۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۰, جمعه

کتاب "صراحتنامه" رفسنجانی از نمایشگاه کتاب جمع شد









 کتاب "صراحت‌نامه" اثر هاشمی رفسنجانی از نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شد.
بنا به گزارش خبر آنلاین، رییس بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران درباره‌ جمع‌آوری کتاب "صراحت‌نامه" آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و توقف عرضه‌ آن در نمایشگاه کتاب ضمن تایید این خبر علت این امر را عدم تایید وصول کتاب "صراحت‌نامه" از سوی خانه کتاب عنوان کرد.
به گزارش این منبع، "صراحت‌نامه" متن گفت‌وگوی مفصلی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 89 است که در آن به پرسش‌های متنوعی در حوزه‌ مدیریت ارتباطات سیاسی و فرهنگی و همین‌طور زندگی شخصی خود پاسخ داده است.
نکته قابل تامل در خصوص جمع آوري اين کتاب اين است که کتاب در ماه هاي پاياني سال گذشته در دکه هاي مطبوعاتي عرضه شده بود و چاپ دوم آن به نمايشگاه آمده بود.

زد و بند بر سر واردات کیسه‌های خون غیراستاندارد و غفلت نظارتی وزیر بهداشت





 بر اساس گفتۀ عضو کمیسیون بهداشت مجلس، وزارت بهداشت نظارت چندانی بر فرآورده‌های خونی ندارد٬ "بخش اعظم کیسه‌های خون غیراستاندارد"، هستند و به همین علت شمار زیادی از بیماران تالاسمی و هموفیلی "درگیر مشکلات جسمی شدیدی" شده‌اند.
به گزارش «نامه‌نیوز»، حسین تامینی می گوید: بخش اعظم کیسه‌های خون غیراستاندارد بوده‌ و معلوم نیست وزارت بهداشت بر چه اساسی از شرکت‌های غیرمعتبر خرید می‌کند.
وی خاطرنشان می کند: واردات کیسه‌های خون غیراستاندارد، موضوع بسیار مهمی بود که موجب شد کمیسیون وزارت بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت را به کمیسیون احضار کند. نمایندگان این کمیسیون انتقادات بسیار تندی را به آقای وزیر داشتند، چراکه این اولین بار نبود که بیماران هموفیلی و تالاسمی از بی‌توجهی مسئولان این وزارتخانه آسیب‌های جدی می‌دیدند. ما از وزیر بهداشت خواستیم به جای اینکه کارهای سیاسی و تبلیغاتی در این وزارتخانه انجام دهد، به فکر مشکلات جدی بیماران باشد، اما متاسفانه وزارت بهداشت در بسیاری از موارد مربوط به بیماران کوتاهی کرده است.
نبود تجهیزات پزشکی استاندارد، کمبود و گرانی دارو، مشکلات بیماران خاص، واردات فرآورده‌های خونی غیراستاندارد، داروهای چینی و ضعف‌های مربوط به بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های دولتی، از جمله مشکلات عمده وزارت بهداشت است که متاسفانه مسئولان آن نسبت به این موضوعات بی‌توجهی می‌کنند. نمایندگان کمیسیون وزارت بهداشت این موضوعات را به وزیر بهداشت ابلاغ کردند و قرار شد در این هفته ایشان راهکارهای جدی را برای این موضوعات داشته باشد.
متاسفانه وزارت بهداشت نظارت چندانی بر فرآورده‌های خونی ندارد. بخش اعظم کیسه‌های خون غیراستاندارد بوده‌اند و معلوم نیست وزارت بهداشت بر چه اساسی از شرکت‌های غیرمعتبر خرید می‌کند. آنطور که مشخص شد، تعدادی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی، با برخی از مسئولان این وزارتخانه زد و بند می‌کنند. همین رانت‌بازی‌ها موجب شده هم‌اکنون بخش عمده‌ای از بیماران تالاسمی و هموفیلی، درگیر مشکلات جسمی شدیدی شوند. این اتفاق در حالی صورت گرفته است که ایران چند کارخانه کیسه خون دارد، اما نمی‌دانیم چرا مسئولان وزارت بهداشت فعالیت کارخانه‌های داخلی را چندان جدی نمی‌گیرند.

