۱۳۹۲ مرداد ۳۰, چهارشنبه

اجرای حکم اعدام یک زندانی در ملاءعام در شهر جهرم







 یک زندانی متهم به آدم ربایی و قتل که شش سال پیش از زندان جهرم موفق به فرار شده بود صبح امروز در شهر جهرم و در ملاء عام اعدام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دادستان عمومی و انقلاب جهرم گفت: این قاتل ۱۰ سال قبل به اتفاق ۲ نفر از همدستانش پس از اقدام به آدم ربایی، مقتول را در بیابان‌های جهرم به قتل رسانده بود.
آقای برومند با اشاره به اینکه در این پرونده آدم ربایی و قتل محرز شد افزود: حکم اعدام این فرد در دادگاه جهرم صادر و پس از تأئید دیوان عالی کشور صبح امروز اجرا شد.


همچنین دیگر همدست این قاتل بعلت مشارکت در آدم ربایی، سرقت همراه با آزار و اذیت و قتل به ۱۰۰ ضربه شلاق و ۲۶ سال حبس محکوم شد.

تجمع کارگران کارخانه سرب و روی زنجان مقابل استانداری









 در پی اعتراضات مردم زنجان به دلیل آلاینده بودن کارخانه سرب و روی این شهر و سپس تعطیلی این کارخانه در تاریخ ۲۳ مردادماه، صبح امروز ۴۰۰ کارگر کارخانه سرب و روی زنجان که شغلشان تهدید شده است در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) بلوار چمران زنجان که تا هفته گذشته شاهد تجمع اقشار مختلف مردم به قصد تعطیلی و یا انتقال کارخانه سرب و روی زنجان بود، امروز شاهد حضور کارگران این کارخانه بود تا نسبت به تعطیلی آن اعتراض کنند. 

کارگران در تجمع امروز خود با سر دادن شعارهای اعتراضی خواستار بازگشایی یا تعیین تکلیف آینده شغلی‌شان شدند.

موفقیت کارگران در باز پس‌گیری حقوق معوق پس از ۷ روز اعتصاب







کارگران پیمانکار اجرایی که برای شرکت محور‌سازان مشغول کار در پارس جنوبی بودند، به اعتصاب خود پایان دادند.
بنا به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، پس از ۷ روز اعتصاب و تحمیل زیان ناشی از تاخیر در پیشرفت کار پروژه، پای کارفرما به معرکه باز و شرکت محور‌سازان مجبور به پرداخت سه ماه حقوق کارگران پیمانکار اجرایی شد.
این موفقیتِ کارگران پیمانکار اجرایی باعث شد که کارکنان بلاواسطهٔ شرکت محور‌سازان هم دست از کار بکشند و طولی نکشید که آنان نیز حقوق معوق خود را دریافت کردند.

سه تن از برگزار کننده گان کنسرت بطور موقت آزاد شدند







 سه تن از ۴ برگزار کننده کنسرت در "آمفی همایش مهر آفرینش"، که با صدور قرار وثیقه به زندان رجایی شهر منتقل شده بودند، تابرگزاری دادگاه آزاد شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه تن از اعضای گروه "Dawn of Rage "T که با صدور قرار ۵۰ میلیون تومانی روانه زندان رجایی شهر کرج شده بودن، با تودیع قرار وثیقه روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد ماه از زندان آزاد شدند.
یک تن از ایشان که موفق به تودیع قرار وثیقه مورد نظر نشد، همچنان در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این باره به گزارشگر هرانا گفت: "کلیه نام کاربری و رمز عبورهای ایمیل‌ها و صفحات اجتماعی بازداشت شدگان از آن‌ها اخذ شده است و صفحات اجتماعی آن‌ها از دسترس خارج شده است."
لازم به یادآوریست که روز جمعه ۲۵ مرداد ماه پلیس امنیت تهران در مراجعه به سالن آمفی همایش مهر آفرینش، محل برگزاری کنسرت گروه "Dawn of Rage "T بیش از ۲۰۰ تن از شرکت کنندگان و اعضای این گروه را بازداشت کرد.

