۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۱, شنبه

جایزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرین ستوده اهدا شد



جایزه زنبق طلای شهر فلورانس که در سال ۲۰۱۱ به نسرین ستوده وکیل مبارز و شجاع ایرانی تعلق گرفته بود به شیرین عبادی به رسم امانت اهدا شد.


Nasrin Sotoudeh جايزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرين ستوده اهدا شد

مرکز حامیان حقوق بشر ـ زنبق طلای شهر فلورانس که در سال ۲۰۱۱ به نسرین ستوده وکیل مبارز و شجاع ایرانی به دلیل پی گیریش در رسیدن به عدالت و حقوق بشر تعلق گرفته بود، دیروز در سالن مینیاتور شهرداری شهر فلورانس به رسم امانت به شیرین عبادی برنده صلح نوبل ۲۰۰۳ اهدا شد
زنبق طلای شهر فلورانس که به مدافعان حقوق بشر از طرف شهر فلورانس تعلق می گیرد و دو سال پیش به نسرین ستوده تعلق گرفته بود ، دیروز بعد از دوسال در سالن مینیاتور شهرداری فلورانس با حضور خانم سوزاننا اگوستینی رییس کمیسیون صلح در شهرداری فلورانس و ائوجنیو جانی رییس شورای شهر فلورانس و سناتور الدو اسپینی به خانم شیرین عبادی، و دوست و همکار نسرین ستوده اهدا شد.
این مراسم با حضور شهروندان و مقامات فلورانسی و هموطنان ایرانی مقیم فلورانس انجام شد.
Consiglio Eugenio Giani Susanna Agostini جايزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرين ستوده اهدا شد
در این مراسم ائوجنیو جانی رئیس شورای شهر فلورانس به روابط بین مردم دو کشو ایران و ایتالیا اشاره کرد و از اینکه مردم همیشه پشتیبان یکدیگر هستند و نه حکومت ها . وی از اینکه افتخار دادن جایزه نسرین را به خانم عبادی دارد ابراز خرسندی کرد و افزود که امیدوار است بزودی نسرین و سایر زندانیان سیاسی ایران آزاد گردند.
خانم سوزاننا اگوستینی رئیس کمیسیون صلح شهر فلورانس از اینکه شهر فلورانس و کمیسیون صلح همیشه پشتیبان شهروندان ایرانی و به خصوص ایرانیان مقیم ایتالیا و شهر فلورانس است سخن گفت و اینکه شهر فلورانس همیشه پشتیبان آزادی طلبی و عدالت خواهی ایرانیان بوده و خواهد بود و از اینکه نسرین ستوده ، وکیل و مادر دو کودک فقط به جرم انجام و ظیفه بیش از دو سال است که در زندان می باشد ابراز تاسف و خواهان آزادی او شد.
خانم شیرین عبادی در سخنانش ضمن ابراز قدر دانی از این جایزه که به دوست و همکارش نسرین ستوده تعلق گرفته است، یادآوری نمود که همکارش حتی در زندان هم دست از مبارزه برای رسیدن به حق بر نمی دارد . وی از سالها همکاریش با نسرین ستوده سخن گفت و اینکه نسرین همیشه یک مبارز بوده و هست و بیشتر مواقع بطور رایگان از فعالان حقوق زن و کودکان و زندانیان سیاسی دفاع کرده است . شیرین عبادی دوستی مردم ایتالیا و ایران را یاد آوری کرد و اینکه هنر و فرهنگ این دو کشور را در طول تاریخ و با فاصله های جغرافیایی زیاد بهم نزدیک می کند و عدالت طلبی و همدلی اکنون این راه را کوتاهتر کرده است . در پایان زنبق طلای شهر فلورانس و نشان یادبود شهر فلورانس برای نسرین ستوده به شیرین عبادی اهدا شد و همینطور نشان یادبود شهر فلورانس به نشان احترام و ستایش از شخصیت شیرین عبادی به ایشان اهدا شد.
photo 11 جايزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرين ستوده اهدا شد
پشتیبانی رسمی‌ شهر فلورانس از کمپین بین‌المللی حمایت از نسرین ستوده – شهریور سال گذشته رییس شورای شهر فلورانس “جیانی” و “سوزانا آگستینی” رییس کمسیون صلح و حقوق بشر شهرداری فلورانس در دیدار با سهیل پرهیزی مسوول کمپین رسما پشتیبانی خود را از کمپین بین‌المللی حمایت از نسرین ستوده اعلام داشتند.

