۱۳۹۲ خرداد ۶, دوشنبه

ضرب و شتم نامق محمودی هنگام انتقال به بیمارستان







یکی از مامورین زندان نامق محمودی، زندانی سیاسی کرد را هنگام انتقال به بیمارستان مورد ضرب و شتم قرار داد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲ ساله سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج که از مشکلات شدید بینایی رنج میبرد هنگام انتقال به بیمارستان توسط یکی از مامورین اعزام مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
یکی از زندانیان زندان رجایی شهر به گزارشگر هرانا گفت: "روز گذشته (یکشنبه ۵ خرداد ماه) نامق محمودی را پس از مدتها کارشکنی در امر درمانش، با دست‌بند و پابند و لباس فرم زندان به بیمارستان اعزام کردند. در هنگام انتقال به بیمارستان، یکی از ماموران اعزام بنام (مهدی مختاری‌فر) به بهانه اینکه وی کارت تلفن با خود از داخل زندان آورده است، با لگد به شکم وی میکوبد. نامق محمود پس از بازگشت به زندان در خصوص این برخورد مامور اعزام، به دادستانی شکایت کرده است."
این منبع همچنین ادامه داد: "نامق محمودی در بیمارستان مورد آزمایش قرار گرفته تا برای انجام عمل جراحی چشم آماده شود."
نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲ ساله،  ۱۷ فروردین ماه سال گذشته به همراه سه فرزند خود، توسط وزارت اطلاعات بازداشت و در بند اطلاعات سنندج و سپس ۲۰۹ اوین مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج منتقل گردید.
لازم به یادآوریست، هر سه فرزند وی در آبان ماه سال گذشته آزاد شده‌اند.
شایان ذکر است که آقای محمودی به اتهام "محاربه" از طریق "همکاری با یکی از احزاب کردی" در بازداشت موقت به سر می‌برد.

هفت درویش گنابادی به دادگاه انقلاب شیراز احضار شدند







هفت تن از دراویش گنابادی ساکن کوار، بر اساس احضاریه‌ی کتبی به دادگاه انقلاب شیراز احضار شده‌اند.
به گزارش مجذوبان نور، هفت تن از دراویش گنابادی ساکن کوار به نام‌های "کاظم دهقان"، "یحیی دهقان"، "مهراد کشاورز"، "مهدی دهقان"، "علی جان دهقان"، "حمید آرایش" و "امیر همزه دهقان" طی احضاریه‌ی کتبی از سوی شعبه‌ی ۱۴ بازپرسی دادگاه انقلاب شیراز فرا خوانده شدند.
اتهامات این دراویش "اقدام علیه امنیت ملی"، "اخلال در نظم عمومی"، "ضرب و جرح" و "حمل اسلحه" غیر مجاز عنوان شده است.
یادآور می‌شود که پرونده‌ی این افراد در تیرماه سال ۹۱ نیز در دادگاه انقلاب شیراز مورد بررسی قرار گرفته بود که برای چند تن از این افراد وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی صادر شده بود.
گفتنی ست که در پی حملات نیروهای لباس شخصی و امنیتی در سال گذشته به منازل و مراکز کسب و کار دراویش گنابادی کوار که در پی آن بیش از ۱۰۰ درویش بازداشت و ده‌ها تن زخمی و یک درویش بر اثر خونریزی شدید کشته شدد، موج تازه‌ای از فشارها به دراویش شهرستان کوار آغاز گردید که در طول نیمه‌ی دوم سال ۹۰، منازل و محل کسب دراویش گنابادی در این شهرستان مورد هجوم مامورین امنیتی قرار گرفت و تعدادی از دراویش این شهرستان بازداشت و پرونده هایی برای ده‌ها تن از دراویش این منطقه گشوده شده است.

