۱۳۹۲ مهر ۱, دوشنبه

مخالفت خدابخشی معاون دادستانی با مرخصی درمانی حسین رونقی

نامه احمد رونقی به دادستان تهران





 احمد رونقی ملکی پدر حسین رونقی در نامه جدید به دادستان تهران جعفری دولت آبادی خواهان موافقت دادستانی با مرخصی درمانی فرزندش با توجه به وضعیت جسمی وی در زندان شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد رونقی رونوشتی از این نامه را به معاونت دادستان در امور زندان‌ها و معاونت نظارت و بازرسی دادستانی نیز ارسال کرده است و علی رغم گزارش پزشکی قانونی در خصوص عدم تحمل حبس از سوی حسین رونقی ملکی خدابخشی معاون دادستانی در زندان اوین با مرخصی درمانی این زندانی مخالفت کرده است.
نامه سید احمد رونقی ملکی به دادستان تهران که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران جناب آقای جعفری دولت آبادی
رونوشت: معاونت محترم دادستان در امور زندانهای جناب آقای خدابخشی
رونوشت: معاونت محترم نظارت و بازرسی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران
تاریخ ۲۶/۰۶/۹۲

سلام علیکم
احتراماً به استحضار دادستان محترم معروض می‌دارد همانگونه که مستحضر هستید فرزندم سید حسین رونقی ملکی ۷ بار تحت عمل جراحی (کلیه) قرار گرفته است. و تمام پزشکان معالج متخصص از ابتدا نظر داده بودند که سید حسین اگر به زندان مراجعت نماید کلیه‌اش مجدداً عفونی خواهد شد و همانگونه نیز شد که به علت عدم اعطا مرخصی منجر به آن شده است کلیه سید حسین ۷ بار جراحی شود. اکنون نیز مرخصی که از سوی آن دادستانی محترم اعطا فرمودند همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست خواستند و اینجانب سیدحسین را تحویل زندان اوین نمودم. در‌‌ همان تاریخ نامه‌ای به دادستان محترم تحویل نموده بودم که اگر سیدحسین به زندان اوین برود کلیه‌اش عفونت خواهد کرد. جناب آقای دادستان از طرف دادستانی اقداماتی برای پزشکی قانونی انجام گردیده و پزشک قانونی نیز جواب به دادستان محترم اعلام نموده است. من به دفتر حضرتعالی مراجعه می‌نمایم می‌فرمایند که به آقای خدابخشی مراجعه نمائید. به آقای خدابخشی مراجعه می‌نمایم می‌فرمایند به دادستان محترم مراجعه فرمائید. اکنون من از همه جا رانده و از همه جا مانده و نمی‌دانم به کجا مراجعه نمایم بطوریکه مستحضرید و مسئولین زندان اوین مطلع و علم و اطلاع کامل دارند و آقای خدابخشی معاونت محترم دادستان در جریان امر می‌باشند فرزندم کلیه راستش عفونت کرده و کلیه چپ نابود شده و سیدحسین اکنون مبتلا به ناراحتی گوارشی و سوزش ادرار و تکرار ادرار و ناراحتی پروستات می‌باشد. اینجانب پدر سیدحسین از دادستان محترم عاجزانه و ملتمسانه درخواست می‌نمایم اینجانب را در رابطه با مرخصی بیمار زندانی سیدحسین ارشاد و معاضدت فرمایند و بنده برای اخذ مرخصی برای فرزند بیمارم سیدحسین به کدام مسئول و مقام قضائی و اداری مراجعه نمایم؟ ضمناً به عرض عالی برسانم قبلاً مسئولین محترم عنوان می‌کردند اگر به سید حسین مرخصی بدهیم متواری می‌شود اکنون چه سخنی دارند؟ لازم به عرض است امروز مرقومه نوشته بودم به دفتر آقای دادستان تقدیم نمودم اظهار فرمودند به دفتر آقای خدابخشی ارائه نمائید و بنده نیز به آقای دهقان مدیر دفتر پیگیری ویژه دادستانی تحویل نمودم و خاطر نشان می‌نمایم اینجانب مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان وثیقه نیز سپرده‌ام که هم اکنون در بازداشت می‌باشد.
با احترام مجدد
سید احمد رونقی ملکی پدر سید حسین


دادستان تهران، جعفری دولت آبادی در ۲۶/۰۶/۹۲ این نامه را برای آقای خدابخشی ارسال نمود و دستور بررسی داد.
پدر حسین رونقی ملکی هم طی فکسی برای آقای خدابخشی نامه را ارسال و نوشت:
اینجانب سیداحمد رونقی ملکی در تاریخ ۳۰/۰۶/۹۲ به معاونت محترم دادستان در امور زندان‌ها نامه مورخه ۲۶/۰۶/۹۲ را که به دادستان محترم تقدیم گردیده در مورد درمان فرزندم به جنابعالی دستور دادند و آزادی فرزندم را خواستارم

