۱۳۹۱ اسفند ۲۴, پنجشنبه

مقامات قضایی به محمد جراحی اجازه مداوا نمی‌دهند









 پس از تشخیص قطعی بیماری سرطان بدخیم تیروئیدِ محمد جراحی، مقامات قضایی هنوز به این فعال کارگری زندانی اجازه بستری و مداوا نداده‌اند.
بنا به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، پس از تشخیص قطعی بیماری سرطان بدخیم تیروئید، مقامات قضایی تبریز هنوز اجازه نداده‌اند محمد جراحی، تحت مداوا قرار گیرد.
خانواده محمد جراحی، یک هفته پیش لایحه درخواست مرخصی پزشکی و آزادی وی را تحویل مراجع قضایی داده‌اند، اما تاکنون هیچ پاسخی از این مراجع دریافت نکرده‌اند و در راهروهای دادگستری و دادگاه و اداره زندان‌ها سرگردان‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، بخشی از غده تیروئید محمد، که سرطانی شده بود، یک ماه پیش طی یک عمل جراحی در بیمارستان امام رضای تبریز، از بدن او خارج شد. نمونه به پاتولوژی فرستاده شد و طبق نتایج قطعی آزمایش‌ها، سرطان وی بدخیم تشخیص داده شد. وی باید بلافاصله بستری شده و تحت یُد درمانی قرار بگیرد.
خانواده محمد، از مرکز طب هسته‌ای دبیری تبریز، وقت درمان گرفته‌اند تا محمد، در آن مرکز بستری و درمان شود، اما نه مقامات زندان و نه قاضی پرونده، هیچ یک تاکنون اجازه‌ای برای بستری و درمان وی در این مرکز، صادر نکرده‌اند.
طبق قوانین موجود ایران، مقامات قضایی موظف‌اند زندانی مبتلا به بیماری‌های حاد را، بلافاصله آزاد کنند تا در خارج از زندان، تحت درمان قرار گیرد.
محمد جراحی که به همراه شاهرخ زمانی و تعدادی از فعالان دانشجویی طیف چپ تبریز، خرداد ماه ۱۳۹۰ بازداشت شده بود، دومین سال محکومیت خود را در زندان تبریز می‌گذراند.
وی به دلیل فعالیت‌های صنفی- سیاسی کارگری، به پنج سال زندان محکوم شده است.
شاهرخ زمانی نیز که به دلایل مشابه، به یازده سال زندان محکوم شده، پس از تبعید غیر قانونی از زندان تبریز به یزد، هم اکنون در حال سپری دومین سال محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج است.
به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، درخواست زندانیان سیاسی زندان تبریز برای مرخصی نوروزی سال ۱۳۹۲، در شورای مقامات قضایی تبریز، حتی بررسی هم نشده است. این در حالی است که محکومان بزه‌های جنایی و غیر سیاسی این زندان، مشمول مرخصی عید شده‌اند.
طبق اخبار دریافتی از زندان تبریز، پس از این اجحاف مقامات، جمعی از زندانیان سیاسی زندان تبریز، از خانواده‌ها دعوت کرده‌اند تا با برپا کردن سفره‌های هفت سین، سال تحویل و عید سال ۱۳۹۲ را زیر دیوارهای زندان تبریز بگذرانند.

پرونده ستار بهشتی مختومه شد









مسئول پیگیری پرونده ستار بهشتی، وبلاگ نویس مقتول در بازداشتگاههای جمهوری اسلامی ادعا کرد: "شوک روانی و فیزیکی دلیل مرگ ستار بهشتی بود و پرونده وی نیز به عبارتی بسته شده است."
مهدی دواتگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین جزئیات مربوط به مرگ ستار بهشتی گفت: این مسئله پیش‌تر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح و دلیل فوت ستار بهشتی نیز مشخص شد.
مسئول پیگیری پرونده مرگ ستار بهشتی تصریح کرد: علت مرگ ستار بهشتی در گزارشات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان شده و به عبارتی این پرونده بسته شده است.
وی در پاسخ به این سوال که علت اصلی مرگ ستار بهشتی چیست، اظهار داشت: شوک روانی و شوک فیزیکی علت مرگ ستار بهشتی است.
لازم به ذکر است پیش از این علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص علت مرگ ستار بهشتی به باشگاه خبرنگاران گفته بود "استرس و شوک روانی علت مرگ ستار بهشتی است".
بدین ترتیب یکی دیگر از پرونده‌های قتل و شکنجه و بازداشت منتقدین توسط نهادهای جمهوری اسلامی، با فشارِ نهادهای فراقانونی مختومه شد.

