۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

دکتر هانی یازرلو بازداشت شد








دکتر هانی یازرلو فعال سیاسی باسابقه در منزل شخصی خود بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر هانی یازرلو فعال سیاسی با سابقه که پیشتر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی یحی پیرعباسی به ۱ سال حبس و ۱۵ سال تبعید محکوم شده بود جهت اجرای محکومیت خود بازداشت و روانه زندان شده است.
یکی از نزدیکان خانواده ایشان که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "ماموران امنیتی امروز صبح به منزل دکتر یازرلو مراجعه کردند که ایشان را برای اجرای حکم بازداشت کنند، ولی به دلیل نبود ایشان در منزل مامورین چند ساعت بعد دوباره مراجعه میکنند و به محض ورود دکتر یازرلو به منزل، وارد خانه میشوند و با ارائه‌ی حکم از اجرای احکام دادسرای مقدسی اوین، وی را بازداشت و روانه زندان می‌کنند."
وی همچنین ادامه داد: "در حکمی که ماموران به همراه داشتند ذکر شده بود که ایشان از ۳۱ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد باید خود را به زندان معرفی کند که در مقابل اعتراض دکتر یازرلو به اینکه تا یک ماه دیگر وقت معرفی دارد وی را با خود بردند."
وی در خصوص مکانی که هانی یازرلو به آن منتقل شده گفت: "ما هنوز اطلاع دقیقی نداریم، اما به احتمال قوی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده اند."
گفتنی است، هانی یازرلو پیش‌تر در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ توسط مامورین وزارت اطلاعات در منزل مسکونی خود بازداشت و پس از چند ماه با قرار وثیقه از زندان آزاد گردید.
وی که پیش‌تر در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی یحیی پیرعباسی) به ۱ سال زندان در ایرانشهر و ۱۵ سال تبعید به ایرانشهر محکوم شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به این شهر محکوم گردید.
اتهامی که دکتر هانی یازرلو بابت آن محاکمه و به این مجازات سنگین محکوم شده، "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" می‌باشد و دلیل این اتهام نیز مصاحبه ایشان در زمانی است که دو فرزند و همسرش در زندان بودند و زندان از آزادی یکی از فرزندان وی (هود یازرلو) که دوره محکومیت قانونی خود را به پایان رسانده بود خود داری می‌کرد.
دکتر هانی یازرلو از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب بهمن ۵۷ و همچنین دهه ۶۰ می‌باشد و زمانی که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد، دوفرزندش بنامهای حامد یازرلو و هود یازرلو و همچنین همسرش بنام نازیلا دشتی در زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند.

مرگ يک کارگر ساختمانی در جنت آباد تهران








رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت آباد تهران، از مرگ یک کارگر ساختمانی در محدوده‌ی جنت آباد،‌ خبر داد.
پرویز حسینی فر،‌ رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت آباد، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ضمن اعلام این خبر گفت: "این کارگر ساختمانی هنگام کار بر روی نمای یک ساختمان از بالای داربست سقوط کرد و فوت شد."
وی افزود: "عصر روز گذشته شهروندان ساکن محدوده‌ی مذکور با ماموران این کلانتری تماس گرفته و عنوان داشتند که یکی از کارگران ساختمانی در این محدوده بر اثر سقوط از بلندی فوت کرده است. پس از این که به ماموران اورژانس اطلاع داده شد. و با حضور پزشک امداد مشخص شد که این کارگر، ثانیه هایی پس از سقوط بر روی یک خودرو دچار آسیب شده و در دم جان سپرده است."
لازم به ذکر است که سالانه صدها کارگر در کشور، به دلیل عدم وجود ایمنی کافی در محیط‌های کاری‌شان، دچار آسیب‌های جدی جسمی شده و بعضاً جان خود را از دست می‌دهند.

