۱۳۹۲ خرداد ۴, شنبه

گزارش تفصیلی، آماری نقض حقوق بشر در اردی بهشت







در بررسی عملکرد مجموعه گزارشات ارسالی در اردیبهشت سال ۱۳۹۲، خط سیر گزارشات در این ماه، در مجموع شاخص های ۱۳ رسته ذکر شده است که داری ضریب تغییرات متوسط نزدیک به هشت دهم است که نشان گر پراکندگی در دامنه آن می باشد. دامنه  عدد ۴۰ ولی از نظر ضریب عملکرد افراد فعال در حوزه های مختلف دارای سطح  بسیار بالائی از فعالیت می باشد که از نظر سطح  آماری قابل قبول است.
به طور مثال در حوزه کارگری بر اساس بررسی آماری و پیش بینی گزارشات ماه مشابه سال گذشته حداکثر گزارشات ارسالی میتوانست ۵۹ گزارش و حداقل آن  ۳۱ گزارش باشد اما در واقع ۴۲ گزارش دریافت شد، بر این اساس ۳۳ مورد نقض حقوق برای ۳۷۴۳ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اقلیت های مذهبی حداکثر ۴۳ و حداقل ۱۸ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد ۱۱ گزارش دریافت شد که بر این اساس تعداد ۱۲ مورد نقض حقوق برای ۴۳ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اقلیت های قومی حداکثر ۱۴ و حداقل ۴ گزارش بود که تعداد گزارشات دریافتی ۸ مورد بوده است که بر این اساس تعداد ۹ مورد نقض حقوق برای  ۲۳ نفر به ثبت رسید.
در حوزه زندانیان حداکثر ۱۳۵ و حداقل ۶۵ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد ۴۱ گزارش دریافت شد، بر این اساس تعداد ۶۰ مورد نقض حقوق برای ۲۷۳ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اصناف حداکثر ۱۳ و حداقل ۳ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد ۱ گزارش دریافت شد که بر این اساس تعداد ۱ مورد نقض حقوق برای ۱ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اندیشه و بیان حداکثر ۹۱ و حداقل ۵۳ گزارش بود که تعداد گزارشات دریافتی ۴۱ مورد بوده است که بر این اساس تعداد ۴۷ مورد نقض حقوق برای ۱۶۰۶۷ نفر به ثبت رسید.
در حوزه فرهنگی حداکثر ۱۱ و حداقل ۵ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۸ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد  مورد نقض حقوق برای   نفر به ثبت رسید.
در حوزه زنان حداکثر ۴ و حداقل ۰ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۱ مورد بوده است که بر این اساس تعداد ۱ مورد نقض حقوق برای ۱  نفر به ثبت رسید.
در حوزه کودکان حداکثر ۳ و حداقل ۱ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۳ مورد بوده است که بر این اساس تعداد ۲ مورد نقض حقوق برای ۱۴۱۰۰۲نفر به ثبت رسید.
در حوزه دانشجویان حداکثر ۱۷ و حداقل ۳ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۳ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد ۱ مورد نقض حقوق برای ۱۶ نفر به ثبت رسید.
در حوزه اعدام حداکثر ۴۷ و حداقل ۱۳ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۲۶ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد ۲۸ مورد نقض حقوق برای ۶۸ نفر به ثبت رسید.
در حوزه محیط زیست حداکثر ۴ و حداقل ۰ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۲ مورد بوده است، که بر این اساس تعداد ۳ مورد نقض حقوق به ثبت رسید.
سایر موارد نقض حقوق بشر نیز حداکثر ۱۱ و حداقل ۵ گزارش مورد پیش بینی بود که تعداد گزارشات دریافتی ۲ مورد بوده است.
در بررسی منابع گزارش باید اعلام کرد ۳۹ درصد گزارشات را ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و ۲۲ درصد دیگر آن را منابع مستقل و ۳۹ درصد را نیز منابع دولتی مستند کردند.
باید اشاره داشت که در طی اردی بهشت ماه ۶۲ زندانی در ایران اعدام شدند، ۵۹ نفر از دگر اندیشان بازداشت شدند و ۱۳ نفر نیز از سوی دادگاه انقلاب به ۸۰۲ ماه حبس تعزیری و ۱۸۰ ماه محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شدند.
ماه  دوم بهار سال ۱۳۹۲ در حالی آغاز شد که علاوه بر تداوم نقض حقوق بشر در کشور، با بسته‌تر شدن فضای کشور بدلیل آغاز پروسه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و حساسیت‌های مسائل پیرامونی آن روبه‌رو بودیم. در کنار آن فشار بر فعالین  کارگری- سندیکایی  به‌دلیل تقارن با روز جهانی کارگر افزایش چشمگیری یافت
ارزیابی کلی اخبار نقض حقوق بشر
