۱۳۹۱ اسفند ۲۷, یکشنبه

حسین لقمانیان و چهار فعال سیاسی بازداشت شدند










روز شنبه، ۲۶ اسفند، حسین لقمانیان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، به همراه چهار تن از فعالان سیاسی استان همدان در راه سفر به تهران و دیدار با محمد خاتمی بازداشت شدند.

به گزارش تارنمای کلمه، ماموران امنیتی در حالی اقدام به بازداشت آقای لقمانیان کردند که او به منظور دیدار با محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در راه تهران بوده است. 

چهار فعال اصلاح‌طلب دیگر را که همراه با حسین لقمانیان بازداشت شده‌اند، محمدرضا افخمی، هادی احتظاظی، امین فریدیان و «خانم رحیمی» نام برده و می‌نویسد که همه آنها اکنون در اداره اطلاعات همدان به‌ سر می‌برند.

آقای لقمانیان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران ریاست ستاد مهدی کروبی، نامزد انتخابات، را در همدان بر عهده داشت.

مهدی معتمدی مهر بازداشت شد










مهدی معتمدی مهر، عضو نهضت آزادی ایران روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ پس از بازرسی منزلش، بازداشت شد. 

مهدی معتمدی مهر در پی محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و با اتهامهایی نظیر «عضویت در نهضت آزادی ایران، شرکت در تجمع روز عاشورا و نوشتن مقالات انتقادی» به پنج سال حبس محکوم شده بود، که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد. 

وی نخستین بار در فروردین ۱۳۸۸ به بهانه‌ نقش داشتن در تنظیم و انتشار بیانیه درخواست نظارت بین‌المللی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بازداشت و پس از ۴۵ روز حبس انفرادی به قید کفالت آزاد شد و بار دوم، پس از وقایع عاشورای ۱۳۸۸ به اتهام شرکت در این تجمع، بازداشت و پس از حدود دو ماه در دهم اسفند‌‌‌ همان سال آزاد شد.

محمدجواد روح، روزنامه نگار، از زندان آزاد شد









محمدجواد روح، روزنامه نگار، عصر شنبه از زندان آزاد شد.

به گزارش وب سایت کلمه، محمد جواد روح از دبیران ماهنامه «مهرنامه» است که سیزدهم اسفند سال جاری بازداشت شده بود.

از ابتدای بهمن ماه سال جاری موج جدیدی از بازداشت روزنامه نگاران در تهران و شهرستان‌ها شروع شد که بسیاری از آن‌ها پس از تحمل چند هفته زندان ، با قید وثیقه آزاد شدند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ، روزنامه نگاران بازداشتی را متهم به ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور کرده است.