۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

محرومیت امیر خسرو دلیرثانی از مرخصی و ملاقات حضوری









 امیر خسرو دلیرثانی، از فعالان ملی-مذهبی در حالی چهارمین سال در زندان را آغاز می‌کند که تاکنون نتوانسته است به مرخصی بیاید.
بنا به گزارش تارنمای جرس، بدنبال پیگیری‌های فراوان خانواده برای مرخصی این زندانی سیاسی و با وجود وعده مرخصی وی در ایام عید، بار دیگر با مرخصی وی مخالفت و مسئولین، پاسخی در خصوص علت آن به خانواده ندادند.
این در حالیست که وی یکسال و نیم نیز از حق ملاقات حضوری بدلیل امضاء بیانیه‌ها محروم است. یک مقام قضایی در خصوص عدم ملاقات حضوری گفته است که صلاح نیست که این زندانی سیاسی ملاقات حضوری داشته باشد اما دلیل این محرومیت را ذکر نکرده است.
امیر خسرو دلیر ثانی، عضو جنبش مسلمانان مبارز و نماینده جنبش در "کمیته پیگیری بازداشتهای خودسرانه" بوده است. وی در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد که حکم چهار سال حبس تعزیری وی توسط دادگاه انقلاب تایید شد.
امیر خسرو دلیرثانی همراه با شهید هدی صابر از جمله معترضین به شهادت هاله سحابی بودند. این فعال ملی مذهبی در خرداد ماه ۱۳۹۰ همراه هدی صابر و در اعتراض به کشته شدن هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زد.
وی پس از شکستن اعتصاب غذا، با صدور نامه‌ای به شرح جزییات اعتصاب غذا و درگذشت هدی صابر پرداخت.
امیرخسرو دلیرثانی تنها در فروردین ۱۳۸۹ برای هفت روز از زندان اوین به مرخصی آمد و در تاریخ هفت فروردین ماه ۱۳۸۹ به زندان برگردانده شد و از آن زمان از حق مرخصی محروم است.

بازداشت حسین کیانی از فعالین سیاسی شهرستان آمل









 در ادامه موج جدید بازداشت و احضار و ربایش فعالان سیاسی، حسین کیانی از فعالین سبز شهرستان آمل بازداشت شد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، حسین کیانی از فعالین سیاسی در آمل روز گذشته به اداره اطلاعات آمل احضار و پس از بازجویی، بازداشت شده است.
خانواده حسین کیانی با مراجعه به دفتر دادستان آمل فولادی سوادکوهی هیچ جوابی دریافت نکرده‌اند.
نزدیکان این فعال سیاسی معتقدند فعالیت‌های فیس بوکی وی دلیل این بازداشت بوده و احتمال می‌دهند که وی به بازداشتگاه اداره کل اطلاعات استان مازندران (بازداشتگاه شهید کچوئی در ساری) منتقل شده است.
در هفته‌های اخیر اداره اطلاعات استان مازندران با احضار جمعی از فعالین اصلاح طلب بابل، ساری، آمل و بهشهر اقدام به تهدید این فعالین مبنی بر اینکه اصلاح طلبان نباید به هیچ وجه در انتخابات شرکت کنند، بوده است.

سه تن از فعالین کارگری در سنندج بصورت موقت آزاد شدند








خالد حسینی، وفا قادری و حامد محمودنژاد از فعالین کارگری بازداشت شده در سنندج با تودیع وثیقه بصورت موقت آزاد شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خالد حسینی، وفا قادری و حامدمحمود‌نژاد از فعالین کارگری ساعاتی قبل آزاد شدند.
این ۳ فعال کارگری که حدود ساعت ۵ صبح ۱۷ اسفند ماه با مراجعه ماموران امنیتی به منزلشان بازداشت شده بودند هرکدام با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.