۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

دادگاه امام جمعه راسک و همراهانش برگزار می‌شود








 روز سه‌شنبه جلسه دادگاهی فتحی‌محمد مولوی نقشبندی و ده نفر از همراهانش برگزار می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین روز دوشنبه ۱۸ شهریور ماه به وکلای فتحی‌محمد نقشبندی و ده نفر از همراهانش اعلام کردند که روز سه‌شنبه ۱۹ شهریور ماه جلسه دادگاه این ۱۱ نفر در محل دادگستری زاهدان برگزاری می‌شود.
اسامی این ۱۱ زندانی که ۵۲۰ روز را بصورت بلاتکلیف در زندان سپری کرده‌اند عبارت است از: فتحی‌محمد نقشبندی، عبدالغفار نقشبندی، ملک محمد آبادیان، هادی آبادیان، عبدالله آبادیان، گل محمد پلیده‌ای، جابر آبادیان، فواد آبادیان، نظام الدین ملازاده، فقیر محمد رئیسی، حمید ملازاده.
این یازده نفر در دی ماه سال ۱۳۹۰ در پی ترور مولوی مصطفی جنگی‌زهی بازداشت شده بودند.
حبیب الله سربازی در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "ماموران امنیتی فیلمی از اعترافات همراهان مولوی نقشبندی پخش کردند که در آن متهمین با وضعیتی آشفته می‌گویند: (مولوی نقشبندی به آن‌ها دستور قتل جنگی زهی را داده است.) اما این زندانیان پس از حاضر شدن در جلسه دادگاه کلیه اتهامات را زیر فشار شکنجه خوانده و رد کردند. ماموران امنیتی که موفق به گرفتن اعتراف از خود مولوی نقشبندی نمی‌شوند بار دیگر مجموعه اعترافات دیگری که با تناقض‌های آشکار نسبت به فیلم اعترافات قبلی از شبکه انگلیسی زبان (پرس تی وی) منتشر شد مجددا مولوی نقشبندی را متهم اصلی این پرونده اعلام کردند."
وی در ادامه تصریح کرد: "وکیل پرونده مولوی نقشبندی می‌گوید: (در این مدت هیچ گونه دسترسی به پرونده موکلش نداشته و فقط نیم ساعت قبل از دادگاه اول توانسته با موکلش ملاقات کند.) و در اعتراض به این عمل وزارت اطلاعات گفته است: (شما از طریق مستندات جمع آوری شده توسط ما از موکلتان دفاع کنید.)"
وی در ادامه گفت: "یکشنبه هفته گذشته ۱۰ شهریورماموران امنیتی داماد ملک محمد آبادیان به نام - گل محمد بلیده‌ای - را در اقدامی مشکوک و سر زده ساعت ۸ صبح به خانه‌اش آورده و در کنار متورسیکلت شخصی وی از او عکس گرفته و سپس متور سیکلت او را با خود برده‌اند و در محل ترور شدن جنگی زهی دفن کرده و سپس در یک صحنه سازی به همراه کادر فیلم برداری از صحنه خارج کردن متور از زیر زمین فیلم برداری کرده و سپس از محل مورد نظر رفته‌اند."

حکم اعدام مردی که متهم به قتل همسر در دیوان عالی تایید شد







حکم قصاص (اعدام) مردی که متهم به قتل همسرش از طریق اسید پاشی است در دیوان عالی کشور تائید شد.
این مرد (ناصر) متهم است که نیمه شب ۱۳ مرداد ۹۰ در یک دامداری واقع در منطقه "مرتضی گرد" بخش آفتاب -در جنوب غرب تهران - همسر خود (شهین 32 ساله) را از طریق اسید پاشی به قتل رسانده است.
ناصر شامگاه سه شنبه  ۱۲ مهر ماه ۹۰ در حوالی بهشت زهرا دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها به ریختن اسید روی همسر سابقش اعتراف و انگیزه خود را انتقامجویی دانست.
وی اظهار داشت: "تیر ماه از همسرم جدا شده اما به خاطر دخترمان تصمیم گرفتیم دوباره ازدواج کنیم به همین خاطر از خلخال به تهران آمدیم. مدتی بود به همسرم شک داشتم و این شک آزارم می‌داد. برای پایان دادن به شکم بر روی شهین اسید ریختم. بعد هم با سرقت طلا‌هایش گریختم."
با تکمیل تحقیقات قاضی دادگاه بخش آفتاب برای متهم به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
دی ماه سال گذشته جلسه محاکمه متهم به صورت غیرعلنی در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد.
در این جلسه دختر ناشنوای مقتول برای پدرش تقاضای قصاص کرد. او که به شدت گریه می‌کرد گفت: این مرد پدرم نیست و مادرم را کشت.
سپس متهم به دفاع از خود پرداخت و مدعی شد به خاطر سوءظن دست به این جنایت زده است.
قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش برای صدور حکم وارد شور شده و ناصر را به قصاص (اعدام) محکوم کردند.
با اعتراض متهم پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور روز گذشته حکم قصاص (اعدام) را تائید کردند.

