۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

دو متهم قاچاق مواد مخدر در زندان ساری و کاشان اعدام شدند









 دو متهم قاچاق مواد مخدر در زندانهای ساری و مشهد اعدام شدند.
بنا به گزارش مهر، حکم اعدام یک متهم قاچاق مواد مخدر با حضور دادستان مرکز استان صبح امروز درزندان ساری به اجرا درآمد.
طی گزارش دیگری که واحد مرکزی خبر منتشر نمود، یک متهم به قاچاق ۳ کیلوگرم هروئین سحرگاه امروز در زندان مرکزی کاشان به دار آویخته شد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان امروز مدعی شد: «این قاچاقچی ۳۱ ساله، سال ۸۹ به جرم حمل بیش از سه کیلوگرم هروئین دستگیر شده بود.»
سرهنگ کریمی افزود: «این متهم در دادگاه عمومی و انقلاب کاشان به اعدام محکوم و این حکم سحرگاه امروز در زندان مرکزی کاشان اجرا شد.»

تبعید دو زندانی سیاسی از بند ۳۵۰ زندان اوین









محمدرضا حسینی و اصغر محمودیان دو زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین به ترتیب به زندان بندرعباس و سمنان تبعید شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اصغر محمودیان، زندانی سیاسی ۶۰ ساله و از بازداشت‌ شدگان اعتراضات دی‌ماه ۸۸ طی هفته جاری از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان سمنان تبعید شد.
وی که به همراه همسرش "کفایت ملک محمدی" بازداشت شده بود از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان شهر سمنان محکوم شد.
همسر وی نیز که بیش از ۶۰ سال سن دارد، حدود ۳ سال است که بدون مرخصی در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود و پیش‌تر در‌‌ همان شعبه دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
گفتنی است، اصغر محمودیان به دلیل کهولت سن در وضعیت جسمی خطرناکی بسر می‌برد و اکنون در زندان سمنان با زندانیان عادی و خطرناک همبند شده است.
محمدرضا (میثم) حسینی جوان ۲۲ ساله، دیگر زندانی تبعیدی از بند ۳۵۰ که اول اسفند ماه سال جاری به زندان بندر عباس در میان زندانیان عادی و خطرناک منتقل شد، تنها ۶ ماه از محکومیتش باقی مانده است.
وی که در هنگام بازداشت دوران خدمت سربازی اجباری خود را سپری می‌کرد در دادگاه انقلاب به تحمل ۲ سال زندان که ۶ ماه آن تبعید در زندان بندرعباس می‌باشد محکوم گردید.
یکی از بستگان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "با تبعید وی به زندان بندرعباس و بدلیل دوری راه ما دیگر نمی‌توانیم به ملاقاتش برویم."
موضوع تبعید زندانیان به شهرستان‌ها و نگهداری آنان دربندهای عادی با زندانیان خطرناک، یکی از روشهای اعمال فشار روحی بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان شده است و علی رغم اعتراضات خانواده‌ها به سیستم قضایی، هیچگونه ترتیب اثری داده نمی‌شود.
گفتنی است، ارژنگ داودی نیز اوایل تیر ماه سال جاری از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادیهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در این بند به زندان بندر عباس تبعید شده است. وی از تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری در انفرادی بسر می‌برد.

محکومیت حسن بهزادیان‌نژاد، به جریمه نقدی و شلاق








 حسن بهزادیان‌نژاد، برادر‌زاده قربان بهزادیان‌نژاد رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به جریمه بدل از حبس و شلاق محکوم شد.
بنا به گزارش تارنمای ندای سبز آزادی، وی به جرم اقدام علیه امنیت داخلی کشور، ۱۰ ملیون ریال جریمه بدل از حبس و به جرم تبلیغ علیه نظام، ۱۰ ملیون ریال جریمه بدل از حبس و به جرم اهانت به بنیانگذار انقلاب و رهبری، ۱۰ ملیون ریال جریمه بدل از حبس و به جرم تشویش اذهان عمومی به ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
حسن بهزادیان‌نژاد یک بار در ۲۷ خرداد سال ۸۸ بازداشت شد و مدت دو هفته را در بند ۲ الف سپاه گذراند. وی مجددا در ۲۵ بهمن سال ۸۹ در مشهد بازداشت شد و مدت ۱۷ روز را در بازداشت سپری کرد.
علی بهزادیان‌نژاد دیگر برادرزاده قربان بهزادیان‌نژاد نیز به ۶ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در مراحل بعد کاهش پیداکرد و وی پس از ۲ سال زندان آزاد شد.

