ملحم، بروشخواران، گوزیک و چندین روستای کرد نشین دیگردر این شهرستان از طرف ماموران وزارت اطلاعات درسلماس  مورد بازجویی و تهدید قرارگرفته اند.
درضمن ماموران وزارت اطلاعات در این شهرستان حج اکثر این روحانیون را باطل و ممنوع اعلام کرده حقوق آنها را که یک موسسه‌ی غیر سیاسی و صرفا فعالیت دینی ومذهبی پرداخت میکند؛ قطع کرده است.
گفته می‌شود که چندین روحانی اهل سنت طی کمتر از یک سال گذشته سه بار از طرف ماموران وزارت اطلاعات در سلماس مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته اند.

احضار و تهدید، دو شهروند کرد به نهاد های امنیتی








دو شهروند ساکن سلماس، طی تماس تلفنی و احضاریه کتبی به دو نهاد امنیتی احضار شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن ایوری فرزند زینال شهروند کرد اهل روستای بروشخواران ساکن سلماس و رامین نبی زاده فرزند عمرشهروند کرد اهل روستای اقبرزه  ساکن سلماس به ترتیب در پی احضار اداره ی اطلاعات این شهر و اطلاعات سپاه ، چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار گرفتند.
بر اساس همین گزارش، درطی چند ماه گذشته حسن ایوری به دفعا ت به اداره اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرارگرفته است.

محمد توکلی عضو کانون صنفی معلمان آزاد شد








 محمد توکلی عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه روز پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال صنفی معلمان در کرمانشاه با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
وی پس از آزادی اظهار داشت که در مدت بازداشت به شدت زیر فشار قرارداشته تا بر علیه سایر تشکل‌های صنفی معلمان از جمله انجمن صنفی معلمان کردستان، کانون صنفی معلمان همدان و تهران صحبت کند.