تجمع اعتراض‌آمیز کارمندان فدراسیون کشتی







کارمندان فدراسیون کشتی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان مقابل دفتر سرپرست این فدراسیون تحصن کرده و تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند.
به گزارش فارس، چندی پیش بود که کارمندان فدراسیون کشتی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌ و حق بیمه‌هایشان خواستار ملاقات با خطیب، سرپرست این فدراسیون شدند که وی با وساطت حسن رنگرز و دادن وعده‌های بی‌سرانجام، سرپرست فدراسیون کشتی آن‌ها را آرام کرد.
اما حالا بعد از گذشت چند هفته و پس از اینکه وعده‌های جناب خطیب عملی نشد، کارمندان فدراسیون در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان مقابل دفتر سرپرست این فدراسیون اعتصاب و تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.
البته گفته می‌شود خطیب اجازه حضور کارمندان فدراسیون را به دفترش نمی‌دهد و از توپچی دبیر فدراسیون خواسته است تا آن‌ها را آرام کند.
بر اساس گفته یکی از کارمندان فدراسیون کشتی، آن‌ها ۵ ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند و ۹ ماه است که فدراسیون حق بیمه‌های آن‌ها را پرداخت نکرده است.
این اتفاق در حالی رخ داده است که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان مسابقات جهانی را پیش رو دارند و اواخر شهریورماه باید در بوداپست به مصاف حریفان بروند.

بررسی محتوای صفحات فیس‌بوک وزرا در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه








 دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از بررسی محتوای صفحات وزرای دولت یازدهم در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک در کارگروه خبر داد.
عبدالصمد خرم‌آبادی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در روزهای اخیر مطالبی در رابطه با استفاده وزرا از صفحات شبکه‌های اجتماعی در رسانه‌ها مطرح شده است.
وی افزود: برخی مدعی هستند که در این صفحات محتوای مجرمانه منتشر شده است که بررسی این موضوع باید در کارگروه مطرح شده و کارگروه درباره آن اظهارنظر کند.
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره اینکه به نظر شما چه زمانی در کارگروه درباره این موضوع بحث و بررسی خواهد شد، گفت: معمولاجلسات کارگروه در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود که احتمال می‌رود در نخستین جلسه این موضوع مطرح شود.

اژه‌ای: فردی به اسم آرش صادقی در زندان اوین وجود ندارد







اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود در حضور خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وضعیت آرش صادقی دانشجوی دربند پرسیده بود، محبوس بودن او را در زندان انکار و نسبت به سرنوشت وی اظهار بی‌اطلاعی کرد.
به گزارش تارنمای دانشجو نیوز، او به خبرنگار پرسش کننده گفت: گفته شده که این فرد در زندان اوین اعتصاب غذا کرده است در حالی که در زندان اوین در سال ۹۱ و ۹۲ چنین فردی وجود نداشته است.
البته در سال ۸۹ فردی با این نام دستگیر شده و به یک سال حبس محکوم شده است که بعد از سپری کردن محکومیت آزاد شده است، ولی اگر تشابه اسمی هم بوده است چنین فردی در سال ۹۱ و ۹۲ در زندان اوین وجود نداشته است.
این در حالی است که پیش از این یکی از منابع نزدیک به خانواده آرش صادقی، شکایت آرش صادقی از وزارت اطلاعات در خصوص مرگ مادرش در جریان دستگیری وی را؛ دلیل بازداشت طولانی وی در انفرادی اوین اعلام کرده بود.
این منبع مطلع تاکید کره بود: مقاومت آرش در عدم انصراف از شکایتش، موجب گروگانگیری وی توسط وزارت اطلاعات شده است و ممکن است تا زمان انصراف آرش از این شکایت، ادامه داشته باشد.
آرش صادقی دانشجوی کار‌شناسی ارشد فلسفه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی نخستین بار در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات انتخاباتی بازداشت شد.
مادر آرش صادقی در جریان حمله ماموران برای بازداشت فرزندش دچار ایست قلبی شد و جان سپرد.
وی پس از ۵۰ روز بازداشت با قرار کفالت آزاد شد، اما مجدد در ششم دیماه‌‌ همان سال بازداشت و در فرودین سال ۱۳۸۹ با قرار وثیقه آزاد شد.
این زندانی سیاسی در دادگاه بدوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حکم قاضی پیرعباس به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس تعزیری کاهش یافت.
آرش صادقی دوباره در ۲۵ دی ماه سال ۹۰ بازداشت شد و تاکنون در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات نگهداری می‌شود.