در اردی بهشت ماه، دو زندانی به نام‌های "محمد حیدری" و"کوروش احمدی" به اتهام محاربه در زندان اوین به دار آویخته شدند. این  دو تن از سوی دادگاه انقلاب به اتهام "جاسوسی بر علیه نظام جمهوری اسلامی" محارب شناخته شده و با حکم مرگ مواجه شده بودند. در رابطه با این پرونده  پنهان کاری‌های فراوانی صورت پذیرفته وهیچ گونه اطلاع رسانی‌ای در خصوص زمان بازداشت، برگزاری دادگاه و صدور حکم، صحت و سقم اتهامات مطرح شده و روند رسیدگی به پرونده‌‌ی این دو تن صورت نگرفته است.
موردی دیگر اینکه یک عضو شورای نگهبان روز شنبه اعلام کرد که قانون جدید مجازات اسلامی تصویب شده است. حمیدرضا طباطبایی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، می‌گوید قانون جدید مجازات اسلامی از اوایل خرداد سال جاری اجرا می‌شود. از نکات مهم این قانون عدم حذف مجازات سنگسار می‌باشد. مقامات ایران روز شنبه، هفتم اردی‌بهشت‌ماه از بررسی نهایی و تایید لایحه مجازات اسلامی توسط شورای نگهبان خبر داده‌اند.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، به سرکوب دانشجویان در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ به وضوح اعتراف نمود. وی با تاکید بر اینکه مجوز "حمله و تیراندازی" به کوی دانشگاه بر اساس پیشنهاد شخص وی صادر شده است، می‌گوید: "در سال ۱۳۷۸ و در پی حوادث کوی دانشگاه، سوار بر موتور ۱۰۰۰ بودم و مردم را با چوب می‌زدم."
مضاف بر این نکته‌ی بسیار پرسش برانگیز اعتراف علی اکبر حیدری فرد، مقام ارشد قضایی سابق، و از آمران و متهمان اصلی پرونده‌ی بازداشتگاه کهریزک گفت: "بازداشتگاه کهریزک دارای مجوزهای قانونی بوده و هم اکنون به نام "سروش ۱۱۱" فعال است." در این ماه هم‌چنین ادامه‌ی جلسات رسیدگی به اتهامات قضات پرونده‌‌ی بازداشتگاه کهریزک، به طور غیرعلنی و با حضور سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، حسن زارع دهنوی معاون وقت سعید مرتضوی و علی اکبر حیدری‌فر دادیار سابق دادستانی تهران برگزار شد.
از دیگر سو و در آستانه‌ی برگزاری یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در کشور، درجهت تقابل و انسداد فضای سیاسی و جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات، علاوه بر ایجاد فضای نظامی- امنیتی در برخی شهرها، فشار به کاندیداها و فعالین مطبوعاتی و مدنی افزایش یافت. در این رابطه دکتر قاسم شعله سعدی، کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و اکبر امینی، رئیس ستاد انتخاباتی وی به وزارت اطلاعات احضار شدند وهمین طورحکم یازده سال حبس تعزیری و ۱۵ سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی و رسانه‌ای برای ۳ تن از بازداشت شدگان سرای اهل قلم صادر شد.
هم‌چنین به همراه پایین آوردن سرعت اینترنت از سوی اکثر سرویس دهندگان در ایران و اختلال در ارتباطات صوتی که از سوی مسنجرها برقرار می‌شده، چندین وبسایت منجمله چهار وبسایت حامی اسفندیار رحیم‌مشایی به نام‌های "معیارنیوز"، "روشنایی"، "بهارنا" و "بهارآنلاین" و هم‌چنین سایت "روزنامه‌ی بهار"، فیلتر شد.
جدا از موارد ذکر شده، با توجه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با چندین مورد نقض حقوق فرهنگی از قبیل محرومیت انتشارات غیر دولتی "کویر"، برای سومین سال متوالی از شرکت در نمایشگاه، جمع‌آوری کتاب "صراحت‌نامه" اثر هاشمی رفسنجانی و پلمب غرفه‌ی دو ناشر مواجه بودیم.
عدم صدور مجوز در خصوص مراسم روز ۱۱ اردی‌بهشت (روز جهانی کارگر) از سوی وزارت کشور هم از اخبار قابل اهمیت گذشته بود. این در حالیست که همزمان با روز جهانی کارگر جمعی از کارگران با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در مقابل ساختمان مجلس شواری اسلامی تجمع کردند. تجمع کنندگان که مضمون پارچه نوشته‌های آن‌ها اختلاف فاحش بین دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی و خط فقر یک میلیون و ۵۰۰ هزا تومانی بود، ضمن اعتراض به گسترش شکاف طبقاتی در جامعه خواستار بازبینی دستمزدهای سال جدید شدند.
در رابطه با روز جهانی کارگر چندین فعال کارگری- سندیکایی منجمله محمد احیایی فعال کارگری یکی از شرکت‌های خودروسازی اطراف تهران، محمد قاسم خانی و بهرام سعیدی از فعالین کارگری کارخانه‌ی ایران خودرو و  حامد محمودی‌نژاد، آرام زندی، فردین قادری، شاهپور حسینی و جلیل محمدی، پنج فعال کارگری در سنندج بازداشت و چندین فعال کارگری در شهر سقز بصورت تلفنی تهدید و احضار شدند.