برقراری فضای نظامی- امنيتی در تهران، اصفهان و تبريز








 همزمان با نزدیک شدن به اعلام نتایج تایید صلاحیت‌های نامزدهای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوی در ایران و گمانه‌زنی‌ها در خصوص رد یا تایید صلاحیت برخی کاندیداها توسط شورای نگهبان، گزارش‌ها از تهران و چند شهر دیگر کشور حاکی از آن می‌باشد که از روز گذشته فضای نظامی- امنیتی در این شهرها حاکم شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تهران و هم‌چنین اصفهان و تبريز از روز گذشته، فضای امنيتی حاکم شده و از صبح امروز جو امنیتی حاکم بر آنها تشدید شده است.
در تهران یگان‌های ویژه و نیروهای نظامی موتور سوار در بسیاری از میادین و خیابان‌های اصلی حضور دارند.
در ميادين بزرگ اصفهان، چهارباغ، ميدان انقلاب، سی و سی پل، خيابان نظر و چهار راه مير، نيروهای يگان ويژه‌ی انتظامی با تجهيزات کامل مستقر شدند.
در تبريز نيز شب گذشته فضای امنيتی شهر نسبت به روزهای ديگر شديدتر بود.
گفتنی‌ست که شب گذشته و همزمان، با بالا گرفتن شايعه‌ی رد صلاحيت اکبر هاشمی رفسنجانی، ستاد جوانان اصلاح طلب، حامی وی در تهران تعطيل شد.
مضاف بر این طی روزهای گذشته چندین وبسایت منجمله چهار وبسایت حامی اسفندیار رحیم‌مشایی به نام‌های "معیارنیوز"، "روشنایی"، "بهارنا" و "بهارآنلاین" و هم‌چنین سایت "روزنامه‌ی بهار"، فیلتر شده است.
شایان ذکر است که پیش‌تر هرانا از پایین آوردن سرعت اینترنت از سوی اکثر سرویس دهندگان در ایران و اختلاب در ارتباطات صوتی که از سوی مسنجرها برقرار می‌شده، خبر داده بود.

محکومیت یک نفر دیگر از متهمان حادثه‌ی خمینی شهر به اعدام








 گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی دیگر از متهمان پرونده‌ی حادثه‌ی خمینی‌شهر نیز اعدام خواهد شد.

به گزارش مهر، محمدرضا حبیبی با بیان اینکه "این پرونده در حال حاضر روال قانونی را طی می‌کند" گفت: همانطور که پیش از این اعلام شد ۴ نفر از متهمان این پرونده اعدام شدند. برای یکی دیگر از متهمان نیز حکم اعدام صادر شده و حکم به تایید دیوان عالی رسید که حکم این فرد در فرصت مناسب اجرا خواهد شد.
بر اساس این گزارش، این در حالیست که پرونده‌ی ۲ متهم فراری در این خصوص در حال پیگیری است.

در خرداد ماه سال ۹۰، چند زن و مرد جوان در یکی از باغ‌های شهرستان خمینی‌شهر اصفهان حضور داشتند که افرادی به صورت غیرقانونی وارد باغ شده و بعد از حبس مردان، اقدام به آزار و اذیت زنان کردند.

حشمت الله طبرزدی به زندان فراخوانده شد








 در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حشمت الله طبرزدی روزنامه نگار در بند و دبیر جبهه دمکراتیک ایران که در مرخصی بسر میبرد به زندان فراخوانده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که پس از ۳ سال به مرخصی اعزام شده بود از سوی ماموران امنیتی بصورت تلفنی به زندان مربوطه خود احضار شده است.
گفتنی است، در تماس تلفنی از وی خواسته شده است تا شامگاه روز جاری خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی نماید.
حشمت الله طبرزدی که سابقه چندین بازداشت و بیش از ۹ سال زندان را در پرونده خود دارد در ظهر روز ۷ دیماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.
وی مدیر مسئول نشریاتی همچون "پیام دانشجو"، "ندای دانشجو"، "هویت خویش" و "گزارش روز" بوده است.
باید تا شامگاه روز جاری خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی نماید.

آغاز طرح موسوم به "انضباط اجتماعی" و بازداشت صدها شهروند








 نیروی انتظامی با آغاز طرح موسوم به "انضباط اجتماعی" صدها تن از شهروندان را دستگیر نموده است.
به گزارش پایگاه پلیس، با آغاز طرح انضباط اجتماعی در تهران و نیز ۱۷ استان و کلانشهر دیگر از روز سه شنبه ۱۰ اردی‌بهشت ماه، صدها شهروند با اتهاماتی تحت عنوان "اراذل و اوباش"، "بد پوششی" و آلودگی صوتی" بازداشت شدند.
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده‌ی نیروی انتظامی در این خصوص گفت: " برخی از افراد در بعضی از شهرها به صورت مانکنی اقدام به آلودگی صوتی می کنند که ما با آن‌ها برخورد خواهیم کرد."
وی افزود: "پلیس در صورت مواجه با این افراد، خودروهای آنان را متوقف و به پارکینگ منتقل می کند و تا سیر مراحل قانونی این وضعیت ادامه دارد؛ درصدد هستیم که هزینه تخلف این افراد را افزایش دهیم."

