۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

آزار جنسی دختر ۶ ساله توسط راننده آژانس








 راننده آژانسی، کودک شش ساله‌ای را بارها مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.
سال گذشته، راننده آژانسی که در ازای دریافت ۵۰ هزار تومان وظیفه انتقال سه دختربچه را به مدرسه به عنوان سرویس بر عهده داشت، پس از مدتی اقدام به آزار و اذیت یکی از این کودکان نمود.
به گزارش ایسنا، وی که راننده‌ی یک سواری پرایدی است و در یک چشمش معلولیت دارد، کودک مذکور را به خرابه‌های نزدیک مدرسه برده و آزار می‌داده است.
مادر این کودک می‌گوید که هیچ امیدی ندارد که دخترک شش ساله‌اش، بار دیگر بهبودی خود را بازیابد. وی می‌افزادید که "دخترکش را چند سالی است که از پوشک گرفته اما استرس ناشی از حادثه سبب عدم کنترل ادرار و مدفوع او، شده است."

بر اساس این گزارش مادر این دختر قربانی کودک‌آزاری، با بیان اینکه این مرد به مدت چند هفته دختر مرا مورد آزار و اذیت قرار می‌داد مدعی شد که متهم به بهانه‌ی قطاربازی دختر شش ساله‌اش را به خرابه برده و او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است به گونه‌ای که فرشته تا هفته‌ها قادر به دستشویی رفتن نبوده است.

مادر این فرشته کوچولو در حالی که به شدت می‌گریست گفت که: "راننده جانی با چاقویی زردرنگ که بنا به گفته هر سه کودک در زیر صندلی راننده قرار دارد، کودکان را تهدید کرده اما در نبود دو کودک دیگر تنها فرشته را مورد آزار و اذیت قرار داده است."

مادر این کودک قربانی می‌گوید این جانی دخترم را تهدید می‌کرد که سر مادر و پدرت را با چاقو می‌برم و این گونه او را به سکوت وا می‌داشت.

مادر این دختر قربانی کودک‌آزاری، با اشاره به رفتارهای پرخاشگرانه فرشته گفت:‌ "در حال حاضر دخترم تحت درمان روانپزشکان و روان درمانی است، زیرا پس از آن جریانات بود که تپش قلب گرفت و با تجویز پزشک معتمد پزشکی قانونی مجبور به استفاده از داروهای آرام‌بخش شد."

وی با بیان اینکه زیبایی فرشته بلای جانش شد از رفتارهای تهاجمی و خشم دخترش که ناشی از آزار در این مدت بود سخن گفت و افزود که فرشته حتی از پدر و برادرش نیز می‌ترسد.

بازداشت کشیش کلیسای جماعت ربانی مرکز و تعطیلی کلیسا








صبح امروز ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به کلیسای جماعت ربانی مرکز ( تهران) ضمن بازداشت یکی از رهبران این کلیسا، کلیسای مذکور را تعطیل کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات در مراجعه به کلیسای جماعت ربانی اقدام به بازداشت کشیش روبرت آسریان یکی از رهبران این کلیسا کردند.
ماموران وزارت اطلاعات هم چنین با تفتیش کلیسا، برگزاری هر گونه مراسم در آن را ممنوع اعلام کردند.
دکتر روبرت آسریان، کشیش کلیسای جماعت ربانی تهران و از ارامنه ایران است و از دوستان نزدیک کشیش فرهاد سبک روح، رهبر کلیسای جماعت ربانی اهواز است که هم اکنون در زندان کارون اهواز بسر می برد.
در طی سالهای اخیر اعمال فشار نیروهای امنیتی بر رهبران کلیسای جماعت ربانی به دلیل برگزاری مراسمات مذهبی به زبان فارسی و برای نوکیشان مسیحی افزایش یافته است.

مصطفی مصری در زندان ارومیه با دوختن لبانش دست به اعتصاب زد








مصطفی مصری زندانی سیاسی کُرد محیوس در زندان مرکزی ارومیه از روز یک شنبه با دوختن لبان خود اقدام به اعتصاب غذا کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی به دلیل ممانعت از انتقال اش به زندان شهر نقده دست به اعتصاب غذا زده است و مامورین زندان نیز وی را بلاقاصله به سلول انفرادی منتقل کردند.
این زندانی سیاسی بارها با نوشتن نامه به مسئولین درخواست انتقال خود به زندان نقده را داده بود که تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است، وی در سال ۹۰ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

بلاتکلیفی رضا اکبری منفرد در چهارمین ماه بازداشت









رضا اکبری منفرد، فعال سیاسی و از خانواده قربانیان قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ با گذشت چهارماه از بازداشت وی کماکان در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامبرده در تاریخ ۲۶ دی ماه به همراه پسرش علی اکبری منفرد در منزلش بازداشت شد و با گذشت بیش از چهارماه کماکان در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد.


