۱۳۹۲ مهر ۱۷, چهارشنبه

نامه مولوی نقشبندی از زندان به نماینده رهبری در سیستان و بلوچستان








 مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک با نوشتن نامه‌ای از زندان مرکزی زاهدان برای آیت الله سلیمانی نماینده رهبری در سیستان و بلوچستان با رد کلیه اتهامات خود ضمن درخواست تبرئه و آزادی خود و همه همراهانش نوشته است: "ادراه اطلاعات استان قبل از صدور حکم و پس از اخذ اعتراف زور و تهیه فیلم و صحنه سازی از بعضی از متهمین، فیلمهای ساخته شده را در رسانه‌های رسمی و مراسمات، پخش و فضا را مسموم کرده است که همه آن‌ها فاقد اعتبار می‌باشند که خوشبختانه در جلسات مکرر دادگاه این اتهامات واهی توسط متهمین رد شده‌اند."
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:
بسمه تعالی
حضرت آیت الله العظمی سلیمانی نماینده محترم مردم استان س. ب در خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و امام جمعه معظم زاهدان:
ضمن عرض سلام و ارادت و دعای طول عمر با عزت برای ساحت رفیع مقام معظم رهبری و حضرتعالی، حتما مستحضرید از مورخه ۲۲-۱-۱۳۹۱ اینجانب فتحی محمد نقشبندی امام جمعه مسجد راسک و همچنین دامادم فقیر محمد رئیسی فرد از مورخه ۱۸-۱۲-۹۰ و پسرم حافظ عبدالغفار نقشبندی سرباز وظیفه نهاد رهبری از مورخه ۲۵-۲-۹۱ پس از ترور شهیدان مولوی جنگی زهی و کوهساری به اتهام واهی و مغرضانه وزارت اطلاعات تحت عنوان آمریت و تشکیل تیم تروریستی و محاربه با نظام اسلامیمان مواجه و بازداشت و تا مورخه ۲۶-۶-۹۲ در حاد‌ترین شرایط معیشتی در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان بوده و بقرار اطلاع مع الاسف قبل از صدور حکم و پس از اخذ اعتراف زور و تهیه فیلم و بازسازی صحنه از بعضی از متهمین در رسانه‌های رسمی و مراسمات آن را پخش و فضا را مسموم کرده‌اند که خوشبختانه در جلسات مکرر دادگاه کلا توسط متهمین فقره مردود و رد و در دفاعیات تنظیمی از جانب وکلاء محترم نیز فاقد اعتبار و غیر موجه و تحویل دادگاه جهت صدور رای شده‌اند و به لطف ایزدی از مورخه ۲۶-۶-۹۲ به زندان مرکزی زاهدان همگی منتقل و در خدمت دوستان خدمتگذار قرار داریم و در انتظار صدور حکم از سوی دادگاه محترم شعبه اول انقلاب می‌باشیم لذا با عنایت به شناخت حضرتعالی نسبت به بنده و خدمات قبل و بعد انقلاب اسلامی و تقدیم شکوائیه کتبی و شفاهی مکرر قبلی و زمان آزادی در خصوص عداوت بعضی از افراد اداره اطلاعات به خدمت جنابعالی و تقاضای حل و فصل و وساطت آنحضرت تقدیر بر تدبیر غلبه و فرصتی حاصل نشد تا اینکه منجر به دستگیری و اتهام کذایی شدم. امیدوارم در صورت صلاحدید نسبت به تبرئه و آزادی همه، دستورات و توصیه‌های لازم را در حق مظلومان و بی‌دفاعان صادر و موجبات امتنان را مضاعف خواهند نمود.
با سلام مجدد و دعای خیر
فتحی محمد نقشبندی
از بازداشتگاه زندان مرکزی زاهدان