جانشین فرمانده‌ی ناجا با تاکید بر اینکه موضوع سگ گردانی در دستور کار طرح امنیت اجتماعی قرار دارد، اذعان داشت: "توقع مردم از ما همین است و همچنین بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی حمل حیوانات در خودروهایی که مخصوص نفر است ممنوع پیش بینی شده و در این حالت خودروی فرد متخلف متوقف و به پارکینگ منتقل می‌شود."

این مقام ارشد انتظامی کشور با اشاره به خودروهایی که در چند وقت اخیر در برخی از خیابان های خلوت اقدام به دور دور می کردند، افزود: "ایجاد ترافیک و مزاحمت برای افراد باعث افزایش نگرانی مردم شده بود در این صورت خودروی فرد متخلف متوقف و به پارکینگ منتقل و فرد متخلف پس از اعمال مسائل قانونی تحویل مراجع قضایی می‌شود."

وی اذعان داشت: "ما تصمیم داریم با اجرای این طرح مردم در سطح شهر، معتاد ولگرد و کارتن خواب نبینند و مسئولان ذیربط نیز قول های مساعدی در این زمینه جهت نگهداری این افراد داده‌اند."

رادان، استان‌های خراسان، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، گلستان، همدان، شرق و غرب تهران و البرز را از کلان شهرهای اجرای طرح انضباط اجتماعی دانست و افزود: "پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا در برخورد با فرقه های انحرافی، اراذل و اوباش و بدپوششی که هر کدام جزیی از طرح امنیت اجتماعی هستند نقش مهمی ایفا می کند؛ پلیس در بدحجابی و بدپوششی تنها با مصرف کنندگان برخورد ندارد بلکه پلیس اماکن با محل های تولید و توزیع نیز برخورد دارد."

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برخورد با آنچه "زنان خیابانی" و "خانه‌های فساد" می‌خواند را نیز در دستور کار برخورد پلیس در طرح امنیت اجتماعی دانست و اظهارداشت: "خانه‌های فساد به دلیل این که جزء جرایم مشهود نیستند با اعلام افرادی که از این مکان ها اطلاع دارند و کار اطلاعاتی ماموران ما و پس از اخذ حکم قضایی انجام می‌شود."

حسین رونقی ملکی به زندان بازگشت








حسین رونقی ملکی که از چند ماه پیش در مرخصی درمانی بسر میبرد به دستور دادستان به زندان بازگشت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس و از بازداشت شدگان کمپ سرند، که پیشتر درجریان انتخابات ٨٨ بازداشت شده بود و از ۱۶ آبان ماه سال گذشته در مرخصی استعلاجی بسر برده بود، قبل از تکمیل مراحل درمانش با تلفن از سمت دادستانی به زندان اوین بازگشت.
وی که از کم کاری کلیه، مشکل التهاب پروستات و مثانه و ... رنج می‌برد و با قید وثیقه ۱ میلیار تومانی در خارج از زندان بسر میبرد، ساعت ۵ بعد از ظهر امروز خود را به زندان اوین معرفی کرد.
همچنین بهمن احمدی اموئی ، احمد زیدآبادی و مسعود باستانی نیز سه زندانی زندان رجایی شهر کرج می‌باشند که باید امروز خود را به این زندان معرفی نمایند.

رویین عطوفت به بند ۳۵۰ منتقل شد








 رویین عطوفت فعال فرهنگی و کنشگر جامعه کتاب و نشر ایران، ۴ ماه پس از بازداشت روز یکشنبه از سلول خود به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شد.
به گزارش سایت ملی- مذهبی، این فعال فرهنگی پس از انتقال به بند عمومی دیروز (دوشنبه) با خانواده خود ملاقات کرد. آقای عطوفت همچون گذشته از روحیه خوب وبالایی برخوردار بوده است.
بنا به همین گزارش پس از انتقال وی به بند عمومی با خانواده اش تماس گرفته شده و گفته اند که برای آزادی وی سند بیاورید و وقتی خانواده سند را تهیه کرده و قصد حرکت برای رفتن به سمت دادگاه را داشته اند مجددا تماس گرفته و گفته اند فعلا خانه باشید تا با شما مجددا تماس بگیریم! اما دیگر از تماس خبری نمی شود.
رویین عطوفت، فعال نزدیک به جریان ملی- مذهبی ها، طی سالیان سال، از خادیان نشر و حوزه کتاب کشور بوده است.

