۱۳۹۲ خرداد ۲۴, جمعه

پاشیدن اسید بر روی صورت رییس کمیته تبلیغات ستاد روحانی درفسا








بعدازظهر امروز رئیس کمیته تبلیغات ستاد روحانی در شهرستان فسا از توابع استان فارس مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت.
بنا به گزارش ایلنا، یونس مهدی‌پور در مقابل هنرستان کشاورزی این شهرستان مورد ضرب و شتم عده‌ای ناشناس قرار گرفت که یکی از ضاربین با پاشیدن اسید روی صورت نامبرده موجب آسیب دیدگی و سوختگی شدید این فعال ستاد انتخاباتی روحانی گردید.
بر اساس این گزارش، مهدی‌پور برای اقدامات اولیه به بیمارستان شهرستان فسا منتقل شده است.

سایت حسن روحانی از دسترس خارج شد








 سایت حسن روحانی یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، از دسترس خارج شده است.
بنا به گزارش تارنمای جرس، وزارت کشور به دس اندرکاران این سایت اعلام کرده که سایت آقای روحانی به دلیل جمع آوری آرا فیلتر شده است.
گفتنی است، ستاد آقای روحانی از مردم خواسته است تا در صورت رای دادن به وی، مشخصات را برای درج در تعداد آراء وارد سایت نمایند.

مرگ یک کارگر در پی ریزش چاه در خیابان آیت

 






سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مرگ یک کارگر در پی ریزش چاهی در خیابان آیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، با بیان اینکه در ساعت ۲۷ دقیقه بامداد جمعه وقوع یک فقره ریزش چاه در خیابان دماوند تقاطع آیت به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۲۵ اطلاع داده شد، افزود: "در پی این حادثه سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند." 

وی با بیان اینکه با حضور آتش‌نشانان در صحنه حادثه مشخص شد که این حلقه چاه متعلق به پیمانکار یکی از ادارات دولتی است که در عمق هفت متری چاه به یکباره دیواره دچار ریزش شده، سه تن از کارگرانی که مشغول کار بودند در زیر خاک مدفون شدند، گفت: "در این حادثه یک کارگر به طور کامل در زیر خاک مدفون و صورت دو کارگر دیگر مشخص بود که عملیات آتش‌نشانان با محوریت نجات این دو کارگر آغاز شد."

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: "به دلیل سستی خاک و دیواره‌ها ریزش چاه شدت گرفت اما آتش‌نشانان پس از ساعت‌ها توانستند دو کارگر ۲۵ و ۳۲ ساله که از اتباع افغانستان بودند را زنده از زیرآوار خارج کرده و تحویل تکنیسین‌های اورژانس دهند."

ملکی با اشاره به اینکه پس از این عملیات آتش‌نشانان برای نجات کارگر دیگری که در زیر خاک مدفون شده بود متمرکز شدند، گفت: "سرانجام علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته پس از حدود ۱۰ ساعت، جسد کارگر ۲۲ ساله‌ای تبعه افغانستان که در زیر تله‌ای از خاک مدفون شده بود، خارج شد."

عیسی خان حاتمی، فعال سیاسی بازداشت شد








عیسی خان حاتمی از فعالین سیاسی در پی احضار به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات جهت اجرای حکم بازداشت و روانه زندان اوین شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عیسی خان حاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران، مدیر مسئول و سردبیر نشریه توقیف شده ایرانمهر روز گذشته با احضار به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات جهت اجرای حکم بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین تحویل شد.
وی پیشتر در سال ۸۹  از سوی قاضی مقیسه، قاضی شهبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به تحمل دو سال حبس تعزیری تحت عنوان «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» محکوم گردیده بود.