رنجنامه‌ی احمد تمویی از زندان ارومیه خطاب به احمد شهید







 احمد تمویی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، در رنجنامه‌ای خطاب به احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل متحد، از برخی شکجه‌های روحی و جسمی و آزار و اذیت‌هایی که در طی مدت قریب به شش سال زندانی بودنش، متحمل آن شده، پرده برداشته است.
آقای تمویی اکنون و پس از پرونده سازی مسئولان بر علیه وی،به قصد تنبیه، در بند زندانیان عادی(متهمین به قتل) به سر می‌برد.
متن کامل رنجنامه‌ی احمد تمویی را که در اختیار "خبرگزاری هرانا" قرار گرفته است، در زیر می‌خوانید:
اینجانب احمد تمویی، زندانی سیاسی، در تاریخ ۲ آبان سال ۸۶ در شهرستان مهاباد، توسط اطلاعات سپاه پاسدران مهاباد دستگیر و از همان روز اول به بازداشتگاه سپاه ارومیه منتقل شدم. در اطلاعات سپاه ارومیه به اتهام عضویت در پژاک به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی اطلاعات سپاه، تحت شکنجه بوده‌ام. در طول این دو ماه، از طریق شک الکتریکی، آویزان کردن، شلاق زدن و اعدام ساختگی، مورد شکنجه قرار گرفته‌ام. بعد از دو ماه بازجویی و شکنجه به اداره‌ی اطلاعات مهاباد منتقل شدم و یک ماه نیز در آنجا تحت بازجویی بودم. بعد از سه ماه بازجویی به زندان مهاباد منتقل گردیدم.
در بهمن ماه سال ۸۶ در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب مهاباد‌ به اتهام محاربه به مدت ده دقیقه محاکمه شدم. وکیلم را قبل از جلسه‌ی دادگاه تهدید نمودند و در جلسه‌ی دادگاه به من اجازه ندادند به طور کامل از خودم دفاع نمایم. مدت کوتاهی بعد از جلسه‌ی دادگاه، حکم ۱۵ سال حبس‌ام را به طور شفاهی‌ در زندان مهاباد به من ابلاغ کردند. بعد از ابلاغ حکم، وکیلم را با تهدید، وادار به استعفا از پرونده‌ام نمودند و بعد از این ابلاغ به دلیل عدم تحویل دادنامه به بنده، نتوانستم به حکم صادره اعتراض کنم و دادگاه بعد از چند روز حکمم را تحویلم داد.
تابستان سال ۸۷ هنگام بازجویی دادستان کل استان آذربایجان غربی از زندان مهاباد، به رفتار دادگاه اعتراض نمودم که با واکنش تند دادستان، مواجه شدم و همان روز به زندان ارومیه منتقل شدم.
در زندان ارومیه، دی‌ ماه زمستان سال ۸۹ به هنگام اجرای حکم اعدام حسین خضری، زندانی سیاسی، مسئولین زندان، من و تعدادی از زندانیان سیاسی را به سلول انفرادی منتقل کردند. هدف از انتقال ما به سلول انفرادی، ایجاد رعب و وحشت در بین زندانیان سیاسی بود. صبح روز پانزدهم دی‌ ماه، هنگامی که در سلول انفرادی شماره‌ی هفت بودم؛ حسین خضری را به طرز فجیحی همراه با ضرب و شتم از سلول شماره‌ی دو خارج و به جایگاه اعدام بردند. بعد از اعدام ایشان، در اعتراض به اعدام و فشارهای زدان، به مدت ۲۰ روز اعتصاب غذا کردم.
روز ۲۷ بهمن ۸۹ از زندان ارومیه به سلول انفرادی اداره‌ی اطلاعات منتقل شدم. از همان بدو ورود به اداره‌ی اطلاعات، با ضرب و شتم ماموران روبرو شدم و به مدت یک ماه در سلول انفرادی به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "ارتباط با رسانه‌های بیگانه" مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفتم. زمستان سال ۹۰ بدون هیچ دلیلی‌ به سلول انفرادی زندان منتقل شدم و به مدت ۲۵ روز در سلول‌های سرد زندان دچار عفونت کلیوی شدم. در بهمن ماه سال ۹۰ به مدت ۲ روز به سلول انفرادی اداره‌ی اطلاعات منتقل شدم؛ در طول این دو روز تحت فشار‌های روحی‌ و روانی‌ زیادی، جهت انجام مصاحبه‌ی تلویزیونی قرار گرفتم که از انجام مصاحبه خودداری نمودم.