سرگردانی پنج هزار کارگر ساختمانی پس از جدایی شهریار از البرز








 اداره تامین اجتماعی شهرستان شهریار از پذیرش حدود ۵ هزار کارگر ساختمانی در این شهرستان به دلیل صدور کارت مهارت آنان در اداره و فنی حرفه‌ای کرج، خوداری می‌کند.
"کاظم احمدیان"، نماینده انجمن صنفی بنایان سفت کار شهرستان شهریار در این باره به ایلنا گفت: به دنبال مصوبه هیأت دولت مبنی بر جدا شدن شهرستان شهریار از استان البرز و الحاق آن به استان تهران، حدود ۵ هزار کارگر ساختمانی که در گذشته از اداره فنی حرفه‌ای شهر کرج کارت مهارت دریافت کرده‌ بودند هم اکنون مورد پذیرش اداره تأمین اجتماعی شهریار قرار نمی‌گیرند.
احمدیان افزود: تامین اجتماعی شهرستان شهریار به بهانه آنکه کارت مهارت این کارگران مربوط به فنی حرفه‌ای استان تهران نیست، از بیمه کردن این کارگران خودداری می‌کند و این کارگران برای رفع مشکلات بیمه‌ای خود در بین ادارات تامین اجتماعی این دو استان پاس کاری می‌شوند.
به گفته این فعال صنفی، به کارگران توصیه شده است دوباره مراحل بیمه خود را از طریق آزمون دادن در اداره فنی و حرفه‌ای شهریار طی کنند و این در حالی است که طی کردن این مراحل علاوه بر وقت و هزینه‌بر بودن، باعث ایجاد فاصله در سوابق بیمه‌ای افرادی می‌شود که هم‌اکنون بیمه‌اند.
نماینده انجمن صنفی بنایان سفت کار شهرستان شهریار در پایان با اشاره به اعتراض کارگران ساختمانی، اظهار داشت: این تعداد کارگر ساختمانی در شهرستان شهریار هم اکنون بلاتکلیف بوده و هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات آنان نیست.

تشدید برخورد پلیس با شهروندان به دلیل نوع پوشش / تصویر







اسماعیل احمدی‌مقدم، رئیس پلیس ایران، دستور داده برخورد با شهروندانی که به گفتهٔ وی "پوشش مناسب ندارند" تشدید شود.
به گزارش مهر، پلیس تهران از روز گذشته اقدامات ویژه‌ای را برای اجرای این دستور اجرا کرده و از جمله ماموران خود در مراکز پر رفت و آمد شهر تهران را افزایش داده و سختگیری را بیشتر کرده‌اند.
روز گذشته شماری از کسانی که می‌خواستند به کنسرتی در برج میلاد، در شمال غربی تهران بروند به دلیل نوع لباسی که به تن داشته‌اند بازداشت شده‌اند.
خبرگزاری ایسنا هم خبر داده که حضور گشت‌های ارشاد با چراغ‌های گردان روشن در میادین بزرگ و اطراف مراکز مهم خرید پررنگ شده است.

حسن ارک با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد







 حسن ارک (علی حاج‌ابولو) زندانی سیاسی زندان تبریز با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روزشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۲ حسن ارک (علی حاج‌ابولو) فعال سیاسی آذربایجانی بعد از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
وی در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی به دلیل شرکت در افطاری معروف قوم تپه همراه با ۲۸ تن از فعالین مدنی آذربایجان بازداشت و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
حسن ارک از فعالان سر‌شناس آذربایجانی بوده که بار‌ها توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت ومحکوم گردیده بود.
وی همچنین به دلیل مصاحبه با تلویزیون «گون آذ تی وی» (در آن از رهبر جمهوری اسلامی ایران علی خامنه‌ای و نیروی انتظامی انتقاد کرده بود) که به تشخیص مقامات قضایی توهین و افترا تلقی شده و به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

محمدامین آگوشی به مرخصی اعزام شد







 محمدامین آگوشی معلم ۵۳ ساله کرد و زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان برای ۱۵ روز به مرخصی اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدامین آگوشی با تامین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی ساعاتی پیش به مرخصی اعزام شد.
این زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان به همراه ایرج محمدی و احمد پولادخانی اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت شدند.
وی پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.