تجمع ۴۰۰ کارگر ساختمانی در اعتراض به نظام‌مند نبودن پرداخت مزد








 عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی استان تهران از تجمع روز گذشته ی ۴۰۰ کارگر ساختمانی در مسجد سیدالشهدا واقع در خیابان شریعتی محله ی تهرانپارس خبر داد.
"محمد باقری" در این باره به ایلنا گفت: ۴۰۰ کارگر ساختمانی، عصر جمعه مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات بیمه ای و نبود یک چارچوب مشخص برای پرداخت مزدشان، در مسجد سیدالشهدا واقع در محله ی تهرانپارس تجمع کردند.
به گفته ی این فعال کارگری، این کارگران نسبت به عدم رسیدگی نهادهای دولتی به خواسته هایشان معترض‌اند.

ملاقات روئین عطوفت زندانی ملی- مذهبی، پس از سه ماه با خانواده اش








 روئین عطوفت زندانی ملی- مذهبی، پس از سه ماه توانست با خانواده اش ملاقات کند.
بنا به گزارش تارنمای ملی- مذهبی، خانواده این فعال سیاسی بعد از حدود سه ماه از بازداشت وی توانستند آقای عطوفت را از پشت شیشه های کابین ملاقات از نزدیک ببینند.
روحیه عطوفت خوب بوده است . وی همچنان در حال بازجویی درباره جلساتی است که در منزل شان تشکیل می شده است.
خاطر نشان می شود در ابتدای سال جدید بازجویان به روئین گفته بودند که برای او قرار وثیقه صادر شده و بزودی آزاد می شود اما هیچ گونه اطلاعی در این باره به خانواده وی داده نشده است. این امر نزدیکان و آشنایان رویین عطوفت را به این نتیجه رسانده است که یا اساسا این خبر نادرست بوده که بنا به برخی ترفندهای بازجویان به آقای عطوفت گفته شده و یا بازجویان علیرغم دستور قضائی مانع آزادی وی شده اند.
مقامات رسمی پرونده ایشان هیچ اطلاع دقیقی درباره زمان آزادی وی مطرح نمی کنند و خانواده این زندانی فرهنگی با گرایش ملی- مذهبی هم چنان در حالت ابهام قرار دارند.

دیوان عدالت اداری حکم تبعید مختار اسدی را لغو کرد









 دیوان عدالت اداری در پی تمدید حکم تبعید مختار اسدی ، فعال صنفی معلمان از سوی آموزش و پرورش استان کردستان، حکم وی را لغو کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آذر ماه سال گذشته آموزش و پرورش استان کردستان حکم تبعید مختار اسدی، فعال صنفی معلمان را برای پنجمین سال پیاپی تمدید کرده بود که با شکایت نامبرده به دیوان عدالت اداری حکم مذکور لغو شد. 

بر اساس این حکم این عضو شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان ایران و انجمن صنفی معلمان کردستان مجاز است به محل تدریس سابق خود باز گردد.

در حال حاضر خانواده ی آقای مختار اسدی ساکن سنندج هستند و خود وی نیز به شهر کرج تبعید شده است

ضبط کالاهای مغازه یک شهروند بهایی در بجنورد








 ماموران امنیتی با مراجعه به محل کسب یک شهروند بهایی کالاهای آن را ضبط کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر کلیه کالاهای موجود در مغازه لوازم بهداشتی - آرایشی یک شهروند بهایی ساکن شهرستان بجنورد به نام "هوشمند ثنایی" توسط ماموران ضبط گردید.
قابل ذکر است مغازه مزبور چندین ماه پیش بدون ارائه دلیل توسط اداره اماکن با هدایت اداره اطلاعات پلمپ شده است.
یاداوری می شود هوشمند ثنایی همراه همسر"شعله شهیدی" و فرزندش "شایان ثنایی"  در فروردین ماه سال گذشته در اداره اطلاعات بجنورد مدتی بازداشت بوده اند.

دو فعال مدنی در شهر ماکو بازداشت شدند









 روز پنج‌شنبه نوزدهم اردی‌بهشت ماه، جهانبخش سلطانزاده(سالور) و بهنام باقری، دو تن از فعالین مدنی، توسط ماموران امنیتی در ماکو بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی با مراجعه به منزل شخصی جهانبخش سلطانزاده(سالور) علاوه بر بازداشت وی، وسایل شخصی از قبیل کامپیوتر، کتاب و دست نوشته‌های نامبرده را با خود بردند؛ هم‌چنین با مراجعه به مغازه‌ی اسباب بازی فروشی بهنام باقری، وی را نیز بازداشت کردند.

گفتنی است جهانبخش سلطانزاده(سالور) شاعر و دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه پیام نور ماکو می باشد.

لازم به ذکر است که خانواده‌ی این دو فعال مدنی آذری زبان، برای پیگیری وضعیت و دلیل بازداشت ایشان به اداره‌ی اطلاعات ماکو مراجعه کرده‌اند اما علاوه بر اینکه موفق به کسب اطلاعی در این خصوص نشدند، از طرف ماموران مورد تهدید و ضرب و شتم هم قرار گرفتند.