از بهار سال ۹۰ تا مهر ماه ۹۱ هر هفته یک بار اجباراً توسط ماموران زندان به دفتر اداره‌ی اطلاعات در زندان منتقل شدم و مورد توهین، تحقیر و تفتیش عقاید قرار گرفته‌ام و هر چند مدت یک‌بار مسئولان زندان وسایل شخصی‌‌ام را بازرسی و غارت نموده اند.
روز ۲۰ مهر سال ۹۱ از زندان ارومیه دوباره به اداره‌ی اطلاعات منتقل‌ام کردند و به مدت دو ماه به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "ارتباط با احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل" برایم پرونده سازی شده و شکنجه شده‌ام. بر اثر شکنجه‌های شدید دو بار از هوش رفتم. اواخر بازجویی، بازجویان خواستار مصاحبه تلویزیونی شدند و بعد از قبول ننمودن مصاحبه، ۲۰ آذر ماه، ساعت ۱۲ شب من را به اتاق بازجویی بردند و گفتند که برای شما غیاباً حکم اعدام صادر شده است و همین امشب هم اجرا می‌شود؛ اما اگر مصاحبه‌ی تلویزیونی انجام بدهید اجرای حکم اعدام شما متوقف می‌شود... نهایتاً از انجام مصاحبه خودداری نمودم. ماموران اداره، به من دستبند، پا بند و چشم بند زده و گفتند که شما را برای اجرای حکم اعدام به مکان دیگری منتقل می‌کنیم. بعد از مدتی‌ در بین راه فهمیدم که من را به زندان رجایی شهر کرج تبعید می کنند. در بین راه وقتی‌ به توهین ماموران اعتراض کردم با ضرب و شتم آن‌ها روبرو شدم. روز ۲۱ آذر ۹۱ به دادسرای امنیت زندان اوین منتقل شده و دادسرای امنیت اوین دستور انتقالم به زندان رجایی شهر کرج را صادر کرد. به مدت هفت ماه در زندان رجایی شهر کرج از ارتباط تلفنی و ملاقات حضوری با خانواده‌ام محروم بودم.
روز ۲۶ تیر ماه ۹۲ از زندان کرج به زندان ارومیه منتقل شدم. روز ۳۱ مرداد در حالی‌ که فقط یک ماه بود که به زندان ارومیه آمده بودم، از طرف دفتر اداره‌ی اطلاعات، در زندان ارومیه احضار شدم. با توجه به اینکه قبلاً نیز به دفعات به دفتر اطلاعات احضار شده بودم و مورد توهین و تحقیر قرار گرفته بودم، این دفعه از رفتن خودداری کردم. ماموران زندان من را به زور به دفتر اطلاعات برده و بر اثر ضرب و شتم بینی‌‌ام، دچار شکستگی شد. بعد از حضور اجباری در دفتر اطلاعات، مجدداً مورد توهین و تحقیر و تهدید قرار گرفته و به سلول انفرادی زندان منتقل شدم. بعد از شش روز سلول انفرادی، مسئولین زندان، من را از بند ۱۲ (سیاسی) به بند ۴ (که مربوط به جرایم قتل می‌باشد)، منتقل‌ام کردند...
گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل، آقای احمد شهید؛ بنده زندانی سیاسی احمد تمویی، هم اکنون در یکی‌ از خطرناک‌ترین بند‌های زندان تحمل حبس می‌نمایم و صراحتاً اعلام می‌کنم که امنیت جانی ندارم و از جناب عالی‌ و همه‌ی نهاد‌های بین المللی حقوق بشری خواهان پیگیری وضعیتم می‌باشم. بنده احمد تمویی، زندانی سیاسی، در طول این چند سال متحمل شکنجه‌های سیستماتیک فیزیکی‌ و روحی‌ و روانی‌ گردیده‌ام و در داخل زندان بار‌ها برایم پرونده سازی شده است و همه‌ی شکنجه هایی که متحمل شده‌ام به خاطر عقاید سیاسی‌ام و نه گفتن به خواسته‌های اداره‌ی اطلاعات بوده است.