پدر حسین در این باره می‌گوید:
دیروز (۳۰/۰۶/۹۲) زنگ زدم برای جواب از طرف پیگیری دادستانی گفتند فردا تماس بگیر. امروز هم با آقای خدابخشی صحبت کردم فرمودند دادستان موافقت نکرده است. بنده به آقای خدابخشی عرض کردم جناب آقای خدابخشی کلیه مدارک که پزشک قانونی ارسال شده به دادستانی جواب دادند ایشان فرمودند آن در مورد اعزام به بیمارستان بوده من عرض کردم جناب آقای خدابخشی معاون محترم دادستان به طوریکه همه مسئولین زندان و پزشک قانونی مرکز و پزشک قانونی در خیابان بهشتی و پزشک قانونی شمال غرب فلکه دوم صادقیه و پزشک قانونی ونک مدارک موجود است و طبق ماده ۹۱ قانون اجرای احکام نباید فرزند من در زندان می‌ماند به طوریکه قبلاً در تاریخ ۸/۱۲/۸۹ به شماره پرونده ۵۷۶۶۳۷-۲ به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیة‌الله اعظم (عج) اعزام گردیده و سی تی اسکن هسته‌ای و آزمایشات دیگر انجام گرفته و در مدارکش موجود بود که کلیه ایشان هر دو کلیه در حال عفونت است. جناب آقای خدابخش به استحضار دادستان محترم برسانید علت چه بوده در‌‌ همان تاریخ که اطلاع داشتم کلیه‌اش در حال عفونت است و از بین خواهد رفت و هیچ گونه درمان نکرده بودند. و ضمناً من می‌دانم جناب آقای دادستان شخص دلسوز بوده و در مورد درمان حسین کمک نموده و لذا در مورخه ۲۲/۰۱/۹۰ جناب آقای دادستان نامه ارسال نموده بود به شماره ۱۵۷۱۳۰۰۱/۹۰۰۱ در آن تاریخ به تحویل زندان دادم. در مورد مدارک پزشکی حسین نوشته بودند متاسفانه در آن زمان بازجویان و کار‌شناسان پرونده و آقای ستاری رئیس دفتر قاضی پیرعباسی و خود قاضی پیرعباسی اجازه ندادند جواب نامه آقای دادستان داده شود. من کپی نامه روی پاکت را نگه داشته‌ام. مجدداً به ایشان گفتم جناب آقای خدابخشی کلیه مدارک پزشکی حسین در بهداری زندان موجود است و من مجدداً خواستارم کلیه مدارک پزشکی حسین در پزشک قانونی تهران مرکز بررسی گردد. حسین نمی‌تواند در زندان با چنین وضعی بماند چون فرزندم کلیه راستش در حال عفونت می‌باشد و کلیه چپش نیز از کار افتاده و تمامی مدارک حسین را پزشک قانونی بررسی نمایند اگر توان ماندن در زندان را داشت فرزند مرا هم مشابه زندانی‌های دیگر در زندان بماند ولی فرزند من کلیه‌اش در حال عفونت است و اگر توجه نگردد جانش را از دست خواهد داد. مقرر گردید طی نامه‌ای تمامی مدارک پزشکی حسین را به آقای دادستان و آقای خدابخشی جهت رسیدگی در پزشک قانونی تهران مرکز تقدیم نمایم.

اینجانب سیداحمد رونقی ملکی مجدداً از آقای دادستان و قاضی محترم ناظر بر زندان و مسئولین زندان اوین به فوریت تقاضامندم برای درمان فرزندم چون جانش در خطر است یا آزادی ایشان را خواستارم یا اهدای مرخصی استعلاجی و درمانی و از آقای دادستان جعفری دولت آبادی و مقامات قضائی خواستارم و ضمناً وضعیت فرزندم را طی تماس تلفنی و طی نامه مورخه ۱۰/۰۶/۹۲ به جناب آقای مطهری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی استان تهران رساندم و ضمناً در مورخه ۱۰/۰۶/۹۲ به جناب آقای احمد توکلی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی هم نامه ارسال نمودم و تلفنی نیز صحبت کرده بودم.‌‌ همان تاریخ ۱۰/۰۶/۹۲ جناب آقای دکتر دواتگری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان مراغه ارسال نموده‌ام و تلفنی نیز مشکلات فرزندم را عرض کردم. من از همه مسئولین جمهوری اسلامی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای نجات جان فرزندم اجرای قانون و عدالت را خواستارم. و آزادی فرزند بیمارم را تقاضامندم. به استحضار مقامات نظام جمهوری اسلامی هم می‌رسانم وظیفه یک پدر این بود که طبق قانون از حق فرزندش دفاع نماید.
با تقدیم احترام
سیداحمد رونقی ملکی پدر سید حسین رونقی ملکی -۳۱/۰۶/۹۲

