۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

محمدرضا خسروی سوادجانی بطور موقت آزاد شد







محمدرضا خسروی سوادجانی برادی زندانی سیاسی محکوم به مرگ، بصورت موقت از زندان اوین آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا خسروی سوادجانی، برادر زندانی سیاسی محکوم به اعدام غلامرضا خسروی که روز پنج شنبه شانزدهم خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز گذشته شنبه ۲۲ تیر ماه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.
برادر وی "غلامرضا خسروی" سوادجانی که پیش‌تر در سال ۶۰ و در سن ۱۶ سالگی بازداشت و در سال ۶۵ پس از اتمام محکومیتش آزاد شده است به دلیل کمک مالی به یک شبکه ماهواره‌ای متعلق به یک گروه سیاسی و با شکایت وزارت اطلاعات مجددا در ۵ اسفند ماه سال ۸۶ بازداشت و به اعدام محکوم شده است.
گفته می‌شود دلیل بازداشت محمدرضا خسروی، انتقال اخبار برادر محکوم به مرگ خود به رسانه‌های حقوق بشری بوده است.

صدری آگوشی: ۱۴ روز از پدرم هیچ خبری نداریم، نمی‌دانیم زنده است یا مرده







 فرزند محمد امین آگوشی زندانی امنیتی محبوس در زندان مرکزی زاهدان از اعتصاب غذای او در این زندان خبر داد.
صدری آگوشی دختر محمدامین آگوشی زندانی امنیتی محبوس در زندان مرکزی زاهدان طی تماسی با خبرگزاری هرانا گفت: "از ۱۴ روز پیش از پدرم بی‌خبر هستیم به دلیل مسافت طولانی با زاهدان نمی‌توانیم از وضعیت ایشان اطلاعی کسب کنیم."
وی در ادامه با اعلام اینکه بار‌ها با مسئولین زندان زاهدان تماس گرفته است و کسی پاسخگوی وی نیست گفت: "به آن‌ها گفتم شما که دم از حقوق بشر می‌زنید پس چرا حقوق ما را نقض می‌کنید؟ امروز پدرم ۱۴ روز است اعتصاب غذا کرده. نه زنگ می‌زند نه می‌دانیم زنده است یا مرده است."
خانم آگوشی از نحوه اطلاع ایشان از اعتصاب غذای پدرش به هرانا گفت: "یکی از همبندیان پدرم آقای {نام محفوظ} به خواهرم تلفنی اطلاع داده است که الان چند روزی هست از ایشان هم خبری نیست."
محمد امین آگوشی به همراه ایرج محمدی و احمد پولادخانی اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت شدند.
وی پس از تحمل بیش از ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.

محکومیت شمیم اتحادی شهروند بهایی به پنج سال حبس تعزیری به همراه ویدئو تخریب گورستان بهاییان در یزد







شمیم اتحادی شهروند بهایی ساکن یزد که از اسفند ماه گذشته در بازداشت بسر می‌برد، به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند بهایی ساکن یزد به نام "شمیم اتحادی" که از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته در بازداشت اداره اطلاعات شهر مذکور بسر می‌برد، طبق حکم دادگاه انقلاب یزد که در ۲۶ خرداد ماه تشکیل شده بود به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید.
قابل ذکر است شمیم اتحادی به اتهام ارسال گزارش ویدئویی از تخریب گورستان بهاییان یزد به شبکه "من و تو" و پخش آن در اینترنت دستگیر شد.
یادآوری می‌شود پیش از این هم، شمیم اتحادی در تابستان سال ۱۳۹۰ به همراه سه جوان بهایی دیگر هنگامی که برای گردش به یک منطقه کوهستانی رفته بودند دستگیر شده که به حکم دادگاه انقلاب یزد در فروردین ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تجدید نظر به سه سال حبس تعلیقی تغییر یافت.