در همین خصوص اعتراض کارگران کارخانه‌ی ذوب مس خاتون آباد که از روز چهارشنبه با بستن دروازه‌ی ورودی این کارخانه آغاز شده بود دیشب با حضور عوامل یگان ویژه به تعطیلی کشید.
بازتاب ویژه‌ی برخی اخبار حقوق بشر
در این قسمت از گزارش کوشش شده مسائلی مطرح شود که با حساسیت بیش‌تری دنبال شدند. این موارد علیرغم اینکه بعضاً حجم کمتری از نقض حقوق بشر را در قیاس با بسیاری از گزارش‌های دیگر در ماه گذشته در بر می گرفتند، بازتاب ویژه‌ای در افکار عمومی داشتند.
بر این اساس و پیش از اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان یازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری در کشور و با بالا گرفتن شايعه‌ی رد صلاحيت اکبر هاشمی رفسنجانی، ستاد جوانان اصلاح طلب، حامی وی در تهران تعطيل شد.
هم‌چنین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف سه هفته‌ای خودروی بدحجابان، مزاحمین نوامیس و رانندگانی که ایجاد آلودگی صوتی کنند، خبر داد.
از دیگر اخبار مورد توجه افکار عمومی جا دارد به اعترافات آقای قالیباف در ارتباط  با نقشش  در سرکوب دانشجویان در سال ۷۸ اشاره کرد.
بی‌توجهی به گزارشات نقض حقوق بشر
در این بخش به اخباری که به رغم اهمیت، با کم توجهی و حتی بی توجهی، مواجه شده‌اند، پرداخته می‌شود. این عدم توجه نشات گرفته از مسائل گوناگونی مانند سیاست گذاری رسانه ها و فعالین این عرصه و همینطور سلایق مردم و مشکلات فرهنگی-آموزشی جامعه است و چه بسا که این مهم با رفتار طبقه حاکم نیز مطابقت نماید.
از جمله اخباری که  مورد بی‌توجهی  رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت که دارای اهمیت بسیاری است، اظهار نظر یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس بود که گفت وزارت بهداشت نظارت چندانی بر فرآورده‌های خونی ندارد. بر این اساس "بخش اعظم کیسه‌های خون غیراستاندارد"، هستند و به همین علت شمار زیادی از بیماران تالاسمی و هموفیلی "درگیر مشکلات جسمی شدیدی" شده‌اند  و معلوم نیست وزارت بهداشت بر چه اساسی از شرکت‌های غیرمعتبر خرید می‌کند.
همین‌طور پورباقر" قاضی شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز لطیف حسنی، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو و بهبود قلی‌زاده را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران در مجموع به ۴۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این ۵ فعال مدنی در بهمن ماه سال ۹۱ توسط مامورین اطلاعاتی شهر تبریز دستگیر و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند و در آنجا در سلول‌های انفرادی نگهداری شده مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفتند و پس از مدتی پس از اتمام بازجویی‌ها به زندان تبریز منتقل شدند و تاکنون در زندان مرکزی تبریز در بلاتکلیفی بسر می‌بردند.
از سوی دیگر ماموران امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات در مراجعه به کلیسای جماعت ربانی اقدام به بازداشت کشیش روبرت آسریان یکی از رهبران این کلیسا کردند و ضمن تفتیش کلیسا، کلیسای مذکور را تعطیل و برگزاری هرگونه مراسم در آن را ممنوع اعلام کردند.
در حوزه‌ی دانشجویی نیز، دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز و هم‌چنین دانشجویان دانشگاه ارومیه در اعتراض به تغییر تاریخ امتحانات پایان ترم، دست به اعتراض زدند. این اعتراضات از آنجایی شکل گرفت که وزارت علوم در راستای تعطیل کردن دانشگاه‌ها در زمان انتخابات، بخشنامه‌ی  تغییر تاریخ امتحانات در دانشگاه‌های کشور را صادر کرد.
به علاوه و به دنبال تخریب منزل ٧ شهروند عرب در محله‌ی "شلنگ‌آباد" اهواز توسط مأموران شهرداری با بولدوزر ، شاهرخ زمانی و خالد حردانی در جهت حمایت از خانواده‌های فوق و اعتراض به این عملکرد ماموران امنیتی از روز  شنبه ۲۸ اردی‌بهشت ماه دست به اعتصاب غذای تر زده‌اند.
با گذشت ۴۰۰ روز از بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه‌ی راسک، مولوی عبدالغفار نقشبندی فرزندش و ۹ تن از پیروان دیگر وی، ایشان کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. این ۱۱ تن به دنبال ترور مولوی مصطفی جنگی زهی، از روحانیون وابسته به دولت در دی ماه سال ۹۰ بازداشت شدند.