انفجار دیگ ذوب‌آهن در شهرستان بناب، ۶ کارگر را راهی بیمارستان کرد







مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی می‌گوید شامگاه دیروز در شهرستان بناب در اثر انفجار دیگ ذوب آهن در یک کارخانه شش نفر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.
به گزارش فارس، حبیب حسینقلی‌زاده، مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شامگاه دیروز در شهرستان بناب در اثر انفجار دیگ ذوب آهن در یک کارخانه شش نفر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد، اظهار کرد: "۶ نفر کارگر مصدوم شده عمدتا از ناحیه‌ی دست و پا دچار سوختگی ناشی از انفجار شده‌اند."
وی از اعزام چهار نفر از مصدومان به تبریز خبر داد و گفت: "چهار نفر از کارگران مصدوم شده به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان سینای تبریز برای ادامه مداوا اعزام شدند."
حسینقلی‌زاده درصد سوختگی مصدومان اعزامی به تبریز را ۵۰ درصد اعلام کرد و در عین حال بر مساعد بودن وضعیت عمومی این حادثه دیدگان تاکید کرد.
این مقام حوزه‌ی بهداشت و درمان از هموطنان خواست تا در حوادث سوختگی از استفاده از وسائل و مواد غیرمعمول برای درمان استفاده نکنند چرا که این مواد زمینه ایجاد عفونت و مشکلات بعدی را فراهم می‌آوردند.

قطع اینترنت و فضای شدید امنیتی در دانشگاه آزاد قزوین







 درحالی که فقط سه هفته به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده٬ اینترنت دانشگاه آزاد قزوین(باراجین) قطع شده و فضای امنیتی در این دانشگاه امنیتی شده است.
یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار ادوارنیوز گفت قطعی اینترنت بنا به دستور مسئول انتظامات و خوابگاه دانشگاه صورت گرفته است.
به گفته‌ی این دانشجو مسئولان این دانشگاه از چند روز قبل اینترنت محوطه دانشگاه را قطع کرده و به دانشجویانی که برای پیگیری مراجعه کرده بودند گفته‌اند که اینترنت تا بعد از انتخابات قطع خواهد بود.
دانشگاه آزاد قزوین که در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ شاهد اعتراضات گسترده‌ی دانشجویان به تقلب در انتخابات بود، هم‌اینک و سه هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری، با فضایی امنیتی روبه‌رو شده است.
آنگونه که دانشجویان این دانشگاه اعلام کرده‌اند، در سالن سایت دانشگاه نیز دو مامور حراست مستقر شده‌‌اند و ناگهان به طور رندوم مانیتور کامپیوترهای دانشگاه را که دانشجویان در حال استفاده از آن هستند چک می‌کنند.
هم‌چنین یک مامور حراست نیز در کتابخانه دانشگاه مستقر شده و برگه‌ها و برخی کتاب‌های و حرکات دانشجویان را کنترل می‌کند. رفت و آمد دانشجویان نیز از چند روز قبل به دانشگاه با کنترل شدیدتری صورت می‌گیرد.
دانشگاه آزاد قزوین از دانشگاه‌های فعال طی چند سال گذشته بوده و اشکان سهرابی و امیر جوادی‌فر که از دانشجویان این دانشگاه بودند در جریان حوادث پس از انتخابات، در تهران به کشته شدند.

تجمع كارگران نساجی سیمین در اعتراض به بخشنامه‌ی جدید مشاغل سخت







جمعی از كارگران كارخانه‌ی نساجی سیمین اصفهان، صبح امروز در اعتراض به محروم شدن از مزایای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور در مقابل سازمان تامین اجتماعی تهران تجمع كردند.
به گزارش ایلنا، این كارگران كه در كارخانه‌ی نساجی سیمین اصفهان با شرایط سخت و زیان آور اشتغال دارند، خواهان بازنشستگی پیش از موعد در چارچوب قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند.
گفته می‌شود دلیل تجمع امروز این كارگران مخالفت سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد این كارگران بوده است.
به گفته‌ی اصغر برشان دبیر اجرایی خانه كارگر استان اصفهان هم اكنون حداقل یكصد كارگر كارخانه نساجی سیمین اصفهان دارای شرایط استفاده از قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند.
این مقام كارگری افزود: "با این حال سازمان تامین اجتماعی در تازه‌ترین بخشنامه مربوط به اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور شرایطی را تعیین كرده است كه به موجب آن بازنشستگی كارگران نساجی سیمین منتفی شده است."
به گفته‌ی برشان در بخشنامه‌ی جدید سازمان تامین اجتماعی آمده است كه كارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور برای استفاده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد نباید در سوابق كاری خود دارای وقفه باشند.

تعطیلی ۴۰۰ واحد تولید آجر در اصفهان و بیکاری ۲۰ هزار کارگر







 نایب رئیس انجمن همگن مصالح ساختمانی خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۴۰۰ واحد تولید آجر که حدود ۲۰هزار نفر در آن مشغول به کار هستند گفت: "با صنعتی شدن ساختمان‌ها، قسمت زیادی از محصولات کارخانه‌های آجر بی استفاده می‌ماند که در آینده تعطیلی کارخانه‌های آجر را به دنبال خواهد داشت."