در غیاب جامعه مدنی / اجلال قوامی








۱ـ گرامشی می‌گوید: انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شوروی بدین علت رخ داد که بین دولت تزاری مقتدر و مردم روسیه، جامعه مدنی وجود نداشت به عنوان سپر از ضربه مردم جلوگیری کند. دولت انحصار طلب تزاری وقتی مشروعیت خود را از دست داد در غیاب جامعه مدنی به راحتی با انقلاب تغییر کرد. اما در اروپا، جامعه مدنی، سپر بلای دولت است. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و دولت‌های اروپای شرقی را نیز می‌توان به شیوه تحلیل گرامشی تبیین کرد. آن دولت‌ها با سرکوب و محو کامل جامعه مدنی، خود را شکننده و آسیب‌پذیرساختند. فضایی وجود نداشت که در آن به شیوه‌های ظریف و پیچیده بتوان تولید رضایت کرد. بنابراین سیر مطالبات تحول‌خواهی مردم به جای آنکه در حوضچه جامعه مدنی بریزد، بر سر آن رژیم‌ها ریخت و آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ فرستاد دولت‌های بلوک شرق تمامی قدرت را نزد خود نگاه داشتند، لذا یک لحظه انقلابی توانست آن قدرت‌ها را بر اندازد و جانشین آن‌ها شود. جامعه مدنی نه تنها سپر و حفاظ دولت است، بلکه بیشتر از آن سپر و حفاظ افراد است. یک نظام حقوقی بنیادی وجود چنین حوزه‌ای را تضمین می‌کند. وجود حوزه عمومی یعنی حوزه‌ای که در آن گفتگوی عقلانی انتقادی صورت می‌گیرد، بزرگ‌ترین علامت وجود جامعه مدنی است.
۲ـ بر کسی پوشیده نیست که در جوامع در حال توسعه امکان دسترسی عموم مردم به رسانه‌های نوشتاری کمتر از کشورهای توسعه یافته است و عامه مردم چندان رغبتی به مطالعه نشان نمی‌دهند و فرهنگ کتاب‌خوانی و خرید روزنامه و نشریه نیز هنوز همه‌گیر و جزو عادات روزانه مردم نشده است. از این رو پرداختن به جایگاه و کارکرد رسانه‌های گروهی و به خصوص بررسی نقش و مسئولیت رسانه‌های فراگیری چون رادیو و تلویزیون که اغلب در این جوامع دولتی و یا در اختیار نهادهای وابسته به دولت‌اند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در هر حال، نمی‌توان از تأثیر گسترده و نفوذی که رسانه‌های صوتی و تصویری برای افکار عمومی چنین جوامعی به جا می‌گذارند، غافل شد تا جایی که منبع کسب خبر و داوری در مورد رویدادهای جاری و مسایل اجتماعی و سیاسی و چگونگی وضعیت اقتصادی کشور، کم و بیش از مجرای اغلب تنگ و یک جانبه این رسانه‌ها و از راه شنیدن رادیو و تماشای تلویزیون صورت می‌گیرد. بنابراین رسانه‌های گروهی گوناگونی به نسبت درجه اهمیت و فراگیر بودنشان، نقش مفید و یا مخرب در فرآیندشکل‌گیری جامعه مدنی می‌توانند داشته باشند. این امر به ویژه در مورد ایران در وضعیت کنونی که جامعه در حال گذار است، مساله‌ای حیاتی و سرنوشت‌ساز تبدیل شده است. در واقع اینک دگرگونی‌های امیدوارکننده‌ای که در یک دهه گذشته در عرصه‌های فرهنگی پدید آمده بود، دچار کندی و رکودشده و‌گاه به بن‌بست رسیده است. از این رو گشایش دوباره این فضا و به ویژه توسعه حوزه اطلاع‌رسانی و گسترش مطبوعات حوزه نشر کتاب و دیگر رسانه‌های گروهی مستلزم تعامل و تنش‌زدایی در این