۱۳۹۲ آذر ۵, سه‌شنبه

وخامت وضعیت جسمی رضا شهابی در زندان اوین







رضا شهابی فعال کارگری در بند در پی بحران بیماری خود به بهداری زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر شنبه ۲ آذر ماه رضا شهابی به‌دلیل کمر درد شدید و بی‌حسی پا‌ها بصورت اورژانسی به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود.
یک منبع آگاه به گزارشگر هرانا گفت: "رضا شهابی دیگر قادر به راه رفتن نبود ولی در اعتراض به وضعیت اسماعیل برزگری که ۳۲مین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر می‌گذاشت و عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی و خواسته‌های وی و نیز محمد جراحی و شاهرخ زمانی قصد رفتن به بهداری را نداشت. زمانی که همبندیان رضا شهابی وی را به بهداری زندان منتقل کردند پزشک بهداری (آقای دکتر بحرینی) تنها به تزریق آمپول مسکن و کورتون اکتفا کرده و وی دوباره به بند ۳۵۰ منتقل می‌شود."
وی در مورد وضعیت فعلی رضا شهابی بیان داشت: "وی در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. به طوریکه به هنگام راه رفتن به صورت دولا و لنگ لنگان و به سختی قادر به حرکت است."
این منبع در ادامه گفت: "سعید متین‌پور دیگر زندانی سیاسی زندان اوین که دچار انحراف ستون فقرات و دردهای مضمن کمر است تا کنون نه به مرخصی رفته و نه برای وضعیت جسمانی‌اش به مراکز درمانی اعزام گشته است."

تأخیر سه تا پنج ماهه در پرداخت حقوق کارگران رنگین نخ








 نماینده کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان از تعویق سه ماه حقوق ۵۰ نفر از کارگران رسمی و تعویق ۵ ماه از حقوق ۲۵ کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد.
به گزارش ایلنا ،«ابراهیم دانش» عضو شورای اسلامی کار کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارخانه رنگین نخ که در زمینه رنگرزی نخ و تولید الیاف در شهرک صنعتی شرق سمنان فعالیت دارد به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارگاه همانند پرداخت قبوض آب، برق و گاز را ندارد.
او تعداد کارگران‌ این واحد صنعتی را در حال حاضر ۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: این کارگران علاوه بر حقوق، سنوات، عیدی و پاداش سال گذشته (۹۱) را نیز از کارفرما طلب دارند.
این فعال کارگری در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران کارخانه رنگین نخ گفت: بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت بیمه است که کارفرما به صورت مداوم آن را به تامین اجتماعی واریز نکرده است.
او در ادامه، معوقات بیمه‌ای کارخانه رنگین نخ به تامین اجتماعی را بیش از ۲۴۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه کارفرما ماهانه از حقوق کارگران مبلغی را به عنوان سهم کارگر (۷ درصد از حقوق) کسر کرده است اما با کوتاهی در پرداخت بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی کارگران را دچار مشکلات بیمه‌ای کرده است.
نماینده کارگران سابقه کار کارگران رسمی کارخانه را بیش از ۲۰ سال ذکر کرد و گفت: با فاصله‌ای که در سوابق بیمه‌ای کارگران بوجود آمده است امکان بازنشستگی زود هنگام برای کارگران مقدور نیست.
به گفته وی، ۱۴ نفر از کارگران این کارخانه که اخیرا امکان بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور را پیدا کرده‌اند به دلیل فواصل بیمه‌ای و ممانعت کارفرما در پرداخت سهم ۴ درصدی خود امکان بازنشستگی را ندارند.

درخواست ۳۰۰ فعال فرهنگی اجتماعی اصفهان برای آزادی علی اصغر غروی







بیش از ۳۰۰ نفر از فعالین فرهنگی و اجتماعی اصفهان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه خواستار آزادی فوری دکتر سید علی اصغر غروی شدند.
به گزارش کلمه، امضاکنندگان این نامه ضمن اشاره به آیات قرآن، نهج البلاغه، روایات و همچنین اصولی از قانون اساسی و شعارهای انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت و جایگاه ویژه آزادی اندیشه و بیان در نظام اسلامی، تصریح کرده‌اند:
«بازداشت نابجای قرآن پژوه و دانشمند معاصر جناب آقای دکتر سید علی اصغر غروی، فرزند حکیم و علامه نامدار آیت الله العظمی غروی (ره)، که همچون پدر، منادی اسلام حقیقی و اتحاد جهان شیعه و سنی، حاکمیت قرآن و قانون، عاشق عترت و امامت جاویدان حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) و عامل به ایمان و توکل و اخلاق حسنه می‌باشند را به صلاح ملت و مذهب و کشور و دلسوزان نظام اسلامی ندانسته و نمی‌دانیم و خواهان آزادی فوری و بلاشرط ایشان می‌باشیم.»
دکتر سید علی اصغر غروی، پژوهشگر دینی و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران و رئیس شاخه اصفهان این حزب است. این فعال سیاسی ۶۸ ساله که از بیماریهای مختلف در رنج است، در پی درج مقاله­‌ای از وی در روزنامه بهار در مورد «غدیر» که منجر به توقیف این روزنامه شد، از ۱۹ آبان در بازداشت به سر می‌برد.

رسول حیدر‌زاده دست به اعتصاب غذا زد







 رسول حیدر‌زاده در اعتراض به انتقال اسماعیل برزگری به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حیدر‌زاده نسبت به وضعیت جسمی خطرناک برزگری هشدار داد و اعلام کرد تا زمانی که نامبرده به بند ۳۵۰ بازگردانده نشود به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
وی که با اسماعیل برزگری هم پرونده است اهل تبریز و از هنرمندان آذربایحانی است که بار‌ها نسبت به حکم خود اعتراض و درخواست اعاده دادرسی نموده است

اسماعیل برزگری به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شد








 ظهر امروز سه شنبه چهارم آذر ماه اسماعیل برزگری که در سی دومین روز اعتصاب غذا بسر می‌برد به سولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی با عنوان اعزام به بهداری به افسر نگهبانی بند ۳۵۰ احضار شد و از آنجا به انفرادی منتقل شد.
انتقال برزگری به انفرادی پس از ملاقات وی با بازجوی خود در روز یکشنبه هفته جاری اتفاق افتاد، وی در ملاقات با بازجوی پرونده خود که در حضور حمیدی معاون قضایی زندان انجام شد کلیه اتهامات وارده از طرف بازجو را رد کرد و بدرفتاری‌های صورت گرفته با وی را یادآور شد.
وی بار‌ها در گفتگو با بازجویان و مقامات قضایی در خواست اعاده دادرسی نموده است، درخواست این هنرمند آذربایجانی همواره از سوی مسئولین یا با قول مساعد و یا تهدید وی مواجه بوده است.

۶۶ درصد بانوان قربانی خشونت در خانواده هستند







 آمار ۶۶ درصدی خشونت زنان در ایران از ابتدای زندگی، بالابودن آمارخشونت علیه زنان در کردستان، معرفی اهواز به عنوان خشن‌ترین شهر، غفلت مسئولان وزارت بهداشت نسبت به خشونت، فقر ایران در موضع مددکاری و... از مهم‌ترین محورهای کارگاه آموزشی اورژانسهای درمانی در کار با قربانیان همسرآزاری بود.
به گزارش ابتکار، کارگاه آموزشی اورژانسهای درمانی و کار با قربانیان همسر آزاری همزمان با روز جهانی امحاء خشونت علیه زنان از سوی سازمان دفاع از قربانیان خشونت ظهر دوشنبه برگزار شد. در این کارگاه دکتر جعفر بوالهری روانپزشک و رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان از بالا بودن خشونت خانواده در کردستان و سنندج خبر داد و گفت: در تحقیقات انجام شده میزان خشونت در میان خانواده‌های کردی به ۸۸ درصد می‌رسد که این خشونت‌ها علیه زنان است. وی با بیان اینکه برخی از این خشونت‌ها برگرفته از فرهنگ‌های قومی و قبیله است افزود: برخلاف تصور تهران نیز از جمله شهرهایی است که میزان خشونت هم در خانواده و هم علیه زنان بسیار زیاد است. بوالهری از اهواز به عنوان خشن‌ترین شهر نام برد و گفت: در نوع خشونت شهر اهواز در مصداق‌های خشونت علیه زنان به عنوان خشن‌ترین شهر شناخته شده است. خشونت‌هایی که‌گاه منجر به قتل و یا نقص عضو می‌شود.
در ادامه این کارگاه امیرحسین جلالی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه طرح ملی شیوع خشونت در استان‌ها ۱۰ سال طول کشید، گفت: دامنه و پیامدهای منفی خشونت تنها به شخص خشونت دیده بر نمی‌گردد بلکه همه افراد خانواده و جامعه را در بر می‌گیرد. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت کاهش خشونت خانگی از جمله اولویت‌ها است و کشور‌ها باید برای آن برنامه داشته باشند. همچنین برنامه ریزی به معنی اختصاص بودجه، آموزش و افزایش آگاهی عمومی است. وی با اشاره به تعریف خشونت در ابعاد جهانی تصریح کرد: تهدید، تمایل یا اقدام علیه خود یا دیگری، گروه یا جامعه که نتیجه‌اش آسیب جسمانی یا روانی برای فرد شود خشونت تلقی می‌شود. وی با اشاره به اینکه قربانی‌های خشونت تنها محدود به زن نمی‌شود ادامه داد: اما آمارهای جهانی بیشتر قربانیان خشونت را زن و کودک اعلام می‌کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی به تحقیقات انجام شده در ایران اشاره کرد و گفت: خشونت‌های فیزیکی در ایران بیشتر شامل کودکان و زنان می‌شود و مرد‌ها بیشتر قربانی خشونت‌های روانی می‌شوند به این معنی که زن مثلاً به آن‌ها اجازه رفت و آمد با خانواده‌اش را نمی‌دهد. جلالی تصریح کرد: در تحقیق و طرح ملی که در سال ۸۳ در میان ۱۲ هزار و ۶۰۰ زن در ۲۸ مرکز استان انجام شد نشان داد که ۶۶. ۳ درصد از زنان از ابتدای زندگی درگیر خشونت هستند که از اینمان ۱۰. ۵ درصد خشونت‌های آن‌ها بسیار شدید بوده است. در این تحقیقات ۵۳ درصد از زنان خشونت را در یک سال ابتدایی ازدواج تجربه کرده‌اند.
به گفته وی از میان زنان تحقیق شده ۲۸. ۲ درصد خشونت فیزیک داشتند و ۱۹. ۲ درصد خشونت‌های فیزیکی آن‌ها مربوط به یک سال اول بوده است. همچنین برخلاف تصور که میزان خشونت در سال اول میزان بعد از تولد فرزند و دوره بارداری باید کم باشد اما در این زنان تحقیق شده خشونت در این دوره‌ها خارج از انتظار بوده است. نکته جالب توجه این است که این زنان همسر، خود، خانواده همسر و خانواده خود را از مهم‌ترین عوامل خشونت عنوان می‌کردند. جلالی به آمار سازمان جهانی بهداشت به خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: در دنیا هر ۱۱ ثانیه یک زن مورد آزار قرار می‌گیرد و حتی بارداری نیز برای آن‌ها مصونیت ندارد. در آمریکا ۳۳ تا ۳۵ درصد زنان مورد خشونت قرار می‌گیرند.
مریم رسولیان روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بسیاری از زنان ضعف در بیان مشکلات و خشونت‌های خود دارند گفت: باید به زن فرصت حرف زدن داده شود چرا که اکثر افرادی که مورد خشونت قرار می‌گیرند علاقمند به صحبت کردن با کسی بوده و دلشان می‌خواهد حس همدلی ایجاد شود بنابراین روان‌شناس باید به صورت کامل به زنان مراجعه کننده گوش فرا دهد. رسولیان ادامه داد: وقتی آمار خشونت در ایران بالاست به این معنی است که رفتارهای خشونت آمیز در حال تبدیل شدن به یک رفتار طبیعی است. بنابراین باید به هر نحو جلوی آن گرفته شود. وی با بیان اینکه در سقز و میناب بیشترین خشونت‌های روا شده به زنان در رابطه جنسی است اما مردان بیشتر اسیر خشونت روانی می‌شوند، تصریح کرد: زنان ما اگر خشونت فیزیکی نبینند خود را قربانی خشونت نمی‌دانند پس لازم است در گام نخست آگاهی زنان را بالا برده و آن‌ها را به حقوق خود آشنا کنیم. رسولیان تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد خشونت فیزیکی زنان نسبت به مردان بیشتر بوده اما از دیگر سو خشونت روانی مردان با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی زنان بیشتر است.