ممانعت مسئولان از اعزام محمدرضا پورشجری به بیمارستان








 علی‌رغم تشخیص پزشکان در خصوص نیاز مبرم محمدرضا پورشجری، وبلاگ نویس دربند، به بستری شدن در بیمارستان، مسئولان از اعزام این زندانی سیاسی به خارج از زندان ممانعت به عمل می‌آورند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از دو هفته است که آقایان قلی‌زاده و نژاد بهرام، دو تن از پزشکان زندان "ندامتگاه مرکزی کرج" به علت مشکل تنفسی حادِ محمدرضا پورشجری، تایید کرده‌اند که وی بایستی در بیمارستان بستری شده و تحت آنژیوگرافی قرار گیرد.
این در حالیست که مسئولان مانع اعزام آقای پورشجری به بیمارستان شده‌اند و پیگیری‌های وی در این خصوص تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
این وبلاگ نویس دربند، قریب به نُه ماه قبل نیز تحت آنژیوگرافی قرار گرفته بود.
محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی ۵۱ ساله، ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شد. او پس از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی بر روی وی گردید.
گفتنی‌ست که این وبلاگ نویس زندانی از بیماری‌های متعددی هم‌چون ناراحتی قلبی، ضعف بینای، دیسک کمر، نارسایی کلیوی، درد معده و همچنین سوء تغذیه رنج می‌برد.

پایان اعتصاب غذای ۲۱۰۰ زندانی در زندان قزل‌حصار








 حدود ۲۱۰۰ زندانی در زندان قزل‌حصار با وعده رسیدگی به خواسته‌هایشان از سوی حفاظت زندان، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سالن های ۱، ۲ و ۳ واحد ۲ زندان قزل‌حصار که در اعتراض به انتساب یکی از زندانبان های سابق به ریاست واحد دو زندان و همچنین کمبود امکانات رفاهی و عدم رسیدگی قضایی دست به اعتصاب غذا زده بودند، به اعتصاب خود پایان دادند.
این زندانیان که از روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه اعتصاب خود را آغاز کرده بودند، با وعده مسئولین حفاظت زندان مبنی بر تغییر مدیریت واحد ۲ این زندان و همچنین بهبود وضع رفاهی و قضایی متهمین در آینده ای نزدیک، دست از اعتصاب کشیدند.
گفتنی است، زندان قزل‌حصار مختص به زندانیان مواد مخدر است و یکی از بزرگترین زندانهای خاورمیانه محسوب می‌شود. تا کنون گزارشهای فراوانی از وضعیت بد بهداشتی و برخوردهای مسئولین با زندانیان منتشر شده است.
لازم به‌ یادآوریست، چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ زندانیان واحد ۲ زندان قزل‌حصار کرج، در اعتراض به شرایط بد حاکم بر زندان برای ساعاتی کنترل این واحد را به دست گرفتند. طی درگیری میان نیروهای یگان ویژه با زندانیان شورشی، گروهی از آنان کشته و برخی از آنان زخمی شده‌اند.

