۱۳۹۲ خرداد ۱۶, پنجشنبه

وعده مسئولین زندان بندرعباس در مورد رعایت تفکیک جرایم








 مسئولین زندان بندرعباس به زندانیان سیاسی این زندان وعده داده اند که تا ۲ ماه دیگر بند ویژه زندانیان سیاسی را راه اندازی می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان مرکزی بندرعباس در پی اعتراض زندانیان سیاسی و عقیدتی این زندان وعده داده اند که تا ۲ ماه دیگر اصل تفکیک جرایم را رعایت کرده و برای این زندانیان بندی جداگانه در نظر بگیرند.
بندهای عادی این زندان که هم اکنون زندانیان سیاسی و عادی در آن نگهداری می‌شوند از شرایط بسیار وخیم بهداشتی و فضای زندگی برخوردار است و زندانیان حتی جایی برای دراز کشیدن در اختیار ندارند.
اکثر زندانیان این بندها در کف اتاقها و یا راهروها زندگی میکنند و حتی از داشتن تخت خواب نیز محروم می‌باشند.
سرویسهای بهداشتی و حمامها و کولرهای بندها با وجود گرمای شدید بندر عباس اکثر اوقات خراب است و به همین خاطر بیماری های جلدی و حشرات موزی در بند بسیار شایع شده است.
این همه در حالی است که بهداری زندان مرکزی بندرعباس نیز فاقد حداقلهای درمانی برای زندانیان می‌باشد و پزشکان بهداری بدلیل کمبود دارو، در مورد تمام بیماریها فقط به تجویز داروهای مسکن اکتفا می‌کنند.
گفتنی است، در حال حاضر حداقل ۷ زندانی سیاسی و عقیدتی در این زندان نگهداری میشوند که اسامی ایشان عبارت است از؛ ارژنگ داوودی، محمدرضا (میثم) حسینی، علی مرادی (به اتهام همکاری با حزب حیات کردستان محکوم به ۲۰ سال زندان)، کریم موسی‌زاده (به اتهام همکاری با حزب حیات کردستان ایران محکوم به ۶ سال زندان)، منصور محمدی (زندانی سیاسی مسن که حدود ۶۰ سال سن دارد و از ناراحتی شدید حنجره رنج میبرد و تاکنون از مرخصی و امکانات درمانی محروم بوده است. وی به ۸ سال زندان محکوم شده است)، عباس جوانی (به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق)، عبدالغفور قلندری‌نزاد (از دراویش گنابادی و دست اندرکار تارنمای مجذوبان نور) 

کارگران ایران خودرو محروم از اضافه کاری و پاداش و امکانات رفاهی







شرایط کار برای کارگران ایران خودرو سخت تر از قبل شده و بسیاری از امکانات رفاحی و تسهیلات ایشان نیز لغو گردیده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حال حاضر با ادامه روند کاهش تولید در ایران خودرو، تولید در اکثریت سالنهای شرکت ایران خودرو کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
مجموعه این شرایط، وضعیت شغلی و معیشتی مشقت باری را بر هزاران کارگر این شرکت معظم خودرو سازی ایران تحمیل کرده است که اهم آنها عبارتند از:
۱-کاهش شیفت کاری به دو یا یک شیفت و کاهش اضافه کاری عملا به صفر.
۲-پرداخت بن کارگری به صورت نیمه کامل و نهایتاً پس از چندین ماه تاخیر در نیمه دوم اردیبهشت.
۳-عدم پرداخت ۲۵۰۰۰ تومان پاداش روزهای جمعه و تعطیل کاری.
۴- قطع کامل کمک ۱ میلیون تومانی بلاعوض به کارگران که سابقا ۳ سال یک بار و اخیرا ۴ سال ۱ بار پرداخت میشد.
۵-قطعه کامل شیر روزانه به کارگران مشغول در سایت‌های آلوده به مواد سمی.
۶-کاهش تنوع غذا و احتمال قطع کامل یک وعده غذای روزانه.
۷-قطع سرانهٔ بهداشتی تاید و صابون از اول تیر ماه ۱۳۹۲.
این همه در حالی است که تارنمای متعلق به این شرکت مدعی کسب رتبه نخست در شاخص فروش، کسب رتبه نخست در شاخص اشتغال‌زایی و کسب رتبه دوم در شاخص سودآوری است.