گزارشی از وضعیت زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در زندانهای ایران







 طبق آخرین گزارشات هم اکنون ۱۹۵ زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت در ۹ زندان ایران در شرایط اسف‌باری نگهداری می‌شوند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در زندان‌های ایران بسیار اسف‌بار گزارش شده است.
اخبار برخی از این زندانیان در سایت‌ها منتشر شده، ولی اسامی بسیاری از ایشان، مخصوصا کسانی که در زندان‌های شهرستان‌ها بسر می‌برند تا کنون جایی منتشر نشده و کسی نامی از ایشان نشنیده است.
زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت از حقوقی که برای سایر زندانیان در نظر گرفته شده نیز محروم بوده و در زندان از انجام شعائر مذهبی خود منع می‌شوند.
طبق آخرین گزارشات که بدست این خبرگزاری رسیده است آماری بدست آمده که در زیر آن را نقل می‌کنیم.
۱.     زندان مرکزی سنندج:
سیدجمال سیدموسوی (محکوم به اعدام)، حسن برخورداری، رامین رحیمی، عبدالله اشرفی، رحیم امجدی، محمد امانی، شوانه شریفی (کار‌شناس کامپیو‌تر)، محمود سردشتی، فرزاد حسینی و علی سلیمی.
لازم به ذکر است که حکم اعدام سیدجمال سیدموسوی از ۵ سال پیش به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی در دادگاه انقلاب صادر شده و در دیوان عالی کشور نیز به تایید رسیده است.
یکی از زندانیان زندان سنندج در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "اتهام هواداری از گروه‌های سلفی اتهام دروغی است که تنها برای سرکوب اهل سنت به ایشان وارد می‌شود و سیدجمال سیدموسوی تنها گناهش تبلیغ عقیده اهل سنت بوده است. وی هم اکنون در شرایط بسیار بدی در زندان سنندج نگهداری می‌شود."
۲.     زندان سقز:
آرام میکائیلی، فرزاد صمدی و عثمان احسنی
یکی از زندانیان عقیدتی اهل سنت به گزارشگر هرانا گفت: "آرام میکائیلی و فرزاد صمدی را اخیرا هنگام انتقال به زندان سقز بیش از ۱۰ روز در قرنطینه زندان نگهداشته تا ریش آنان را کوتاه کنند و در این مدت ممنوع التلفن و ملاقات بودند. در ‌‌نهایت که ایشان حاضر به انجام این کار نمی‌شوند به زور و همراه با توهین ریش آن‌ها را کوتاه نمودند. پس از ورد به بند عمومی نیز ایشان تا مدتی ممنوع التلفن و ملاقات بودند. مسئولین همچنین زمانی که دیدند زندانیان اهل سنت در نمازخانه با سایر زندانیان ارتباط برقرار می‌کنند و به تبلیغ عقاید خود می‌پردازند، حضور در نمازخانه زندان را برای ایشان ممنوع کردند."
وی همچنین در مورد وضعیت عثمان احسنی گفت: "وی بدلیل کهولت سن به امراض مختلفی مبتلاست که مسئولین در روند درمان وی کوتاهی کرده و در بسیاری موارد حتی از ویزیت پزشک عمومی زندان نیز محروم شده است."
۳.     زندان دیزل‌آباد کرمانشاه:
لایق کردپور، مهدی محمدنژاد، فواد رضایی
یکی از زندانیان عقیدتی این زندان به گزارشگر هرانا گفت: "زندان دیزل‌آباد کرمانشاه یکی از بد‌ترین زندان‌های ایران و یکی از تبعیدگاههای زندان‌های ایران است و زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در بد‌ترین بند این زندان در کنار جرایم مربوط به مواد مخد و قتل نگهداری می‌شوند. زندانیان اهل سنت در این زندان حتی از حق ملاقات و تلفن نیز که از حقوق اولیه هر زندانی است محروم‌اند."
۴.     زندان بانه:
ماموستا عثمان امین‌پور (از علمای برجسته اهل سنت در کردستان)
۵.     زندان نقده:
مسعود رسولی
۶.     زندان پاوه:
بهمن عظیمی
۷.     زندان قزل‌حصار:
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سید هادی حسینی
این زندانیان نیز همگی به اتهام محاربه از طریق حمایت از گروههای سلفی به اعدام محکوم شده و خطر اجرای حکم اعدام ایشان را تهدید می‌کند. این ۶ زندانی عقیدتی- سیاسی در واحد ۳ زندان قزل‌حصار در میان زندانیان متهم به مواد مخدر نگهداری شده و اصل تفکیک جرایم در مورد ایشان رعایت نشده است.
۸.     زندان مرکزی زاهدان:
در این زندان بیش از ۵۰ تن از زندانیان اهل سنت از جمله امام جمعه راسک «فتحی‌محمد نقشبندی» را در خود جای داده است.
۹.     زندان رجایی شهرکرج:
در این زندان ۱۲۰ تن از زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت نگهداری می‌شوند که برخی از ایشان بیش از ۴ سال را بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برند.
یکی از زندانیان این زندان به گزارشگر هرانا گفت: "مسئولان زندان اخیرا با دادن وعده‌هایی همچون مرخصی و آزادی مشروط به زندانیان می‌گویند که برگه انتقال به زندان شهرستان را نوشته و به مسئولین دهند. ولی در صورت انتقال در زندان‌های شهرستان با سرکوب بیشتری از سوی مسئولین مواجه می‌شوند."

