۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

تائید حکم پنج شهروند بهایی در مشهد







محکومیت پنج تن از شهروندان بهایی ساکن مشهد در دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی تائید شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت شش ماه حبس تعزیری پنج  شهروند بهایی ساکن مشهد به نامهای نگار ملک زاده، حوریه محسنی، نگین احمدیان، بهناز حداد زاده و آرمان مختاری توسط دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی تایید شد.
طبق رای دادگاه تجدید نظر شش شهروند بهایی دیگر این پرونده از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شدند فقط یک نفر از ایشان به نام شایان تفضلی به پرداخت 300 هزار تومان جریمه نقدی محکوم گردید.
یاداوری می شود یازده شهروند بهایی مزبور به دلیل تشکیل نمایشگاه خصوصی صنایع دستی کودکان در زمستان سال 90 بازداشت شدند که همگی به قید وثیقه تاکنون آزاد بوده اند.

ممانعت از برگزاری نماز عید قربان اهل سنت در تهران







نهادهای امنیتی از برگزاری نماز عید قربان اهل سنت در مساجد خانگی ممانعت به عمل آوردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نماز عیدقربان اهل سنت که قرار بود صبح روز چهارشنبه در مساجد خانگی برگزار شود با ممانعت نهادهای امنیتی برگزار نشد.
از آن‌رو که این اقلیت مذهبی در تهران اجازه تاسیس مسجد رسمی ندارند قرار بر این بود که نماز عید قربان را در مساجد خانگی برگزار کنند.
طبق آمارهای غیر رسمی بیش از ۱ میلیون مسلمان اهل سنت تنها در شهر تهران زندگی می‌کنند که از حق داشتن مسجد و برپایی شعایر مذهبی خود محروم هستند.

مردی که پس از اجرای حکم زنده شده بود مجددا اعدام خواهد شد









یک زندانی به نام «علیرضا - م» که روز چهارشنبه در زندان بجنورد اعدام شده و پس از یک روز در سردخانه زنده شده بود؛ مجددا حکم اعدام در موردش اجرا خواهد شد. 

مسئولین زندان بجنورد در یک اجرای مخفیانه اعدام حداقل یک نفر را در این زندان اعدام کردند که فرد مذکور پس از ۲۴ ساعت علائم حیاتی در بدن وی مشهود و به بیمارستان منتقل شد. 

یک کارشناس حقوقی در دیوان عدالت اداری اعلام کرد که حکم اعدام در مورد وی علی رغم اجرای آن در روز چهارشنبه پس از بهبود وی مجددا اجرا خواهد شد.

مهران رهبری از دراویش گنابادی در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد







 مهران رهبری، از دراویش گنابادی صبح امروز با رای دادگاه تجدید نظر از محکومیت به دو سال حبس تعزیری تبرئه شد.
به گزارش مجذوبان نور، مهران رهبری از دراویش گنابادی، صبح امروز با رای شعبه ۳۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ریاست قاضی سلیمی از محکومیت به دو سال حبس تعزیری تبرئه شد. این درویش گنابادی پیش از این در شبعه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
این درویش گنابادی به همراه بیش از ۱۵ تن دیگر از دراویش گنابادی و وکلا و پرسنل سایت مجذوبان نور در شهریور ۹۰ در شهر تهران بازداشت و نزدیک به ۱ ماه را در سلول انفرادی بند امنیتی زندان اوین نگهداری و مورد بازجویی قرار گرفت.
از میان دراویش گنابادی بازداشت شده در شهریورماه سال ۹۰ در شهر تهران؛ آقایان مصطفی عبدی به سه سال حبس تعزیری، علی معظمی به دو سال حبس تعزیری، علیرضا روشن به یک سال حبس تعزیری و نصرت طبسی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند اما در مرحله تجدید نظر با وجود اینکه آن‌ها نیز به اتهام مشابه «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» متهم بودند، رای محکومیت هر یک عینا تایید شد.

محاکمه جدید سید ضیا نبوی به اتهام تبلیغ علیه نظام









 سید ضیا نبوی که از خرداد سال ۸۸ تا کنون بدون مرخصی در زندان به سر می برد، در روزهای اخیر با پرونده جدیدی مواجه شده و بار دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام در اهواز محاکمه شده است.
به گزارش کلمه، پرونده جدید سید ضیا نبوی به دلیل یادداشت هایی که وی از زندان کارون اهواز منتشر کرده برای وی تشکیل شده است، به خصوص یادداشتی که وی در مورد وضعیت محمدعلی عموری وبلاگ نویس و فعال فرهنگی عرب زبان محکوم به اعدام نوشت با عنوان “روایت یه زندانی تبعیدی از یک محکوم به مرگ، اعدام سیلی نیست که قابل جبران باشد” و به دلیل آن تحت فشار قرار گرفت و به انفرادی فرستاده شد.
تا کنون برای پرونده جدید ضیا نبوی سه جلسه دادگاه تشکیل شده است، که ضیا از حضور در دو دادگاه اخیر به دلیل این که زندانبان ها قصد داشتند وی را با پابند به دادگاه منتقل کنند خودداری کرده است، آخرین جلسه دادگاه ضیا نبوی قرار بوده امروز ۲۲ مهر ماه برگزار شود که وی در آن حضور نیافته است.
ضیا نبوی، دانشجوی ستاره دار (محروم از تحصیل توسط دولت احمدی نژاد) و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل است که از ۲۵ خرداد ۸۸، بدون مرخصی در زندان به سر می برد. نبوی به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شده است.
محمد عموری نیز وبلاگ نویس و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی أصفهان و یکی از موسسان نشریه دانشجویی “التراث” است که در دانشگاه صنعتی اصفهان به عربی و فارسی منتشر می شد.