۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۷, جمعه

چهار وب سایت حامی رحیم مشایی و یک وبسایت خبری تازه تاسیس، فیلتر شدند








شبکه ایران، ارگان رسانه‌ای دولت جمعه ۲۷ اردیبهشت از فیلترشدن همزمان چهار سایت حامیان اسفندیار رحیم‌مشایی خبر داد.
بنا به گزارش دویچه‌وله، پایگاه اینترنتی "شبکه ایران" صبح جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه در خبری که ساعت انتشار آن ۱۰:۲ قید شده نوشت: «چهار سایت حامی دولت که اخبار و تحلیل‌های مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم‌مشایی را پوشش می‌دادند، شامل معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین به‌طور همزمان فیلتر شدند.»
ارگان رسانه‌ای دولت می‌نویسد که "هنوز درباره دلایل این فیلترینگ گسترده توضیحی از سوی مقامات مسئول داده نشده است."
از چهار وبسایتی که شبکه ایران از آنها نام می‌برد، دست‌کم تا ظهر جمعه به وقت تهران، دو سایت همچنان فعال هستند.
دو وبسایت "بهارنا" و "روشنایی" از سایت‌های حامیان رحیم‌مشایی هستند که فیلتر شده‌اند. بر صفحه اینترنتی این دو سایت نوشته شده: "این دامین به دستور دبیرخانه کارگروه مصادیق مجرمانه اینترنتی مسدود شده است."
کارگروه یادشده در توضیح روند فیلتر شدن سایت‌های اینترنتی می‌نویسد: "تارنماها به استناد فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده ی ۲۱ قانون جرائم رایانه‌ای و یا دستور مقام قضایی فیلتر می‌شوند. این فهرست چکیده و احصا شده از قوانین مدون کشور مانند قانون مجازات اسلامی، قانون مطبوعات، قانون جرائم رایانه‌ای و ... می‌باشد که در بندهای هشتگانه آن ، به مواد قانونی مورد استناد اشاره شده است."
ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای مقرر می‌کند: "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که متشکل از ۱۲ عضو از هر یک از قوای سه گانه می‌باشد، مسئولیت تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را بر عهده دارند. تارنماهای حاوی مصادیق مجرمانه، از طریق گزارشات مردمی، واحدهای رصد فضای مجازی و رباتهای هوشمند شناسایی و به کارشناسان مربوطه جهت بررسی ارجاع می‌گردد."
همچنین وبسایت کلمه گزارش داد، هنوز ۲۴ ساعت از فعالیت سایت خبری آینده آنلاین نگذشته بود که روز پنجشنبه این سایت در اکثر سرویس دهنده های اینترنت کشور مسدود شد.
به نوشته این سایت مسوولان سایت آینده آنلاین که این سایت را در سامانه ساماندهی سایت های اینترنتی وزارت ارشاد هم ثبت کرده بودند، بلافاصله در سیستم کارگروه فیلترینگ اعتراض خود را ثبت کرده اند و با این پاسخ مواجه شده اند که دستوری برای مسدودسازی این سایت صادر نشده است.

دومین سالگرد دستگیری مدیران و اساتید دانشگاه بهایی








 جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، در نامه ای به مناسبت دومین سالگر دستگیری مدیران و اساتید دانشگاه بهاییان می‌نویسند: "شاید اینان تنها مردمی در عالم باشند که به جرم کمک به گسترش و ترویج علم و دانش زندانی شده‌اند. این اشخاص با تحمل زندان بر این نکته تاکید می‌نمایند که خدمت به این مرز و بوم پیر یا جوان، غنی یا فقیر، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد و هیچ قدرتی نمی‌تواند، روحی را که به نیروی ایمان زنده است، منکوب کند."
متن کامل این نامه را که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته در زیر می‌خوانید:
هموطنان گرامی؛
این روزها مصادف با دومین سالگرد دستگیری مدیران و اساتید دانشگاه بهایی‌ست که هم‌بندی ما هستند.
این افراد سال پیش با هجوم ماموران امنیتی، در منازلشان دستگیر شدند و سپس به زندان اوین منتقل شده و پس از بازجویی‌های دشوار و بازپرسی و دادگاه به حبس‌های پنج سال- چهار سال و در مجموع به بیش از چهل سال حبس محکوم گردیده‌اند.
این افراد گناهی جز تدریس در دانشگاه بهایی و تربیت افراد لایق برای این سرزمین ندارند. مامورین تصور می‌کردند که با این ترفند که تحت تاثیر تعصبات مذهبی و بر خلاف قوانین ملی و میثاق‌های بین‌المللی طرح نموده‌اند، می‌توانند اساس این دانشگاه را به هم ریزند؛ ولی عملاً نشان داد که کسب علم و دانش ادامه یافته و دانشجویان با صبر و بردباری به فعالیت‌های آموزشی ادامه داده و روش سازنده‌ای را در راه مبارزه با ظلم و ستم نمایش داده‌اند.
مدیران و اساتید زندانی بهایی که داستان گذشته‌ی پر شکوه این کشور دانش پرور را خوانده‌اند، به پیروی از نیاکان خود عزم خود را راسخ نموده‌اند تا جامعه‌ای شکوفا بنا نهاده و جمع کثیری از افراد فرهیخته و دانش دوست که می‌توانند خود را به نور علم و دانش مزیین کنند و صلح و آشتی و عدالت اجتماعی را ترویج دهند، تربیت کنند.
شاید اینان تنها مردمی در عالم باشند که به جرم کمک به گسترش و ترویج علم و دانش زندانی شده‌اند. این اشخاص با تحمل زندان بر این نکته تاکید می‌نمایند که خدمت به این مرز و بوم پیر یا جوان، غنی یا فقیر، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد و هیچ قدرتی نمی‌تواند، روحی را که به نیروی ایمان زنده است، منکوب کند.
راستی بر ما چه رفته است؟ چگونه در کشوری که روزی مهد علم در عالم بود، حال صاحبان علم را به گوشه‌ی زندان می‌افکنند؟
در حال حاضر نه نفر از این عزیزان به نام‌های کامران مرتضایی، فرهاد صدقی، رامین زیبایی، محمود بادوام، کامران و کیوان رحیمیان، شاهین نگاری، فواد مقدم و ریاض سبحانی در زندان رجایی شهر محبوس‌اند و دو نفر خانم به نام‌های نوشین خادم و فاران حسامی در بند نسوان زندان اوین اسیرند.
حال وقت آن رسیده که با تعصی به بزرگان پاک سرشت خود که پاسدار دانش بوده‌اند و دانش محترم می‌شمرده‌اند، آزادی این مظلومان و پایان ظلم و ستم بر آنان را در خواست نماییم.
جمعی از زندانیان سیاسی و عقیدتی سالن ۱۲ زندان گوهردشت کرج (رجایی شهر)