۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری به شش سال حبس تعزیری محکوم شد








شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران روز گذشته پس از چندین جلسه تعویق دادگاه سرانجام رای خود را صادر کرد و محمد سیف‌زاده وکیل سر‌شناس حقوق بشری را به شش سال حبس محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر که روز گذشته از بیمارستان به سالن ۱۲ بند ۴ بازگشته بود صبح امروز حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را در زندان دریافت کرد.
محمد سیف‌زاده اخیرا به دلیل ابتلا به خونریزی کلیه به بیمارستان منتقل شده بود و روز گذشته علی رغم اینکه درمان وی کامل نشده بود به زندان رجایی شهر بازگردانده شد و صبح امروز چندتن از ماموران به احضار وی به اجرای احکام زندان حکم صادره از سوی شعبه 15 را به وی در زندان ابلاغ کردند.

محمد سیفزاده به شرط دریافت نسخه ای از دادنامه حکم صادره را امضا کردو علی رغم قول مساعد ماموران دادنامه به وی تحویل داده نشد.

محمد سیف‌زاده که هم اکنون محکومیت ۲ سال حبس خود را بر اساس رای نهایی شعبه ۵۴ تجدید نظر تحمل می‌کند به دلیل نوشتن مقالات و امضا بیانیه‌های گروهی از داخل زندان در خصوص مرگ عزت الله سحابی و هدی صابر و همچنین نوشتن نامه‌ای به محمد خاتمی از داخل زندان متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» شده و قاضی صلواتی وی را بر اساس این اتهام به شش سال حبس دیگر محکوم کرد.

در صورت تائید حکم اخیر، وی می‌بایست هشت سال حبس تعزیری را با شرایط وخیم جسمی و کهولت سن در یکی از بد‌ترین زندانهای کشور تحمل نماید.

سماء رئوفی، شهروند بهایی ساکن سنندج بازداشت شد









ظهر امروز ماموران وزارت اطلاعات با خروج سماء رئوفی از منزل وی را بازداشت و به ستاد خبری وزارت اطلاعات منتقل کردند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر امروز ۵ نفر مسلح که خود را مأمورین وزارت اطلاعات معرفی کردند بدون نشان دادن حکم قضایی یکی از شهروندان بهایی سنندج به نام سماء رئوفی را بازداشت کرده و وی را به همراه ماشین شخصی‌اش به محل ستاد خبری شهر سنندج منتقل کردند. 

پدر و همسر ایشان برای پیگیری به دفتر ستاد خبری رفته‌اند و ماشین را یافته اما موفق به ملاقات او نشده‌اند. 

گفتنی است، پیش‌تر نیز وزارت اطلاعات برای دستگیری آقای رئوفی اقدام کرده بود اما ایشان در منزل حضور نداشتند.









 یک زندانی متهم به تجاوز به عنف صبح امروز در شهر اراک در ملاءعام اعدام شد. 

به گزارش ایسنا، «علی - م» ۲۳ ساله به دلیل ارتکاب جرم ‌آدم‌ربایی و تجاوز به عنف، صبح چهارشنبه در شهرک فوتبال شهر اراک، در ملاءعام به دار آویخته شد. 

بر اساس ادعای دستگاه قضایی وی در اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته، با استفاده از یک دستگاه خوردو، پسر بچه‌ای ۱۵ ساله را هنگام بازگشت از هیئت عزاداری به عنوان مسافر سوار کرده و پس از تهدید به قتل به وسیله چاقو، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

موج اعدام‌ها در ایران کماکان ادامه دارد یکی از مسئولین نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت با اعدامهای امروز در اراک و کرمانشاه شماره اعدام‌ها از اول سال میلادی تا کنون بیش از ۷۰ نفر را شامل می‌شود که ۱۴ مورد آن در ملائ عام صورت گرفته است.

احسان مازندرانی روزنامه نگار ایرانی فعال در حوزه سیاسی بازداشت شد










 احسان مازندرانی روزنامه نگار ایرانی امروز بعد از ظهر چهارشنبه دوم اسفند توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد.

بنا به گزارش های رسیده به ''العربیه.نت'' هنوز مشخص نیست که دستگیری مازندرانی در محل دفتر روزنامه ''اعتماد'' و یا در مکان سکونتش صورت گرفته است. او از روزنامه نگاران فعال در حوزه های سیاسی است که سابقه عضویت در سرویس سیاسی شماری از روزنامه های اصلاح طلب از جمله فرهیختگان و اعتماد را در کارنامه خود دارد. 

دستگیری مازندرانی در جریان موج اخیر دستگیری روزنامه نگاران در ایران صورت گرفته است. 

از حدود بیست روز گذشته، ۱۶ تن از روزنامه‌نگاران شاغل در نشریات اصلاح‌طلب بازداشت شدند.

بیشتر دستگیری‌ها با یورش نیروهای امنیتی در روزنامه‌های شرق، بهار، اعتماد و آرمان و دفتر نشریه آسمان حضور یافتند.

هم‌اکنون میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، ریحانه طباطبایی، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان و حسین یاغچی روزنامه‌گارانی هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد بازداشت روزنامه‌نگاران بر اساس یک ''فهرست'' صورت گرفته و آنها با برخی سازمان‌های رسانه‌ای و سایت‌های فارسی‌زبان خارج از ایران ارتباط داشته‌اند.

به گزارش منابع خبری ایران، این اطلاعیه وزارت اطلاعات از آزادی سه روزنامه‌نگار و ''متواری'' شدن چهار روزنامه‌نگاری خبر داده که نام آنها در فهرست بازداشتی‌ها قرار داشته است.

سه نفر در کرمانشاه اعدام شدند










 سه زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر بامداد امروز در کرمانشاه اعدام شدند. 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر کرمانشاه گفت: این ۳ نفر اقدام به نگهداری و فروش مواد مخدر از قبیل هرویین و تریاک می‌کردند و سابقه فروش مواد مخدر و حبس را در سال‌های گذشته داشتند. 

آقای ملکی به سوداگران مرگ هشدار داد دستگاه قضا با این افراد به شدت برخورد می‌کند و هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.