عرصه‌هاست. افزون بر این‌ها و به ویژه با گسترش و همه گیر شدن برنامه‌های ماهواره‌ای، مهم‌ترین چالشی که در آینده‌ای بسیار نزدیک جامعه با آن روبرو خواهد شد، نیاز و ضرورت امکان دسترسی آسان و آزاد مردم به رسانه‌های صوتی و تصویری غیر دولتی داخلی و قانونی است. در حال حاضر ضروری می‌نماید که رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون از انحصار دولت و از محدوده ایدئولوژیکی بیرون آیند تا احزاب و سازمان‌های غیردولتی و بخش خصوصی نیز بتوانند در کنار ارایه برنامه‌های متنوع و مناسب، دیدگاه‌ها، پیشنهاد‌ها و راهکارهای خود را برای اصلاح امور در زمینه‌های مختلف از مجرای این رسانه‌های فراگیر با مردم و دولت مردان در میان بگذارند. خاصه که قانونی و قانونمند ساختن امکان راه‌اندازی کانال‌های رسانه‌ای غیر انحصاری در داخل، سبب گوناگونی اخبار، اطلاعات و گزارش‌ها خواهد شد و امکان تبادل افکار و طرح مسایل مختلف چنان گسترده می‌شود که به تدریج نیاز مردم در این زمینه برطرف خواهد شد.
۳ـ اکنون نیاز جامعه ایران ایجاب می‌کند که رسانه‌های آزاد و مطبوعات مستقل که در واقع می‌توانندو می‌باید افکار عمومی و خواست لایه‌های اجتماعی گوناگون را بازتاب و به دولت انتقال دهند، ‌در تنگنای تعطیلی و توقیف گرفتار نیایند. توسعه و تکامل و تبدیل مطبوعات به منتقدان معتدل موجب می‌شود تا قبل از انتقادهای سازنده آن‌ها، نه تنها رفتار و عملکردنظام حکومتی شفافیت بیشتری یابد، بلکه مطالبات مردم نیز به صورتی معتدل و منطقی مطرح شود. در مقابل، انسداد عرصه‌های فرهنگی و محدودیت فعالیت رسانه‌ها، نه تنها جریان اطلاع رسانی در حوزه‌های گوناگون می‌شود، ‌ بلکه مشارکت غیر مستقیم مردم و نخبگان را نیز در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها مختل می‌کند. از پیامدهای ناگزیر بسته شدن فضای فرهنگی و مسدود شدن جریان اطلاع رسانی، بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی جامعه نسبت به نظام حاکم و کم‌رنگ شدن مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی آ» خواهد بود. البته نا‌گفته پیداست تا زمانی که رسانه‌های مستقل به استقلال واقعی دست نیابند و بدون بیم و هراس مجال نیابند و مجاز نباشند تا مسایل گوناگون و اساسی جامعه را بررسی کنند و به بحث و مناظره آزاد گذارند، حداکثر به صورت موسسات بی‌آزار پخش خبرهای از پیش دست‌چین شده و صد البته بی‌خاصیت و بی‌کفایت باقی خواهند ماند و از قبل آن‌ها هیچ چیز عاید جامعه نخواهد شد. بی‌گمان نیازی به تکرار و تأکید این اصل بدیهی و اساسی نیست که هیچ نوع اصلاح و دگرگونی و هیچ‌گونه عدالت خواهی و عدل‌گستری و جان کلام آنکه هیچ بهبود و پیشرفتی در جامعه به وقوع نخواهد پیوست، مگر آنکه پیش‌تر گفت‌وگویی گسترده و همه‌جانبه میان صاحبان اندیشه و نظر عرصه‌های گوناگون صورت گیرد و کیست که هوشیاری و بیداری مردم و جایگاه اندیشمندان، روشنفکران و منتقدان و نیز فعالیت آزادانه رسانه‌های مستقل و امکان نشر و پخش افکار و ایده‌های گوناگون را در این فرآیند بتواند، ‌کتمان کند.

