۱۳۹۲ آبان ۱۰, جمعه

یک چوپان هرمزگانی در اثر اصابت گلوله پلیس بشدت مجروح شد







یکی از اهالی روستای کناردان- سیرک از توابع استان هرمزگان بر اثر شلیک مستقیم مامورین نیروی انتظامی از ناحیه کمر بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۹ آبان ماه سال جاری "موسی حیدرزاده" از اهالی روستای کناردان- سیرک که به چوپانی اشتغال داشته در حالی که مشغول انتقال احشام بوده توسط مامورین انتظامی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.
حبیب الله سربازی خبرنگار و برنامه ساز تلویزیون در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "ماموران انتظامی پاسگاه زیارت پس از تعقیب و گریز به سمت موسی حیدرزاده که ۲۰ راس گوسفند به همراه داشته شلیک می‌کنند و وی به شدت زخمی می‌شود. موسی پس از زخمی شدن به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد."
این منبع در ادامه گفت: "جابه‌جایی احشام در استان هرمزگان غیر قانونی است اما مردم روستایی بخاطر فقر و بی‌کاری چاره دیگری جز فروش دام و امرار معاش ندارند."
وی در ادامه خاطرنشان کرد: "از سوی دیگر آمار‌ها نشان می‌دهد سالیانه بسیاری از مردم این منطقه بخاطر فروش گازوئیل مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند که در آخرین این موارد روز دوشنبه ۶ آبان ماه میرزا ملاحی جوان ۱۹ ساله اهل بندر کلاهی از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد که پس از عمل جراحی و مراقبت تیم پزشکی زنده می‌ماند اما پیش از وی جوان ۲۷ ساله‌ای به نام اللهیار ملاحی با عللی مشابه موارد مذکور مورد حمله نیرو‌های انتظامی قرار می‌گیرد که پس از اصابت و خونریزی شدید جان می‌دهد."

اعتصاب زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج







کلیه زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به نصب دستگاه‌های پارازیت سه روز از گرفتن جیره غذایی خود اجتناب می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از مدت‌ها پیش دستگاه‌های کوچکی جهت ارسال پارازیت و اخلال در امواج موبایل در بندهای مختلف زندان رجایی شهر کرج نصب و موجب ناراحتی‌هایی همچون سردرد، سرگیجه و خشکی دهان را برای زندانیان پدید آورده بود.
برخی از منابع خبری نیز پیش‌تر از سرطان‌زا بودن دستگاههای ایجاد پارازیت سخن گفته و جان زندانیان سیاسی را در خطر دانسته‌اند.
با فرسوده شدن دستگاههای قدیمی و به بازار آمدن نسل سوم تلفن همراه، روز دوشنبه ۲۹ مهر ماه مسئولین اقدام به نصب دستگاههای بزرگی در محوطه تمام بندهای این زندان نموده که باعث بروز نگرانی‌هایی در بین زندانیان شده است.
زندانیان ابتدا اقدام به نامه نگاری با مسئولین زندان نمودند تا با برداشته شدن این دستگاه‌ها مانع آسیب جسمی بیشتر به ایشان شوند.
در پی بی‌توجهی مسئولین زندان به این نامه نگاری‌ها کلیه زندانیان سیاسی بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج از روز آینده شنبه ۱۱ آبان ماه به مدت ۳ روز از گرفتن جیره غذای دولتی اجتناب کرده و خواهان توجه به وضع سلامتی خود شدند.

اعتصاب کارگران نی‌بر نیشکر هفت تپه







 ۷۵۰ نفر از کارگران نی‌بر شرکت نیشکر هفت تپه از روز دوشنبه ۶ آبان دست به اعتصاب زده‌اند
به گزارش کمیتهٔ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری ،۷۵۰ نفر از کارگران نی‌بر شرکت نیشکر هفت تپه از روز دوشنبه ۶ آبان دست به اعتصاب زده‌اند. خواسته‌های کارگران اعتصابی پرداخت پاداش سال ۹۱ و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌باشد.
کارگران نی‌بر در دیدار با مدیریت شرکت نیشکر در روز سه‌شنبه اعلام کرده‌اند که تا دستیابی به خواسته‌هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