به گزارش ایلنا، رضا چینی با بیان اینکه ۲۰ درصد آجر تولید استان به خارج صادر می‌شود، افزود: "بخش زیادی از صادرات تولیدات کارخانه‌های آجر به عراق صورت می‌گیرد، آجر نما پلاکی هم به کشورهای آذربایجان، قزاقستان، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود."
وی هم‌چنین از ارسال ۴۰ تا ۵۰ درصد تولیدات آجر اصفهان به استان‌های دیگر خبر داد و تصریح کرد: "بقیه‌ی محصولات در اصفهان مصرف می‌شود."

نایب رئیس انجمن همگن مصالح ساختمانی خانه صنعت استان درباره‌ی تولید آجر نما یادآور شد: "آجرنما با توجه به کیفیت خوب و امکان جا به جایی آسان تر و قیمت کمتر، نسبت به سایر مصالحی که در نما استفاده می‌شود، آینده‌ی خوبی خواهد داشت."

چینی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت و هزینه حمل و نقل، گفت: "قیمت تمام شده آجر در ایران افزایش داشته، از سوی دیگر، صنعتی شدن ساختمان‌ها باعث شده در آنها کمتر از آجر استفاده شود و کاربرد آن، تنها در دیوارکشی کارگاه ها و محوطه هاست، به این ترتیب قسمت زیادی از محصولات کارخانه های آجر بی استفاده می‌ماند که در آینده تعطیلی کارخانه های آجر را به دنبال خواهد داشت."

وی راه حل این معضل را صنعتی شدن تولید کارخانه‌ها و افزایش کیفیت تولیدات بیان کرد و ادامه داد: "با تغییر تکنولوژی کارخانه‌ها و استفاده از کوره‌های جدید، هزینه‌ی سوخت کمتر می‌شود و در نتیجه بر قیمت نهایی محصول اثر می‌گذارد."

نایب رئیس انجمن همگن مصالح ساختمانی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به استفاده از این تکنولوژی در حدود ۱۵ واحد تولیدی، بیان داشت: "تعدادی از آنها تاکنون به تولید رسیده‌اند اما با توجه به تحریم‌ها و مشکلاتی که برای انتقال وجه به خارج از کشور و دریافت ارز مبادلاتی ایجاد شده است، ورود تکنولوژی جدید با مسائل زیادی روبروست."

چینی همچنین با اشاره به گران شدن ناگهانی سوخت در فاز اول هدفندی یارانه ها و عدم پرداخت یارانه مورد نظر گفت: "با این کار به بازار آجر شوک وارد شد که با بالا رفتن قیمت محصول، مشکل حل شده، اما در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که بازار نتواند افزایش قیمت ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی را تحمل کند."

وی دستورالعمل های روزانه گمرک، کمبود نقدینگی واحدها و نبود تسهیلات کم بهره برای تولیدکنندگان را از دیگر مشکلاتی دانست که واحدهای تولیدی آجر با آن روبرو هستند.

نایب رییس انجمن همگن مصالح ساختمانی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: "تا زمانی که استراتژی تولید آجر اصفهان تدوین نشده است نمی توان به جابه جایی کارخانه های آجر اقدام کرد. چرا که بدون توجه به قیمت حامل های انرژی و نیز سیاست های کلی استان در زمینه حمل و نقل، میزان تولید آجر مشخص نیست و بنابراین نمی توان کارخانه ای احداث کرد."

وی با اشاره به مصوبه‌ی سال ۸۸ دولت برای جابه جایی کارخانه های آجر گفت: "این مصوبه باعث شده است خدماتی مانند تسهیلات بانکی و خاک مرغوب به این واحدها داده نشود که تعطیلی نزدیک به ۱۵ واحد آجر نمای پلاکی در طول ۴سال گذشته را به دنبال داشته است."

وی افزود: "این در حالی است که دولت همچنان طرح جابجایی را مشخص نکرده است."

وی بیان کرد: "متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست استان تنها به مصوبه استانی برای جابه جایی کارخانه ها تاکید دارد و اجازه استفاده از آزمایشگاه های سنجش آلایندگی را به واحدهای آجر نمی دهد."