ریزش مرگبار آوار بر سر ۵ کارگر ساختمانی تبعه افغانستان









سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش مرگبار آوار بخشی از یک زمین در حال گودبرداری بر سر پنج کارگر ساختمانی تبعه افغانستان خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۴۵: ۹ روز پنجشنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد، گفت: پس از دریافت خبر وقوع این حادثه، آتش‌نشانان ایستگاه ۳ و گروه نجات ۹ از سوی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در خیابان امین‌حضور، خیابان آبشار اعزام شدند.
وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه که یک زمین حدود ۶۰۰ مترمربعی بود و حدود ۱۰ متر نیز عملیات گودبرداری در آن صورت گرفته بود، متوجه شدند که پنج کارگر افغان در زیر آوار دیواره شرقی این محل محبوس شده‌اند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در عملیات اولیه، سه کارگر را که نیمی از بدن آنان در زیر آوار مانده بود را خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند، گفت: پس از آن آتش‌نشانان با ایمن‌سازی محل، عملیات خود برای یافتن محل محبوس شدن دو کارگر دیگر را آغاز کردند.
وی با اشاره به احتمال ریزش مجدد دیواره محل گودبرداری، اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از مدتی کارگر چهارم را که مردی حدوددا ۳۵ ساله بود، زنده از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.
ملکی افزود: پس از مدتی عوامل آتش‌نشانی کارگر پنجم را نیز که مردی حدودا ۳۰ ساله بود، از زیر آوار خارج کرده و به اورژانس تحویل داده‌اند که تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ وی را تایید کردند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تمام بخش‌های محل گودبرداری شده به جز محلی که ریزش کرده بود، دارای شمع‌بندی بود، گفت: تنها قسمتی که اصول ایمنی در آن رعایت نشده بود، دیواره شرقی این زمین است که متاسفانه چنین حادثه مرگباری نیز در آن رقم خورد. بنابراین لازم است تمامی مالکان و پیمانکاران نسبت به ایمن‌سازی و رعایت اصول ایمنی در زمین‌های در حال گودبرداری دقت و اهتمام کافی داشته باشند.
به گفته وی، در روزهای گذشته نیز کار‌شناسان آتش‌نشانی و عوامل آتش‌نشانی در بازرسی از این محل، توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی لازم را به طور مکتوب به مالک و پیمانکار این ساختمان ارائه داده بودند.
ملکی افزود: آتش‌نشانان در ساعت ۱۵: ۱۲ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

اعتراض سندیکای کارگران شرکت واحد به حداقل دستمزد سال ۹۲: این توهین و تحقیر کارگران است


 







