۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

احضار رئیس ستاد انتخاباتی قاسم شعله سعدی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات








 اکبر امینی ارمکی، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر قاسم شعله سعدی برای ساعت ۱۱ صبح فردا به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز  یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه اکبر امینی ارمکی که مسئولیت ریاست ستاد انتخابات دکتر قاسم شعله سعدی را بر عهده دارد، بصورت تلفنی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار گردید.
لازم به یادآوریست، اکبر امینی در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۹ با در دست داشتن نمادهای اعتراضی از جرثقیلی واقع در چهارراه قصر تهران بالا رفته که پس از چند ساعت بازداشت و به یک سال حبس تعزیری محکوم و پس از تحمل یک سال حکم خود از زندان آزاد شده بود.
گفتنی است، پیشتر نیز دکتر قاسم شعله سعدی کاندید دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری به وزارت اطلاعات احضار شده بود.

دو نفر به اتهام محاربه در زندان اوین اعدام شدند/ تصویر









 سحرگاه امروز دو زندانی به نام "محمد حیدری" و "کوروش احمدی" به اتهام محاربه در زندان اوین اعدام شدند.
صبح امروز یکشنبه، بیست‌ونهم اردی‌بهشت ماه، دو زندانی امنیتی به نام محمد حیدری و کوروش احمدی که از سوی دادگاه انقلاب محارب شناخته شده و با حکم مرگ مواجه شده بودند، به دار آویخته شدند.
فارس با اعلام این خبر مدعی شد که این دو تن با "دول متخاصم" در ارتباط بودند و بر علیه دولت جمهوری اسلامی "جاسوسی" می‌کردند.
این گزارش می‌افزاید در پی تکمیل تحقیقات، پرونده اتهامی نامبردگان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و دادگاه پس از تشکیل جلسه با حضور نماینده دادستان و وکلای مدافع متهمان، اتهام آنان را در حد محارب تشخیص و نامبردگان را به اعدام محکوم کرد. احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفته بود.
شایان ذکر است که از زمان بازداشت، برگزاری دادگاه و صدور حکم، صحت و سقم اتهامات مطرح شده و روند رسیدگی به پرونده‌‌ی این دو تن هیچ اطلاعی در دست نیست.
تصویر منتشر شده از کوروش احمدی

دستور دادستان برای بازگشت بهنام ابراهیم‌زاده و دیدار رئوفی به زندان








در آستانه انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری بهنام ابراهیم‌زاده و دیدار رئوفی با عدم تمدید مرخصی خود و بدستور دادستان باید به زندان‌های مربوطه خود بازگردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین که پس از مبتلا شدن فرزند خود به سرطان خون و برای پیگیری روند درمان وی در مرخصی بسر میبرد، بدستور دادستان باید به زندان اوین بازگردد.
یکی از نزدیکان این فعال کارگری زندانی به گزارشگر هرانا گفت: "امروز از دادستانی به بهنام ابراهیم زاده زنگ زدند و از وی خواستند که خودش را به زندان معرفی کند و این در حالی است که به خاطر وضعیت نیما پسرش دادستانی نامه داده بود که برای ۵ خرداد پزشکی قانونی نیما را معاینه کند و برای تمدید یا عدم تمدید مرخصیش تصمیم بگیرد ولی با این حال ازش خواستند که خودش را معرفی کند."
دیدار رئوفی شهروند بهایی زندانی که به ۳ سال حبس محکوم شده است و ۱۵ مرداد ماه سال گذشته از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد نیز با عدم تمدید مرخصی خود و بدستور دادستان باید به زندان رجایی شهر کرج مراجعه نماید.
گفتنی است، شیوا نظرآهاری، مسعود باستانی، حسین رونقی‌ملکی، بهاره هدایت، احمدی زید آبادی، بهمن احمدی امویی دیگر زندانیانی هستند که در مرخصی بسر میبردند و به دستور دادستانی باید به زندان‌های مربوطه خود بازگردند.