دادخواهی پدر ماموستا فرهاد سلیمی از بانکی مون دبیر کل سازمان ملل







ماموستا فرهاد سلیمی اهل شهر سقز در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌اند.
پدر این زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر که با وجود گذشت ۴ سال همچنان بلاتکلیف است طی نامه ای به بانکی مون می‌نویسد: "پسرم هم اکنون همراه با ۱۳۰ نفر دیگر از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد و به مدت ۴۳ ماه است که بلاتکلیف است. وی بدون اینکه به دادگاه برود یا ابلاغ قرار بازداشت برایش صورت بگیرد در زندان بسر میبرد."
متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:
جناب بانکی مون ناله دردمندانه من را بشنوید که مدت‌های زیادی است که پسرم در زندان‌های رژیم ایران به سر میبرد و هنوز هم بلاتکلیف است.
پسرم یکی‌ از شخصیت‌های مدنی سرشناس غرب کشور است که چون از حق و حقوق ملتش دفاع میکرد چندین بار از طرف مأموران امنیتی مورد تهدید قرار گرفت و در آخر در تاریخ ۱۹/۱۱/۱۳۸۸ به دست نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و به تک سلولی‌های اطلاعات ارومیه انتقال یافت.
لازم به ذکر است در دو دورهٔ  ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تعداد زیادی از فعالان سیاسی- مذهبی‌اهل سنت ترور یا دستگیر شدند که پسر من یکی‌ از این فعالان مذهبی‌ است که دستگیر شده.
پسرم را مدت‌های زیادی در سلول‌های انفرادی اطلاعات ارومیه نگهداری کردند بدون اینکه هیچ گناهی مرتکب شود و هیچ خلافی انجام دهد. حتی از امکانات اولیه یک زندانی که ملاقات، تلفن و هواخوری است بی‌بهر بوده و بعداز مدت یک سال به زندان اوین و بعد از مدتی ‌به زندان مخوف رجایی شهر انتقال یافت.
در طول این مدت چهار سال من چندین بار به مراجع مختلف و اطلاعات رفتم که هیچ جواب قانع کنند‌ای به من نداده اند و جواب سر بالا به من میدهند.
وقتی ‌به اطلاعات ارومیه رفتم آنها گفتند که به دادگاه بروید و به دادگاه مراجعه کردم گفتند که پرونده‌اش در تهران است به تهران آمدم مرا به سنندج فرستادند. وقتی‌ به سنندج رفتم گفتند اصلا پرونده ارومیه به ما ربطی‌ ندارد و اینجا من در نهایت خسته شدم و مدتی‌است به بیماری سرطان گرفتارم و نمیتوانم از خانه بیرون بروم و در بستر بیماری هستم و توان هیچگونه رفت و آمدی ندارم لذا از شما خواستارم که در نامه ایی از مسئولین حکومت ایران خصوصا رئیس جمهور جدید که قول آزادی زندانیا‌ن سیاسی را داده است بخواهید که پسر من و تمام زندانیان سیاسی را که خانواده ها یشان چشم به راه آنان هستند آزاد گردانند.
پسرم هم اکنون همراه با ۱۳۰ نفر دیگر از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد و به مدت ۴۳ ماه است که بلاتکلیف است. وی بدون اینکه به دادگاه برود یا ابلاغ قرار بازداشت برایش صورت بگیرد در زندان بسر میبرد.
مجید سلیمی پدر ماموستا فرهاد سلیمی