نوجوانی که متهم به قتل در ۱۴ سالگی بود در کازرون اعدام شد







 یک نوجوان که متهم بود در ۱۴ سالگی مرتکب قتل عمد شده هفته گذشته در کازرون اعدام شد.
به گزارش تارنمای پایگاه جامع انتخابات ایران و به نقل از تابناک، جوانی که متهم بود ۴ سال پیش در سن ۱۴ سالگی مرتکب قتل عمد شده پس از آنکه به سن ۱۸ سالگی رسید هفته گذشته در کازرون اعدام شد.
این نوجوان پس از طی مراحل قانونی در دادگاه بدوی و تایید حکم در دیوان عالی کشور به قصاص (اعدام) محکوم شده‌بود.
این منبع همچنین خبر داد "در روز خاکسپاری یکی از بستگان جوان قاتل که از دست دادن این جوان را نمی‌توانست تحمل کند با خود عهد می‌بندد دو تن از خانواده مقتول را به تلافی اجرای این حکم بکشد! متاسفانه فردای آن روز دو جسد پیدا می‌شود که به شدید‌ترین وضع به قتل رسیده بودند."

حمید قاسمی شال، زندانی محکوم به اعدام آزاد شد







حمید قاسمی شال زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین امروز با تقلیل حکم اعدام به پنج سال حبس و پایان محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق در ایران، حمید قاسمی که پیش‌تر به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده بود، پس از اعاده دادرسی و تشکیل دادکاه، امروز در شعبه ۱۵ دادکاه انقلاب به پنج سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی در خصوص حوادث سال ۷۸ کوی دانشکاه محکوم گردید.
او که اکنون مدت پنج سال و چهار ماه در زندان بوده امشب از زندان آزاد شد.
حمید قاسمی که برای پیگیری وضعیت برادرش در زندان از کانادا به ایران آمده بود بازداشت شد. برادر وی البرز قاسمی در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۸ بر اثر بیماری در زندان اوین در حالی که وی نیز به اعدام محکوم شده بود درگذشت.

تلفن بند عبرت زندان عادل آباد شیراز از دو هفته پیش تا کنون قطع است







 از دو هفته پیش تا کنون تلفن بند عبرت زندان عادل آباد شیراز بدستور مسئولین زندان قطع شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تلفن بند عبرت زندان عادل آباد شیراز از ۱۳ شهریور ماه تا کنون قطع است.
این بند هم اکنون ۱۰ زندانی عقدتی شامل ۵ درویش گنابادی، ۳ نو کیش مسیحی و ۲ بهایی نگهداری می‌شوند.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این باره به گزارشگر هرانا گفت: "مسئولین به صورت ضمنی به زندانیان گفته‌اند که تا زمان دادگاهی ۵ درویش گنابادی تلفن‌ها وصل نخواهد شد. این درحالی است که زمانی که خانواده زندانیان موضوع قطعی تلفن را پیگیری کرده‌اند به ایشان اطلاع دادند که تلفن‌ها بدلیل نقص فنی قطع شده و ارتباطی به دادگاه دراویش ندارد."
وی همچنین در خصوص وضعیت آب شرب این بند گفت: "وضع آب این بند بسیار بد بود. به حدی که زندانیان مجبور به خرید آب معدنی از فروشگاه بند می‌شدند. ولی روز گذشته لوله کشی بند را عوض کرده‌اند و امیدواریم وضعیت آب بند عبرت بهبود پیدا کند."

انتقال محمد سیف‌زاده پزشکان به بند ۲۰۹ زندان اوین







 محمد سیف‌زاده پزشکان زندانی سیاسی گمنام زندان اوین که قرار بود به زندان برازجان تبعید شود، هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد سیف‌زاده پزشکان که در ۲۱ ماه شهریورماه ۱۳۹۲به منظور اجرای حکم تبعید در زندان برازجان خود از بند ۳۵۰ منتقل شده بود، به دلیل عدم پرداخت هزینهٔ انتقال خود و ماموران همراه برای انتقال به برازجان، در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
وی در تاریخ یک خردادماه ۱۳۹۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و در تاریخ ۲۶شهریور‌‌‌ همان سال به قید وثیقه از زندان آزاد می‌شود.
پس از آزادی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از سوی قاضی پیرعباس به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ده سال حبس در تبعید محکوم می‌شود که در شهریور ماه ۱۳۹۲ به منظور سپری کردن ادامهٔ حکم خود از بند ۳۵۰ منتقل و به دلیل عدم پرداخت هزینهٔ انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شود.
محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی دهه شصت است که مدت ۴ سال را از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در زندان گذرانده بود، وی ۴۳ ساله و دارای یک دختر ۱۳ ساله است و همچنین مادر و خواهر ایشان به علت ابتلا به بیماری دیابت نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی دارند که با انتقال ایشان به برازجان با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.

محسنی اژه‌ای خبر از عفو ۸۰ زندانی سیاسی داد







 پس از آنکه تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شدند، سخنگوی قوه قضاییه مدعی است که با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبری، ۸۰ نفر از محکومین امنیتی مورد عفو قرار گرفتند که تعدادی از آن‌ها از محکومین حوادث سال ۸۸ بوده‌اند. وی در همین حال خبر منتشر شده در مورد دیدار علی شمخانی با میرحسین موسوی را تکذیب کرد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، تاکنون بار‌ها از زندانیان سیاسی خواسته شده بود تقاضای عفو و یا توبه نامه بنویسند که با مخالفت آنان رو به رو شد اما این بار محسنی اژه‌ای گفته است که رییس قوه قضاییه از رهبری تقاضای عفو کرده است که با موافقت وی ۸۰ تن از زندانیان سیاسی آزاد می‌شوند.
هر چند سایت‌های نزدیک به نیروهای تندرو به نقل از مقاماتی که نامشان فاش نشد خبر داده بودند که احتمال آزادی زندانیان سیاسی شایعه‌ای بیش نیست اما با توجه به سخنان امروز محسنی اژه‌ای تعداد بیشتری از زندانیان سیاسی طی روزهای آینده آزاد خواهند شد.
برخی این آزادی‌ها را مرتبط با سفر روحانی به نیویورک ارزیابی کرده‌اند و در همین حال فعالان سیاسی با استقبال از این آزادی‌ها خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و رفع حصر از موسوی، کروبی و رهنورد شده‌اند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌ قضاییه در پنجاه و دومین نشست خبری خود گفت: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی به مناسبت‌های مختلف امکان عفو زندانیان در نظر گرفته شده است و رییس دستگاه قضا می‌تواند از رهبری درخواست عفو تعدادی از زندانیان را که شامل قانون عفو می‌شوند را داشته باشد.
وی ادامه داد: بنابراین تعدادی از محکومین امنیتی دادگاه انقلاب تهران برای عفو توسط رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفتند و درخواست عفو آن‌ها به رهبری ارائه شد که وی با عفو ۸۰ نفر از این محکومین موافقت کردند.
وی با اشاره به اینکه عفو می‌تواند شامل بخشیده شدن تمام یا قسمتی از مجازات محکومین باشد، گفت: تعدادی از این ۸۰ نفر به طور کامل عفو شده‌اند، برخی از آن‌ها دارای محکومیت حبس نبوده و سایر مجازاتهای آن‌ها مشمول عفو شده است و تعدادی نیز تنها بخشی از محکومیتشان مورد عفو قرار گرفته است.
وی در ادامه ادعا که عفو زندانیان اخیر ارتباطی به انتخابات و مسائل سیاسی روز ندارد و افزود: عفو محکومین جرایم امنیتی و برخی از محکومین حوادث سال ۸۸ در سالهای ۹۰ و ۹۱ نیز اجرا شده بود حتی در اردیبهشت سال ۹۲ نیز تعدادی از این محکومین مورد عفو قرار گرفته بودند.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد دیدار شمخانی با میرحسین موسوی، اظهار کرد: اول، این سوال مطرح می‌شود که آیا اصل خبر درست است؟ اصل خبر وقتی جعل باشد مابقی خبر نیز جعل است.

دو دختر نوجوان قربانی یک "قتل ناموسی" شدند







 فردی در یکی از روستاهای شهرستان دشستان استان بوشهر برای جلوگیری از ازدواج خواهرزاده ۱۶ ساله‌اش با مردی متأهل وی را به قتل رساند. این فرد خواهر ۱۳ ساله این دختر را نیز کشت.
به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از رادیو زمانه، دایی ۳۵ ساله برای این‌که از ازدواج خواهر‌زاده ۱۶ ساله‌اش با مرد متأهل جلوگیری کند، هم او را کشت هم خواهرزاده ۱۳ ساله‌اش را.
او بار‌ها با مخالفت خانواده‌اش روبه‌رو شد و نهایتا در ۲۹ شهریورماه در حالی که دایی‌اش تصمیم داشت مجددا با او صحبت کند باز هم مخالفت کرد و این مخالفت‌ تنها یک عکس‌العمل داشت؛ یک گلوله از کلت دایی‌اش سرش را نشانه رفت و تمام.
به نوشته اعتماد بر اساس شنیده‌ها خواهر کوچک‌تر زمانی که دید دایی‌اش تصمیم دارد به خواهرش شلیک کند، خود را بین خواهر بزرگ‌تر و دایی‌اش قرار داد و گلوله اول به وی برخورد کرد.
به گفته سرهنگ حسین بارونی، رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر "مسائل ناموسی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهرهای کوچک و به‌ویژه روستاهایی است که اطلاع‌رسانی در آن‌ها زیاد انجام نمی‌شود."