تجمعات اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه هرمزگان







دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به شرایط بد رفاهی دانشگاه بویژه وضعیت نابسامان و اسف بار سرویس رفت و برگشتشان، طی هفتهٔ گذشته چهار روز پیاپی دست به تجمع اعتراض آمیز جلوی درب ساختمان ریاست دانشگاه و درب خروجی دانشگاه زدند.
با توجه به موقعیت جغرافیایی دانشگاه هرمزگان و قرار گرفتن این دانشگاه در کیلومتر ۹ جاده بندرعباس-میناب سرویس مناسب رفت و برگشت این دانشگاه به شهر از ابتدایی‌ترین ملزومات دانشجویان به حساب می‌آید.
بدلیل عدم پیگیری و چاره اندیشی و تدبیر نا‌مناسب مسئولان دانشگاه برای رایزنی و انعقاد قرارداد جدید و پرداخت بدهی پیشین این نهاد به سازمان اتوبوسرانی در فرصت یک ماهه با پایان مهرماه و اتمام توافق موقتی مابین دانشگاه و سازمان اتوبوسرانی آن سازمان طی اطلاعیه‌ای اعلام داشت که از چهارم آبان ماه به تعداد بسیار محدودتری (اتوبوس و مسیر آن) ارائه خدمات خواهد داشت.
پس از آگاهی از این اطلاعیه دانشجویان روز چهارشنبه بعدازظهر (۱/۸/۹۲) در محل پارکینگ دانشگاه دست به تجمع زدند. پس از به نتیجه نرسیدن تجمع روز چهارشنبه دانشجویان روز شنبه (۴/۸/۹۲) نیز دست به اعتراض زده و در مقابل ساختمان مرکزی تجمع کردند و خواستار پاسخ مسئولان ذیربط شدند. دانشجویان از پاسخ تکراری مسئولان قانع نشدند و روز یکشنبه (۵/۸/۹۲) نیز اعتراضات خود را ادامه دادند. نمایندگان دانشجویان طی جلسه‌ای با ریاست دانشگاه-دکتر نوحه گر- مشکلات و مسائل را گوشزد کرده وخواستار رفع آن در کوتاه‌ترین زمان شدند. دکتر نوحه گر در پاسخ به دانشجویان به جلسه روز سه شنبه هفتم آبان ماه اشاره کرد و وعده رفع مشکلات را داد.
لیکن فردای آن روز یعنی دوشنبه (۶/۸/۹۲) دانشجویان با هجمهٔ تبلیغاتی (مظلوم نمایی) مسئولان در رسانه‌های داخلی مواجه شده و این امر موجب خشم مجدد آن‌ها شد. روز دوشنبه اخباری در صدا و سیمای استان هرمزگان و همچنین در خبرگزاری فارس مبنی بر اعتراض دانشجویان بدلیل نارسایی‌های خدمات سازمان اتوبوسرانی منتشر شد که این امر موجب آشفتگی هرچه بیشتر فضای ملتهب این روزهای دانشگاه هرمزگان شد. چراکه دانشجویان از کارشکنی مسئولان دانشگاه و بدهی‌های دانشگاه به سازمان اتوبوسرانی آگاهی داشتند و این فرافکنی بار دیگر دانشجویان را بر آن داشت تا روز سه شنبه (۷/۸/۹۲) دست به تجمعی دیگر در مقابل دفتر ریاست دانشگاه زده و اینبار خواستار توضیحاتی مبنی بر این فرافکنی باشند.
در روز سه شنبه مورخ ۷/۸/۹۲ مسئولین دانشگاه و سازمان اتوبوسرانی جلسه‌ای در جهت رفع مشکلات موجود ترتیب دادند که پس از به نتیجه نرسیدن آن نشست و آگاهی دانشجویان دانشگاه هرمزگان از بی‌نتیجه ماندن آن جلسه، بار دیگر در حرکتی خود جوش، تعداد کثیری از دانشجویان ساعت ۱۸ تا ۲۱ چهارشنبه (۸/۸/۹۲) دست به تحصن زده و با نشستن در مقابل درب خروجی دانشگاه از تردد سرویس‌ها جلوگیری کردند تا شاید صدای ایشان به گوش مسئولین ذیربط برسد؛ لیکن با وجود حضور معاون دانشجویی (دکتر شکراللهی) در حاشیه این تحصن، باز هم دانشجویان با بی‌توجهی مسئولین مواجه شده و بار دیگر صدای ایشان در بیابان‌های هرمزگان به گوش هیچ نهادی فرا‌تر از دانشگاه نرسید…!