رنجنامه یکی از کاربران فیسبوک از بند ۳۵۰ زندان اوین







سهیل بابادی، زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، بیش از ۱۷ ماه است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
سهیل بابادی یکم خرداد ماه سال ۹۱ توسط اطلاعات سپاه به دلیل نوشتن قطعهٔ طنزی در صفحهٔ فیس بوک "کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" بازداشت شد.
در زیر متن کامل نامه وی که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته می‌آید:
من سهیل بابادی هستم و در زندان اوین در کشور ایران به جرم نوشتن پست‌های طنز آمیز و داشتن عقایدی متفاوت با دیدگاه‌های رسمی‌حکومت یک‌ سال است که در زندان بسر می‌برم.
من در ماه می‌‌۲۰۱۱ میلادی در یک صفحه فیس‌بوک بنام "کمپین یاد آوری امام نقی‌ به شیعیان" ۱۰ مطلب کوتاه طنز نوشتم که هیچ کلمه توهین آمیزی هم در آنها بکار نرفته بود، به همین اتهام در ماه ژوئن ۲۰۱۲ توسط سازمان اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم و کارت شناسایی دستگیر شدم و به زندان "۲- الف" که بازداشتگاه اختصاصی سپاه است منتقل گردیدم.
بعد از دستگیری به مدت ۲۴ ساعت بدون تفهیم اتهام کتک خوردم و بازجویی شدم و سپس توسط شخصی بنام "قناعت کار" (دادیار شعبه‌سوم دادسرای امنیت) تفهیم اتهام شدم. اتهامات من توهین به پیامبر، توهین به مقدسات مسلمانان، اجتماع و تبانی، توهین به رهبر، تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه‌های بر انداز و اقدام علیه امنیت ملی بود که تمام این اتهامات به دلیل نوشتن همان 10 جوک در صفحه فیس‌بوک ذکر شده بود.
در دوران بازداشت با دستبند و چشم بند پنج بار توسط بازجو و دو نفر دیگر به اتاقی بیرون از ساختمان بازداشتگاه منتقل شدم و به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتم تا اقرار کنم از دولت عربستان پول گرفته‌ام تا به امام دهم شیعیان توهین کنم.
بازجویی‌های من با چشم بند در کنج اتاق بازجویی بود و بازجو از من می‌خواست تا به اتهاماتم اقرار کنم و در صورت عدم اقرار به شدت مرا مضروب میکرد. تجسس بازجو در زندگی ‌شخصی من و سعی برای چسباندن رابطه جنسی به دوستان خانوادگی گرفته تا خواهر همسرم و حتی یکی‌از دوستانم بنام مصطفی و اتهام همجنس گرایی از روش‌های دائمی بازجو برای فشار روانی به من بود که به خاطر عدم موفقیت در کسب اقرار، مرا به سلول انفرادی منتقل کردند و کلا ۲۲۵ روز از بازداشت موقت خود را در سلول انفرادی گذراندم.
بازجو همچنان تلاش بسیاری کرد تا قبول کنم از کشور ایران به صورت غیر قانونی خارج شده و به اسرائیل رفته‌ام، با دولت عربستان رابطه دارم و همکار بی‌بی‌سی هستم.
اتهام همکاری با بی‌بی‌سی تنها به دلیل وجود نام نیما اکبرپور و سیما علینژاد دو مجری شبکه فارسی‌ بی‌بی‌سی در لیست دوستان من در فیس‌بوک بود. از زمان دستگیری تا ۲۰ روز حق تماس با خانواده‌ام و اطلاع اینکه کجا هستم و به چه جرمی دستگیر شده‌ام را نداشتم.
بعد از ۲۰ روز به من تلفن دادند تا به همسرم اطلاع دهم که در بازداشت به سر می‌برم، اما اینکه توسط چه کسی و چرا و در کجا زندانی هستم را نباید می‌گفتم.
بعد از این تلفن بارها عوامل اطلاعات سپاه با همسرم و پدرم تماس گرفتند و تهدید کردند در صورت پیگیری کارم مرا اعدام خواهند کرد و آنها را هم دستگیر می کنند.
همین فشار‌ها باعث شد همسرم طفل ۴ ماهه را که باردار بود سقط کند. بازجو هم پس از شنیدن این خبر در حین مکالمات تلفنی ما ( تلفن همسرم توسط اطلاعات سپاه شنود میشود) نزد من آمده و با ابراز خوشحالی گفت حتما این بچه حرامزاده بوده که به این سرنوشت دچار شده.
این رفتارها در طول بازداشت من ادامه داشت و دارد و ضرب و شتم، فحاشی و توهین، تهدید به دستگیری اعضای خانواده و حتی تجاوز به آنها ابزار آنها برای اعتراف گیری از من و سایر زندانیان است.
جدا از شرایط نگهداری، حتی از داشتن کتابی که مرا با حقوقم آشنا کند محروم بودم و حقوق شهروندی من زیر پا گذاشته می شد، حتی زمانی‌که در لایحه‌ای به بازداشت موقت خود اعتراض کردم، بازپرس شعبه ‌سوم (اسدی که جانشین قناعت کار شده بود) علناً گفت چون برای اعتراض لایحه نوشته‌ای و ادای وکلا را در می‌آوری، معلوم میشود که هنوز عبرت نگرفته‌ای و باید چند سال در زندان بمانی‌، در حال حاضر هم در بازداشت به سر می‌برم و دادستان با آزادی من تا زمان دادگاه بدون هیچ دلیلی‌مخالفت می‌کند.
خلاصه اقداماتی که خلاف قانون بوده و به آنها اعتراض دارم اینهاست:
۱- ارجاع یک پرونده عقیدتی ‌به یک سازمان امنیتی
۲- شکنجه جسمی ‌و روحی و فشار روانی‌ مافوق طاقت یک انسان
۳- ضرب و شتم که منجر به نقص عضو در ناحیه کمرم شده
۴- ت ۲۲۵روز حبس انفرادی در بند امنیتی سپاه بدون داشتن هم صحبت و حتی داشتن مداد و کاغذ
۵- توقیف فیلم‌ها و عکس‌های خانوادگی و از بین بردن آن‌ها (بخصوص فیلم عروسی‌)
۶- بازداشت یکساله قبل از تشکیل دادگاه و حتی ارائه دلایل که مجازات بدون حکم قانونی تلقی‌ می‌شود
۷- ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب به جای دادگاه عمومی‌
۸- بازجویی با چشم بند و در مواردی خارج از اتهامات تفهیم شده و تجسس در زندگی ‌شخصی ‌من و اتهامات خلاف اخلاق
۹- فشار روانی‌و تهدید مکرّر خانواده‌ام به دستگیری و سر به نیست کردن
چیزهایی ‌که گفتم تنها برای من اتفاق نیفتاده، بلکه شرایط اغلب کسانی ‌که در بند ۲- الف سپاه نگهداری میشوند به همین ترتیب است. اکنون که از رسیدگی عادلانه به پرونده‌ام نا امید شده‌ام دست کمک به نهاد‌های حافظ حقوق بشر در ایران و جهان دراز کرده‌ام و بر اساس مواد ۳ ( حق آزادی و امنیت )، ۵  ( منع شکنجه )، ۶ و ۷ ( برابری در برابر قانون و حفظ حقوق انسانی‌)، ماده ۱۹ ( حق آزادی بیان ) اعلامیه جهانی‌حقوق بشر و مواد ۷ و ۹ و ۱۰ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد، خواستار کمک برای احیای حقوق خود به عنوان یک انسان هستم.
هر کس این نوشته را میخواند لطفا آنرا با دیگران در اینترنت به اشتراک بگذارد تا افراد بیشتری از شرایط بازداشت‌های امنیتی و فضای بازجویی و رفتار حکومت با مردم ایران مطلع شوند. به یاد داشته باشیم بهره‌مند شدن از حقوق قانونی و شهروندی تابع ایمان فرد به دین اسلام نیست و هر کس حق دارد از این حقوق بهره‌مند شود، امیدوارم فشار افراد آزادیخواه موجب شود دولت ایران از روند تضییع  حقوق شهروندان دست بردارد.

