۱۳۹۲ آبان ۲۳, پنجشنبه

سه زندانی اهل سنت مجموعا به شش سال زندان محکوم شدند







حسین قادری، یوسف مرادی و آزاد سقزی سه تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج از سوی دادگاه انقلاب هرکدام به دو سال زندان محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین قادری و آزاد سقز اهل جوانرود و یوسف مرادی اهل سرپل ذهاب تابستان سال ۱۳۹۱ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از گذراندن شش ماه در سلول انفرادی اداره اطلاعات به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.
بعد از قریب ۱۶ ماه بلاتکلیفی روز گذشته طی حکمی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای هر کدام به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "این سه زندانی اهل سنت به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی به حبس محکوم شده‌اند در حالی که تنها جرم ایشان تبلیغ در مساجد بوده است. ایشان هم‌چنین از حق داشتن وکیل در طی مراحل دادرسی محروم بوده‌اند."
وی هم‌چنین بیان داشت: "از آن رو که ایشان می‌گویند بی‌گناه هستند هر سه نفر نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و تقاضای تجدید نظر در رای صادره را کرده‌اند."

یونس معروفی، شهروند مهابادی بازداشت شد







یونس معروفی، از شهروندان مهابادی، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته‌ی گذشته، ماموران لباس شخصی اداره‌ی اطلاعات شهرستان مهاباد، با ورود به منزل یک شهروند کرد به نام یونس معروفی، از اهالی روستای آگریقاش از توابع شهرستان مذکور، ضمن ضرب و شتم وی و برخی از اعضای خانواده و پس از تفتیش منزل، اقدام به بازداشت نامبرده نمودند.
بر اساس این گزارش، این اقدام بدون ارائه‌ی هرگونه حکم قضایی صورت گرفته و ماموران لباس شخصی فضایی مملو از رعب و وحشت را برای خانواده ایجاد کردند.

گفتنی‌ست که ماموران وزارت اطلاعات اتهامات آقای معروفی را همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام مطرح نمودند.

پلمپ محل کسب سه شهروند بهایی در نشتارود تنکابن







در پی افزایش فشارهای اقتصادی بر شهروندان بهایی، ماموران امنیتی در روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه، در یک اقدام ناگهانی محل‌های کسب سه شهروند بهایی ساکن نشتارود از توابع تنکابن (مازندران) را تا اطلاع ثانوی، تعطیل و پلمپ کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محل کسب سه شهروند بهایی ساکن تنکابن به نام‌های آرمین اسماعیل پور، میشل اسماعیل پور و بدیع الله ابوالفضلی از سوی ماموران امنیتی پلمپ شده است.
قابل ذکر است سه شهروند بهایی مزبور تاکنون چندین دفعه احضار، بازجویی و بازداشت شده اند.
یادآوری می‌شود در ماه گذشته نیز محل کسب سه شهروند بهایی دیگر در شهر تنکابنپلمپ شده بود.

عدم رسیدگی پزشکی به سعید ماسوری بدنبال آسیب‌دیدگی پا







 سعید ماسوری زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که در هنگام ورزش دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا شده با بی‌توجهی بهداری زندان روبروست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه سعید ماسوری هنگاه ورزش در هواخوری بند از ناحیه پا بشدت آسیب دید و همبندیان که وی را جهت مداوا به بهداری زندان منتقل کردند با عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی سیاسی رو برو شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "سعید هنگام ورزش والیبال از ناحیه پای راست بشدت آسیب دید. زندانیان احتمال دادند که قوزک پای وی شکسته باشد. برای همین هم به بهداری منتقلش کردند. مسئولین بهداری حتی حاضر نشده از پای وی عکس بگیرند و سعید را بداخل بند بازگرداندند. اکنون که دو روز از این ماجرا گذشته وضع پای وی بد‌تر از قبل شده است و سعید حتی نمی‌تواند روی پای خود راه برود."
سعید ماسوری در دی ماه سال ۱۳۷۹ به همراه غلام حسین کلبی به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و رجایی شهر سپری کرده است.
نامبرده در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.
سعید ماسوری از زمان دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال دادند.

تعطیلی کارخانه سیمان بوکان و بیکاری ۵۰۰ کارگر







 کارخانه سیمان بوکان در استان آذربایجان غربی به دلیل اتمام ذخیره سوخت تعطیل شد و ۵۰۰ کارگر این کارخانه بیکار شدند.
به گزارش زریان، محمدرضا احسان‌فر، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: "هنوز مصوبه‌ای مبنی بر تمدید اختصاص سوخت مازوت به کارخانه‌های سیمانی با قیمت ۷۰ تومانی ابلاغ نشده است."
وی افزود: "وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار صدور چنین مصوبه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری شده اما تاکنون چیزی در این زمینه به تصویب نرسیده است."
علی‌اصغر نبی‌زاده، مدیرعامل کارخانه سیمان خوی نیز با اشاره به این‌که "این شرکت به دلیل داشتن ذخیره از قبل تا حدود ۱۰ روز آینده سوخت مازوت برای تولید دارد"، گفت: "سایر کارخانه‌های سیمانی مازوت سوز به دلیل اتمام ذخیره سوختشان عملا تعطیل شده‌اند."