اخلال در پیغام رسانهای اینترنتی در آستانه برگزاری انتخابات








 در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اکثر مسنجرهای صوتی اخلال ایجاد شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از پایین آوردن سرعت اینترنت از سوی اکثر سرویس دهندگان در ایران، بتازگی در ارتباطات صوتی که از سوی مسنجرها برقرار میشده، اخلال ایجاد شده است.
پورت صوتی اسکایپ، جی ‌تالک، اوو و سایر مسنجرهای موجود از سوی کارگروه تعیین محتوای مجرمانه اینترنتی مسدود شده است و دیگر کاربران داخل کشور نمی‌توانند ارتباط صوتی از طریق اینترنت برقرار کنند.
گفتنی است، مسدود کردن وبگاه‌های اینترنتی در ایران با تصمیم کمیته‌ای تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور نمایندگان صداوسیما، مخابرات و وزارت اطلاعات صورت می‌گیرد و شرکت خدمات ارتباطات داده‌ها مجری تصمیم‌گیری این کمیته‌ است.
در اسفند ماه ۱۳۹۱، گزارشگران بدون مرز در روز جهانی مبارزه با سانسور اینترنتی، گزارشی منتشر کرده که در آن ایران به همراه چین، سوریه، بحرین و ویتنام پنج کشور دشمن اینترنت نام گرفته‌اند.

حامد محمودنژاد فعال کارگری بطور موقت از زندان سنندج آزاد شد









حامد محمودنژاد فعال کارگری از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان سنندج آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال کارگری که روز ۱۲ اردیبهشت ماه توسط نیروهای حفاظت اطلاعات دستگیر شده بود، امروز یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه پس از تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی در میان استقبال خانواده و همکارانش از زندان سنندج آزاد شد.
وی پیشتر درساعت ۵ صبح ۱۷ اسفند ماه سال گذشته با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش به همراه دو فعال کارگری دیگر بنامهای خالد حسینی و وفا قادری بازداشت شده بود که در تاریخ ۱۹ فروردین ماه با تودیع وثیقه آزاد گردید. باردیگر مامورین امنیتی در تاریخ پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه یک روز پس از روز جهانی کارگر، حامد محمودنژاد را به همراه جلیل محمدی بازداشت می‎کنند.
از وضعیت دیگر فعال کارگری جلیل محمدی هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

زانیار مرادی پس از بازگشت از بیمارستان به قرنطینه منتقل گردید









 زانیار مرادی زندانی سیاسی محکوم به مرگ که برای درمان بیماریهای خود به بیمارستان منتقل شده بود، بدون تکمیل مراحل درمان به قرنطینه  زندان رجایی شهر کرج منتقل گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زانیار مرادی زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان رجایی شهرکرج روز پنج‌شنبه به بیمارستان سینا منتقل گردید تا در مورد بیماری فتق، مشکل زانو و کمر خود مورد مداوا قرار گیرد.
وی روز شنبه ساعت ۵ .۱۱ صبح بعد از انجام عمل فتق، علی رغم تاکید پزشکان بیمارستان بر بستری بودن وی جهت مراقبتهای بعد از عمل و ادامه روند درمان کمر و زانو به زندان رجایی شهر کرج عودت می‌شود.
یکی از زندانیان زندان رجایی شهر به گزارشگر هرانا گفت: "در هنگام بازگشت زانیار مرادی، وی توسط یکی از زندانبانان بنام (دفتری) مورد ضرب و شتم قرار میگیرد. تاجایی که یکی از بخیه های زانیار پاره می‌شود. سپس زانیار را به بند قرنطینه زندان رجایی شهر که از آلوده ترین و بدترین بندهای این زندان است، منتقل می‌کنند و تا این لحظه نیز به داخل بند مراجعت نکرده است."
وی همچنین ادامه داد: "زندان‌بانی که زانیار را مورد ضرب و شتم قرار داده و برای وی پرونده سازی کرده و به انفرادی فرستاده است، تابستان سال ۸۹ نیز به دلیلی واهی قصد ضرب و شتم زانیار را داشت که با میانجیگری سایر زندانیان سیاسی موفق به انجام این کار نشد."
گفتنی است، زندانیان سیاسی سالن ۱۲ بر این عقیده اند که زندان‌بان مذکور بر اثر کینه قبلی حوادث اخیر را پیش آورده است.
زانیار مرادی متهم است به همراه پسر عموی خود لقمان مرادی و  دو تن دیگر بنامهای بختیار معماری و هژیر ابراهیمی، پسر امام جمعه مریوان را به قتل رسانده اند.
لازم به یاد آوریست، این اتهام بارها توسط زانیار و لقمان مرادی رد شده است.

