۱۳۹۲ شهریور ۱۰, یکشنبه

محرومیت روزبه تهرانی از تحصیل برای چهارمین سال متوالی







روزبه تهرانی فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق برای چهارمین سال متوالی از تحصیل در مقطع فوق لیسانس محروم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از پی پیگیریهای مداوم روزبه تهرانی در روزهای اخیر، سرانجام پس از گذشت ۴ سال از سوی ریاست حراست سازمان مرکزی دانشگاه آزاد (محمد علی حسینی) بطور شفاهی به وی اعلام شد که امکان ادامه تحصیل برای وی وجود ندارد.
همچنین امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران از برپایی مراسم دفاع از پایان نامه تحصیلی کار‌شناسی ارشد "رامین تهرانی" برادر "روزبه تهرانی" به دلایل نا‌معلومی جلوگیری شد.
نامبردگان که در سال ۱۳۸۸ در پی اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شدند، پس از طی کردن ۹۰ روز سلول انفرادی و ۱ سال حبس در زندان اوین با قرار وثیقه آزاد شدند.

محبوبه کرمی به مرخصی سه روزه اعزام شد







محبوبه کرمی زندانی سیاسی بند زنان زندان رجایی شهر کرج از شب گذشته به مرخصی ۳ روزه اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی بند نسوان زندان اوین که از کم خونی شدید و افسردگی در رنج است برای ۳ روز به مرخصی اعزام شده است.
گفتنی است، این فعال حقوق بشر و زنان پدر و مادر خود را در مدت زندان از دست داده و حتی اجازه شرکت در مراسم یادبود ایشان را نیز بدست نیاورده است.
وی در اسفندماه سال ۸۸ و در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر و خاصه اعضا و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازداشت شد.
محبوبه کرمی، مسئول اسبق کمیتهٔ زنان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بنا بر رای دادگاه انقلاب تهران به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور" و "نشر اکاذیب" از طریق فعالیت حقوق بشری به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

تایید حکم ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری







محکومیت ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری از مدافعان حقوق دراویش گنابادی در دادگاه تجدیدنظر بدون تغییر تایید شد.
به گزارش مجذوبان نور، کسری نوری که در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امینت ملی، توهین به رهبری و عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان نور در شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی رشیدی به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، در پی درخواست تجدیدنظر خواهی وکلای پرونده در شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر با ریاست قاضی ذاکرنیا و اکبری بدون هیچ تغییری تایید شد.
گفتنی است رای نهایی دادگاه بعد از گذشت ۵ ماه بلاتلکیفی صادر شده است.
به گفتهٔ یکی از وکلای این زندانی عقیدتی که رای نهایی کسری نوری به وی ابلاغ شده است در رای صادره امضای قاضی ذاکرنیا و یا اکبری که قضاوت پرونده در دادگاه تجدیدنظر را بر عهده داشته‌اند دیده نمی‌شود و فردی به نام شریفی که هویت وی نامشخص است رای نهایی را امضا کرده است.
لازم به ذکر است هفتهٔ گذشته علی القاصی مهر دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز با ارسال نامه‌ای به شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر خواهان تشدید حکم صادره شده بود.
کسری نوری از مدافعان حقوق دراویش ست که تا کنون دو بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. این درویش ۲۲ ساله برای بار دوم در تاریخ ۲۴ اسفند ماه‌ سال ۹۰ به اتهام مصاحبه با رسانه‌های بیگانه نیز بازداشت گردید و پس از ۱۴ ماه بازداشت موقت به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری در شعبه ۳ دادگاه انقلاب شیراز محکوم شده است.
در رای بدوی دادگاه که توسط قاضی رشیدی (قاضی شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز) صادر شده؛ این طور آمده است که این درویش ۲۲ ساله سبب "ترویج بدعت در مسائل اعتقادی" و "نا‌امن کردن فضای جامعه و ترویج خرافات" شده است و علت صدور این حکم سنگین را برای جلوگیری از "عواقب غیر قابل جبران در سطح جامعه به خصوص جوانان" عنوان کرده است.