انتقال ۵ تن از زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم







 ۵ تن از زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج که به اعدام محکوم شده‌اند، صبح امروز به مکان نامعلومی منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته به این ۵ زندانی اهل سنت اطلاع داده شد که ساعت ۷ صبح روز جاری باید جهت اعزام به مراجع قضایی آماده باشند.
این ۵ زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت بنام‌های شهرام احمدی، کاوه‌ شریفى، آرش شریفى، طالب ملکى و بهروز شاه‌نظرى که همگی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند تا کنون موفق به تماس با خانواده خود نشده‌اند.
یک منبه مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "ما هیچ اطلاعی از وضعیت این ۵ زندانی اهل سنت نداریم. تنها امروز فردی که خود را یک زندانی از زندان کاشان معرفی می‌کرد با خانواده آرش شریفی تماس گرفت و گفت فرزندشان به این زندان منتقل شده است."
وی همچنین در ادامه گفت: "این ۵ زندانی اهل سنت قبل از انتقال به همبندیان خود اعلام نمودند که اگر تا پنج‌شنبه ۱۸ مهر ماه به بند خود باز نگردند دست به اعتصاب غذا خواهند زد."
گفتنی است، روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه نیز ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی که با محکومیت اعدام روبرو هستند، از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل شدند و تا کنون خبری از وضعیت ایشان در دست نیست.

احضار مادر و برادر یک زندانی سیاسی به دادگاه انقلاب







مادر و برادر میثاق یزدان‌نژاد زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج طی احضاریه‌ای به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی احضاریه‌ای که به تازگی بدست خانم اکرم السادات سنجری و فرزندشان میلاد یزدان‌نژاد رسیده است، ایشان باید در تاریخ یکشنبه ۲۱ مهر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی حاضر شوند.
اکرم السادات سنجری و میلاد یزدان‌نژاد به ترتیب مادر و برادر زندانی سیاسی میثاق یزدان‌نژاد می‌باشند که به اتهام محاربه به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.
اکرم السادات سنجری و میلاد یزدان‌نژاد در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۱ به همراه سه تن دیگر به نام‌های دینا کریمی راهجردی، حنیف عطارزاده و آصف رضاییان در منازل مسکونی خود بازداشت شدند.
اکرم السادات سنجری و میلاد یزدان‌نژاد با تامین قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و کفالت در اردیبهشت ماه سال جاری آزاد شدند.
تا لحظه تکمیل این خبر اطلاعی از احضار سایر مته‌مان پرونده بدست نیامده است.

پایان محکومیت اولیه ارژنگ داوودی و نگهداری وی در زندان







 با وجود پایان محکومیت اولیه ارژنگ داودی پس از ۱۰ سال وی بدلیل پرونده سازی‌های طول مدت زندان باید همچنان در زندان بسر برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی فعال سیاسی و زندانی سیاسی بند امنیتی زندان بندرعباس که پس از بازداشت به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در تاریخ ۱۸ شهریور ماه با پایان دوران محکومیت خود باید از زندان آزاد می‌شد.
این در حالی است که این زندانی سیاسی با پرونده‌هایی که در طی دوران زندان برای وی تشکیل شده به ۱۰ سال و ۸ ماه حبس دیگر نیز محکوم شده و دو قرار باز در پرینت تعین وضعیت وی ثبت شده است.
احکام جدید که در طول مدت زندان برای ارژنگ داوودی صادر شده، عمدتا به خاطر اتهاماتی همچون "تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، محاربه از طریق هواداری و حمایت از یکی از گروههای معاند نظام از داخل زندان بوسیله نگارش نامه و..." بوده است.
این زندانی سیاسی سالخورده که در تمام طول محکومیت خود از حق مرخصی محروم بوده است از اوایل تیر ماه سال گذشته از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادیهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در این بند به زندان بندر عباس تبعید شده است.