بلاتکلیفی ۴۰۰ روزه‌ی امام جمعه‌ی راسک به همراه پیروانش








با گذشت ۴۰۰ روز از بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه‌ی راسک، مولوی عبدالغفار نقشبندی فرزندش و ۹ تن از پیروان دیگر وی، ایشان کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رغم گذشت ۴۰۰ روز از بازداشت بازده شهروند اهل سنت به نام‌های فتحی محمد نقش بندی، عبدالغفار نقشبندی، ملک محمد آبادیان، هادی آبادیان، عبدالله آبادیان، گل محمد پلیده‌ای، جابر آبادیان، فواد آبادیان، نظام الدین ملازاده، فقیر محمد رئیسی، حمید ملازاده در منطقه‌ی سرباز، که به دنبال ترور مولوی مصطفی جنگی زهی، از روحانیان سنی منطقه که در دی ماه سال ۹۰ بازداشت شده بودند؛ این افراد کماکان در بلاتکلیفی بسر می بردند.
مسئولان مدعی شده‌اند که این ۱۱ نفر  در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی، که از روحانیون وابسته به دولت است، نقش داشته‌اند.
چندی پیش دادگاه علنی این زندانیان در حالی برگذار شد که پیش از این اعترافات تلویزیونی آنها از شبکه استانی هامون پخش شده بود و بازداشت شدگان در صحن دادگاه با رد گفته های تلویزیونی، اعترافات را تحت شکنجه شدید خوانده و به نداشتن حق وکیل مدافع در دادگاه اعتراض کردند.

شایان ذکر است که خانواده‌های این زندانیان از وضعیت نامناسب روحی و جسمی آن‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند.

گفتنی ست که دو نهاد اهل سنت به نام‌های "دفتر مطالبات و پیگیری حقوق اهل سنت" و "مرکز مطالعات استراتیژیک اندیشه و گفتگو" با صدور بیانیه‌های مجزا از افزایش فشار بر اهل سنت خبر داده و از جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های حقوق بشری خواسته‌اند تا در روند ناعادلانه‌ی پرونده این زندانیان دخالت کنند.
تصویر برخی از بازداشت شدگان:

سایت روزنامه‌ی بهار فیلتر شد


 






سایت روزنامه‌ی بهار از ساعاتی قبل فیلتر شده است.
به گزارش کلمه، از ساعات گذشته سایت رسمی روزنامه بهار فیلتر و از دسترس مخاطبان خارج شده است.
تیتر یک شماره امروز روزنامه بهار به اکبر هاشمی رفسنجانی اختصاص دارد که گفته است: برنامه تازه دارم.
گفتنی ست که طی روزهای گذشته چندین سایت خبری از دسترس خارج شده است.

ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب تعطیل شد









ستاد جوانان اصلاح طلب، حامی اکبر هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری، در پی فشار نیروهای امنیتی موقتاً تعطیل شد.
بنابر گزارش وبسایت آفتاب صبح امید، در پی حضور گسترده‌ی نیروهای امنیتی و انتظامی در سطح شهر تهران و با بالا گرفتن شایعه‌ی رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی، کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، ستاد ملی جوانان اصلاح طلب در تهران موقتاً تعطیل شد.
گفته می‌شود که این ستاد در شماری دیگر از شهرستان‌ها از جمله مشهد نیز تعطیل شده است و تشدید فضای امنیتی و احتمال دستگیری اعضای ستاد دلیل این اقدام بوده است.

صدور پنج سال حبس تعزیری برای محمد باقر مرادی








محمد باقر مرادی، عضو سرای اهل قلم به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر ،در پی احضار تلفنی محمد باقر مرادی از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، از سوی قاضی پیرعباس حکم ۵ سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی به ایشان ابلاغ شد.
این در حالی است که فشارها و تهدیدات بر اعضای سرای اهل قلم همچنان ادامه داشته و اعضای آن به وزارت اطلاعات و پلیس امنیت احضار می‌شوند. در همین ارتباط صبح دیروز اکبر امینی ارمکی و تعداد دیگری از اعضا سرای اهل قلم که نخواستند نامشان فاش شود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدند.
محمد باقر مرادی در تاریخ سه شنبه ۹ آبان سال گذشته در پی ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم به همراه ۷۰ نفر دیگر از حاضرین در جلسه بازداشت شده بود، که پس از آزادی بسیاری از متهمان، همراه با ۱۶ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود، به زندان اوین منتقل شد. دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شدند. این در حالی است که از افراد بازداشت شده، مهدی خزعلی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد.
گفتنی است که با احتساب حکم صادر شده برای محمد باقر مرادی، مجموعا ۲۱ سال حبس تعزیری و ۱۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروها و فعالیتهای رسانه ای و فضای مجازی برای بازداشت شدگان سرای اهل قلم صادر شده است.

