۱۳۹۱ اسفند ۱۲, شنبه

اعتصاب غذای هجده زندانی امنیتی وارد دهمین روز شد










هجده تن از فعالین مذهبی که به اتهام امنیتی بازداشت شدند از ده روز پیش در دو زندان رجایی شهر کرج و قزلحصار دست به اعتصاب غذا زده‌اند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شش تن از این زندانیان به اعدام محکوم شدند و ۱۲ تن دیگر نیز به حبس تعزیری محکوم شدند، اعتصاب کنندگان در اعتراض به انتقال شش زندانی محکوم به اعدام به زندان قزل حصار و بررسی مجدد پرونده و محاکمه در شرایط عادلانه شدند. 

جمشید و جهانگیر دهقانی، هادی حسینی، صدیق محمدی، حامد احمدی، کمال ملایی در زندان قزل حصار و احمد نصیری در زندان رجایی شهر از محکومان به اعدام هستند. 

هم چنین سیروس حمیدی به بیست سال حبس تعزیری، جمال سلیمانی به یازده سال حبس تعزیری، جبار حسنی به ده سال حبس تعزیری، جمال قادری به هشت سال حبس تعزیری، پرویز عثمانی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند که در زندان رجایی شهر کرج در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود هستند. 

گفتنی است، بهروز شاه نظری سه سال و نه ماه، طالب ملکی سه سال و پنج ماه، پوریا محمدی سه سال و سه ماه، کیخسرو شرفی‌پور دو سال و نه ماه، عامل دیادشتی نوزده ماه، ادریس نعمتی دو سال و محمد احمد شریفی دو سال و ده ماه است که بلاتکلیف در زندان رجایی شهر بسر می‌برند و دستگاه قضایی حکمی در خصوص ایشان صادر نکرده است.

سه زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر از ملاقات با بستگان خود در زندان اوین محروم شدند









 سه تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که برای ملاقات با بستگان زندانی خود در زندان اوین تقاضای ملاقات کرده بودند، به دلیل امتناء از پوشیدن لباس مخصوص زندان از ملاقات محروم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقایان فواد خانجانی، کامران رحیمیان و محمد بنازاده امیرخیزی به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان در زمان انتقال به زندان اوین به دستور مقامات مسئول زندان رجایی شهر از ملاقات با بستگان زندانی خود محروم شدند.
چندی است که سازمان زندانها پوشیدن لباس مخصوص زندان برای زندانیان سیاسی را در زمان انتقال به دادگاه و بیمارستان اجباری کرده است امری با اعتراض زندانیان سیاسی مواجه شده است و زندانیان به بهانه خودداری از پوشیدن لباس از حقوق ابتدایی خود محروم می شوند.

کارگران راه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد مجددا تحصن کردند


 







کارگران اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برای دومین بار در یک ماهه اخیر بدلیل پرداخت نشدن مطالبات خود که شامل حقوق، اضافه کاری، ماموریت و حق عیدی می‌شود دست به تحصن زدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، بیش از ۱۰۰ کارگر شرکت‌های خدماتی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بعد از اولین تحصن خود که دو هفته پیش در دفتر استاندار این استان به نتیجه‌ای نرسید، این بار در دفتر معاونت پشتیبانی اداره کل راه و شهرسازی استان دست به تحصن زدند.

گفتنی است، حدود ۲۳۰ کارگر خدماتی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هفت ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

انتقال هوشنگ رضایی زندانی سیاسی محکوم به اعدام به مکان نامعلوم










هوشنگ رضایی زندانی سیاسی محکوم به اعدام ساعاتی پیش از زندان رجایی شهر به محل نامعلومی منتقل شد. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی به اتهام همکاری با کومله به اعدام محکوم شده است. 

وی اخیرا پس از شش ماه انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شده بود. 

خانواده این زندانی سیاسی به دلیل کهولت سن و زندگی در شهرستان قادر به پیگیری وضعیت وی در زندان کرج نیستند. 

قابل ذکر است وی در کلیه مراحل دادرسی پرونده از حق اختیار وکیل محروم بوده است و محاکمه ایشان در فضای ناعادلانه بر اساس اتهاماتی که کار‌شناسان وزارت اطلاعات به قاضی پرونده دیکته کرده‌اند صادر شده است.

یک زندانی دیگر در ساری اعدام شد









یک زندانی دیگر طی روز گذشته در زندان ساری به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر اعدام شد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه اجرای این حکم گفت: این فرد دارای سوابق متعدد کیفری در امر خرید و فروش مواد مخدر بوده است.
وی تصریح کرد: پرونده این فرد پس از رسیدگی و طی مراحل مختلف  قضایی، منجر به صدور حکم اعدام شد و این حکم در محوطه زندان مرکز استان به اجرا درآمد.

پلمپ مغازه های بهائیان در بندر ترکمن










 روز دوشنبه ۷ اسفند ماه سال جاری بیش از ۹ مغازه متعلق به شهروندان بهائی در شهر بندرترکمن پلمپ شد. 

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، علت پلمپ سراسری مغازه‌های این شهروندان بهائی «تخلفات صنفی» ذکر شده است و پارچه‌ای مبنی بر این امر به در این مغازه‌ها نصب شده است. 

این پلمپ در حالی صورت می‌گیرد که با وجود پرداخت مالیات و عوارض شهرداری، اقدامات و پیگیری‌های انجام گرفته بی‌نتیجه مانده است و مسئولین مرتبط تا کنون پاسخی در ارتباط با علت ادامهٔ پلمپ این مغازه‌ها نداده‌اند و مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته‌اند. 

عمده این مغازه‌ها پارچه فروشی است و کسبه بهایی بیش از ۲۰ سال در این منطقه به کسب و کار مشغول بوده و تا کنون تخلفی نیز نداشته‌اند. 

این در حالیست که در سال‌های گذشته و به خصوص در ماه‌های اخیر، مغازه تعداد زیادی از شهروندان بهائی در شهرهای مختلفی چون همدان، سمنان و شیراز بار‌ها توسط اداره اماکن پلمپ شده است.