سه ماه از حقوق کارگران فولاد پرداخت نشده است








 کمال علی‌پور خنکداری با انتقاد از نحوه عملکرد نظارتی مجلس گفت: کارگران فولاد سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.
بنا به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون عمران مجلس در تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: جای تاسف است که نمایندگان اولویت‌ها را در نظر نمی‌گیرند و به جای اینکه کار‌ها را بر اساس اولویت بندی انجام دهند دچار روزمرگی شده‌اند.
به گفته وی، نمایندگان به جای اینکه حقوق عقب افتاده کارگران، نظیر کارگران فولاد را که سه ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند پیگیری کنند، در اینجا جمع شده‌اند و در باره لایحه قانون اصلاح نظام صنفی کشور صحبت می‌کنند.
نماینده مردم سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، گفت: مکاتباتی که با رئیس جمهور، معاون اول وی و وزرای اقتصاد و صنعت و معدن انجام شده نیز نتیجه نداده است.

جزییات کودک‌آزاری دخترک ۴ ساله توسط نامادری و تعیین دیه ۳۰ میلیونی







 کودک ۴ ساله‌ که نشیمن‌گاهش توسط نامادری داغ و مورد آزار قرار گرفته بود، پس از تماس پزشک با بهزیستی و گزارش وضعیت کودک در حال مرگ، به بیمارستان و از آنجا به مرکز نگهداری سازمان بهزیستی زنجان منتقل شد. پدر این دختر چهار ساله به عنوان قیم و به این دلیل که هیچ‌گونه برخورد حمایتی از کودک خود نداشته، به پرداخت ۳۰ میلیون تومان دیه محکوم شده است.
سلمان حسینی -معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان زنجان - در گفت‌و‌گو با ایسنا، به تشریح جزییات این کودک‌آزاری پرداخت.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ اردیبهشت سال جاری به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یک مورد کودک آزاری در شهر سلطانیه زنجان گزارش شد، گفت: ‌ همکاران اورژانس بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: علیرغم همکاری نامادری، ‌ کودک آزاری برای ماموران اورژانس محرز شد، اما به این علت که‌‌ همان روز اجازه تحویل بچه را نداشتند، مجاز به مداخله نبودند.
حسینی با بیان اینکه روز بعد از گزارش، ماموران اورژانس به حکم قضایی و نیز نیروی انتظامی به محل مراجعه و علاوه بر دختر ۴ ساله برادر وی را نیز تحویل گرفتند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان زنجان افزود: نوزاد پسر سه ماهه برخلاف خواهرش مورد کودک آزاری واقع نشده بود، اما هم اکنون در مرکز نگهداری سازمان بهزیستی استان زنجان به سر می‌برد.
وی گفت: با توجه به وضعیت کودک، وی به بیمارستان منتقل شد.
حسینی ضمن اشاره به اینکه دخترک ۴ ساله از ناحیه لگن توسط نامادری داغ شده و جای تاول، سوختگی، کبودی و خراشیدگی در بدن وی مشاهده شده است، ادامه داد: کودک در تاریخ سوم خردادماه سال جاری از بیمارستان ترخیص و هم اکنون در مرکز نگهداری سازمان بهزیستی به سر می‌برد.
حسینی با بیان اینکه به میزان ۳۰ میلیون تومان برای کودک دیه تعیین شده است، گفت: این میزان حتما باید به حساب کودک واریز شود و تا زمانی که حکم قضایی ارائه نشود اجازه ترخیص کودک از مرکز بهزیستی وجود ندارد.
مینو میناسپهر مشاور حقوقی سازمان بهزیستی استان زنجان - نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پدر کودک به پرداخت ۳۰ میلیون تومان دیه محکوم شده است، اظهار کرد: پدر کودک مکلف به پرداخت دیه تعیین شده است و در صورت پرداخت نکردن آن به زندان می‌رود.
وی در مورد احتمال تحویل کودک به خانواده بیان کرد: ‌ هیچ تضمینی وجود ندارد که کودک مجددا توسط خانواده مورد آزار قرار نگیرد، بنابراین نمی‌توانیم کودک را به خانواده تحویل دهیم و پس از پرداخت دیه نیز تنها با صلاحدید مقامات قضایی امکان این واگذاری وجود دارد.
وی ادامه داد: ماموران اورژانس اجتماعی پس از اعزام به محل، نوزاد پسر را نیز با خود می‌برند چرا که در بدن او نیز آثار مختصر و جزئی از کودک آزاری مشاهده شده است.
وی در مورد درصد کودک آزاری و نیز دفاعیات خانواده کودک در دادگاه عنوان کرد: بدن کودک بسیار آسیب دیده، به گونه‌ای که زمان مداخله ماموران اورژانس اجتماعی در حال مرگ بوده است. لگن کودک داغ شده، مو‌هایش کنده و آثار اصابت جسم سخت در بدن وی مشاهده شده است.
همچنین عباسعلی خلدی -مدیرکل بهزیستی استان زنجان- با اشاره به اینکه کودک آزاردیده هم‌اکنون در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود، اظهار کرد: ‌ پدر و نامادری هیچ‌گونه درخواستی برای بازگرداندن او به خانه نداشته‌اند و فقط پیگیر معافیت و شانه خالی کردن برای پرداخت نکردن مبلغ دیه هستند.