اعلام رضایت ولی‌دم امیر جوادی‌فر از سعید مرتضوی









 محمد صالح نیکبخت، وکیل‌ مدافع خانواده‌ی امیر جوادی‌فر گفت: "پدر مرحوم جوادی‌فر در گفت‌وگویی که با آقای مرتضوی‌ داشت، اعلام کرد که در مورد معاونت در قتل، شکایتی از وی ندارد."
به گزارش ایسنا، محمد صالح نیکبخت وکیل‌ مدافع خانواده‌ی جوادی‌فر با حضور در جمع خبرنگاران و همزمان با برگزاری دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌ی کشته شدگان کهریزک با اعلام این خبر گفت: "این اعلام گذشت فقط نسبت به اتهام معاونت در قتل توسط سعید مرتضوی صورت گرفته است و بقیه اتهامات آقای مرتضوی و اتهامات متهمان دیگر که جنبه عمومی دارد در حال رسیدگی است."
آقای نیکبخت اضافه کرد که نسبت به اعلام گذشت موکلش از سعید مرتضوی بدون اطلاع او بوده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه علت گذشت چیست، آیا تهدید یا تطمیع در کار بوده است؟ گفت: "نمی‌دانم."
وکیل‌مدافع اولیای‌دم یکی از کشته‌شدگان کهریزک در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی ۲۰ شاهد توسط حیدری‌فر به دادگاه افزود: "۲۰ شاهد معرفی نشده است، بلکه آقای مرتضوی تعدادی شاهد درخواست کرد که دادگاه این درخواست را نپذیرفت."
وی ادامه داد: ‌"در جلسه‌ی امروز فقط آقای مرتضوی صحبت کرد و فکر نمی‌کنم که امروز آخرین جلسه‌ی رسیدگی به این پرونده باشد."

امان‌الله مستقیم جهت اجرای حکم بازداشت شد

 






صبح امروز دوشنبه ۳۰ اردی‌بهشت ماه مهندس امان الله مستقیم یکی از همکاران موسسه‌ی علمی بهاییان ایران بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امان الله مستقبم، یکی از همکاران موسسه علمی بهاییان ایران که جهت گذراندن دوران محکومیت ۵ ساله‌ی خود از سوی مسئولان امنیتی احضار شده بود، به زندان اوین مراجعه نمود و بازداشت شد.
وی که ساکن شیراز می‌باشد، به بیماری دیابت مبتلا است و دو سال قبل تنها چند ماه پیش از بازداشت اولیه اش تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود.

گفتنی‌ست که پزشکان تحمل زندان و شرایط پراسترس را برای وی خطرناک اعلام کردند.
لازم به یادآوری‌ست که موسسه‌ی علمی بهائیان ایران در سال ۱۳۶۶، چند سال پس از انقلاب فرهنگی در ایران که اخراج دانشجویان بهایی و دگراندیشان سیاسی از دانشگاه‌های کشور  را در پی داشت، تاسیس شد. هدف این آموزشگاه، ادامه تحصیل دانشجویان بهایی بوده است.

اعتراض دانشجویان در تبریز و ارومیه به تغییر تاریخ امتحانات








دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز و هم‌چنین دانشجویان دانشگاه ارومیه در اعتراض به تغییر تاریخ امتحانات پایان ترم، دست به اعتراض زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر روز دوشنبه ۲۳ اردی‌بهشت ماه، دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در اعتراض به تغییر تاریخ امتحانات از تیرماه به خرداد ماه به دلیل برگزاری یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری؛ به تجمع و راهپیمایی پرداختند.
در این تجمع دانشجویان با شعارهایی چون "ما اعتراض داریم به وقت نیاز داریم"، "دانشجوی با غیرت حمایت حمایت" اعتراض خود را اعلام کردند.
هم‌چنین جمعی از دانشجویان دانشگاه ارومیه با انتشار بیانیه‌ای که با امضای نزدیک به ششصد نفر از دانشجویان همراه بود، دست به اعتراض زدند.
گفتنی است که این اعتراض طی دو روز گذشته با واکنش شدید مسئولان دانشگاه ارومیه روبه‌رو شده تا جایی که "جمهور غیاثی" نماینده‌ی دانشجویان، با اتهاماتی نظیر "تشویش اذهان عمومی"، "اغتشاش در زمان انتخابات" و "براندازی نظام جمهوری اسلامی" مواجه شده است.
لازم به ذکر است که این اعتراضات از آنجایی شکل گرفت که وزارت علوم در راستای تعطیل کردن دانشگاه‌ها در زمان انتخابات، بخشنامه‌ی  تغییر تاریخ امتحانات در دانشگاه‌های کشور را صادر کرد.


ویدوئوی منتشر شده از تجمع دانشجویان در تبریز: