۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

شکایت ۲۰۰ قربانی حوادث کار از سه کارخانه در قزوین







۲۰۰ نفر از کارگران اخراجی سه واحد تولیدی «پلی اوتان یک»، «پلی اوتان دو» و «اریش خودرو» در مراجع قضایی استان خبرداد و گفت: این کارگران که در زمان اشتغال به دلیل خطر از دست رفتن شغلشان جرئت طرح شکایت درباره ایمنی کارگاه‌ها را نداشتند، خواستار دریافت خسارت‌های ناشی از حوادث شغلی دوران کارشان از کارفرما هستند.
«عیدعلی کریمی» در این باره به ایلنا گفت: ۲۰۰ نفراز مجموع ۶۰۰ کارگر اخراجی سه واحد تولیدی پلی اوتان یک، پلی اوتان دو و اریش خودرو که در نتیجه ادغام این سه واحد تولیدی تعدیل شد‌ه‌اند با طرح شکایت در مراجع قضایی استان خواستار رسیدگی و دریافت خسارتهای مالی وارده در دوران اشتغال بکارشان از کارفرما شدند.
اوبا اشاره به سوابق ۴ تا ۱۵ ساله این کارگران افزود: این کارگران اخراجچی که به دلیل موقت بودن قرارداد کاریشان در طول دوران اشتغال جرئت شکایت از کارفرما برای دریافت خسارت را نداشتند، پس از گذشت چندین سال به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند.
این فعال کارگری تأکید کرد: شکایت این کارگران پس از گذشت چندین سال از وقوع حوادث کاری، نشان دهنده وضعیت تاسف‌بار امنیت شغلی کارگران و ایمنی در تمامی کارگاه‌هاست.
او گفت: در حال حاضر تعدادی از این کارگران شاکی، به دلیل شدت صدمات وارده و نقص عضو توان کار کردن نداشته و خانه نشین هستند.
دبیر خانه کارگرقزوین با بیان اینکه حوادث ناگوار لزوما ناشی از بی‌احتیاطی کارگران نیست، در مورد علت وقوع برخی از این حوادث افزود: بعضی کارفرمایان برای کاستن از هزینه‌های استخدام کارگر ماهر، با سوءاستفاده از فقر کارگران ساده متقاضی کار آنان را بدون طی شدن دوره کامل آموزش برای کار با دستگا‌ه‌ها و ماشین آلاتی که بسیار پر خطرند استخدام می‌کنند.
این فعال کارگری به نقش دولت در نظارت بر آموزش‌های ایمنی و تخصصی به کارگران تاکید کرد و گفت: نظارت جدی بازرسان کار فرصت چنین سودجویی‌هایی که به سلامت کارگران صدمه می‌زند را از کارفرمایان خاطی می‌گیرد.

قربان بهزادیان‌نژاد پس از پایان دوره مرخصی به اوین بازگشت









قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی که برای چند روز به مرخصی آمده بود، به اوین بازگشت.
به گزارش تارنمای کلمه، قربان بهزادیان‌نژاد، مشاور ارشد میرحسین که در جریان سرکوب‌های پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت و پس از تحمل چند ماه انفرادی به ۵ سال حبس محکوم شده بود، هفته گذشته به مرخصی آمد و با پایان مرخصی چند روزه‌اش به زندان بازگشت.
این استاد دانشگاه و مشاور میر حسین موسوی در همین مدت از همه حقوق دانشگاهی‌اش محروم شد‌ و حق تدریس در دانشگاه از وی ستانده شد.
قربان بهزادیان‌نژاد، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه تربیت مدرس بود که در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی زیادی داشته است. بهزادیان‌نژاد معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیدمحمد خاتمی و مشاور وزیر بهداشت در انتخاب رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را در کارنامه مسئولیت‌های خود جای داده است.