مردم شهرستان سلماس، آب آلوده و حاوی املاح غیر متعارف مصرف می‌کنند







 آلودگی آب شرب شهرستان سلماس مردم این شهرستان را نسبت به بیماریهای عفونی نگران کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، استفاده شهروندان از آب آلوده  در این شهرستان باعث خطر افزایش بروز امراض خاص از آب شرب غیر بهداشتی دراین شهرستان شده است.
بر پایه همین گزارش ، طی چند روز گذشته در آب شرب برخی منازل شهرستان  سلماس،  گل و لای همراه با  کرمهای ریز و سفید رنگ (کوچکتر از یک دانه برنج) مشاهده  شده است، بخصوص این آلودگیها در آبی که از شیرهای بدون سرپوش وبدون صافی توری عبور می‌کند قابل دیدن بوده است.
یکی ازشهروندان نسبت به الودگی آب در این شهرستان گفت: "متاسفانه کلر زنی آب در این شهرستان با دقت گذشته صورت نمی‌گیرد وبرخی املاح غیر متعارف نیز در آب شرب این شهرستان دیده شده است."
یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان این نکته که در چند نقطه شکستگی لوله آب وجود دارد ادامه داد:  "در این نقاط دسترسی حیوانات به آب وجود دارد."
لازم به ذکر است، شهروندان نمونه ای از این آب آلوده و حاوی املاح غیر متعارف را به اداره بهداشت این شهرستان تحویل داده‌اند.

ممانعت از کار دو شهروند بهایی در نمایشگاه مشهد







نیکا خلوصی و نوا خلوصی دو خواهر بهایی ساکن مشهد، از کار در نمایشگاه گل و گیاه مشهد منع شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیکا خلوصی و نوا خلوصی دو خواهر جوان بهایی که پس از ۶ ماه بازداشت در فروردین ۹۲ با قید وثیقه آزاد شده و منتظر حکم دادگاه  می باشند در نمایشگاه گل و گیاه که از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار گردید شرکت کرده و غرفه ای گرفتند.
در شب اول از طرف مدیریت نمایشگاه، برق غرفه این دو خواهر قطع شد که علت را در ابتدا بدحجابی و پس از پیگیری و صحبت با مجریان، به ایشان اظهار می شود که دستور از بالا (سپاه امام رضا یا اداره اطلاعات) است. البته هیچ برگه قضایی و یا  دستور کتبی به ایشان ارائه نشده و همه دستورها شفاهی بوده است.
در مراجعات بعدی از ایشان خواسته می شود که از شرکت در نمایشگاه انصراف دهند که با عدم پذیرش ایشان مواجه می گردند. در نتیجه نمایشگاه از وصل برق غرفه تا آخرین روز برگزاری نمایشگاه امتناع کرده و غرفه داران با استفاده از نور غرفه های مجاور و نور شمع به کارشان ادامه دادند. در پایان نمایشگاه، غرفه داران به سبب امتناع مدیریت نمایشگاه از در اختیار گذاشتن امکانات مورد توافق، خواستار استرداد هزینه غرفه شدند که مدیر نمایشگاه با استرداد ۵۰ درصد آن موافقت می نماید.

اعتصاب شاهرخ زمانی و خالد حردانی وارد هفتمین روز خود شد







 شاهرخ زمانی و خالد حردانی دوتن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج که در اعتراض به تخریب منزل ٧ شهروند عرب در محله‌ی "شلنگ‌آباد" اهواز دست به اعتصاب غذا زده بودند، وارد هفتمین روز اعتصاب خود شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو زندانی سیاسی با هدف جلب توجه نهادها و تشکل‌های داخلی و بین المللی در خصوص حمایت از این خانواده‌ها و اعتراض به این عملکرد دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
گفتنی است، روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری شهرداری ناحیه یک شهر اهواز، به علت ساخت و ساز غیرقانونی هفت باب منزل مسکونی در منطقه شلنگ آباد اهواز که از جمله مناطق به شدت محروم این شهر می باشد را تخریب نمود.
ساکنان این منازل که به مانند سایر ساکنین منطقه شلنگ آباد از جمله افراد بی بضاعت و فقیر می باشند، از زمان تخریب منازل خود تاکنون، با برپایی چادر در ویرانه خانه های خود، در وضعیت اسفباری به سر می برند.
یک منبع آگاه در این زمینه به خبرگزاری هرانا گفت: "ساکنین این ۷ خانه مسکونی حتی فرصت این را پیدا نکردند که وسایل خود را از منزل خارج کنند."