محرومیت والی درودی از مرخصی پس از ۱۷ سال حبس







 والی درودی زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان مرکزی یزد، مدت ۱۷ سال است که از حق مرخصی محروم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی کرد که پیش‌تر در نیروی دریایی ارتش ایران خدمت می‌کرد، در دهه ۶۰ به اتهام همکاری با حزب دمکرات کردستان بازداشت و در سال ۱۳۷۲ آزاد گردید.
وی مجددا در سال ۱۳۷۵ در کردستان بازداشت و این بار به حبس ابد و تبعید به زندان یزد محکوم شده و با گذشت نیمی از محکومیت‌اش کماکان از حق مرخصی محروم است.

پیمان عارف به شعبه دوم بازپرسی اوین احضار شد







پیمان عارف، فعال سیاسی از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین جهت آخرین دفاعیات احضار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احضار این عضو جبهه ملی ایران در خصوص پرونده اردی بهشت ماه سال گذشته که به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شده بود.
مصدایق ذکر شده از سوی کارشناسان وزارت اطلاعات برای اتهام مذکور حضور ایشان در جلسات مختلف، امضا بیانیه ها و ملاقات با برخی از شخصیت های سیاسی و مذهبی بوده است.

محمد صابر ملک رئیسی ۱۶ ماه گذشته ممنوع الملاقات و تلفن بوده است / تصویر








 محمدصابر ملک‌رئیسی زندانی سیاسی نوجوان بلوچ که به ۱۵ سال زندان محکوم شده است، طی ۱۶ ماه گذشته اجازه تلفن و ملاقات با خانواده را نداشته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدصابر ملک رییسی زندانی سیاسی بلوچ پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان زاهدان به زندان ارومیه تبعید شده است و با گذشت بیش از ۱۶ ماه از زمان انتقال وی نامبرده از حق ملاقات و تماس با خانواده خود محروم شده است.
محمد صابر ملک رئیسی در دوم مهر ماه ۱۳۸۸ در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "محمد صابر یکی از جوان­‌ترین زندانیانی سیاسی است. او بدون اینکه جرمی داشته باشد و برای بازگشت برادرش به ایران بازداشت و بدون دسترسی به وکیل مدافع به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. پس از وقایع اردیبهشت ماه سال گذشته در زندان زاهدان که موجب ضرب و شتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد خانواده وی هیچگونه اطلاعی از وضعیت وی کسب نکردند."
وی در ادامه گفت: "تن‌ها اخباری که از محمدصابر بدست ما می‌رسد نامه‌های دست نویسی است که توسط زندانیانی دیگر که در زندان اردبیل هستند به ما رسیده و فهمیدیم که او در زندان اردبیل است."

حال جسمی اصغر محمودیان در زندان سمنان رو به وخامت رفته است







 اصغر محمودیان که در حال سپری کردن حکم شش سال زندان در تبعید خود در زندان سمنان است، به علت عدم صدور مجوز اعزام بیمارستان و درمان از سوی دادستانی تهران در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اصغر محمودیان به همراه همسرش در پی حوادث پس از انتخابات ۸۸ بازداشت و ۳۰ ماه را در بلاتکلیفی در بند ۳۵۰ زندان اوین سپری کرد.
قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، صلواتی، این زندانی سیاسی را به شش سال حبس در تبعید محکوم کرد که دادگاه تجدید نظر نیز آن را عینا مورد تأیید قرار داد. وی ۱۰ سال را نیز در دهه ۶۰ به همین اتهام (هواداری از سازمان مجاهدین خلق) در زندان گذرانده است.
محمودیان از بیماری‌های متعدد شامل بیماری قلبی، تنفسی، سرطان پروستات، بیماری اعصاب و آرتروز گردن رنج می‌برد که در مورد اخیر نیاز به عمل جراحی فوری در ناحیه ستون فقرات در بخش گردن دارد.
به رغم پیگیری‌های مکرر خانواده این زندانی سیاسی که ۷ ماه پس از انتقال وی از بند ۳۵۰ را شامل می‌شود، کارشکنی‌های دادستانی تهران مانع از صدور دستور مقامهای استان سمنان برای اعزام وی به بیمارستان شده‌اند.

ضرب و شتم یک شهروند بهایی ۷۵ ساله در فرمانداری استان تهران







بهزاد شکوهی شهروند بهایی ۷۵ ساله که برای پیگیری مطالبات خود از وزارت کشاورزی اقدام به تهیه دادنامه نموده بود، پس از احضار از سوی فرمانداری تهران مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهزاد شکوهی پیرمرد ۷۵ ساله بهایی سالهای قبل از به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی در سمت معاونت وزیر کشاورزی مشغول بکار بوده و پس از سال ۵۷ مانند سایر شهروندان بهایی که سمت دولتی داشتند از کار خود اخراج و منفصل دائم از خدمت گردید.
بهزاد شکوهی پس از ۳۴ سال از زمان اخراج خویش از اداره مزبور، با روی کار امدن دولت جدید داد نامه‌ای تنظیم کرده و آنرا تقدیم مقامات کرده بود پس از این اقدام فرمانداری استان تهران در خیابان عباس آباد ابتدای می‌رعماد وی را احضار نموده و در آنجا اقدام به ضرب و شتم وی نمودند.
یکی از نزدیکان این شهروند بهایی به گزارشگر هرانا گفت: "هزاد شکوهی در فرمانداری مورد هتاکی و ضرب و شتم فراوان قرار می‌گیرد و تهدید می‌شود که دیگر این موضوع را پی گیری ننماید."
وی ادامه داد: "در تمامی نقاط بدن اثار کبودی و ضرب و جرح مشاهده می‌شود. تشویق ایشان برای رفتن به پزشکی قانونی و شکایت ثمری نداشت چرا که ایشان ضمن آنکه تهدید به پیگیری پرونده خویش شده‌اند از همسر خود که چند سالی است به بیماری الزایمر مبتلا شده‌اند پرستاری می‌نمایند."

امید شاه‌مرادی در بند ۳۵۰ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد







 امید شاه‌مرادی زندانی سیاسی و از فعالین سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید شاه مرادی به دلیل بلاتکلیفی عدم پاسخگویی به اتهاماتش و عدم اجازه وکالت در امور اداری و مالی و پیگیری پرونده خود و همچنین مشکلات خانوادگی پیش آمده اعتصاب غذای خود را از ساعت ۱۲ شب ۲۹ شهریور ماه آغاز کرده است.
این فعال سیاسی سال گذشته دستگیر و پس از ۶۲ روز بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار وثیقه آزاد شده بود. وی پس از آزادی از زندان ازسوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی از طریق حضور در تجمعات خیابانی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
شاه‌مرادی پس از احضار ازسوی دایره اجرای احکام زندان اوین در شهریور ماه سال جاری برای اجرای حکم، خود را به زندان اوین معرفی و به بند ۳۵۰ منتقل شد.

وضعیت وخیم جسمی مجید محمدی معین در زندان اوین







مجید محمدی معین که از ناحیه پا دچار شکستگی شده در وضعیت جسمی بسیار بدی بسر میبرد و مسئولین از اعزام وی به بیمارستان خودداری می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خبرنگار ماهنامه و روزنامه بیان و سلام که به اتهام ارتباط با دول متخاصم، در زندان اوین دوران حبس ۴ ساله خود را طی می‌کند مدتی است که از ناحیه پا دچار شکستگی شده و با اینکه نیاز به عمل جراحی در خارج از زندان را دارد، مسئولین حاضر به اعزام وی به مراکز درمانی بدون لباس فرم زندان نشده‌اند.
مجید محمدی معین، ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۱ توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و پس از بازجویی در مکانی نامعلوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۶ ماه بلاتکلیفی در این بند در تاریخ شهریور ۹۱ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی مجری انحصاری حامیان کمیته ملی المپیک بود که به دلیل عقد قرار داد با شرکت یورکلوپ هلند جهت مسابقات آسیای مرکزی، از سوی نیروهای نامشخص بازداشت شده بود. وی در بهمن ماه ۸۹ نیز به اتهام حضور در تجمعات پس از انتخابات ۸۸ و عضویت در ستاد مرکزی موسوی بازداشت شده بود که برای وی قرار منع تعقیب صادر شد.
این زندانی سیاسی به اتفاق همسرش ملیکا اولادزاده دارای ۲ اختراع ثبت شده در زمینه بهداشت است که جز ۲۰ اختراع بر‌تر در این رشته محسوب می‌شود. مجید محمدی معین اولین شرکت ثبت شده تخصصی در زمینه خبری حامیان مالی را مدیریت می‌کرد که خدمات شایانی به ورزش کشور و ورزشکاران نامی داشته است.

نامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به سه وزارتخانه درباره لغو پلمب








 عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران می‌گوید این انجمن نزدیک به سه هفته است که در نامه به سه وزیر اطلاعات، کار و ارشاد، خواستار لغو پلمب شده است، اما این درخواست تا کنون بی‌پاسخ مانده است.
بدرالسادات مفیدی گفته است: «به آقای علی ربیعی، وزیر کار درخواست کتبی فرستادیم و آقای شمس‌الواعظین، جانشین رئیس هیئت مدیره انجمن نیز با واسطه از آقای علوی، وزیر اطلاعات درخواست ملاقات کرد. نامه‌ای نیز به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادیم تا بتوانیم دغدغه‌ها، شرایط و مشکلات فعلی روزنامه‌نگاران را با او مطرح و مطالبات روزنامه‌نگاران را از او درخواست کنیم.»
وی در ادامه این اظهارات که روز شنبه، ۳۰ شهریورماه در مطبوعات ایران بازتاب داشت، افزوده است: «این درخواست‌ها نزدیک به سه هفته است که فرستاده شده و تا کنون بی‌پاسخ مانده است.»
مأموران دادستانی تهران، ۱۴ شهریورماه ۱۳۸۸، با حضور در دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، ساختمان فراگیر‌ترین تشکل صنفی روزنامه‌نگاران را پلمب کردند، اقدامی که به گفته آن زمان این انجمن «بدون ارائه هیچ‌گونه دلیل و توضیحی و صرفا با نشان دادن حکم صادره از سوی دادستانی تهران» صورت گرفت.
به گزارش روزنامه‌های ۳۰ شهریورماه تهران، خانم مفیدی در این زمینه گفته است: «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به هیچ عنوان از نظر قانونی دارای مشکل نیست و تأکید می‌کنم که این انجمن هیچ‌گونه حکم حقوقی یا قضایی مبنی بر انحلال خود نگرفته.»
وی با اظهار این‌که این انجمن، «در شرایط سال ۸۸، در پی یک ابراز نگرانی از سوی وزارت اطلاعات مبنی بر برگزاری گردهمایی‌هایی توسط روزنامه‌نگاران، پلمب شده»، افزوده است: «آن گردهمایی‌ها نیز به هیچ عنوان جنبه سیاسی نداشتند و صرفا درباره مسائل صنفی بودند.»
به دنبال انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری سال ۸۸ و شدت گرفتن فشار بر مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اعتراض خود به مواردی چون به گفته این انجمن «افزایش سانسور، حضور مأموران امنیتی در چاپخانه‌ها و دستگیری گسترده روزنامه‌نگاران» را ابراز کرد و در همین زمینه تیرماه ۱۳۸۸ خانم مفیدی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا از لغو نشست اعتراضی این انجمن به بازداشت روزنامه‌نگاران، «به دلایل امنیتی» خبر داد.
حال با گذشت چهارسال از پلمب این انجمن، خانم مفیدی با بیان این‌که حسن روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود از فعالیت انجمن‌های صنفی استقبال کرده است، می‌گوید: «امیدواریم همچنان که بازگشایی خانه سینما موجب خوشحالی بسیاری شد، دستور فک پلمب انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز صادر شود.»
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران مهرماه ۱۳۷۶ از سوی شماری از روزنامه‌نگاران ایرانی تأسیس شد و به عنوان یک سندیکای سراسری و ملی کارگری در وزارت کار و امور اجتماعی ایران به ثبت رسید. این انجمن همچنین به عنوان سندیکای کارگری در ایران در دپارتمان سازمان‌های غیردولتی سازمان‌ملل متحد به ثبت رسیده و عضو پیوسته فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) است.
منبع: رادیو فردا

