۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

دو زندانی متهم به قتل در زندان همدان اعدام شدند








 سحرگاه امروز با دستور مستقیم خامنه ای مبنی بر اجرای فوری حکم، دو متهم به قتل در محوطه زندان همدان اعدام شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان، به دنبال وقوع دو فقره قتل در اردیبهشت ماه سال ۹۱ و کشف جسدهای دو جوان در رودخانه یکی از شهرک‌های شهرستان همدان که به لحاظ جراحات ناشی از ضربات متعدد چاقو به نقاط مختلف بدن به قتل رسیده بودند پلیس دو مظنون با هویت "پ.ع” و "س.ل” را بازداشت نمود.
این گزارش در ادامه مدعی شده، نامبردگان ضمن اعتراف و اقرار صریح به انجام قتل‌های موصوف و بازسازی صحنه قتل‌ها نزد بازپرس رسیدگی کننده با قرار بازداشت موقت به زندان تحویل داده شدند.
در ادامه پس از صدور کیفرخواست از ناحیه دادستان عمومی و انقلاب همدان و رسیدگی به پرونده در شعبه اول کیفری استان همدان به اتهام مشارکت در دو فقره قتل عمدی به موجب قوانین مربوط در قانون مجازات اسلامی و آیات و احکام شرعیه راجع به قصاص نفس به دوباره اعدام ضمن رعایت شرایط قانونی محکوم شدند.
این گزارش حاکیست؛ پس از رسیدگی فوری و خارج از نوبت و تایید حکم اولیه از سوی شعبه یازدهم دیوان عالی کشور و استیذان از ریاست قوه قضاییه و دستور رهبری (خامنه ای) مبنی بر اجرای فوری حکم مورد نظر در سحرگاه امروز در محل زندان مرکز همدان با حضور مقامات قضایی و اولیاء دم مقتولین به مرحله اجرا در آمد.

شیوا نظر آهاری به زندان اوین بازگشت


 






شیوا نظر‌آهاری، فعال حقوق بشر، عضو هیأت موسس و دبیر سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر ظهر امروز دوشنبه سی ام اردیبهشت ماه به زندان اوین بازگشت.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وی که برای دومین بار در تاریخ یازده اردیبهشت ماه مصادف با روز مادر، بدون درخواست شخصی به مرخصی آمده بود، مجددا از سوی مسئولین قضایی به زندان فراخوانده شد و می بایست خود را امروز به زندان اوین معرفی می کرد.
این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر پیش از این در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته به مدت یک ماه به مرخصی آمده بود. این در حالی است که وی پس از گذراندن ۱۸۴ روز حبس برای اولین بار از حق مرخصی برخوردار شده بود.
شیوا نظرآهاری که به اتهام محاربه، تبلیغ علیه نظام و تجمع غیر قانونی‌ به ۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، روز ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۱ خود را جهت تحمل کیفر به زندان اوین معرفی‌ کرد.
همچنین در روزهای گذشته بهاره هدایت در پی عدم تمدید مرخصی خود را به زندان اوین معرفی کرد. بر اساس اخبار دریافتی، مسعود باستانی و بهمن احمدی امویی که چندی پیش به مرخصی آمده بودند نیز می بایست فردا به زندان رجایی شهر کرج بازگردد.
بنا بر اخبار تایید نشده مرخصی تمامی زندانیان امنیتی - سیاسی لغو و خواهان بازگشت شان به زندان شده اند. احمد زید آبادی و مهدی محمودیان نیز از سوی مسئولین قضائی به زندان فراخوانده شده اند.

اسماعیل علی‌میرزائی، فعال سیاسی آذربایجانی بازداشت شد









 اسماعیل علی‌میرزائی مسئول حزب مشارکت استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری مسئول حزب مشارکت استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
بنا به اخبار رسیده مامورین حکومتی با هجوم به منزل شخصی آقای اسماعیل علی‌میرزائی، وی را دستگیر کرده و با خود به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
پیشتر در فرایند دعوت از آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی به این فعال سیاسی هشدارها و تهدید های تلفنی از سوی نهادهای امنیتی درباره عدم مشارکت در انتخابات داده شده بود.
آقای علی میرزائی همچنین عضو هیات مدیره‌ی انجمن اسلامی معلمان آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان سردشت بوده است.
گفتنی است، تا کنون خانواده علی‌میرزائی از وضعیت وی اطلاعی ندارند.
یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این زمینه به گزارشگر هرانا گفت: "وی احتمالا در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه تحت فشار و بازجویی قرار دارد."
وی همچنین ادامه داد: "در آستانه یازدهم دوره انتخابات ریاست جمهوری فشار بر فعالین سیاسی منتقد حکومت ایران افزایش یافته است."

برگزاری جلسه دادگاه نیکا خلوصی و نوا خلوصی









 جلسه دادگاه نیکا خلوصی و نوا خلوصی دو خواهر بهایی شهروند مشهد برگزار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در این جلسه دادگاه که ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار گردید، این دو شهروند بهایی به اتهام "عضویت در فرقه و تشکیلات بهائیت"، "تبلیغ به نفع بهائیت و علیه نظام جمهوری اسلامی" محاکمه گردیدند.
این جلسه دادگاه که در شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی سلطانی برگزار شد بیش از ۲ ساعت به طول انجامید.
"نیکا خلوصی" و خواهرش "نوا خلوصی" که در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۳۹۱ توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد دستگیر شده بودند پس از ۱۸۵ روز بازداشت موقت با قید وثیقه آزاد شدند.
این دو شهروند بهایی هر کدام با وثیقه ملکی معادل ۳ میلیارد ریال، جمعا ۶ میلیارد ریال روز شنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۲ از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شدند.