هنوز چند روز از تصویب مصوبه مزدی شورای عالی کار نگذشته است که تشکل‌های کارگری مستقل در این روز‌ها پایانی سال به تکاپو افتادند و با صدور بیانیه‌هایی نسبت به پایمال شدن ماده ۴۱ قانون کار و لحاظ نکردن هزینه‌های زندگی یک خانوده چهار نفره در تعیین حداقل مزد سال آینده اعتراضشان را اعلام داشته‌اند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه به عنوان یکی از این تشکل‌های مستقل کارگری در بیانیه‌ای مصوبه مزدی شورای عالی کار را توهین به طبقه کارگر اعلام کرده است و از حق اعتراض کارگران برای ابطال این مصوبه دفاع کرده است.
متن کامل این بیانیه که در تارنمای این سندیکا منتشر شده، به شرح ذیل است:
در حالی که غول بیرحم گرانی، تورم، بیکاری، رانت خواری، احتکار، دلال بازی، رشوه خواری، هرج و مرج و ندانم کاری، تبعیض و فقر و فساد اقتصادی پیکر رنجور و لاغر اکثریت قریب به اتفاق کارگران و زحمتکشان و بازنشتگان و دیگر دارندگان درآمد ثابت و مردمان فرودست را پیاپی تکه پاره می‌کند و خط فقر زندگی نزدیک به ۲ میلیون تومان شده است و هم زمان غوغا و فریاد مسئولان مبنی بر عدالت خواهی و رعایت کرامت انسانی و حقوق نه تنها محرومان ایران بلکه محرومان جهان گوش فلک را کر کرده است.
بر خلاف شعار اقتصادی سال ۱۳۹۱ نه تنها نیروی کار مورد حمایت قرار نگرفته بلکه با شرایط طوفانی و سخت‌تر اقتصادی معیشت حداقلی نیروی کار مورد هجوم همه جانبه قرار گرفته است. اکنون به مصداق ضرب المثل گل بود به سبزه نیز آراسته گشت، شورای عالی کار دولتی که به اصطلاح نماینده کارگری ناتوان و بریده از بدنه کارگری که با روش‌های غیر دموکراتیک و نا‌عادلانه در آنجایگزین شده‌اند، علیر غم در خواست‌های گسترده کارگران جهت تعیین دستمزد عادلانه که هزینه زندگی انسانی یک خانوار کارگری را تامین کند، حداقل دستمزد کارگری سال ۱۳۹۲ را ماهیانه نزدیک به پانصد هزارتومان تعیین کرده و بدین وسیله حلقه محاصره را علیه معیشت و زندگی کارگران تنگ و تنگ‌تر کرده است. این اوضاع و احوال تلخ و طاقت فرسا با اقدام نا‌عادلانه شورای عالی کار دولتی، با سرکوب گسترده حقوق بین الملی کارگران نظیر حق تشکیل سندیکای کارگری و حق اعتراض و راهپیمایی و اعتصاب کارگری -آنچنانکه در دنیا مرسوم و متد اول است- تشدید شده و می‌شود.
سندیکای کارگران شرکت واحد به عنوان یک نهاد مستقل مردمی کارگری با تحمل همهٔ آزار‌ها و اذیت‌ها و سختی‌های گوناگون نظیر زندان، بازداشت، اخراج، تهدید، تعقیب و مراقبت و پرونده سازی و غیره…. همچنان تلاش می‌کند از حقوق کارگری دفاع کند و در این راستا اعتراض شدید خود را علیه پایین بودن حداقل دستمزد سال ۱۳۹۲ اعلام می‌دارد و این عمل را توهین و تحقیر به طبقه کارگر می‌داند.
سندیکای کارگران شرکت واحد می‌خواهد و مسئولان وظیفه دارند شکاف گسترده حداقل دستمزد و هزینه و مخارج زندگی یک خانوار ۴نفره کارگری را تامین نمایند. در این راستا کارگران با امید به نیروی خویش حق پی گیری و اعتراض را برای خود محفوظ می‌دارند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۳/۱۲/۹۲

برخورد با ایجاد کلیساهای خانگی در مشهد









برخورد نیروهای امنیتی با کلیساهای خانگی در مشهد شدت گرفته است.
بنا به گزارش روزنامه خراسان، در گردهمایی روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه "جلسه پیشکسوتان و مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هیئت‌های مذهبی مشهد"، فرمانده انتظامی خراسان رضوی مدعی شد: "افرادی در مشهد اقدام به ایجاد کلیساهای خانگی کرده بودند که تاکنون با چند مورد برخورد شده و بانیان آن مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند."
فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین ادمه داد: "بسیاری از این مکان‌ها که به ترویج فرقه‌ها و خرافه پرستی می‌پردازند با برگزاری شب نشینی‌ها و جشن‌های شبانه، جوانان را به دام خود می‌کشانند و با روی خوش آن‌ها را به فرقه‌ها جذب می‌کنند."
در این جلسه که با حضور مسئولان شهری و استانی در حسینیه انصارالحسین مشهد برگزار شد فرمانده انتظامی خراسان رضوی، دادستان مشهد و رئیس مجتمع قضایی شهید بهشتی شرکت داشتند.

