۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

علی احمد سلیمان به جرم ارتباط با "احمد شهید" به یکسال حبس محکوم شد


 







علی احمد سلیمان زندانی سیاسی تبعه عراق به اتهام ارتباط با احمد شهید به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه، علی احمد سلیمان را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با گزارشگر ویژه حقوق بشر و رسانه‌های برون مرزی به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.
در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری ۵ تن از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه به دلیل آنچه ارتباط با رسانه‌های بیگانه و احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر خوانده شد از بند ۱۲ زندان ارومیه خارج و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.
پنج زندانی به نامهای احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان، جهانگیر بادوزاده و مصطفی علی احمد در این رابطه مورد بازجویی قرار گرفته و نهایتا برای چند تن از ایشان پرونده سازی تحت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تشکیل شد.

یاشار پیری، فعال سیاسی به حبس و شلاق محکوم شد









شعبه ۱۰۴ دادگاه جزایی تبریز یاشار پیری، فعال سیاسی را به سه ماه حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال سیاسی به اتهام اخلال در نظم عمومی به سه ماه حبس تعزیری که به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.
گفتنی است، که یاشار پیری در جریانات اعتراضات مردم شهرهای ارومیه و تبریز به خشک شدن دریاچه ارومیه در شهر تبریز بازداشت شده بود.

انتقال یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام به زندان ارومیه









روز گذشته سامان نسیم زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان مرکزی مهاباد بسر می‌برد به زندان ارومیه منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سامان نسیم شهروند مریوانی که در تیر ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت شده است از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد.
این زندانی سیاسی روز گذشته به دلیل نامعلومی به زندان ارومیه منتقل شد وی به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروههای مخالف نظام در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده است و با انتقال وی به زندان ارومیه نگرانی در مورد اجرای حکم وی نیز افزایش یافته است.

سه نفر در شهر صدرای شیراز در ملاء عام اعدام شدند









حکم اعدام سه متهم به تجاوز، صبح امروز یکشنبه در شهر صدرای شیراز و در ملاء عام به اجرا درآمد.
بنا به گزارش تارنمای مهر، این سه متهم به نام‌های (ح-ع)، (ی-ف) و (م-و) متهم به ربودن و آزار و اذیت یک کودک بوده اند.
در حاشیه اجرای این حکم که با حضور مردم برگزار شد، معاون دادستان شیراز مدعی شد: حد الهی لواط طبق شرع انور اسلام و قانون مجازات اسلامی قتل است که تعیین کیفیت و نحوه آن بر عهده حاکم شرع و قاضی دادگاه صادر کننده است.
معاون دادستان شیراز در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های مرجع انتظامی و دستگاه قضایی استان مجرمین شناسایی و پس از انجام تشریفات قانونی در شعبه دوم کیفری استان فارس محاکمه و حکم اعدام آنان صادر شد.
زارعی افزود: احکام این سه نفر در شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور تأیید گردید و پس از اخذ استیذان رئیس قوه قضاییه اجرا شد.

احضار تلفنی همسریکی از وکلای زندانی دراویش به اداره اطلاعات









مریم شیرینی، از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی و همسر امیر اسلامی، از سوی اداره اطلاعات تهران احضار شد.
بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، خانم شیرینی از دراویش گنابادی و همسر امیر اسلامی از وکلای زندانی دراویش، صبح امروز به صورت تلفنی از سوی اداره اطلاعات تهران احضار شد.
ماموران امنیتی ضمن تماس با خانم شیرینی، اعلام کردند که ایشان باید روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۴، جهت پاره‌ای از توضیحات، خود را به اداره اطلاعات معرفی کند.
این درویش گنابادی به دلیل غیر قانونی بودن درخواست این مرکز امنیتی، اعلام داشته که از حضور در آنجا امتناع خواهد کرد.
خانم شیرینی اضافه کرد: اگر می‌خواهند مرا تهدید کنند باید این موضوع را بدانند که من از تهدیدات نیروهای امنیتی هراسی ندارم. سلاح شما (ماموران امنیتی) خشم و تهدید است، اما تنها سلاح من، صبر و توکل به خداست.
امیر اسلامی، همسر خانم شیرینی، از وکلای دراویش گنابادی‌ است که از شهریور سال گذشته بازداشت و در زندان اوین محبوس است و هم اکنون بیش از ۳۲ روز است به همراه ۶ تن از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور پس از اعتراض به روند دادرسی و امتناع از شرکت در جلسه دادگاه، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات زندان اوین منتقل شده و تا کنون از وضعیت این زندانی عقیدتی و سایر دراویش زندانی در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین اطلاعی در دست نیست.

چهار زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند










چهار متهم قاچاق مواد مخدر روز گذشته در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۴ متهم قاچاق مواد مخدر بنامهای پرویز میر بلوچ زهی ۲۴ ساله، محمد شاه نور زهی ۲۰ ساله، عبدالله براغویی ۲۷ ساله، غلام ریگی سیستانی ۳۸ ساله روز گذشته در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.
یکی از نزدیکان غلام ریگی سیستانی به گزارشگر هرانا گفت: "غلام به همراه جعفر شاهزهی در حالی بازداشت شد که هیچ مواد مخدری از ایشان کشف نشده بود."
وی ادامه داد: "جعفر شاهزهی هم اکنون در زندان زاهدان زیر حکم اعدام قرار دارد و مسئولین گفته‌اند، حکم وی نیز بزودی اجرا خواهد شد."

اعدام ۳ متهم قاچاق مواد مخدر در اراک









دادستان عمومی و انقلاب اراک خبر از اعدام سه متهم به قاچاق مواد مخدر در این شهر داد.
فرشید محمد حسینی ‌طاهری امروز در گفت‌وگو با فارس مدعی شد: "این قاچاقچیان به اتهام خرید و فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر و بر اساس رأی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک به دار مجازات آویخته شدند."
وی تصریح کرد: ‌‌ "این متهمان به منظور تشدید مبارزه با سوداگران مرگ و تأمین سلامت و امنیت جامعه و در راستای اجرای احکام اسلامی صبح امروز اعدام شدند.
دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به این‌که این افراد به اتهام خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود پنج کیلوگرم هروئین و کراک و ماده صنعتی شیشه مجازات شدند، خاطرنشان کرد: این افراد با هویت "الف ـ ب" متولد ۱۳۶۰ به اتهام خرید و نگهداری یک کیلو و ۳۷۰ گرم شیشه، "م ـ ص" متولد ۱۳۶۵ به اتهام نگهداری یک کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین و همچنین "ع ـ ف" متولد ۱۳۴۴ به اتهام نگهداری یک کیلو و ۳۸۲ گرم کراک و ۴۵۰ گرم شیشه و نگهداری ۳۹۰ گرم هروئین متهم بودند که هر سه این افراد در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک به اعدام محکوم شدند.
به گفته وی، حکم این افراد به تأیید دادستان کل کشور رسیده بود و سرانجام پس از انجام تمامی تشریفات قانونی در سحرگاه امروز به دار آویخته شدند.

بازداشت نوا نعیمی شهروند بهایی ساکن اصفهان









 یک شهروند بهایی ساکن اصفهان بنام "نوا نعیمی" بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران اداره اطلاعات اصفهان صبح روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۱ به منزل یک شهروند بهایی ساکن بهارستان اصفهان به نام "نوا نعیمی" مراجعه کرده و پس از تفتیش کامل منزل و ضبط کامپیو‌تر، کتب و عکسهای مذهبی و خصوصی، نامبرده را نیز بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.
گفتنی است، تاکنون اطلاع چندانی از نامبرده و علت بازداشت وی دردست نیست.