افزايش 19 درصدي مرگ ناشي از حوادث كار در سال گذشته








 با ادامه روند رو به رشد مرگ هاي ناشي از حوادث كار در كشور، آمار تلفات حوادث ناشي از كار در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 19.1 درصد افزايش يافت.
به گزارش پايگاه خبري پليس،به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، در سال گذشته يكهزار و 795 نفر در حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن كه تعداد فوتي هاي حوادث كار يكهزار و 507 نفر بود، 19.1 درصد بيشتر شده است.
در حالي كه در سال 1390 با بيشترين تعداد تلفات حوادث ناشي از كار (در مقايسه با ده سال قبل از آن) مواجه بوديم، اما در سال 1391 نيز با رشد 19.1 درصدي اين آمار، روند افزايش مرگ هاي حوادث ناشي از كار افزايش يافت.
بر اساس اين گزارش از كل تلفات حوادث ناشي از كار در سال گذشته يكهزار و 770 نفر مرد و 25 نفر زن بودند. همچنين مطابق سال‌هاي گذشته سقط از بلندي با 790 مورد و برخورد اجسام سخت با 369 مورد در صدر دلايل مرگ حوادث ناشي از كار قرار داشتند.
در سال گذشته استان هاي تهران با 271 فوتي، اصفهان با 143 فوتي و خراسان رضوي با 107 فوتي بيششترين آمار تلفات حوادث ناشي از كار را داشته اند. بر اساس آمارهاي موجود شهريور سال گذشته با 177 فوتي و فروردين با 109 فوتي به ترتيب بيشترين و كمترين تلفات حوادث كار را در سال گذشته داشته اند.

اعزام یعقوب ملکی از زندان اوین به بیمارستان فارابی









 یعقوب ملکی کاکلر جهت عکسبرداری و معاینات چشم پزشکی روز چهارشنبه هجدهم اردی‌بهشت ماه، از زندان اوین به بیمارستان فارابی تهران اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یعقوب ملکی، از زندانیان محبوس در  بند ۳۵۰ زندان اوین، روز چهارشنبه هجدهم اردی‌بهشت ماه به بیمارستان فارابی تهران اعزام شد و پس از معاینه‌ی چشم پزشکی و عکسبرداری مجددا راس ساعت دو بعدازظهر به زندان اوین بازگردانده شد.
آقای ملکی که در دوران بازجویی توسط بازجویان وزارت اطلاعات مورد بدرفتاری قرار گرفته بود و بر اثر ضربات وارده بخشی از نقاط بدنش از جمله چشم چپش دچار آسیب‌های جدی شده است و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان زندان اوین و دادستانی تهران، بینایی آقای ملکی در معرض خطر قرار گرفته است.
براساس تشخیص پزشکان متخصص می‌بایستی چشم چپ این زندانی سیاسی در اسرع وقت جراحی می‌شد ولی تاکنون نسبت به این مهم هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته و همین امر باعث شده تا این زندانی سیاسی در خطر نابینایی قرار بگیرد.
یعقوب ملکی از خلبانان و افسران عملیاتی جنگ ایران و عراق است که در سال ۱۳۷۳ به علت اختلاف با رئیس ستاد وقت نیروی هوایی پس از بیست سال سابقه‌ی کار در نیروی هوایی، بازنشسته شد.
وی در تاریخ ۱۴ اردی‌بهشت ۱۳۸۹ توسط اداره‌ی اطلاعات شهرستان ارومیه بازداشت و چندین ماه توسط بازجویان این اداره شکنجه شد که پس از ضرب و شتم‌های فراوان به درخواست وزارت اطلاعات به زندان اوین منتقل و در آنجا بازجویی‌هایش از سر گرفته شد.
یعقوب ملکی توسط شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست پیرعباسی به اتهام‌هایی نظیر "طراحی کودتا" و "همکاری با دول متخاصم" به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.