چینی خاطرنشان کرد: "استفاده از سنگ‌های شیل و سوخت گاز می تواند تا حد زیادی آلایندگی واحدها را کم کند که این مسئله مستلزم فراهم شدن امکانات برای کاربرد تکنولوژی روز است."

وی تاکید کرد: "در صورت به روز شدن تکنولوژی واحدهای آجر، آلایندگی آنها به حد معمول می رسد."

مهدی کوخیان در ملکان مجدداً بازداشت شد







عصر روز گذشته مهدی کوخیان فعال مدنی ساکن شهر ملکان آذربایجان شرقی، مجددا از توسط مامورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی کوخیان روز شنبه چهارم اردی‌بهشت ماه، با ضرب و شتم نیروهای امنیتی، متعلق به اطلاعات سپاه، بازداشت شد. کرده‌اند،
این افراد ضمن بازرسی منزل آقای کوخیان لپ‌تاپ، کتاب‌ها و موبایل وی را نیز ضبط کرده و با خود برده‌اند.
مهدی کوخیان در دی ماه سال گذشته به همراه دیگر فعال مدنی عباس ولی‌زاده (اوختای)، در شهرستان ملکان بازداشت و پس از چند ماه بازداشت موقت در ۲۶ فروردین امسال به قید وثیقه آزاد شده بود. دادگاه انتقلاب مراغه طی حکمی مهدی کوخیان را به یک سال و عباس ولی‌زاده را به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.
گفتنی ست که پرونده‌ی این دو فعال پس از اعتراض به حکم صادره، به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

بر اساس مندرجات حکم دادگاه انقلاب مراغه، این حکم به دلیل فعالیت‌های سایبری این دو فعال مدنی صادر شده است.

مطهره بهرامی با وجود وضع بد جسمی از امکانات درمانی محروم است







مطهره بهرامی حقیقی زندانی سیاسی و مسن بند زنان زندان اوین با وجود وضع وخیم جسمی، تاکنون از امکانات درمانی محروم بوده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مطهره بهرامی حقیقی زندانی ۶۲ ساله زندان اوین که از نارحتی دیسک کمر رنج میبرد و به تشخیص پزشکان باید مورد عمل جراحی قرار گیرد، تا کنون با مخالفت دادستانی از اعزام به بیمارستان محروم بوده است.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "مطهره بهرامی که به دیسک کمر مبتلا شده از درد شدیدی رنج میبرد، تا حدی که دیگر امکان حرکت کردن برای وی وجود ندارد و دیگر قادر به انجام کارهای شخصی خود نیز نمی‌باشد."
مطهره بهرامی به همراه همسر ۷۱ ساله اش محسن دانشپورمقدم و پسر خود احمد دانشپورمقدم و دو تن از نزدیکان به نام ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی روز ۶ دی ماه سال ۸۸ (عاشورا) در منزلشان بازداشت شدند و در یک پروسه قضایی مغشوش و پنهانی محسن و احمد به اعدام و مطهره بهرامی حقیقی به ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج، ریحانه حاج ابراهیم دباغ به ۱۵ سال زندان با تبعید به زندان رجایی شهرکرج و هادی قائمی به ۱۵ سال زندان با تبعید به زندان گنبدکاووس محکوم شدند.

وضعیت وخیم جسمی هانی یازرلو در زندان اوین







هانی یازرلو که به تازگی جهت اجرای محکومیت خود بازداشت شده است، در وضعیت جسمی نگران کننده‌ای بسر میبرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر هانی یازرلو فعال سیاسی با سابقه که روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری جهت اجرای محکومیت خود بازداشت شد، هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین در شرایط نگران کننده ای بسر می‌برد.
این پزشک ۵۹ ساله زندانی که پیشتر ۲ بار تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته و از بیماری فشار خون شدید رنج میبرد، در هنگام ورود به بند ۳۵۰ اجازه این را پیدا نکرد که فشار سنج و گوشی پزشکی خود را بداخل بند ببرد.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "هانی یازرلو هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می‌برد. وی بشدت بیمار می‌باشد و ادامه نگهداری وی در چنین شرایطی برای سلامتی ایشان اصلا مناسب نیست."
هانی یازرلو که به اتهام "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی یحیی پیرعباسی) به ۱ سال زندان در ایرانشهر و ۱۵ سال تبعید به ایرانشهر محکوم شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به این شهر محکوم گردید.
گفتنی است، این فعال سیاسی طی ۵ دهه اخیر سابقه ۵ بار بازداشت را داشته است که ۲ بار آن پیش از انقلاب بوده است.

