۱۳۹۲ خرداد ۳۱, جمعه

احتمال معلولیت یک زندانی به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی بهداری زندان اوین








علیرضا احمدی که از در رفتگی لگن پا رنج میبرد، در آستانه فلج شدن قرار گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا احمدی زندانی ۳۰ ساله محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل مشکل دررفتگی لگن پا که از کودکی دچار آن بوده است و عدم رسیدگی پزشکی توسط بهداری زندان اوین و متعاقبا حاد شدن بیماری وی، در آستانه معلولیت از ناحیه پا قرار دارد.
وی که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام همکاری با دول متخاصم به ۴ سال زندان محکوم شده بود، در تاریخ ۸ مهر ماه ۱۳۹۱ جهت تحمل محکومیت خود به زندان اوین فراخوانده شد.
از ابتدای ورود علیرضا احمدی به زندان اوین، بهداری زندان برای تسکین درد وی از داروی متادون و مصرف به صورت روزانه استفاده نموده که مصرف بیش از اندازه آن در ۹ ماه گذشته تاثیر بدی روی وی داشته است به طوری که او دچار اختلالات شدید روانی ناشی از مصرف متادون شده و پیگیری برای اعزام این زندانی به بیمارستان جهت عمل جراحی بی نتیجه مانده است.

بی خبری از وضعیت پژمان ظفرمند پس از بازداشت مجدد








 پژمان ظفرمند ۲۶ خرداد ماه سال جاری در محل کار خود توسط افراد ناشناس بازداشت و به نقطه نا معلومی منتقل شده است.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، پژمان ظفرمند، از بازداشت شدگان سرای اهل قلم در آبان ماه سال گذشته است که پس از آزادی بار دیگر و در ابتدای هفته ی جاری بازداشت شده است.
سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر از شرکت کنندگان در سرای اهل قلم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسیاری از متهمان، ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود با یک دستگاه ون به زندان اوین منتقل و دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی جداگانه توسط پلیس امنیت به اوین منتقل شدند.
در اردیبهشت سال جاری پژمان ظفرمند، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به سه سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت‌های رسانه ای و مجازی محکوم شد.
پژمان ظفرمند در انتخابات اخیر قائم مقام ستاد جوانان شرق تهران دکتر عارف بود که پس از ائتلاف روحانی و عارف، به جمع حامیان روحانی پیوست و یک روز پس از انتخابات بازداشت شد و تا به حال هیچ اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

انتقال افشین اصانلو به بیمارستان در پی حمله قلبی







افشین اصانلو پس از حمله قلبی به بیمارستان منتقل شد و تا کنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین اسانلو از هیئت موسس سندیکای رانندگان برون شهری (میان شهری) روز گذشته پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه حدود ساعت ۱۷ دچار حمله قلبی می‌شود و به کمک سایر زندانیان سیاسی به بهداری زندان رجایی شهر و سپس بیمارستانی خارج از زندان منتقل می‌گردد.
یکی از زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: "احتمالا وی را به بیمارستان رجایی کرج منتقل کرده اند."
گفتنی است، تا این لحظه از وضعیت وی هیچ اطلاعی در دست نست.
این زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج ۴ ماه را دربند ٢٠٩ زندان اوین و یک ماه را نیز دربازداشتگاه اطلاعات کرج بوده است و فشارهای وارده در زندان موجب بروز مشکلات جسمی برای وی شده است.
تارنمای کلمه چندی پیش گزارش داده بود، ضربات متعدد کابل که در بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات بر بدن افشین اسانلو وارد شده باعث پارگی در کف پا و ایجاد غده در کتف او شده است.
این فعال کارگری از سوی قاضی صلواتی به ۵ سال حبس تعزیری به اتهام "اجتماع و تبانی" محکوم شد و دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز این حکم را تایید کرد.

تمدید قرار بازداشت جمیله کریمی، فعال اصلاح طلب استان فارس








 بیش از دو ماه از بازداشت جمیله کریمی عضو شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان فارس و مشاور استاندار دوران اصلاحات در حوزه ی زنان، می گذرد و بر اساس گزارش ها، قرار بازداشت این فعال اصلاح طلب مجددا برای یک هفته دیگر تمدید شده است.
به گزارش جرس، بازداشت خانم کریمی در روزهایی نزدیک به انتخابات و پس از دعوت از آقای خاتمی برای حضور در انتخابات صورت گرفت.
مدیرکل امور بانوان و جوانان استانداری فارس در زمان اصلاحات و عضو شورای مرکزی ائتلاف اصلاح طلبان استان فارس، صبح چهارشنبه ۲۱ فروردین در منزل شخصی اش توسط ماموران اطلاعات فارس بازداشت شد.