گزارشی از قتل یک شهروند بلوچ با وجود آثار ضرب و شتم / تصویر







یک شهروند بلوچ به نام "قاسم زردکوهی" در تاریخ ۱۳ مرداد ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس پیکر وی که آثار ضرب و شتم در بدنش مشهود بود را به خانواده وی تحویل دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۳ مرداد ماه سال جاری در منطقه مهرستان (زابلی مگس) نیروهای امنیتی به یک خودرو سواری دستور ایست می‌دهند که در پی عدم توجه سرنشینان خودرو به ایست پلیس، مامورین اقدام به شلیک بسوی ایشان کرده و منجر به مرگ یک تن از سرنشینان خودرو می‌شوند.
حبیب الله سربازی خبرنگار و برنامه ساز تلویزیون به نقل از خانواده کشته شدگان در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "روز ۱۳ مرداد ماه در جاده بین سراوان و ایرانشهر منطقه‌ای معروف (زابلی مگس) نیروهای امنیتی که نیروهای (مرصاد) در منطقه شهرت دارند در محل ایست و بازرسی دایر کرده و به خودرو حامل جاسم زردکوهی و قاسم زردکوهی شلیک می‌کنند. در این اقدام جاسم زردکوهی در دم کشته می‌شود و برادر وی قاسم زردکوهی بازداشت می‌شود."
سربازی در مورد علت تیر اندازی مامورین به سوی خودروی سواری گفت: "این دو برادر بنابر شرایط ایجاد شده در منطقه در ماشین خود سلاح داشته‌اند چون درگیری‌های قبیله‌ای و درگیری‌های ایجاد شده بین افرادی که خود را بسیجی می‌خوانند ایجاب کرده برای محافظت از خود اسلحه حمل کنند."
وی در ادامه تصریح کرد: "پس از بازداشت قاسم زردکوهی در تاریخ ۱۳ مرداد ماه وی همانگونه که در عکس جسدش هویداست، مورد ضرب شتم و شکنجه قرار گرفته است."
سربازی در ادامه افزود خانواده وی در ابتدا برای تحویل گرفتن جسد شکایتی نکردند و در خصوص علت این موضوع گفت: "نیروهای امنیتی با تطمیع خانواده زردکوهی اعلام داشتند که قاسم بر اثر شلیک گلوله کشته شده و به همین دلیل خانواده حاضر می‌شوند تعهد دهند خبری منتشر نکنند و امضا می‌دهند که هیچ شکایتی ندارند و نهایتا جسد را پس از ۳ روز تحویل می‌گیرند. اما پس از تحویل گرفتن جسد متوجه می‌شوند که جای هیچ تیر خوردگی نیست بلکه بدن وی در اثر ضربات متعدد جسم نامعلوم کبود شده است."
وی در خصوص واکنش خانواده پس از روئیت جسد می‌گویند: "پس از روئیت جسد و آثار شکنجه، خانواده به دادگستری مراجعه و شکایت می‌کنند اما هنوز رسیدگی به این شکایت انجام ندادند."
سربازی در پایان نیز خبر از یک مورد مشابه دیگر در ایرانشهر در همین فاصله زمانی داد که جزئیاتی بیشتری از آن در دست نیست. وی در این خصوص گفت: "فرد دیگری بنام ایوب دامنی در روز ۱۵ مرداد ماه در ایرانشهر توسط ماموران امنیتی بازداشت شد و یک هفته بعد جسدش را به سرد خانه تحویل دادند و خانواده‌اش از آنجا جسدش را تحویل گرفتند و ماموران امنیتی هیچ توضیحی در مورد علت کشته شدنش به خانواده وی ارائه نداند."