دور تازه فشار بر خانواده‌های کارکنان بی‌بی‌سی فارسی








رئیس بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید ماموران وزارت اطلاعات این بار خانواده‌های کارکنانش را تهدید کرده‌اند که ممکن است فرزند آنها در لندن به قتل برسد.
بی‌بی‌سی هشدار داده که دولت ایران دور تازه‌ای از ارعاب و فشار بر خانواده کارکنان بخش فارسی این رسانه را آغاز کرده است.
رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی با اعلام این موضوع گفت: “در چند روز اخیر فشار‌های کم سابقه‌ای به خانواده افرادی که در بی‌بی‌سی فارسی کار می‌کنند، وارد شده است.”
او با اشاره به اینکه این برخوردها نسبت به گذشته تغییر کرده است، افزود: “در گذشته وانمود می‌کردند که دوست خانواده‌ها هستند و می‌خواهند نصیحت کنند که فرزندان آنها در این رسانه کار نکنند یا اگر کار می‌کنند، خبرچینی کنند. اما الان این برخوردها تهدیدآمیز شده است.”
همچنین لیلیان لندور، مسئول زبان‌های خارجی بی‌بی‌سی در خصوص ارعاب کارکنان بی‌بی‌سی فارسی و خانواده‌های آنها گفت: “با نزدیک شدن به روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری، بی‌بی‌سی بسیار نگران ارعاب بی‌سابقه خانواده کارکنان بخش فارسی است که در ایران زندگی می‌کنند. در چند روز گذشته اعضای خانواده ‌های ۱۵ تن از کارکنان بی‌بی‌سی فارسی در تهران و سایر شهرهای ایران توسط وزارت اطلاعات این کشور احضار شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.”
براساس این بیانیه این آزار و اذیت‌‌ها شامل تهدید خانواده‌ها به از دست دادن شغل، حقوق بازنشستگی و ممنوع الخروج شدن می‌شود. برای نخستین بار کارکنان بی‌بی‌سی در بریتانیا نیز تهدید شده‌اند.
بی‌‌بی‌سی در این بیانیه تاکید کرده که این آزارها علیه کارکنان بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌ها و همچنین روزنامه‌نگاران مستقل غیرقابل قبول است.

احضار چندین تن از فعالین ستاد حسن روحانی به وزارت اطلاعات








 طی دو روز گذشته بیش از ۱۰ تن از فعالین ستاد حسن روحانی، یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی دو روز گذشته بیش از ۱۰ تن از فعالین سیاسی در تهران به صورت تلفنی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و برای دو روز از خروج از منزل منع شدند.
ماموران وزارت اطلاعات اخطار دادند که در صورت خروج ایشان از منزل، بازداشتشان خواهند کرد.
گفتنی است که "حامد سیاسی‌راد"، "مهدیه گلرو" و "حسین معصومی" سه تن از احضار شدگان هستند.

در آستانه انتخابات، مهدی محمودیان به زندان بازگشت







 مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی که از بهمن ماه سال گذشته در مرخصی بسر می‌برد، در آستانه انتخابات به زندان رجایی شهر بازگشت.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، مهدی محمودیان، روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی که بهمن ماه سال گذشته به مرخصی آمده بود، ظهر امروز و در پی تمدید نشدن مرخصی به زندان رجایی شهر کرج بازگشت.
زینب محمودیان، دختر این فعال سیاسی در پستی کوتاه در صفحه فیس بوک خود می‌نویسد: "امروز بابام رفت بهش قول داده بودم که جلوی ماموران گریه نکنم و گریه هم نکردم ولی الان دوست دارم گریه کنم."
محمودیان که در خصوص برخی مسائل پس از انتخالات از جمله وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی اش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

محمد حسین رضایی، زندانی سیاسی با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد








محمد حسین رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان میناب، با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حسین رضایی هفته‌‌ی گذشته با نوشتن نامه‌ایی به رئیس زندان نسبت به وضعیت زندان و رفتار زندانبانان با زندانیان اعتراض کرد که با بی‌توجهی مسئولین مواجه شده و در اعتراض به این وضعیت، از روز شب سه شنبه ۱۴ خردادماه با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
محمد(خسرو) حسین رضایی در خردادماه سال ۹۰ به همراه فردین(فخرالدین) فرجی، چنگیز قدم خیر و ایوب اسدی به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌‌ی سنندج بازداشت شدند.
این چهار تن برای چندین ماه در بازداشت نیروهای اداره‌‌ی اطلاعات سنندج و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده و سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند.
این چهار زندانی سیاسی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی در تاریخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه‌‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی مورد محاکمه قرار گرفتند و روز چهار شنبه ۲۹ شهریورماه حکم این زندانیان در زندان به آن‌ها ابلاغ شده که در حکم صادره محمد حسین رضایی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم خیر ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان، فردین فرجی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان طبس و ایوب اسدی به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شدند.
گفتنی ست محمد حسین رضایی بعدا به دلیل داشتن پرونده باز قبلی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۵ سال دیگر حبس محکوم شد و مجموعا به ۴۵ سال حبس محکوم شده است.
شایان ذکر است که این زندانی در اواخر فروردین ماه ۹۲ بعد از قطعی شدن حکم از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شده است.