تعطیلی پی درپی کارخانه‌های لبنی همدان و بیکاری کارگران







 بسیاری از واحدهای تولیدی اعم از کارخانه‌های تولید فرآورده‌های لبنی استان همدان تعطیل و به معرض تعطیلی کشانده شده اند.
به گزارش ایسنا، حتی افزایش قیمت محصولات لبنی دردی از دردهای این کارخانجات دوا نکرده است و هر روز شاهد تعطیلی یکی پس از دیگری این واحدهای تولیدی هستیم.
محمد رشادی مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی استان همدان با اشاره به اینکه کارخانه‌های تولید فراورده‌های لبنی استان حال و روز خوبی ندارند، افزود: متاسفانه هم اکنون کارخانه‌های استان همدان با ظرفیت نزدیک به تعطیلی در حال فعالیت هستند به گونه‌ای که بیشتر آنها با ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و تنها سه تا چهار کارخانه تولید فراورده‌های لبنی است که با ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون سه کارخانه تعطیل شده و ۵۰ نفر از کار بیکار شده‌اند.
رشادی با تاکید بر اینکه سلامت مردم ارتباط مستقیمی با مصرف لبنیات دارد، افزود: متاسفانه کاهش توان خرید مردم موجب شده تا مردم به جای استفاده از محصولات پاستوریزه لبنی از تولیدات فله‌ای استفاده کنند که این امر موجب افزایش بیماری تب مالت در بین انسانها شده است.

تفهیم اتهام «اقدام تبلیغی علیه نظام» به بشیر نظری







 بشیر نظری، شهروند معترض با اعلام خبر تفهیم اتهام “اقدام تبلیغی علیه نظام” به خود و آزادی اش به قید کفالت در صفحه فیس بوک شخصی اش نوشته است: شنبه‌ی گذشته(چهارم آبان) هم‌راه با مادرم(به عنوان کفیل) به شعبه‌ی دوم بازپرسی اوین رفتیم. در صحبت با بازپرس، متوجه شدم دو اتهام دیگر از سوی کارشناس پرونده متوجه بنده بوده که خوش‌بختانه خود ایشان دو اتهام دیگر را وارد ندانسته بود.
به گزارش کلمه، نظری در ادامه توضیح داده است: دو اتهام دیگر عبارت بود از “تشویش اذهان عمومی” و “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” که خداراشکر از سوی نماینده‌ی دادستانی وارد تشخیص داده نشد و تنها “اقدام تبلیغی علیه نظام” به من تفهیم شد. بنده هم دفاعیات نهایی را تقدیم کرده و مواردی را نیز شفاهی بیان کردم. به هرترتیب، تا زمان تعیین تکلیف و صدور کیفرخواست و رسیدن پرونده به دادگاه انقلاب و صدور احتمالی حکم مجرمیت، با قرار کفالت آزادم.

اعدام سه زندانی طی هفته گذشته در زندان لاکان رشت







طی هفته گذشته دست‌کم سه زندانی با اتهام قتل عمد در محوطه زندان لاکان رشت اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، متهم اول یوسف رضایی نام داشت که به اتهام یک فقره قتل عمد سحرگاه روز دوشنبه ۶ آبان ماه به پای چوبه دار رفت.
یوسف رضایی که ۳۰ سال سن داشته است از حدود ۴ سال پیش در زندان بسر می‌برد.
علی وهابی ۳۳ ساله و کامران سحرخیز ۳۵ ساله دو زندانی دیگر بودند که به اتهام قتل روز گذشته پنج‌شنبه ۹ آبان ماه از طریق چوبه دار اعدام شدند.
علی وهابی ۳۳ ساله از ۵ سال پیش در زندان بسر می‌برد و کامران سحرخیز ۳۵ ساله از ۸ سال پیش به اتهام قتل در زندان بسر برده است.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "مدتی است دادستانی و مدیریت کل و ریاست زندان شهرستان رشت زندانیان را بالاجبار به تماشای صحنه اجرای حکم می‌برند و وادارشان می‌کنند به صحنه جان دادن همبندیان خود نگاه کنند."