یورش شبانه ماموران یگان حفاظت به بند عبرت زندان عادل آباد و ضرب و شتم دراویش زندانی







شامگاه روز سه شنبه هفتهٔ گذشته (دوازدهم شهریورماه) ماموران یگان حفاظت اطلاعات زندان عادل آباد با حضور در بند عبرت این زندان، دراویش گنابادی محبوس در این بند را مورد ضرب و شتم قرار داده و با به کارگیری جبر و زور اقدام به تراشیدن سیبیل و ریش آن‌ها کرده‌اند.
به گزارش تارنمای مجذوبان نور، کسری نوری از مدافعان حقوق دراویش گنابادی٬ محسن اسماعیلی، سیدابراهیم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراویش ساکن کوار که همگی در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز محبوس هستند هفته گذشته مورد ضرب و شتم شدید توسط مامورین یگان حفاظت اطلاعات زندان قرار گرفته و ریش و سبیل آن‌ها به زور تراشیده شده است.
به گفتهٔ یکی از ابن زندانیان، هفته گذشته آقای امجاری، رییس حفاظت اطلاعات ظهر روز درگیری همراه با یک ماشین ریش تراش به بند عبرت رفته و با هدف تحقیرشان آن‌ها را وادار به تراشیدن شارب و ریش خود می‌کند، که دراویش از انجام اینکار سرباز زده و پس از آن نیز آقای کسری نوری به عنوان نماینده دراویش زندانی در مورد توهین آمیز بودن این اقدام با معاون زندان صحبت می‌کند، اما چند ساعت پس از این گفت‌و‌گو، ماموران یگان حفاظت زندان بصورت شبانه، باتوم به دست و با دستور اکید رییس زندان برای تراشیدن ریش و سبیل دراویش گنابادی به بند حمله ور شده با ضرب و شتم شدید این پنج دراویش زندانی، آنان را به بند‌های جداگانه‌ای اعم از ارشاد (سیاه چال) ٬ زیرزمین و انفرادی منتقل کرده و ریش و سبیل آن‌ها را با توسل به زور می‌تراشند و پس از یک روز دوباره این افراد را به بند عبرت باز می‌گردانند.
این اقدام در حالی صورت گرفت که برای تشدید فضای امینتی و جلوگیری از انتشار خبر ضرب و شتم و اهانت به این افراد، در طول این مدت تمام زندانیان بند عبرت زندان عادل آباد شیراز، اعم از زندانیان مسیحی ٬ بهایی و... از حق داشتن هرگونه تماس تلفنی محروم شده بودند، تا هیچگونه خبری به بیرون از زندان درز پیدا نکند. همچنین تاکنون مسولان زندان از علت انجام این اعمال (تراشیدن سیبیل و ریش ٬ ضرب و شتم ٬ محرومیت از تماس تلفنی و...) به خانواده‌های این ۵ درویش گنابادی توضیحی نداده‌اند.
خانواده دراویش گنابادی در ملاقات صبح امروز از وضعیت جسمی و روحی دراویش زندانی ابراز نگرانی کرده‌اند و و اعلام داشتند که با توجه که ضربات شدید وارده به ناحیه شکم و ضعف جسمی شدید آن‌ها، خواستار انتقال فوری آن‌ها به مراکز درمانی و پاسخگویی مسئولین در مورد اتفاقات هفته گذشته در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز هستند.

یک متهم به قتل در کچساران اعدام شد







فردی که متهم به قتل روح الله عزیزی جوان دهدشتی بود، طی مراسمی در محوطه زندان گچسارن به دار آویخته شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، متهم به قتل جوان دهدشتی صبح روز گذشته یک‌شنبه ۱۷ شهریور ماه در محوطه زندان گچساران اعدام شد.
رئیس اداره زندان گچساران روز گذشته در گفت‌و‌گو با فارس در گچساران مدعی شد: "آقای (ح. ا. پ) در سال ۸۸ اقدام به قتل روح الله عزیزی جوان دهدشتی کرده بود."
وی تصریح کرد: "براساس دادنامه صادره از دادگاه کیفری و تأیید دیوان عالی کشور، آقای «ح. ا. پ» به دلیل ارتکاب قتل عمد روح الله عزیزی به اعدام محکوم شد."
نارکی ادامه داد: "قاتل و مقتول هر دو اهل دهدشت بودند و این حکم صبح امروز در محوطه زندان گچساران اجرایی شد."