یک شهروند کرد سلماسی به اعدام محکوم شد

 






حکم اعدام یک شهروند کرد اهل سلماس از سوی دیوان عالی کشورتایید شده است و نامبرده هم اکنون در خطراجرای حکم قرار دارد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند کرد اهل روستای "بهیک" از توابع شهرستان سلماس به نام حمید اطمانی (آریانا) ٣٠ ساله، فرزند فرزامی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده است.
گفتنی است، که حمید اطمانی خرداد ماه سال ١٣٩١ توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و در زندان شهرستان سلماس دوران محکومیت خود را سپری می‌نمود.
وی طی هفته گذشته پس از صدور حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.
برپای این گزارش، حکم صادره علیه این شهروند ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض خواهد بود.

یک دختر جوان سلماسی بر اثر خودکشی جان باخت







 یک دختر جوان کرد اهل سلماس، ٢١ ساله به نام "رامش مامدی" فرزند خالد اهل روستای "آق‌برزه" از توابع شهرستان سلماس دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه شنبه ۵ شهریور ماه سال ١٣٩٢ "رامش مامدی" فرزند خالد اهل روستای آق برزه از توابع شهرستان سلماس به دلیل مشکلات و اختلاف خانوادگی در منزل پدریش خود را حلق آویز کرد ودر نتیجه جان خود را از دست داد.
گفتنی است، رامش مامدی ٣ روز قبل از خودکشی به منزل پدریش واقع در روستای "آق‌برزه" مراجعه کرده بود و سپس به دلیل اختلاف با خانواده همسرش خود را به دار آویخته است.
در حال حاضر میزان خودکشی در ایران پانزده نفر در هر یک هزار نفر است و استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان و آذربایجان غربی رکورددار آمار خودکشی در ایران هستند.
آمارهای خودکشی در ایران خبر از یک بحران غیر قابل کنترل می‌دهند به طوری که طی یک سال بیش از ۴٨ هزار نفر دست به خود کشی زده‌اند.

یک متهم به قاچاق مواد مخدر در ملاء عام در اصفهان اعدام شد







 یک متهم به قاچاق مواد مخدر صبح امروز در خمینی شهر و در ملاء عام اعدام شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، دادستان عمومی وانقلاب خمینی شهر مدعی شد: این قاچاقچی ۳۲ساله در سال ۱۳۹۰ به اتهام نگهداری ۷۴۰ گرم کراک دستگیر شده بود.
آقای غلامی افزود: پرونده این متهم پس از طی مراحل قانونی و تایید حکم اعدام در دادستانی کل کشور، صبح امروز این حکم در منطقه مهاجر نشین جوی آباد جدید خمینی شهر و در ملاء عام اجرا شد.

لغو کنسرت شهرام ناظری در کرمانشاه








کنسرت شهرام ناظری که قرار بود ۱۴ و ۱۵ شهریور درکرمانشاه برگزار شود، لغو شد.
شهاب متقی فر رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: انجمن موسیقی کرمانشاه تنها ناظر برگزاری این کنسرت بود و برگزاری کنسرت را به بخش خصوصی واگذار کرده بودیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، متقی فر افزود: بخش خصوصی نیز مذاکرات لازم را با مدیر برنامه‌های شهرام ناظری انجام داده بود و قول برگزاری کنسرت را نیزدر تاریخ‌های اعلام شده گرفته بود.
به گفته وی این کنسرت بنا به دلایلی لغو شده و زمان برگزاری آن به تاریخی که بعدا مشخص خواهد شد، موکول شده است.

آزادی محسن صادقی نور، از زندان اوین








 محسن صادقی نور، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، با پایان دوران محکومیت، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهمن(محسن) صادقی نور که پیش‌تر زمان آزادی‌اش، پنج روز دیگر مقرر شده بود، شنبه، نهم شهریور ماه، از زندان آزاد شد.
آقای صادقی نور در بهمن سال ۸۸ به همراه همسر و چند تن از خانواده و دوستانش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و پیرو این بازداشت از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۴ سال و سه ماه و سه روز حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و سه میلیون ریال جریمه‌ی نقدی محکوم شده بود.
گفتنی ست که وی ماه گذشته نیز، به مدت چند روز به مرخصی آمده بود.