لغو گردهمایی شاعران هرسین از سوی اداره فرهنگ و ارشاد







برگزاری گردهمایی شاعران انجمن شعر هرسین تحت عنوان (ئیواره شعر گلاریژان) از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان لغو شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این گردهمایی که با مجوز رسمی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین و توسط انجمن ئیواره شعر هرسین هر ساله در نهم آبانماه و با حضور شعرای استانهای کرمانشاه، ایلام و کردستان و در سالن آمفی تئا‌تر اداره ارشاد برگزاری می‌شد، روز (۸ آبانماه) و در فاصلهٔ یک روز مانده به زمان برگزاری به دلایل نامعلومی لغو گردید.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "این امر باعث ناخوشنودی شعرا و علاقمندان به شعر که جهت شرکت در آن از قبل دعوت شده بودند شد و سوالات بی‌جوابی را در پی داشت."
وی در ادامه گفت: "ظرف ماههای اخیر دستگیری‌ها، فشار‌ها و تهدید و ارعاب فعالین فرهنگی و مدنی در کرمانشاه به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته و جو امنیتی شدیدی در استان کرمانشاه حاکم گردیده است که بیشتر به نوعی هرج و مرج و خودسری شبیه است و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی و به ویژه اطلاعات سپاه پاسداران فشارهای خود را به شکل کم سابقه‌ای افزایش داده."

کشته و زخمی شدن سه نفر در اثر تیراندازی ماموران نیروی انتظامی







براثرتیراندازی نیروهای امنیتی و انتظامی ایران دو شهروند کرد کشته و یک شهروند دیگر به شدت زخمی شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه شنبه ٨ آبان ماه ۱۳۹۲، نورالدین علیزاده مامدی شهروند کرد به همراه برادرش بهروز عليزاده مامدى فرزند قادراهل روستای دله در منطقه انزل از توابع ارومیه در پست بازرسی شهر شیراز هدف تیراندازی مستقیم نیروی انتظامی و امنیتی ایران قرار گرفتند که نورالدین علیزاده مامدی در دم جان باخته  و بهروز عليزاده مامدى به شدت زخمی شده و به بیمارستانی درشیراز منتقل و وضعیت وی وخیم اعلام شده است.
گفتنی است ،نورالدین علیزاده مامدی دارای ٤  فرزند دختر و سرپرست  خانواده بوده است و با پیگیریهای مکرر خانواده این شهروند تا زمان پخش این گزارش نیروهای امنیتی این شهر از تحویل جسد این شهروند کرد به خانواده اش ممانعت به عمل آورده است.
اتهام نامبردگان از سوی مقامات امنیتی، بی اعتنایی به دستور ایست ماموران انتظامی ذکر شده است. این در حالی است که بهروز مامدی مدعی است که اخطاری از سوی ماموران به ایشان داده نشده است.
هم چنین در نمونه دیگر شامگاه دوشنبه ٦ آبان ماه ۱۳۹۲، ساجی تمرزاده شهروند کرد فرزند حیدر ١٨ ساله  اهل روستای فرزیان منطقه سومای  برادوست از توابع اورمیه هدف تیراندازی مستقیم نیروی انتظامی و امنیتی ایران قرار گرفتند وجان خود را از دست داده است.
لازم به ذکر است، ساجی تمرزاده توسط نیروهای انتظامی مستقر در مرز گمرکی سرو واقع در٤٠ کیلو متری ارومیه کشته شده است.