بازگشت مصطفی دانشجو از بیمارستان به زندان اوین







مصطفی دانشجو از وکلای زندانی دراویش گنابادی که در پی وخامت وضع جسمی به صورت اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود روز گذشته بدون طی دوره درمان کامل به زندان اوین عودت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی دانشجو از وکلای دراویش گنابادی که از بیماری شدید تنفسی و آریتمی قلبی رنج می‌برد و در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود، ۱۷ تیر ماه در اثر حلمه تنفسی به صورت اورژانسی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.
وی روز گذشته شنبه ۲۲ تیر ماه بدون طی دوره درمان کامل به زندان اوین بازگردانده شد.
پزشکان معالج مصطفی دانشجو پیش‌تر نظر داده بودند که وی به دلیل بیماری آسم شدید و آریتمی قلبی باید دسترسی مداوم به مراکز درمانی فوق تخصصی داشته باشد و بطور ماهیانه توسط پزشکان فوق تخصص ریه معاینه شود.
این زندانی سیاسی در دی ماه سال گذشته نیز به بیمارستان میلاد اعزام شد، اما بلافاصله به دستور قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران بدون طی کردن دوره درمان، شبانه به زندان اوین عودت شد.

عدم توافق کارگران اعتصابی «توربین شهریار» با مدیریت و ادامه اعتصاب کارگران







 با گذشت ۲۵ روز از آغاز اعتصاب کارگران قطعات توربین شهریار مذاکرات نمایندگان کارگران با مدیریت شرکت بی‌نتیجه ماند و اعتصاب کارگران هم‌چنان ادامه دارد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﮕﻮﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﯿﻦ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺗﻮﺭﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮﯾﺎﺭ ﻃﯽ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ، ﺭﻭﺯ ﭼﻬﺎﺭﺷﻨﺒﻪ ﺻﻮﺭﺗﺠﻠﺴﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻃﯽ ﺩﻭ ﺑﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪ.
بر اساس این صورت جلسه اخراج کارگران این شرکت باید متوقف و در صورت تخلف کارگر با نظارت نماینده کارگران صورت گیرد، حقوق تعویقی کارگران پرداخت شود و کلیه قراردادهای سه یا چهار ماهه لغو و با کارگران حداقل قرارداد یکساله امضاء شود.
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻬﺎﯼ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ، ﯾﻌﻨﯽ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺣﻘﻮﻗﻬﺎﯼ ﻣﻌﻮﻗﻪ ﻭ ﺍﻣﻀﺎﯼ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻫﺎﯼ ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﺭﺍ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺷﺮﻁ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺧﺮﺍﺟﻬﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺮﻭﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺧﺎﺹ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺑﺎ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﮐﻤﯿﺘﻪ‌ﯼ ﺍﻧﻀﺒﺎﻃﯽ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﯼ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺬﯾﺮﺩ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ.
در پی عدم توافق مدیریت شرکت با خواسته کارگران اعتصاب کارگران وارد ۲۶ امین روز خود شد.

بازداشت یک نوکیش مسیحی در تهران








 نسیم زنجانی شهروند نوکیش مسیحی ساکن تهران بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۶ صبح روز جمعه ۲۱ تیر ماه ماموران امنیتی "نسیم زنجانی" شهروند نوکیش مسیحی ساکن تهران را در منزل پدری‌اش بازداشت کردند.
ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل وسایل شخصی وی مانند سی‌دی‌ها، کتب و لب‌تاپ را ضبط کرده و با خود بردند.
یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "نسیم زنجانی پدر و مادر بسیار پیر و ناتوانی دارد. وقتی ایشان از مامورین امنیتی علت بازداشت نسیم را پرسیدند یک مامور با برخورد زننده‌ای مادر وی را هول داد و در رابستند و رفتند."