وی برادر مریم اکبری منفرد است که در وقایع ۶ دی ماه سال ۸۸ بازداشت و نهایتا به ۱۵ سال حبس محکوم شد، فرزند وی نیز در اسفند ماه سال گذشته با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است که وی سابقه بازداشت در دهه ۶۰ را نیز دارد و ۴ تن از اعضای خانواده ی وی به نامهای علیرضا ۲۰ساله، غلامرضا۲۶ساله در سالهای ۶۰ و ۶۴ و هم چنین رقیه ۳۰ساله و عبدالرضا ۲۳ساله در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ اعدام شدند.

فواد صادقی، فعال رسانه‌ای نزدیک به هاشمی بازداشت شد








فواد صادقی از فعالان رسانه ای نزدیک به هاشمی رفسنجانی روز شنبه بعد از احضار به دادستانی بازداشت شده است.

به گزارش جرس، فواد صادقی، سردبیر سایت بازتاب امروز است که از مدتی پیش فیلتر شد. پیش از این علی غزالی مدیر مسئول سایت بازتاب نیز بازداشت شده بود.

صادقی که برادر شهید فرید صادقی است، جزو روزنامه نگاران نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی محسوب می شود. با این حال تا کنون دلیل بازداشت او و ارتباط احتمالی این بازداشت با انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده است.

صادقی دو کودک دو و نیم ساله و شش ماهه دارد که طبق اخبار رسیده، دختر دو و نیم ساله وی قبل از بازداشت پدرش دچار تشنج شدید شده و مراحل درمان را طی می کند.

احضار زندانیان سیاسی به زندان ادامه دارد








در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، ژیلا کرم زاده‌مکوندی، مسعود باستانی، احمد زیدآبادی، بهمن احمدی امویی و دیدار رئوفی به زندانهای خود بازگشتند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ژیلا کرم زاده‌مکوندی از مادران صلح که در زندان به سر میبرد و هفته ی قبل به مرخصی آمده بود دیروز به زندان اوین بازگشت.

ژیلا کرم زاده مکوندی از مادران پارک لاله پیش از این در روز ۱۹ بهمن سال ۱۳۸۸ در منزل بازداشت، ۳۴ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد و سپس با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد، بهمن ماه سال ۱۳۸۹ دادگاه بدوی جهت بررسی اتهامات وی تشکیل و در ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۰ حکم چهار سال حبس تعزیری را برای او صادر کرد، دادگاه تجدید نظر سرانجام حکم را به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال حبس تعلیقی در مدت ۵ سال تقلیل داد که از زمان صدور حکم ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ قابل اجرا بوده است.
قربان بهزادیان نژاد، دیگر زندانی سیاسی که در مرخصی به سر میبرد و به دستور دادستان به داخل زندان فراخوانده شد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده و در جریان وقایع پس از انتخابات ۸۸ بازداشت شده بود. وی پس از تحمل چند ماه انفرادی به ۵ سال حبس محکوم شده است. این استاد دانشگاه و مشاور میر حسین موسوی در همین مدت از همه حقوق دانشگاهی‌اش محروم شد‌ و حق تدریس در دانشگاه از وی ستانده شد.
مسعود باستانی، احمد زیدآبادی، بهمن احمدی امویی و دیدار رئوفی دیگر زندانیان سیاسی بودند که با دستور تلفنی دادستان به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بازگشتند.
مهدی محمودیان نیز قرار شده تا روز آینده چهارشنبه ۱ خرداد ماه خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی نماید.

شاهرخ زمانی و خالد حردانی دست به اعتصاب غذا زدند









 شاهرخ زمانی و خالد حردانی، دو تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
به دنبال تخریب منزل ٧ شهروند عرب در محله‌ی "شلنگ‌آباد" اهواز توسط مأموران شهرداری با بولدوزر ، شاهرخ زمانی و خالد حردانی در جهت حمایت از خانواده‌های فوق و اعتراض به این عملکرد ماموران امنیتی از روز  شنبه ۲۸ اردی‌بهشت ماه دست به اعتصاب غذای تر زده‌اند.

به گزارش وبسایت کمیته‌ی حمایت از شاهرخ زمانی، خواسته‌ی این دو زندانی سیاسی با هدف جلب توجه نهادها و تشکل‌های داخلی و جهانی در خصوص حمایت از این خانواده‌ها و اعتراض به عملکرد اعتصاب کردند.
گفتنی‌ست که ماموران شهرداری در حالی با بولدوزر اقدام به تخریب این خانه‌ها کرده‌اند، که این شهروندان نتوانسته‌اند وسایل مورد نیاز خود را از خانه‌هایشان خارج کنند و این ٧ خانوار هم اکنون در چادرهایی در نزدیکی خانه‌های تخریب‌شده‌ی خود بسر می‌برند و از هرگونه امکاناتی جهت زندگی محروم می‌باشند.