سه کافی نت به خاطر جدی نگرفتن تذکرات پلیس در بجنورد پلمب شدند








 رئیس پلیس فتا خراسان شمالی مدعی شد: سه کافی نت در بجنورد با وجود تذکرات پلیس برابر دستورالعمل‌ها و قوانین جاری در کافی نت‌ها به خاطر وجود تخلفات مشهود و عدول از مقررات پلمب شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان شمالی، علی یلی با بیان اینکه سه کافی نت در بجنورد با وجود تذکرات پلیس برابر دستورالعمل‌ها و قوانین جاری در کافی نت‌ها به خاطر وجود تخلفات مشهود و عدول از مقررات پلمب شدند، اظهار کرد: سومین طرح بازدید و سرکشی از مراکز خدماتی کافی نت‌ها انجام که به خاطر عدم توجه این واحدها به دستورالعمل‌ها تعطیل شدند.
وی بر عدم ارائه کافی نت‌ها از خدمات غیر مجاز شامل؛ نصب انواع فیلتر شکن‌ها، پروکسی‌ها، وی پی ان تاکید کرد.

دو تبعه‌ی آذربایجانی بازداشت شده در ایران آزاد شدند









سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از آزادی دو تبعه‌ی آذربایجانی بازداشت شده در ایران خبر داد.

به گزارش فارس، محسن پاک‌ آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از آزادی دو تبعه‌ی جمهوری آذربایجان در ایران که به علت ارتباطات غیر معمول بازداشت شده بودند، خبر داد. 

وی با اعلام این خبر گفت: خالده خالده تبعه جمهوری آذربایجان در ایران و راننده‌اش صبح امروز آزاد شدند.

لازم به ذکر است این دو نفر در تاریخ دوازدهم فروردین ماه سال جاری به علت نقض قوانین ایران و ارتباطات غیر معمول در تبریز بازداشت شده بودند.

انتقال کاظمینی بروجردی، به سلول انفرادی








حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین به سلول انفرادی منتقل شده است.
روز شنبه ۲۸ اردی‌بهشت ماه ماموران امنیتی زندان اوین با ورود به بند ویژه‌ی روحانیت، آقای کاظمینی بروجردی را وادار کردند تا وسایل شخصی خود را جمع کند و سپس وی را به سلول انفرادی منتقل کردند.
وبسایت فعالین حقوق بشر و دموکراسی با اعلام این خبر علت انتقال آقای بروجردی را انتشار پیامی مبنی بر تحریم انتخابات ذکر کرده است.
گفتنی ست این زندانی عقیدتی که در طول هفت سال گذشته حتی از حق مرخصی استعلاجی هم محروم مانده، به بیماریهای متعددی چون نارسائی قلبی، پارکینسون، دیابت، دردهای مفرط مفاصل، نارسائی کلیوی و ضعف بینائی مبتلا گردیده است.

احضار زندانیان سیاسی که در مرخصی به سرمی‌برند








در آستانه برگزاری یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری زندانیانی سیاسی ای که در مرخصی به سر میبرند به زندان‌ فراخوانده شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شیوا نظرآهاری، مسعود باستانی، حسین رونقی‌ملکی، بهاره هدایت، احمدی زید آبادی، بهمن احمدی امویی به دستور دادستانی باید به زندان‌های مربوطه خود بازگردند.
گفتنی است، از این میان حسین رونقی ملکی که از کم کاری کلیه، مشکل التهاب پروستات و مثانه و ... رنج می‌برد در مرخصی درمانی بسر می‌برد و هنوز مراحل درمان وی کامل نگردیده است.

تقاضای عدم تحمل کیفر برای اسدالله هادی








 خانواده اسدالله هادی زندانی سیاسی مسن بند ۳۵۰ زندان اوین برای وی تقاضای عدم تحمل کیفر کرده اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسدالله هادی زندانی سیاسی سالخورده در زمستان گذشته جهت انجام عمل قلب باز به بیمارستان قلب تهران اعزام و دوهفته پیش بدون پایان مراحل کامل درمان به زندان اوین عودت داده شد.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "بعد از دوندگیهای فراوان قرار بر این شده که دوشنبه این هفته کمیسیون پزشکی اسدالله هادی را معاینه کند و در مورد عدم توانایی وی برای تحمل کیفر تصمیم گیری نماید."
وی ادامه داد: "روز چهارشنبه این هفته نیز اسدالله وقت معاینه دکتر در بیمارستان قلب تهران دارد که مربوط به مراقبتهای بعد از عمل جراحی می‌باشد، امیدواریم مسئولین برای اعزام وی ممانعتی به عمل نیاورند."
لازم به ذکر است، وی که از عارضه می‌نیکس زانو نیز رنج می‌برد، به‌دلیل تاخیر در رسیدگی پزشکی مناسب دچار مشکلات کلیوی (سنگ سازی کلیه) و هم چنین بیماری دستگاه گوارشی (از ناحیه روده بزرگ) شده بود.
اسدالله هادی در سال ۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد.
گفتنی است، وی سابقه بازداشت در دهه ۶۰ را نیز داشته است.

وکیل خانواده ستار بهشتی: پرونده هفت ماه ست که روی میز بازپرس خاک می‌خورد









 وکیل‌مدافع اولیای‌دم ستار بهشتی با انتقاد از ارسال نشدن این پرونده به دادگاه پس از گذشت هفت ماه، گفت: در پرونده ستار بهشتی همه چیز روشن است و مساله پیچیده‌ای در آن وجود ندارد که معلوم نباشد قاتل کیست.
گیتی پورفاضل در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مرگ ستار بهشتی، گفت: سحر بهشتی خواهر مرحوم ستار چند روز پیش به دادسرا مراجعه کرده و بازپرس شعبه یک به او گفته که پرونده هنوز روی میز اوست.
وی با بیان این که ارسال نشدن پرونده از دادسرا به دادگاه قابل پیش‌بینی بود، گفت: پرونده ستار بهشتی از آبان سال ۹۱ تاکنون روی میز بازپرس دارد خاک می‌خورد.
وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی درباره آخرین اظهارنظر سخنگوی قوه قضاییه درباره این پرونده مبنی بر تشکیل تیم کارشناسی، گفت: این تیم کارشناسی چند بار باید تشکیل جلسه بدهد؟ پزشکی قانونی چند بار باید نظر بدهد یا نظر خود را تعدیل کند؟
وی افزود: پرونده به این سادگی و روشنی است و مساله پیچیده‌ای در آن وجود ندارد که معلوم نباشد قاتل کیست.
پورفاضل گفت: همه چیز مشخص است و لازم نیست که آقای "پوآرو" در این قضیه دخالت کند تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است. البته ما "پوآرو" هم نداریم ولی کاش داشتیم تا به این پرونده رسیدگی می‌کرد.
پس از مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا در آبان ماه ۱۳۹۱، پرونده‌ای در این زمینه در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای امور جنایی پایتخت مفتوح شد و با گذشت حدود ۷ ماه، این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا به سر می‌برد.

اجرای حکم اعدام یک زندانی متهم به قتل در زاهدان








 یک زندانی متهم به قتل سحرگاه امروز، شنبه، بیست و هشتم اردی‌بهشت ماه در محوطه‌ی زندان مرکزی زاهدان اعدام شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، "الله نظر شیبک" زندانی محبوس در زندان مرکزی زاهدان که قریب به سه سال را در این زندان محبوس بود، صبح روز دوشنبه اعدام شد.
گفتنی‌ست که در حالی حکم این زندانی به اجرا درآمده است که که طی دو روز گذشته با قطع تلفن های زندان در سلول انفرادی بسر می‌برد.

مادر و برادر میثاق یزدان‌نژاد بصورت موقت آزاد شدند








 اکرم السادات سنجری و فرزندش میلاد یزدان‌نژاد با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و کفالت از زندان آزاد شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اکرم السادات سنجری و میلاد یزدان‌نژاد جزء ۵ شهروند تهرانی می‌باشند که روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۳۰: ۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
این دو شهروند تهرانی به همراه "دینا کریمی راهجردی"، "حنیف عطارزاده" و "آصف رضاییان" بازداشت شده بودند که پیشتر با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و کفالت آزاد شده بودند.
اکرم السادات سنجری و میلاد یزدان‌نژاد به ترتیب مادر و برادر زندانی سیاسی میثاق یزدان‌نژاد می‌باشند که به اتهام محاربه به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.
اکرم السادات سنجری پیشتر نامه ای خطاب به احمد شهید نوشته بود که در خبرگزاری هرانا منتشر گردید، وی در طی آن نامه به مظالمی که بر فرزندش گذشته اشاره کرده بود.

یک شهروند در زندان خرم‌آباد اعدام شد








 صبح امروز شنبه، بیست و هشتم اردی‌بهشت ماه، یک تن در زندان خرم آباد به دار آویخته شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر و بنا بر گفته‌ی فرمانده‌ی انتظامی لرستان صبح شنبه، حکم اعدام یک نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر صنعتی با حضور قاضی پرونده در محوطه‌ی زندان خرم‌آباد به اجرا درآمده است.
بر اساس این گزارش این شهروند، به جرم حمل و نگهداری ۷۶۸ گرم کراک سال ۱۳۸۸در شهرستان سراب دوره چگنی دستگیر شده بود و از سوی دادگستری خرم آباد به اعدام محکوم شد.

بزرگترین عملیات سایبری علیه مدلینگ اینترنتی کشور









 یکی از مسئولان نظامی- امنیتی در مازندران مدعی شده است که بزرگترین عملیات سایبری علیه مدلینگ اینترنتی در کشور با عنوان "قاب سیاه" در مازندران کلید خورد.

به گزارش جوان آنلاین، شاهچراغی فرمانده سپاه مازندران اعلام کرد: "پس از رصد نزدیک به یکسال از فرآیند فعالیت های گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی در حوزه مدلینگ اعم از عکاس و مدل ، بزرگترین عملیات سایبری علیه مدلینگ اینترنتی در کشور در پاییز سال ۹۱ با دستگیری و احضار ۳۰ نفر بصورت همزمان و ارشاد ده ها نفر به انجام رسید." 

وی در ادامه افزود: "با همکاری نزدیک سیستم قضایی استان مازندران حدود ۱۴ مغازه عکاسی که از دختران و زنان اغفال شده تصاویر مبتذل و در مواردی مستهجن تهیه کرده و در شبکه های اجتماعی منتشر می کردند شناسایی و پلمپ و احکام مناسبی نیز توسط سیستم قضایی برای متهمین صادر گردید."

فرمانده سپاه کربلا گفت: "دشمن در ادامه تغییر در سبک زندگی جوانان ما با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در فضای مجازی و حقیقی و شبکه های اجتماعی خصوصا فیس بوک در تلاش است فرهنگ برهنگی و ابتذال را ترویج و هویت جوان ایرانی را تغییر دهد."

شاهچراغی با اشاره به اینکه از نظر ما این عملیات خاتمه نیافته است گفت که همچنان رصد فعالان مجازی در تمامی حوزه ها در رصد تیم های سایبری ما قرار خواهد گرفت.