خبر تکمیلی در رابطه با احضار شهروندان بهایی به دادسرای تهران









 ده شهروند بهایی ساکن تهران روز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه جهت ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرای شهید مقدس تهران احضار شدند.
اسامی شهروندان مذکور بدین قرار است: نازنین نیکو سرشت، عباس طائف، آزیتا رفیع‌زاده، طلوع گلکار، پیمان کوشکباغی، احمد گلزار، حسن ممتاز، نگین قدمیان، نسیم باقری و احمد بهشتی.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افراد فوق الذکر ابتدا تفهیم اتهام نشدند و از آن‌ها درمورد فعالیتشان در موسسه علمی آزاد بهاییان (دانشگاه مجازی) سوال شد و سپس تعهدی به ایشان داده می‌شود تا از این پس در این موسسه فعالیت نکنند که دو تن از این افراد تعهد مذکور را امضا کرده و آزاد شدند ولی هشت نفر از امضای تعهد مزبور خودداری می‌کنند که سپس هر کدام تفهیم اتهام شده و با وثیقه معادل ۵۰۰ میلیون ریال آزاد می‌شوند.
قابل ذکر است عباس طائف بدون امضای تعهد مزبور اعلام می‌کند که به دلیل بیماری مدتهاست که دیگر فعالیتی در موسسه مزبور نداشته که وی نیز بدون وثیقه آزاد می‌شود.
اتهامات شهروندان بهایی مذکور عبارتست از اقدام علیه امنیت ملی، عضویت در تشکیلات ضد امنیتی بهاییت و عضویت در تشکیلات غیرقانونی موسسه علمی آزاد.
گفتنی است، کلیه افراد مذکور اتهامات وارده را رد کرده و بر حق تحصیل و آموزش شهروندان بهایی تاکید کرده‌اند و عنوان داشته‌اند موسسه علمی آزاد موسسه‌ای غیر رسمی است که برای جبران محرومیت از تحصیل جوانان بهایی که در ایران به دلیل اعتقادشان از حضور در دانشگاه محروم شده‌اند تشکیل شده است.

وضعیت نگران کننده جسمی بهنام ایرانی در زندان ندامتگاه کرج









بهنام ایرانی شهروند نوکیش مسیحی در زندان ندامتگاه کرج طی هفته‌های اخیر به کمردردهای شدید مبتلا شده و مسئولین اقدام موثری برای درمان وی صورت نمی‌دهند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ایرانی شهروند نوکیش مسیحی که در اندرزگاه ۲ سالن ۷ زندان ندامتگاه کرج بسر می‌برد، طی دو هفته اخیر به کمردردهای شدید مبتلا گشته و مسئولین تا کنون اقدام موثری برای درمان وی صورت نداده‌اند.
یکی از بستگان این زندانی عقیدتی که خواست نامش فاش نشود به گزارشگر هرانا گفت: "دوهفته پیش کمردردهای شدید بهنام شروع شد، تا حدی که وی را با برانکارد به دستشویی می‌بردند."
وی ادامه داد: "بهنام بغیر از کمردرد از مشکلاتی همچون خونریزی روده و پادرد شدید نیز رنج می‌برد. پزشک زندان در خصوص خونریزی روده عمل جراحی را تجویز نموده بود، ولی از آنرو که زندان بودجه کافی در اختیار ندارد به ما اعلام کردند باید هزینه عمل جراحی را خودمان پرداخت نماییم. با اینکه ما قبول کردیم کلیه هزینه‌های درمان را پرداخت کنیم، تاکنون جهت اعزام بهنام به بیمارستان و یا مرخصی وی اقدامی صورت نگرفته است. مشکل پای بهنام نیز به تصادفی در گذشته برمیگردد و زندان برای درمان آن نیز اقدامی انجام نداده است."
این شخص همچنین ادامه داد: "در زندان ندامتگاه وضعیت تمام زندانیان اینگونه است و زندان هیچ‌گونه توجهی به بیماریهای زندانیان نمی‌کند. بهداری زندان تنها به تجویز داروهای مسکن اکتفا کرده و درمان‌ها جنبه اساسی ندارد. مثلا یکی از همبندیان بهنام بنام سیامک پورشجری که از عارضه شدید قلبی رنج می‌برد هر آن ممکن است با حمله قلبی رو برو شود و پزشکان در این باره اخطارهای زیادی داده‌اند، ولی مسئولین از اعزام وی به بیمارستان و یا مرخصی استعلاجی طفره می‌روند."
گفتنی است، بهنام ایرانی از گذشته نیز به خونریزی شدید روده مبتلا بوده و مسئولین امکانات درمانی در داخل زندان و یا اجازه اعزام به مرخصی استعلاجی را برای وی صادر نمی‌کردند.
نامبرده در سال ۱۳۸۵ بخاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد تا اینکه به قید وثیقه از زندان آزاد شد.
در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود.
مأمورین امنیتی پس از آن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ به منزل ایشان در کرج هجوم برده و با بدرفتاری و ضرب و شتم وی را بازداشت نمودند.
اینبار در دادگاه بهنام ایرانی را به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمودند و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی نیز به مورد اجرا در آمد.