بازجویی و بازداشت جمعی از بهائیان در روستایی از توابع اصفهان







ماموران اداره اطلاعات اصفهان ضمن ورود به منزل یک شهروند بهایی، از ساکنین بازجویی و سه تن را بازداشت کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه ۲۴ مرداد ماه ماموران اداره اطلاعات اصفهان به همراه ماموران نیروی انتظامی به منزل یک شهروند بهایی ساکن روستای هلّاب (از توابع شهرستان نجف آباد اصفهان) مراجعه کرده که پس از بازجویی و ضبط کتب مذهبی و موبایل حاضرین در منزل سه نفر از بهائیان به نامهای بنفشه فردوسیان، افروز روحی و مسعود وجدانی را بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل می‌کنند.
بنفشه فردوسیان عصر‌‌ همان روز به قید وثیقه آزاد می‌شود ولی طبق آخرین اخبار، افروز روحی و مسعود وجدانی همچنان در بازداشت می‌باشند.
قابل ذکر است شامگاه چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه تعدادی از شهروندان بهایی ساکن نجف آباد و ویلاشهر اصفهان جهت دیدار و خواندن دعا و کتب مذهبی به منزل یکی از بهائیان قدیمی ساکن روستای "هلّاب" رفته‌اند که دستگیری افراد فوق در پی همین اقدام بوده است.
توضیح: عکس فوق  متعلق به افروز روحی است

بازداشت و بی‌خبری از یک فعال سیاسی در کرج







از وضعیت یعقوب مغنی کار شهروند ۲۷ ساله کرجی که در تاریخ ۲۲ خرداد ماه بازداشت شده هیچ‌گونه اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یعقوب مغنی کار شهروند ۲۷ ساله کرجی از تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری (دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری) بازداشت شده و تا امروز خبر دقیقی از محل نگهداری و وضعیت وی در دست نیست.
این فعال سیاسی که یک دختر ۹ ماهه دارد، سابقه بازداشت در آذر ماه ۱۳۸۹ و اردی‌بهشت ماه سال گذشته را نیز داشته است.

محرومیت ۶ هزار بیمه شده در مریوان و سروآباد از امکانات درمانی تأمین اجتماعی‎







رئیس انجمن صنفی کارگران خباز مریوان و سروآباد از نبود بیمارستان و درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در این شهرستان‌ها انتقاد کرد.
«عبدالله بلواسی» در این باره به ایلنا گفت: طبق قوانین سازمان تامین اجتماعی در هر شهرستانی که تعداد بیمه شدگان به بیش از ۶ هزار نفر بیمه شده اصلی برسد باید بیمارستانی رایگان جهت خدمت رسانی به بیمه شدگان و خانواده‌های آنان احداث شود.
وی ادامه داد: بعد از پیگیریهای فراوان جامعه کارگری مریوان و سروآباد و نماینده قبلی این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی، در ‌‌‌‌نهایت نسبت به تاسیس یک درمانگاه تامین اجتماعی اقدام شده است.
این فعال صنفی تصریح کرد: در حالی که نزدیک به ۲ سال از تشریفات کلنگ زنی این درمانگاه گذشته، تا کنون فقط خاک برداری‌اش انجام شده است.
رئیس انجمن صنفی کارگران خباز مریوان و سروآباد در پایان اظهار داشت: مسئولان تأمین اجتماعی، جامعه کارگری مریوان و سروآباد را نه لایق بیمارستان بلکه لایق یک درمانگاه تخصصی هم ندانستند. شاید خون بیمه شدگان پایتخت و شهرهای بزرگ از بیمه شدگان شهرهای کوچک رنگین‌تر است.

سایت "ویکی پدیا" در ایران فیل‌تر شد







 بخش فارسی سایت ویکیپدیا در ایران فیل‌تر و از دسترس مخاطبان اینترنت خارج شد.
به گزارش عصر ایران، بخش فارسی ویکیپدیا (Wikipedia) یک دانشنامهٔ اینترنتی چندزبانه با محتویات آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند مقالات آن را ویرایش کند.
ویکیپدیا به عنوان یک دائره المعارف آنلاین، مکانی برای مراجعه و دریافت اطلاعات درباره همه زمینه‌ها توسط کاربران اینترنت است.