حمله انتظامات دانشگاه امیرکبیر به زهرا خندان، دانشجوی ممنوع الورود







 ماموران انتظامات دانشگاه امیرکبیر با حمله به یکی از دانشجویان دختر دانشگاه، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش دانشجونیوز، روز شنبه ۴ آبان ماه، زهرا خندان دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از ورود به داخل دانشگاه توسط ماموران انتظامات مورد حمله قرار گرفت و مامورین انتظامات به دلیل شرکت این دانشجو در مراسم جشن مرخصی مجید توکلی سعی داشتند که وی را از صحن دانشگاه اخراج نمایند.
پس از تجمع دانشجویان در محل این حادثه مامورین انتظامات محل را ترک نمودند.
زهرا خندان در نامه ای به مسئولان وزارت علوم ضمن اعتراض به این موضوع به شرح رفتار هتاکانه مامورین انتظامات پرداخته است: "پس از داخل شدن به دانشگاه توسط یکی از کارمندان انتظامات به نام «اکرم خان قلی» که به منظور جلب بنده در صحن دانشگاه فرستاده شده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و سیلی ای به صورتم نواخته شد .این حادثه در حضور جمعی از دانشجویان و هم چنین همکار ایشان، خانم «بوستانی» رخ داد."
علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز که ممنوع الورود کردن دانشجویان در سال های گذشته با دستور و هماهنگی وی صورت گرفته، نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی نموده است.
وی همچنین در پی اعتراض دانشجویان به نحوه برخورد انتظامات و ضرب و شتم دانشجوی دختر دانشگاه امیرکبیر، هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.
پیش از نیز بارها دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نسبت به رفتارهای توهین آمیز انتظامات به خصوص در برخورد با دختران اعتراض کرده اند.
در پی اتفاق اخیر، زهرا خندان با نگارش نامه ای خطاب به مسئولان وزارت علوم می گوید که امیدوار است دولت حاضر با پشتیبانی از ساحت دانشگاه، شان لگدمال شده جامعه دانشگاهی را به ایشان بازگرداند.
متن کامل نامه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، زهرا خندان، در ادامه آمده است:
وزارت محترم علوم ، تحقیقات و فناوری
آنچه پس از انتخابات اخیر ، برای دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتظار می رفت ایجاد فضایی بازتر و هم چنین احترام متقابل دانشجو و کارمند در فضایی امید بخش بود.
متاسفانه طی یک ماهی که از ابتدای سال تحصیلی جدید گذشته ، تغییری در رفتار مسولین دانشگاه علی الخصوص کارمندان انتظامات دیده نشده و همان رویه توهین آمیز پیشین به قوت خود باقی است.
در مورخ ۴/۸/۱۳۹۲ ، ابتدا از ورود اینجانب به داخل دانشگاه ممانعت به عمل آمد.طبق گفته مسولین انتظامات و هم چنین دبیر کمیته انظباطی، دستور این ممنوعیت ورود توسط شخص دکتر علیرضا رهایی ریاست دانشگاه امیرکبیر صادر شده است. این در حالی است که ورود به دانشگاه حق قانونی هر دانشجوییست. بر این اساس اینجانب خود را محق ورود به دانشگاه دانسته و براین امر اصرار ورزیدم. پس از داخل شدن به دانشگاه توسط یکی از کارمندان انتظامات به نام “اکرم خان قلی ” که به منظور جلب بنده در صحن دانشگاه فرستاده شده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و سیلی ای به صورتم نواخته شد .این حادثه در حضور جمعی از دانشجویان و هم چنین همکار ایشان، خانم “بوستانی” رخ داد.و ایشان وقوع این امر را در همان زمان و در حضور پرسنل انتظامات حاضر در محل واقعه من جمله “آقای اسداللهی” و دانشجویانی که بهت زده شاهد این اتفاق و اعتراضات متعاقب بنده بودند تایید نمود. متاسفانه پس از اعتراض بنده در دفتر انتظامات ، همه پرسنل نام برده شده به پشتوانه حمایتی ریاست انتظامات دانشگاه “جناب حسینی” این موضوع را به کلی انکار کرده و سعی در وارونه جلوه دادن حادثه و نتیجتا مقصر جلوه دادن من نمودند، این گونه واکنش دفتر انتظامات پیش از این نیز در رابطه با اتفاقات مشابه ، بارها رخ داده بود.
ساعاتی بعد از این حادثه ، پس از مشاهده ریاست داشنگاه دکتر علیرضا رهایی، در صحن، موضوع را با ایشان در میان گذاشتم که ایشان ضمن اظهار بی اطلاعی در مورد ممنوع الورودی اینجانب ، با بی تفاوتی آشکار ، حادثه مذکور را تا سطح یک درگیری ساده تقلیل داد و در این رابطه حتی اظهار تاسف ظاهری هم ننمود .
از وزارت محترم درخواست دارم موضوع شرح داده شده را که نه یک شکواییه شخصی بلکه شرح درد جامعه دانشجویی و هتک حرمت ساحت دانشگاه است ، پیگیری نمایند. جامعه دانشگاهی در سالهای اخیر بارها و بارها آماج حملات متحجران و بی مایگان گمارده شده به مناصب دانشگاهی قرارگرفته است . تکرار فجایعی اینچنین در دولت دکتر روحانی که مشی اعتدال را پیشه نموده اند ، شایسته نبوده و امید است دولت حاضر با پشتیبانی از ساحت دانشگاه ، شان لگدمال شده جامعه دانشگاهی را به ایشان بازگرداند.
در صورت تمایل وزارت علوم، اسامی شاهدین این حادثه به صورت محرمانه در اختیار آن نهاد محترم قرار خواهد گرفت.
با تشکر
زهرا خندان