شیوا نظرآهاری به مرخصی اعزام شد

 






شیوا نظر‌آهاری، فعال حقوق بشر، عضو هیأت موسس و دبیر سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر روز گذشته به مرخصی اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته یک‌شنبه ۱۷ شهریور ماه شیوا نطرآهاری فعال حقوق بشر زندانی در بند زنان زندان اوین به مرخصی اعزام شد.
شیوا نظرآهاری که به اتهام محاربه، تبلیغ علیه نظام و تجمع غیر قانونی‌ به ۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، روز ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۱ خود را جهت تحمل کیفر به زندان اوین معرفی‌ کرد.

یک عضو هیات رئیسه مجلس: حکم برانداز می‌تواند حق تیر و یا شکنجه باشد







محمدحسین فرهنگی عضو هیئات رئیسه مجلس در مصاحبه ای در توجیه رد صلاحیت برخی وزرای کابینه روحانی مدعی شد در قانون حق تیر و شکنجه برای براندازان پیش بینی شده.
محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در گفت‌و‌گو با "قانون" گفت فردی که دنبال براندازی است از حق تیر تا شکنجه نسبت به او در قانون آمده و اعمال می‌شود و بنا براین رفتار مجلس و حساسیت نسبت به فتنه ۸۸ طبیعی است.
این نماینده مجلس مدعی شد در رای نیاوردن برخی وزرا تنها حوادث ۸۸ مدنظر مجلس نبوده و ادامه داد: صداقت نداشتن برخی وزرا، ضعف‌های مدیریتی در دوران تصدی مسئولیت و نداشتن سوابق اجرایی مناسب {نیز} در نظر نمایندگان دخیل بود.

شماری از داوطلبان آزمون دکتری "ستاره دار" شدند










شماری از داوطلبان آزمون دکتری در کارنامه نتایج آزمون خود با عبارت "نقص در پرونده" مواجه شده‌اند.
به گزارش دانشجو نیوز، در سال‌های گذشته ده‌ها تن از داوطلبان آزمون کار‌شناسی ارشد نیز با درج این عبارت در کارنامه خود "ستاره دار" شده و از ادامه تحصیل محروم شدند.
در حالی که انتظار می‌رفت با آغاز به کار دولت یازدهم بساط ستاره دار کردن دانشجویان برای همیشه برچیده شود، اما هنوز نشانه‌هایی از برخورد با دانشجویان به دلیل عقاید و فعالیت‌های دوران دانشجویی به چشم می‌خورد.
در ماه گذشته شماری از داوطلبان آزمون کار‌شناسی ارشد به سازمان سنجش و اداره‌های اطلاعات در شهرهای مختلف ایران احضار شده و از بسیاری از آن‌ها تعهد‌هایی مبنی بر عدم فعالیت دانشجویی در آینده گرفته شد.
هرچند از زمان اعلام نتایج آزمون کار‌شناسی ارشد تاکنون گزارشی از محرومیت از تحصیل در این مقطع تحصیلی منتشر نشده است.
دانشجویان دکتری ستاره دار می‌مانند
در حالی که در سال‌های تحصیلی گذشته نیز برخی از داوطلبان مقطع دکتری از ادامه تحصیل منع شدند، امسال نیز شماری از داوطلبان از عدم اعلام نتایج آزمون خود خبر می‌دهند.
روزنامه اعتماد با درج مطلبی در شماره امروز خود به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: براساس گفته‌های متقاضیان پذیرش دکترا در کارنامه‌نهایی که از طریق سایت سازمان‌سنجش برای آن‌ها به نمایش گذاشته شده است، وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش آن‌ها مشخص نیست و به‌عبارتی این دسته از پذیرفته‌شدگان مرحله اول بعد از مصاحبه دانشگاه در حالت تعلیق قرار گرفتند. برای این دسته از داوطلبان از سوی سایت سازمان سنجش این عبارت نشان داده می‌شود که "به‌دلیل نقص پرونده جهت آگاهی از وضعیت خود با شماره تلفن… تماس حاصل فرمایید"
دبیرخانه هیات‌مرکزی گزینش دانشجو به این داوطلبان گفته است که "وضعیت استعلامی آن‌ها از برخی مراجع نظارتی دچار مشکل است یا اساسا جواب استعلامی برای آن‌ها نیامده است".
بر اساس این گزارش ‌اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی، التزام به احکام عملی اسلام شامل انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات؛ عدم احراز عناد و نه اعتراض نسبت به نظام، نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری، عدم احراز فساد اخلاقی، عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شوون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل و اشتغال، برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر از جمله موارد صلاحیت‌های عمومی است که باید در مورد داوطلبان احراز شود.
جعفر توفیقی، سرپرست کنونی وزارت علوم، بار‌ها در مصاحبه‌های خود صراحتا اعلام کرده است که با محرومیت از تحصیل و ستاره دار کردن دانشجویان مخالف است.