اخراج کارگران و ایجاد فضای رعب و وحشت در شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز









کارگران شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز از اخراج ۱۰۰ کارگر این شرکت و ایجاد فضای تهدید و رعب و وحشت در محیط کارگری خبر می‌دهند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، این کارگران در پی اعتراضات اخیر و عدم پیگیری وعده‌های داده شده، با ارسال نامه‌ای برای رسانه‌ها تاکید کردند: مسئولانی که همیشه از عدالت در جمهوری اسلامی دم می‌زنند بهتر است بدانند که در این نظام ناعدالتی کامل برقرار است چرا که در این نظام نه نظارتی هست و نه عدالتی، این نظام روش پرورش ظالم را در پیش گرفته است و ظالمانه مردم را کنترل می‌کند، خصوصا قشر کارگری در همه جای ایران عزیزمان.
کارگران شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز به دنبال حضور یک مدیر سپاهی که با لباس نظامی به محل کارخانه می‌آید، با اخراج‌های پی در پی از جمله اخراج ۱۰۰ کارگر رو به رو شده و مابقی کارگران هم در حالت رعب و وحشت و تهدید و انگشت نگاری قرار گرفته‌اند.
آن‌ها اکنون خواستار توجه به مشکلات خود شده و از رسانه‌ها خواسته‌اند تا صدای اعتراضشان باشند. این کارگران می‌نویسند: اکنون ما کارگران آهنگری تراکتورسازی نه توان و روحیه کار داریم و نه هیچ امنیت شغلی و فقط انتظار روز اخراجمان را می‌کشیم، این تهدید‌ها و قدرت طلبی‌ها بهمراه عدم پرداخت حقوق و مزایا باعث شده است که کارگران در خفقان و سکوت کار کنند و از ترس برخوردهای ظالمانه این سرهنگ بازنشسته هیچ حرفی برای احیای حقوق خود نزنند.
آن‌ها می‌گویند: کارگران در ایران با این اندیشه می‌خوابند که صبح حکم اخراجشان خواهد آمد. آیا کارگران که قشر زحمت کش هستند همیشه باید در اضطراب و استرس زندگی کنند؟ باید همیشه شرمنده خانواده‌هایشان باشند؟

اسیدپاشی به یک دختر جوان در مشهد









فرد نا‌شناسی با پاشیدن اسید روی یک دختر جوان در مشهد متواری شد.
بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعت ۲۳ شب سه شنبه گذشته زن ۴۵ ساله‌ای در تماس با پلیس ۱۱۰ از ماجرای اسیدپاشی به روی دختر ۱۹ ساله‌ای در خیابان خلج خبر داد و گفت: مشغول صرف شام بودیم که زنگ منزلمان به صدا در آمد و دخترم به در منزل مراجعه کرد ناگهان با صدای جیغ دلخراش او به بیرون از منزل دویدیم.
وی گفت: دخترم از ناحیه دست دچار سوختگی شدید شده بود که بلافاصله او را به بیمارستان امام رضا منتقل کردیم.
با اعلام این شکایت مأموران کلانتری سیدی مشهد به تحقیق در این باره پرداختند و مشخص شد که فرد نا‌شناسی به روی دختر جوان اسید پاشیده است. به گزارش خراسان، تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

بازداشت دو شهروند دیگر در پاوه









 دو شهروند دیگر در پاوه بنامهای گوران بهرامی و آراس حاتمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالا ن حقوق بشر در ایران، در ادامه دستگیری‌های شهر پاوه، دو تن دیگر بنامهای گوران بهرامی و آراس حاتمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
این در حالیست که تلاش خانواده هاى تمامى دستگیرشدگان اخیر براى دانستن دلایل دستگیرى و محل نگهدارى آن‌ها تا کنون بى نتیجه مانده است.
طی هفته‌های اخیر، موج بازداشت‌ها به مناطق کردنشین رسید وتعداد زیادی از شهروندان کرد از جمله روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، حقوق زنان، کارگری، دانشجویی و هنرمندان در شهر‌های سنندج، مهاباد، نقده، اشنویه وپاوه در روز‌های اخیر بازداشت شده‌اند.
آقایان خسرو و مسعود کُردپور، کیهان عزیزی، داوود غفاری، وفا قادری، خالد حسینی، بهزاد فرج‌الهی، حامد محمودنژاد، قاسم احمدی، رسول خضرمروت، فرزاد و فاروق سامانی، منوچهر پوردل، مختار احمدی، بختیار و فردین رسولی، یاسر کاکایی، کیوان شیخی، کامران عثمانی، شهاب احمدی‌آذر، قادر داستان، رحیم فتوحی، محمد سهرابی، ناصر نعمت‌خواه، یوسف حاجی‌خوش، جهانبخش احمدی، محمد نگاری، معتصم شافعی، قانع حاتمی و بابک عباسی طی روز‌های اخیر بازداشت شده‌اند.