محکومیت محترم رحمانی به پرداخت جریمه‌ی سه میلیون تومانی







 محترم رحمانی از فعالان مدنی قزوین به سه میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
به گزارش کلمه، این فعال مدنی که به همراه تعداد دیگری از فعالان مدنی قزوین در پائیز سال گذشته بازداشت و محاکمه شد، از سوی دادگاه انقلاب قزوین به اتهام تبلیغ علیه نظام و یا به نفع گروه های مخالف نظام به یک سال زندان محکوم شد.
پس از اعتراض او به رای صادر شده، دادگاه تجدید نظر قزوین حکم او را به جریمه نقدی تبدیل کرد.
آن‎گونه که او در صفحه فیس بوک خود نوشته است؛ در تماس تلفنی مسئولان قضایی حکم قطعی او سه میلیون ریال اعلام شده است، اما در ابلاغ رسمی حکم، او به پرداخت سه میلیون تومان جریمه نقدی بدل از زندان محکوم شده است.
این فعال مدنی نوشته است که این حکم را غیرعادلانه می‎داند اما امکان تظلم خواهی در دادگاه را ندارد. همچنین اداره کل اطلاعات استان قزوین، سال گذشته پس از بازداشت محترم رحمانی و همسرش، کتابفروشی چشمه را که متعلق به او بود، پلمپ کرد. به گفته او، مجوز این کتاب فروشی نیز از سوی نهادهای امنیتی باطل شده و تلاش‌های او برای بازگشایی مجدد کتاب فروشی به نتیجه نرسیده است.
محترم رحمانی به همراه همسرش و چند تن دیگر از فعالان مدنی و سیاسی استان قزوین پائیز سال گذشته در حین برگزاری کلاس تاریخ بازداشت و محاکمه شدند.

بان کی مون با محکومیت حادثه سراوان خواستار تعلیق مجازات اعدام در ایران شد







بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، حملات تروریستی جمعه گذشته در سراوان در جنوب شرقی ایران و در نزدیکی مرز پاکستان را محکوم کرد.
به گزارش رادیو فردا، مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، روز پنجشنبه در نشست خبری خود با اعلام این مطلب به خانواده‌های ۱۴ مرزبان ایرانی که در این حملات کشته شدند، همچنین به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.سخنگوی بان کی مون در عین حال گفت که دبیر کل نسبت به بدار آویخته شدن ۱۶ نفر پس از این حملات عمیقا ابراز نگرانی کرده و بار دیگر از دولت ایران می‌خواهد که مجازات اعدام را به حال تعلیق درآورد.