یک نفر در استان فارس و در ملاءعام اعدام شد







صبح امروز، چهارشنبه، هفدهم مهرماه، یک نفر در استان فارس و در میدان غدیر فسا به دار آویخته شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، یک جوان ۲۱ ساله به اتهام سرقت مسلحانه، پس از آنکه در دادگاه فسا محارب شناخته شده است، در میدان غدیر این شهر و در ملاءعام اعدام شد.
روستازاده، دادستان عمومی و انقلاب فسا در این خصوص گفت: "در پی شکایت تعدادی از شهروندان فسا مبنی بر سرقت مسلحانه از آرایشگاه‌های زنانه ،کار عملیاتی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و متهم۲۱ ساله در کمتر از یک هفته به همراه یک سلاح کمری و نقاب و سیم چین دستگیر شد."
روستازاده با اشاره به اینکه در این پرونده ۵ فقره سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت و محاربه محرز شد افزود: "حکم اعدام این فرد در دادگاه فسا صادر و پس از تأئید دیوان عالی کشور صبح امروز اجرا شد."

مدیر سایت انتخاب آزاد شد







 مصطفی فقیهی، مدیر مسئول سایت خبری “انتخاب” شامگاه سه‌شنبه ۱۶ مهر آزاد شد.
به گزارش کلمه، فقیهی که روز دوشنبه بازداشت شده بود با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است. اتهام وی "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" اعلام شده است.
بر پایه این گزارش سایت انتخاب یکی از سایت‌های اصلی حامی دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران است و از آن به‌عنوان تریبون غیررسمی دولت جدید یاد می‌شود.

۳ نفر در رشت به دار آویخته شدند







دادستان رشت از به دار آویختن سه نفر در این شهر خبر داده است؛ اجرای حکم دستکم یک تن از ایشان در ملاءعام بوده است.

به گزارش فارس، علی مصطفوی‌نیا، دادستان رشت اعلام کرد که صبح پنج‌شنبه گذشته(دهم مهرماه) سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در رشت اعدام شدند.
دادستان رشت در مورد یکی از اعدام شدگان گفت: "فرد قاچاقچی مواد مخدر در یکی از خیابان‌های رشت به جرم نگه‌داری ۸۰ کیلوگرم کراک اعدام شد."

وی در پایان تاکید کرد که: "نگه‌داری و دستگیری حتی ۳۰ گرم کراک برای بار دوم اعدام دارد."

مهدی خزعلی به ۶ سال حبس محکوم شد







مهدی خزعلی در دادگاه بدوی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
به گزارش فارس، دادگاه انقلاب تهران رای بدوی خود را درباره پرونده مهدی خزعلی که به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و هم چنین "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور" بازداشت شده و برایش پرونده تشکیل شده بود؛ صادر کرد.
بر اساس این حکم مهدی خزعلی به جرم اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به پنج سال حبس و به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.
بر اساس گفته مصطفی ترک همدانی یکی از وکلای مدافع مهدی خزعلی این حکم امروز به وکلای متهم ابلاغ شده و قرار است در مهلت قانونی به این حکم اعتراض شود.

اعدام دو زندانی در زندان کارون اهواز







 بامداد روز گذشته، شانزدهم مهرماه، دو زندانی در اهواز به دار آویخته شده‌اند.
واحد مرکزی خبر از جانب مدیر کل دادگستری خوزستان گزارش داده است که بامداد روز سه شنبه، دو زندانی در زندان کارون اهواز اعدام شدند.
بر اساس ای گزارش این دو زندانی که هویتشان مشخص نیست به اتهام حمل و نگهداری ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین و حمل و نگهداری ۷۴۰ گرم هروئین به اعدام محکوم شده بودند.
گفتنی ست که این احکام از سوی دادگاه های انقلاب اسلامی بهبهان و اهواز صادر شده بود.