۱۳۹۱ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

سه روزنامه نگار دیگر آزاد شدند









 سه روزنامه نگار در بند با تودیع وثیقه امروز از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شدند. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نسرین تخیری، ساسان آقایی و صبا آذرپیک، سه تن از روزنامه‌نگارانی هستند که به صورت جمعی به همراه ۱۵ تن دیگر در بازداشت بسر می‌بردن، عصر امروز از زندان اوین آزاد شدند. 

احسان مازندرانی دیگر روزنامه نگار بازداشتی که دوم اسفندماه بازداشت شده بود کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

ابتلاء اسدالله هادی به بیماری دستگاه گوارشی








 اسدالله هادی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین اخیرا به بیماری جدیدی در دستگاه گوارشی مبتلا شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی که اخیرا عمل باز قلب انجام داده است به دلیل تاخیر در رسیدگی پزشکی مناسب دچار مشکلات کلیوی (سنگ سازی کلیه) و هم چنین بیماری دستگاه گوارشی (از ناحیه روده بزرگ) شده است.
این زندانی با توجه به بیماری‌های متعدد جسمی قادر به تحمل حبس نیست و پرونده پزشکی جهت بررسی توان تحمل کیفر می‌بایست در کمیسیون پزشکی بررسی شود.
وی هم اکنون به دلیل عمل قلب در بیمارستان نیروی هوایی بستری می باشد.

مخالفت دادستانی از ملاقات حضوری خانواده صالح کهن دل








خدابخشی نماینده دادستانی در واکنش به درخواست خانواده صالح کهن دل برای مرخصی و ملاقات حضوری با خانواده اش مخالفت کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نماینده دادستانی در پیگیری خانواده صالح کهن دل برای مرخصی استعلاجی و ملاقات حضوری با دخترش "پریا" اعلام کرد این زندانی از هرگونه مرخصی و ملاقات حضوری محروم است.
لازم به ذکر است، مسئولین زندان رجایی شهر کرج نیز در ارسال پرونده پزشکی صالح کهندل کارشکنی کرده اند.
صالح کهندل که با افت و خیز پلاکت خون روبروست، می‌بایست ۱۱ آزمایش مختلف جهت تشخیص بیماری از وی به عمل می‌آمد که با وجود گذشت بیش از ۹ ماه تنها سه آزمایش از وی گرفته شده و از ۲۰ خرداد ماه دیگر دادستان اجازه خروج وی را به خارج از زندان صادر نکرده است.

آثار امیرحسن چهل‌تن از هفت سال پیش تاکنون اجازه انتشار نگرفته‌اند








 هیچ یک از آثار امیرحسن چهل‌تن، نویسنده ایرانی از هفت سال پیش تاکنون اجازه‌ انتشار دریافت نکرده‌اند هم چنین انتشار دوباره کتاب‌های وی نیز از حدود دو سال پیش متوقف شده است.
خبرگزاری کار ایران امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه در گفتگو با این عضو کانون نویسندگان ایران نوشت، پس از آخرین کتابش که در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۸۴ و آخرین روزهای دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پيشين ایران، عرضه شده بود، کتاب‌های جدید وی اجازه‌ انتشار دریافت نکرده‌اند.
این نویسنده ۵۶ ساله ایرانی در دوره بیست‌وچهارم جایزه کتاب سال با داستان "سپیده‌دم ایرانی" نامزد این جایزه شد، اما در اعتراض به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نامزدی انصراف داد.
وی با بیان این‌که "از حدود دو سال پیش نیز جلوی تجدید چاپ کتاب‌هایم گرفته شده است"، افزود: "رمان‌های «تهران خیابان انقلاب» و «آمریکایی‌کشی در تهران» مجموعه آثاری هستند که بعد از سال‌ها هنوز اجازه‌ انتشار ندارند."
این نویسنده با اشاره به انتشار و ترجمه این آثار درگذشته به زبان‌های عربی و آلمانی افزود: "امسال هم ترجمه‌ نروژی آن‌ها منتشر خواهد شد، اما من هم مثل هر نویسنده‌ دیگری دوست داشتم کتابم ابتدا در کشور خودم و به زبان خودم منتشر شود."