۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

چهار زندانی متهم به "تجاوز به عنف" در گچساران اعدام شدند








 صبح امروز و طی مراسمی در محوطه زندان گچساران، متجاوزان به عنف این شهرستان به دار مجازات آویخته شدند.
رئیس اداره زندان گچساران امروز در حاشیه اعدام و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی، تجاوز به عنف محصول نوعی اختلال شخصیت ناشی از دوران کودکی و نوجوانی بوده و مشکلات فرهنگی، روحی، روانی و اقتصادی نیز در بروز این جرائم کاملا مشهود است.

افشین نارکی افزود: در مراسم امروز که در انظار عمومی برگزار شد چهار نفر از متجاوزان به عنف گچسارانی اعدام شدند.

وی یادآور شد: (س-ج)، (ش-ر)، (ک-ا) و (ی-ب) چهار متجاوز به عنفی بودند که امروز به دار  آویخته شدند.

رئیس اداره زندان گچساران تصریح کرد: افراد نامبرده در سال 76 طی اقدامی بی‌شرمانه مرتکب جرم تجاوز به عنف شده بودند.

اجرای قصاص ۹۰ محکوم در انتظار استیذان رییس قوه قضاییه








 رییس شعبه ۱۰۷ دادگاه عمومی جزایی گرگان گفت که پرونده ۹۰ نفر از محکومان به قصاص برای استیذان نزد ریاست قوه قضاییه ارسال شده است.
به گزارش ایسنا، رییس شعبه ۱۰۷ دادگاه عمومی جزایی گرگان گفت: بیش از ۹۰ پرونده محکومین به قصاص برای استیذان نزد رییس قوه قضاییه فرستاده شده است و وجود این محکومین در زندان که می‌دانند محکوم به قصاص هستند، ممکن است خطراتی از لحاظ امنیتی داشته باشد.
رییس شعبه ۱۰۷ دادگاه عمومی جزایی گرگان با اشاره به ضرورت تجدیدنظر در ساختار شوراهای حل اختلاف گفت: اینکه شوراهای حل اختلاف مانند دادگاه‌ها رسیدگی و حکم صادر می‌کنند امری مطلوب است اما مشکلاتی هم به همراه دارد زیرا اعتراض نسبت به احکام صادره از این شورا‌ها باید در دادگاه‌ها رسیدگی شود.
کولایی گفت: نکته حائز اهمیت دیگر حل ریشه‌ای مساله مواد مخدر است و اینکه در اختصاص بودجه مقداری از بودجه به بحث درمان اختصاص داده شود.
وی در پایان بر ضرورت آیین دادرسی خاص برای رسیدگی به دعاوی خانواده تاکیدکرد.
در این مراسم همچنین فاضلیان رییس کل دادگستری استان گلستان به ارائه گزارشی درباره وضعیت قضایی این استان پرداخت.

یک زندانی در سمنان اعدام شد









 یک زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر صبح امروز در سمنان اعدام شد. 

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، مجازات یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان سمنان در راستای اجرای قاطعانه احکام قضایی انجام شد. 

در این گزارش آمده است: این مجرم «ر- خ»، اهل تربت جام بود که با جرم حمل و نگهداری یک کیلو و ۱۶۳ گرم مواد مخدر از نوع کراک توسط دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اعدام محکوم شده بود. 

حکم وی پس از طی تشریفات قانونی و تأیید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه اجرا و این فرد صبح امروز در زندان مرکزی سمنان به دار مجازات آویخته شد. 

تقاضای عفو این متهم در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی‏های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.

احضار محمد نوری‌زاد به دادگاه








محمد نوریزاد در وبسایت خود خبر داده که برای تاریخ نوزدهم اسفندماه به عنوان ” متهم” به دادگاه فراخوانده شده است. دلیل احضار ، یادداشت ها و نوشته های اخیر اوست.
نوری زاد در گفتگو با وبسایت رسمی خود گفته است: این دومین باراست که بخاطر برخی از نوشته هایم به دادگاه فراخوانده می شوم. چندی پیش با ساکی پرازلباس به دادگاه رفتم. این بار نیز با ساک خواهم رفت.
وی ادامه داد: وقتی من به دیگران می گویم بیایید زندانها را خودمان با اراده ی خودمان پر کنیم، چرا خودم به این پیشنهاد عمل نکنم؟
نوری زاد که بار قبل به خاطر شکایت یکی از آقا زاده ها به دادگاه فراخوانده شده بود می گوید: من خیلی وقت است که چشم به راه این احضاریه بودم. سناریوی آقایان شاید از این زاویه دارد کلید می خورد. من خودم یک سال و نیم پیش درهمین دادگاه از آقای ضرغامی – بخاطر انتشار فیلمی علیه من درسایت خبرنگاران جوان – شکایت کردم. جالب است که هنوز کمترین خبری از این شکایت به من داده نشده اما ظرف دوماه دوبار به خاطر شکایت یک آقا زاده مرا به دادگاه فرا می خوانند.

بازجويی در بازداشتگاه‌های پليس ايران ممنوع شد








 قوه قضائيه ايران با صدور بخشنامه‌ای، بازجويی از متهمان را در بازداشتگاه‌های نيروی انتظامی اين کشور ممنوع اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران روز سه‌شنبه هشتم اسفند اين بخشنامه را برای اجرا ابلاغ کرد.
در اين بخشنامه آمده است: "نيروی انتظامی بايد ترتيبی اتخاذ کند که بازجويی از متهمين در محل جداگانه از بازداشتگاه انتظامی انجام گيرد، انجام تحقيقات و بازجويی در محل نگهداری متهمان ممنوع است."
بازداشتگاه انتظامی، بازداشتگاهی است که توسط نيروی انتظامی در اماکن تحت اختيار اين نهاد انتظامی ايجاد شده است.
بر اساس این بخشنامه پذيرش متهمان در بازداشتگاه‌های نيروی انتظامی بايد با حکم قضايی و برای مدتی محدود باشد. در اين بخشنامه آمده که اين بازداشتگاه‌ها برای جلوگيری از تخلفات ماًموران بايد به دوربين‌های مداربسته مجهز باشند.

سعيد مرتضوی در دادگاه کهريزک به "معاونت در قتل" متهم شد








 سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران و يکی از سه متهم پرونده بازداشتگاه کهریزک از سوی دادسرای تهران به "معاونت در قتل" محمد کامرانی یکی از کشته‌شدگان کهریزک متهم شد.
روزنامه بهار در شماره امروز چهارشنبه ۹ اسفند نوشت: "به گفته صالح نيکبخت وکيل اوليای دم اميرجوادی‌فر اين شکايت از سوی خانواده‌های جوادی‌فر و روح‌الامينی هم مطرح شده و در حال رسيدگی است اما هنوز کيفرخواست اين شکايات صادر نشده است."
دادسرای تهران در کيفرخواستی که چند روز پيش منتشر کرده بود، متهمان بازداشتگاه کهريزک را تنها به "مشارکت در بازداشت غير قانونی" متهم کرده بود، هر چند پيشتر برخی منابع گفته بودند مرتضوی به "معاونت در قتل" نيز متهم است.
بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌ جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.
سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب، سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.
دادگاه متهمان اين پرونده بعد از سه سال، روز سه‌شنبه هشتم اسفند در تهران به صورت غيرعلنی برگزار شد. پيشتر گفته شده بود دادگاه علنی خواهد بود.