وضعیت مهدی خزعلی پس از پایان اعتصاب غذا







مهدی خزعلی پس از پایان اعتصاب غذای خود، همچنان از کاهش وزن و عوارض پس از اعتصاب رنج میبرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی خزعلی پزشک و فعال سیاسی و از بازداشت شدگان سرای اهل قلم که مدت طولانی را در  اعتصاب غذا بسر برده بود، پس از پایان اعتصاب غذا در بند ۲۰۹ زندان اوین، همچنان از کاهش وزن شدید و عوارض پس از اعتصاب رنج می‌برد.
این زندانی  سیاسی در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ در جلسه‌ی سرای اهل قلم که به مناسبت روز ۱۳آبان برگزار شده بود به همراه نزیک ۸۰ نفر بازداشت شد و بلافاصله دست به اعتصاب غذای خشک زد. سایر همراهان مهدی خزعلی پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد شدند ولی وی پس از ۳ روز بازداشت در بند ۳۵۰ به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شده و تا به امروز نیز در این بند باقی مانده است.
وی پیشتر در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۰ در دادگاهی به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۴ سال حبس، ۱۰ سال تبعید و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده‌بود.

فراخواندن زهرا منصوری به زندان در حین انجام شیمی درمانی







زهرا (محبوبه) منصوری زندانی سیاسی زندان اوین که بدلیل ابتلا به بیماری سرطان به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود به زندان فراخوانده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهرا منصوری زندانی سیاسی ۶۰ ساله بند نسوان زندان اوین که با عود بیماری سرطان سینه به مرخصی درمانی اعزام شده بود در حالی به زندان اوین فراخوانده شد که در حین انجام مراحل شیمی درمانی خود بسر می‌برد.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "زهرا سومین جلسه شیمی درمانی خود را پشت سر گذاشته است. پزشکان گفته اند باید بین ۶ تا ۸ جلسه شیمی درمانی انجام دهد. باوجود تشخیص پزشکان و بدون توجه به وضعیت وخیم وی مسئولین بارها خواسته اند تا زهرا منصوری به زندان بازگردد. در صورت بازگشت وی به زندان سرنوشتی جز مرگ در انتظار وی نخواهد بود."
این زندانی سیاسی که از بیماری صرع نیز رنج می‌برد در بهمن ماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به مرخصی درمانی اعزام شد.
وی که در تاریخ ۶ آبان ماه سال ۹۱ برای اجرای محکومیت خود بازداشت شد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم به دلیل وضعیت خاص جسمی به ۲ سال حبس تعزیری و ۵ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.
قابل ذکر است که زهرا (محبوبه) منصوری خواهر زندانی سیاسی محمدعلی (پیروز) منصوری است که به اتهام محاربه به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شده است.

انصراف از رفتن به بیمارستان در اعتراض به وضعیت توهین آمیز







 ناصح یوسفی زندانی سیاسی کرد زندان رجایی شهرکرج در اعتراض به اجبار در پوشیدن لباس فرم زندان و دست‌بند و پابند و برخورد توهین آمیز مسئولین از رفتن به بیمارستان امتناع کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناصح یوسفی که قرار بود روز یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه با هزینه شخصی جهت درمان به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شود، در اعتراض به پوشش اجباری لباس فرم زندان و دست‌بند و پابند و همچنین برخوردهای تحقیر آمیز مسئولین از رفتن به بیمارستان امتناع کرده است.
ناصح یوسفی (آیهان) که از شکستگی استخوان بینی رنج میبرد از مدتها پیش و به تشخیص پزشکان باید در بیمارستانی خارج از زندان مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت.
پس از انصراف این زندانی سیاسی کرد، مسئولین زندان تا امروز حاضر نشدند جهت درمان مشکلات حاد گوش و حلق و بینی وی اقدام موثری انجام دهند.
ناصح یوسفی زندانی سیاسی کرد به اتهام همکاری با گروههای معاند نظام به ۸ سال زندان محکوم شده است.
گفتنی است، عدم رسیدگی مسئولین به مسائل درمانی و برخوردهای توهین آمیز با زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج تا کنون بارها مورد اعتراض و اعتصاب این زندانیان قرار گرفته است.