۱۳۹۱ اسفند ۱۶, چهارشنبه

آسمان، مهرنامه و تجربه توقیف شدند










 در ادامه برخوردهای امنیتی با نشریات و روزنامه نگاران اصلاح طلب در ایران، هفته‌نامه آسمان و ماهنامه‌های تجربه و مهرنامه توقیف شدند.
وبسایت تابناک نوشته است، شنیده‌ها حکایت از آن دارد در اتفاقی همزمان، سه نشریه با رویکرد اصلاح‌طلبی که تا اندازه‌ای با چهره‌های کلیدی مشترکی اداره می‌شدند و در فضای کنونی جزو بازوهای مهم رسانه فعلی اصلاح‌طلبان بودند، توقیف شدند.
بنا به اخبار دریافتی، هفته‌نامه آسمان و ماهنامه‌های تجربه و مهرنامه توقیف شدند. تلاش خبرنگار «تابناک» برای کسب اطلاع از علت این توقیف‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
از سوی دیگر، "روز نو" نوشته است: برخی از خبرنگاران این نشریات اعلام کرده اند که در پی اعلام مقامات مسوول به مدیران این نشریات، هفته نامه های آسمان، مهرنامه و تجربه دیگر منتشر نخواهند شد.
"روزنو" با این حال تاکید کرده است که تاکنون منابع رسمی این خبر را تایید نکرده اند.
غلامحسین کرباسچی و محمد قوچانی از مدیران هفته نامه های آسمان ، مهرنامه و تجربه هستند.

دومین تجمع کارگران اخراجی پیمانی در مقابل سازمان مدیریت پسماند










۲۵ نفر از کارگران برای دومین بار ظرف ۱۳ روز گذشته صبح امروز، به دلیل عدم دریافت حقوق پرداخت نشده خود در مقابل سازمان مدیریت پسماند تهران تجمع کردند. 

به گزارش ایلنا، پس از اتمام قرار داد شرکت پیمانکاری ترابر گس‌تر نکو از پیمانکاران تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند تهران، ۴۰ کارگر پیمانی بدون دریافت معوقات حقوقی اخراج شدند که متعاقب این اخراج در تاریخ سوم اسفند کارگران اولین تجمع اعتراضی خود را در مقابل سازمان مدیریت پسماند برگزار کردند. 

یکی از کارگران که در تجمع اعتراضی شرکت کرده است، با تشریح جزئیات مشکلات کارگران، گفت: شرکت ترابر گس‌تر نکو به دلیل اتمام قرارداد کاری خود با سازمان مدیریت پسماند تهران ۴۰ کارگر خدماتی خود را که اکثرا راننده ماشین آلات هستند بدون تسویه حساب اخراج کرده است و اکنون کارگران از سازمان مدیریت پسماند که کارفرمای این پیمانکار است درخواست دارند به مطالبات آنان توجه شود. 

این کارگر در این زمینه اضافه کرد: همچنین کارفرمای شرکت‌ ترابر گس‌تر مدعی است میزان مطالباش از شرکت پسماند حدود یک میلیارد و۴۰۰میلیون تومان است که سازمان مدیریت پسماند ازاین میزان بدهی، حدود ۸۰۰ میلیون تومان را به عنوان خسارت‌های وارده به سازمان مدیریت پسماند احتساب کرده است.

انتقال ناگهانی دانشجوی زندانی ضیاء نبوی به محل نامعلوم









ماموران امنیتی سید ضیاء نبوی، دانشجوی زندانی و تبعیدی در زندان مرکزی اهواز را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
به گزارش جرس، صبح دیروز ماموران امنیتی ضیا نبوی را از بند خود در زندان کارون اهواز فرا خوانده و همراه خود بردند و تمام وسایل او در داخل زندان را نیز مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.
ماموران امنیتی همچنین تمامی دست نوشته ها و یادداشت برداری های این زندانی محروم از تحصیل را نیز همراه خود برده اند.
دوستان ضیا نبوی معتقدند این عمل احتمالا به خاطر نامه او در رابطه با اعدام احتمالی علی عموری، فعال خوزستانی محکوم به اعدام باشد.

مدیرمسوول و دبیر سیاسی روزنامه مغرب بازداشت شدند










مدیرمسوول و دبیر سیاسی روزنامه مغرب عصر روز چهارشنبه (امروز) با حکم دادستانی تهران بازداشت شدند.

به گزارش عصر ایران، امیرموسی کاظمی - سردبیر روزنامه‌ی مغرب - با اعلام این خبر گفت: عصر روز چهارشنبه از طرف دادستانی در دفتر این روزنامه حضور پیدا کردند و «محمدمهدی امامی ناصری» و «علیرضا آقایی‌راد» را بازداشت کردند. 

او درباره‌ی دلیل این بازداشت گفت: علتی که عنوان شد نوشتن مطلبی با تیتر «ادب مرد به ز دولت اوست» توسط علیرضا آقایی‌راد - دبیر سیاسی این روزنامه - بود که در شماره‌ی دهم روزنامه به چاپ رسید. البته در این مطلب به هیچ جغرافیای سیاسی اشاره نشده و فقط براساس تفکر فلاسفه درباره‌ی یک آرمان‌شهر نوشته شده است.

وی در پاسخ به این‌که به نظر نمی‌رسد روزنامه‌ی مغرب در دور جدید انتشارش کمی از ادبیات معمول روزنامه‌نگاری فاصله گرفته است؟ بیان کرد: در تمام روزنامه‌ها انتقاد با ادبیات‌های مختلف صورت می‌گیرد و این روزنامه تلاش خود را کرده است تا از قوانین تخطی نکند.

کاظمی هم‌چنین درباره‌ی ادامه‌ی انتشار روزنامه‌ی مغرب اظهار کرد: تاکنون هیچ حکمی مبنی بر جلوگیری از انتشار روزنامه به‌دست ما نرسیده است و در این شرایط، روزنامه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

«امامی ناصری» پیش از این نیز یک مرحله بازداشت شده بود که تا چند هفته پیش در بازداشت بود. در آن مقطع سخنگوی قوه قضاییه دلیل بازداشت مدیرمسوول «مغرب» را اتهام غیر مطبوعاتی اعلام کرده بود.