محرومیت از تحصیل برای دانشجوی فوق تخصص کرد اهل سنت







دکتر موسی احمدی دانشجوی فوق تخصص "غدد و متابولیسم" اهل سنت و از اعضای "مکتب قرآن" از ادامه تحصیل محروم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، " دکتر موسی احمدی" دارای بورد تخصّصی بیماری های داخلی، در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصّصی بهمن ماه ۹۱، در رشته ی "غدد و متابولیسم" در دانشگاه علوم پزشکی تهران، موفق به کسب نمره قبولی می شود؛ اما پس از مدتی اسم ومشخصات وی از سایت سازمان سنجش و آموزش پزشکی، به عنوان قبولی آزمون فوق تخصص حذف می شود.
پس از مراجعه ی حضوری ایشان به دبیرخانه شورای تخصص، با پاسخ آنها روبرو می‌شود که: "هیچ مشکل علمی- آموزشی ندارید و تنها حراست مانع از ادامه ی تحصیل شما شده است ."
لازم به ذکر است، پیشتر نیز تنی چند از دبیران و معلمان "مکتب قرآن" ممنوع التدریس شده بودند و مدرک طبابت چند تن از پزشکان وابسته به این گروه لغو شده بود.
مکتب قرآن، مدارسی دینی بود که در مناطق اهل سنت ایران توسط علامه احمد مفتی‌زاده بنیان گذاری شد. این مدارس دینی که ابتدا درسال ۱۳۵۶ در سنندج و مریوان به صورت مدرسه قرآن تاسیس گردید، بعد‌ها به "مکتب قرآن" تغییر نام و به صورت یک حرکت دینی در منطقه اهل سنت غرب کشور در آمد.

بازداشت ۱۶ نفر در حاشیه شادی خیابانی در بوشهر








 فرمانده انتظامی استان بوشهر مدعی شد سه‌شنبه شب گذشته در حاشیه شادی مردم بوشهر پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران، ۱۶ نفر بازداشت شده اند.
سردار حیدر عباس زاده در گفتگو با "خلیج فارس" اظهار داشت 16 نفر از جوانانی که پس از پیروزی تیم ملی مقابل کره جنوبی، به شادمانی پرداخته بودند توسط پلیس بازداشت شدند.
وی در دنباله ادعا کرد این ۱۶ نفر مشروبات الکلی مصرف کرده بودند و به سنگ‌پرانی برای ماموران نیروی انتظامی، آتش زدن سطل‌های زباله، تخریب چراغ‌های روشنایی و تخریب اموال عمومی مشغول بوده اند.

تهدید خانواده‌ی آرش محمدی از سوی ماموران امنیتی







 با وخامت حال آرش محمدی نگرانی در مورد وضعیت وی افزایش یافته و از سوی دیگر پیگیری های خانواده وی با تهدید به بازداشت ایشان همراه بوده است.
نقی محمودی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری در گفتگو با  گزارشگر هرانا گفت :"آرش محمدی که چهارمین روز اعتصاب غذای خود را در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات نیروی انتظامی تبریز می‌گذراند به دلیل شدت ضرب و شتم در حین دستگیری و پس از آن در وضعیت وخیمی به سر می‌برد."
وی همچنین ادامه داد: "از طرفی ماموران نیروی انتظامی در مقابل پیگری خانواده‌ی او و اظهار نگرانی آن‌ها در رابطه با وضعیت فرزندشان با تهدید به بازداشت برادر وی، سیاوش محمدی اظهار داشته‌اند جنازه‌ی پسرتان را تحویلتان خواهیم داد."
این فعال حقوق بشر در پایان افزود: "بر طبق گزارش‌های دریافتی، ۸ تن از ماموران امنیتی پس از بازداشت آرش محمدی با مراجعه به منزل پدری وی اقدام به تخریب وسایل منزل کرده و در مقابل اعتراض مادر آرش محمدی، او را تهدید به ضرب و شتم و تجاوز کرده‌اند."
آرش محمدی فعال دانشجویی عصر روز ۲۵ خرداد و در پی سرازیر شدن مردم تبریز به خیابان‌ها پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به همراه نزدیک به ۲۰ تن دیگر بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات نیروی انتظامی تبریز منتقل شد. بسیاری از افراد بازداشتی پس از دو روز با قرار وثیقه‌ی ۱۰ میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شدند اما وی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.
آرش محمدی در اعتراض به ضرب و شتم شدید حین و پس از بازداشت از روی ۲۷ خرداد در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
گفتنی است، آرش محمدی پیش‌تر نیز در ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۰ به هم‌راه برادرش دستگیر و پس از ۶۶ روز بازداشت، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در روز ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم، بازداشت و در نهایت با آزادی مشروط در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۱ از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.