۱۳۹۲ شهریور ۳۰, شنبه

حکم دادگاه انقلاب درباره علیزاده طباطبایی نقض شد







 حکم شعبه اول دادگاه انقلاب تهران مبنی بر محکومیت محمود علیزاده طباطبایی به چهار ماه حبس، ۵۰ ضربه شلاق و پنج سال محرومیت از وکالت، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران نقض شد.
محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: چند وقت قبل سرپرست سابق دادسرای امنیت به اتهام نشر اکاذیب و افترا از من شکایت کرد؛ هرچند که به نظر من هیچکدام از موارد، نشر اکاذیب و افترا نبود.
وی افزود: دادسرا برخلاف پرونده‌های دیگر که رسیدگی به آن‌ها زمان زیادی می‌برد، به سرعت قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد. در آنجا من توضیح دادم که رسیدگی به موارد اتهامی در صلاحیت دادگاه انقلاب نیست ولی به هر صورت دادگاه وارد رسیدگی شد.
این وکیل دادگستری تصریح کرد: پس از صدور حکم مبنی بر محکومیت اینجانب به حبس، شلاق و محرومیت از وکالت، بنا نداشتم که به حکم اعتراض کنم زیرا غیرقانونی بودن حکم، آشکار بود اما دختر و داماد من به وکالت از اینجانب به حکم اعتراض کردند.
علیزاده طباطبایی ادامه داد: دادگاه تجدید نظر استان تهراتن پس از رسیدگی به پرونده، ایراد وارد شده را پذیرفت و اعلام کرد که رسیدگی به این پرونده در صلاحیت دادگاه عمومی است.
این وکیل دادگستری در پایان گفت: با نقض حکم شعبه اول دادگاه انقلاب در دادگاه تجدید نظر استان تهران، پرونده برای رسیدگی به یکی از شعب دادگاه عمومی ارسال شد.

چهار نفر صبح امروز در قزوین اعدام شدند







 اسماعیل صادقی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، ظهر امروز شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ از اعدام چهار نفر در زندان مرکزی قزوین خبر دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رادیو زمانه، اسماعیل صادقی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی این استان در این رابطه گفت: "سحرگاه امروز حکم قصاص و اعدام پنج قاتل و قاچاقچی مواد مخدر اجرا شد؛ که یک حکم قصاص، با گذشت اولیاء دم متوقف ماند."
وی اسامی و مشخصات اعدام شدگان را "ب. ع" ۲۶ ساله، "ف. ق" ۲۸ ساله متاهل اهل گیلان، "م. ی" ۲۶ ساله، بدون سابقه کیفری - که با چاقو در یک درگیری لفظی فردی ۱۸ ساله را به قتل رسانده بود- "د. ن" ۴۳ ساله و "ر. م" ۳۴ ساله اهل همدان معرفی کرد.
در این نشست خبری، صادقی گفت که در ظرف سال گذشته، ۱۸ مجرم در استان قزوین اعدام شده‌اند و خبر داد که تا پایان سال، چند حکم قصاص و اعدام دیگر هم اجرا خواهد شد.
از آغاز روی کار آمدن حسن روحانی، گزارش شده است که نزدیک به ۱۰۰ تن در ایران اعدام شده‌اند.

یک فعال کارگری در تهران بازداشت شد







روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه ۹۲، یک فعال کارگری در تهران بازداشت شد.
یه گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مهدی رحیمی، فعال سندیکایی و از کارکنان شرکت نفت، روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه در تهران بازداشت شده است.
آقای رحیمی هنگام ورود به پالایشگاه تهران، توسط یک خودرو متوقف و بنا به اظهارات شاهدین، یکی ازسرنشینان لباس شخصی داخل خودرو که مجهز به بیسیم بوده، به زور وی را سوار خودروی مذکور نموده و از محل دور می‌شوند.
آقای رحیمی پیش از این نیز در جریان مراسم روز جهانی کارگر، مورد احضار و تهدید قرار گرفته بود.
از محل بازداشت و وضعیت این فعال کارگری خبری منتشر نشده است.

پنج مرد و سه زن در زندان مرکزی یزد اعدام شدند







سحرگاه پنج‌شنبه گذشته ۸ متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی یزد بدار آویخته شدند.
روابط عمومی دادگستری کل استان یزد از اعدام هشت نفر در زندان مرکزی شهر یزد به اتهام قاچاق مواد مخدر خبر داد.
حکم اعدام این هشت نفر روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه پس از تائید دادستانی کل کشور به اجرا گذاشته شد.
اتهام دو نفر از این محکومین به نام‌های "ر- ح" و "م‌ـ ش" حمل و نگهداری ۱۰ کیلوگرم هروئین اعلام شده است.
دادگستری کل استان یزد اتهام دو نفر دیگر با هویت اختصاری "ط- ی" و "ر- ب" را به ترتیب حمل ۹۲۰ گرم هروئین و حمل و نگهداری دو کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین اعلام کرده است.
در میان اعدام شدگان نام سه زن با هویت اختصاری "ز- ص" ٬ "ن- س" و "ص‌ـ‌ ح" نیز داده می‌شود.
اتهام این سه زن به ترتیب حمل و نگهداری چهار کیلوگرم هروئین٬ حمل و نگهداری دو کیلو و ۵۰ گرم کراک و ۴۹۵ گرم هروئین و حمل و نگهداری یک کیلو و ۹۷۰ گرم هروئین اعلام شده است.
"ظ- س" هشتمین نفری است که به اتهام اعتیاد به مواد و حمل و نگهداری ۶۳۰ گرم هروئین و ۵۱ گرم تریاک و حشیش اعدام شده است.

دویست و چهل کارگر در زنجان بیکار شدند







۲۴۰ کارگر کارخانه سرب و روی زنجان به دلیل تعطیلی این واحد صنعتی کار خود را از دست دادند.
به گزارش ایلنا، علیرضا آشتیان، رئیس هیات مدیره کانون‌هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان گفت ۲۴۰ کارگر کارخانه سرب و روی زنجان به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.
به گفته آشیان، "هرچند تعطیلی کارخانه سرب و روی نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد اما با توجه به محدودیت‌های مدت پرداخت و مبلغ مقرری بیمه بیکاری، ادامه وضع کنونی برای کارگران خوشایند نیست."
این کارخانه به دلیل آلایندگی‌های زیست محیطی و پس از اعتراض مردم تعطیل شد.