محرومیت محمد ضیمران و احسان شریعتی از تدریس در دانشگاه









دکتر محمد ضیمران و دکتر احسان شریعتی طبق دستورالعملی که به تازگی از بالا ابلاغ شده، از تدریس در دانشگاه محروم شده‌اند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، در ادامه سیاست‌های حذفی دولت احمدی‌نژاد در دانشگاه‌ها، کلاس‌های درس چند تن از استادان مدعو دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات برای ترم تحصیلی آینده تعطیل شده است.
محمد ضیمران و احسان شریعتی، فرزند دکتر علی شریعتی، از جمله این استادان هستند که در سال‌های گذشته در این دانشکده تدریس می‌کردند، اما اجازه تمدید تدریس آن‌ها برای ترم‌های تحصیلی بعدی داده نمی‌شود.
احسان شریعتی پیش از این در دانشگاه تهران هم از تدریس محروم شده بود و گزینش دانشگاه حتی حاضر نشده بود در این باره توضیح مکتوبی بدهد. اکنون او در دانشگاه آزاد هم به مانند دانشگاه تهران، بدون توضیح و به صورت شفاهی و غیر رسمی، از تدریس محروم شده است.

تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی یک درویش گنابادی در کرج









 صبح امروز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با ورود به منزل یک درویش گنابادی، به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی این درویش از جمله کامپیو‌تر، کتب و سی دی و مدارک شخصی و... اقدام می‌کنند.
بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، صبح امروز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با مراجعه به منزل شخصی آقای محمد چگینی، از دراویش ساکن کرج با هدف دستگیری وی هجوم می‌برند، که به دلیل عدم حضور ایشان، مامورین موفق به بازداشت وی نشدند.
طبق این گزارش مامورین امنیتی با ارائه حکم اقدام به تفتیش چند ساعته منزل این درویش گنابادی کردند و وسایل شخصی اعم از کامپیو‌تر، لپ تاپ و عکس‌های بزرگان دراویش و تعداد زیادی از کتب عرفانی آقای چگینی را همراه خود برده‌اند و خانوادهٔ این درویش را اعلام کردند که آقای چگینی باید به اداره اطلاعات کرج مراجعه کند.
تا کنون در مورد علت قصد دستگیری و اتهاماتی که از سوی اداره اطلاعات متوجه این درویش شده است اطلاعات دقیقی در دست نیست.

تجمع ۱۸۰ کارگر بازنشسته گروه صنایع فلزی ایران در مقابل استانداری تهران









 ۱۸۰ کارگر صنایع فلزی ایران در مقابل استانداری تهران تجمع کردند.
۱۸۰ کارگر بازنشسته گروه صنایع فلزی ایران روز سه شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود در مقابل استانداری تهران تجمع کردند.

بنا به گزارش ایلنا و اتحادیه آزاد کارگران ایران، پروین محمدی، ‌نماینده این کارگران، ‌گفت که مجموع طلب بازنشستگان صنایع فلزی ۲۲ میلیارد ریال است.
بر اساس این گزارش، ۶۰۰ کارگر این گروه صنعتی، بخشی از حقوق آبان و همچنین تمامی حقوق آذر، سه ماه فصل زمستان و عیدی سال ۹۱ را دریافت نکرده‌اند.

اخراج پانیذ فضل علی دانشجوی بهایی از دانشگاه









پانید فضل علی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت واحد مرکزی از دانشگاه اخراج شد. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک دانشجوی بهایی به نام «پانیذ فضل علی» که در حال تحصیل در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت واحد مرکزی بود درتاریخ ۵ اسفند ماه سال جاری هنگام مراجعه به سایت دانشگاه متوجه می‌شود از دانشگاه اخراج شده است. 

نامبرده روزبعد به مدیریت آموزش دانشگاه مزبورمراجعه می‌کند که در آنجا بطور شفاهی به وی اعلام می‌شود که به دلیل اعتقاد به آیین بهایی ازادامه تحصیل در دانشگاه محروم می‌باشد و این دستور از سازمان سنجش ابلاغ شده است و هیچ مدرک کتبی دال بر اخراج به دانشجوی مذکور داده نخواهد شد. 

قابل ذکر است پانیذ فضل علی در حالی از ادامه تحصیل بازمی ماند که ۸۹ واحد درسی را تاکنون گذرانده و در اواسط تحصیل درترم ۶ می‌باشد وی در نیمسال اول و دوم ۹۰-۹۱ با معدل ۱۷. ۱۲ جزء یکی از دانشجویان ممتاز کار‌شناسی محسوب می‌شد.