تمامی ۱۵۰۰ کارگر کشتی سازی صدرا بیکار شدند







 در حالی که ایلنا در روزهای گذشته خبر از اخراج ۸۰۰ نفر از کارگران واحد کشتی‌سازی شرکت صنعتی دریایی (صدرا، متعلق به سپاه) خبر داده بود، منابع کارگری در بوشهر از اخراج ۷۰۰ کارگر باقی مانده در این شرکت خبر می‌دهند که به این ترتیب شمار کارگران اخراجی صدرا به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.
"سیدموسی میر جهانمردی" دبیر خانه کارگر بوشهر در این باره به ایلنا گفت: با توجه به اینکه در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بیش از ۱۵۰۰ کارگر قراردادی و رسمی تحت نظر چندین شرکت پیمانکاری همانند فرا ساحل، آریا صنعت، صادق صنعت و... در ساختن پروژه‌های دریایی فعالیت دارند، اخیرا رکود کار باعث جابجایی شرکت‌های پیمانکاری و ورود پیمانکاران جدید در بخش کشتی سازی این شرکت عظیم دریایی شده است و به تبع این تغییرات، ۱۵۰۰ نفر از این کارگران که در چهار ماه گذشته نیز حقوقی دریافت نکرده‌ بودند با پایان یافتن دوره قرارداد کاریشان تا پایان شهریور ماه تعدیل می‌شوند.
به گفته این فعال کارگری، پیش از این ۸۰۰ نفر از این کارگران حکم اخراج خود را دریافت کرده بودند و در انتظار اخراج خود تا پایان شهریور ماه بودند.
می‌رجهانمردی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۱۵۰۰ کارگر این واحد عظیم کشتی سازی با سوابق ۲ تا ۲۰ سال بالاتکلیف بوده و قرار است آن دسته از این کارگران اخراجی که شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری را دارند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شوند.
دبیر خانه کارگر بوشهر با بیان اینکه فعالیت مجموعه کشتی سازی صدرا تقریباً متوقف شده است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اخراج‌ها در این واحد عظیم تولیدی، مربوط به شرکت پیمانکاری «فرا ساحل» با ۵۳۸ کارگر است و گفته می‌شود فقط یک یا دو شرکت پیمانکاری همانند شرکت پیمانکاری «آبهای عمیق» با تعداد کمی کارگر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
او در بخش دیگری از سخنان خود به انباشت بدهی‌های پیمانکاران شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: گفته می‌شود میزان بدهی یکی از شرکت‌های پیمانکاری به سازمان تامین اجتماعی حدود ۲۷۰ میلیون تومان است.
این فعال کارگری با بیان اینکه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) یکی از مطرح‌ترین واحد‌های ساخت و تعمیرات کشتی و اجرای سکوهای نفتی و گاز در کشور است، اظهار داشت: اغلب نیروهای فعال در مجموعه «صدرا» را کارگران متخصص و مهندسان با تجربه تشکیل می‌دهند.
به گفته این فعال کارگری در بوشهر، در شرایط رکودی که بر مناسبات اقتصادی کشور حاکم است، سفارش‌ها برای ساخت کشتی‌های جدید کاهش یافته و عمده فعالیت این مجموعه به تعمیر کشتی‌های فرسوده محدود شده است.

احمد عسگری و حامد صارمی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شدند







احمد عسگری و حامد صارمی پس از ۳ ماه بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد صارمی که در ۱۶ خرداد ماه سال جاری به همراه پدر خود حسن صارمی و خواهر خود شهلا صارمی بازداشت شده بود، پس از بش از ۳ ماه از بند ۲۰۹ اوین به بند ۳۵۰ منقل شد.
احمد عسگری روزنامه نگار، فعال دانشجویی و از دانشجویان رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز، دیگر زندانی منتقل شده از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ بود.
وی شب پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه در پارک فدک تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و تا ظهر امروز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین گذرانده بود.
گفتنی است، احمد عسگری که در روزنامه‌های کارون و مردم سالاری فعالیت کرده، سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را نیز داشته است.

خانواده محکومین به اعدام در مقابل مجلس تجمع کردند







جمعی از خانواده متهمین قاچاق مواد مخدر که به اعدام محکوم شده اند، امروزیکشنبه ۳۱ شهریور، در برابر مجلس تجمع کردند.
به گزارش تارنمای کلمه، عده‌ای از خانواده محکومان به اعدام، به جرم قاچاق مواد مخدر، با تجمع در برابر مجلس خواستار تعیین مجازات جایگزین برای این محکومان بودند.
سالانه چند صد نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در ایران اعدام می‌شوند.
بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات اقدام به قاچاق مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیردارویی اعدام است و همه ساله تعداد زیادی از قاچاقچیان اعدام می‌شوند اما قاچاق و توزیع مواد مخدر در کشور همچنان آمار بالایی دارد.
میزان بالای اعدام در کشور باعث انتقاد شدید سازمان‌های حقوق بشر علیه نظام قضایی کشورمان شده است.
در همین حال جمعی از معلمان آموزش و پرورش هم برای تعیین وضعیت استخدامی خود در برابر مجلس تجمع داشتند.

احمد زیدآبادی و مهدی محمودیان به مرخصی اعزام شدند








 روز گذشته احمد زیدآبادی و مهدی محمودیان دو زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج به مرخصی اعزام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد زیدآبادی روزنامه نگار زندانی بعد از ظهر روز گذشته به مرخصی اعزام شد.
وی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب ایرانی است که در پی حوادث انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸) به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی، محکوم شده‌است و هم اکنون دوران زندان خود را به سر می‌برد.
احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز است.
مهدی محمودیان دیگر زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بعد از ظهر روز گذشته در حالی به مرخصی اعزام شد که پیش‌تر برخی منابع، خبر از آزادی وی داده بودند.
محمودیان که در خصوص برخی مسائل پس از انتخالات از جمله وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهریور ماه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.