هاشم خواستار معلم بازنشسته روانه زندان وکیل آباد شد







 اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد با احضار این معلم وی را بازداشت و تحویل مقامات زندان وکیل آباد مشهد داد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی که از سوی دادگاه به دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است در پی مخالفت با پرداخت آن بازداشت و روانه زندان وکیل آباد شده است.
وی که پیش‌تر و در بازداشت قبلی خود ۴۵ روز حبس مازاد را تحمل کرده است در پی عدم توان مالی برای پرداخت جریمه مذکور می‌بایست ۳۷ روز دیگر که هر روز آن سی هزار تومان محاسبه می‌شود در زندان باقی بماند.

هجوم ماموران وزارت اطلاعات به دفتر یک وکیل در تبریز







 نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات روز دوشنبه مورخ ۴ آذرماه ۱۳۹۲ حدود ساعت ۱۶. ۳۰ در دو گروه جداگانه به دفتر وکالت و منزل خانم اشرف قربانی وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه واقع در شهر تبریز خیابان ولیعصر ساختمان آیدا هجوم برده قصد بازداشت وی را داشتند که به علت عدم حضور نامبرده موفق به بازداشت وی نشدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی به همکار دفتری این وکیل عنوان داشتند نامبرده تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارد و پس از اطمینان از نبود خانم اشرف قربانی اقدام به تفتیش دفتر و ضبط بعضی وسایل دفتر وی همچون پرونده‌ها، مدارک شخصی و کامپیو‌تر‌ها نمودند.
این در حالی است که همزمان تعدادی از نیروهای امنیتی به منزل شخصی این وکیل دادگستری مراجعه نموده بودند و به جهت عدم حضور شخصی در منزل و باز نشدن در اقدام به فک قفل منزل نامبرده نموده‌اند و به تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی ایشان مبادرت کرده‌اند.

مخالفت دادستان تهران با مرخصی استعلاجی همکارسابق حسن روحانی







 با وجود آنکه پزشک معتمد بیمارستان زندان اوین بیماری‌های دکتر رحمان قهرمانپور از همکاران سابق رییس جمهور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را تایید کرده و بیشتر از پنج ماه به پایان مدت حبس سه ساله وی نمانده است، دادستان تهران هم چنان با مرخصی استعلاجی این نخبه علمی مخالفت می‌کند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکترقهرمانپور مدیر گروه خلع سلاح مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص و از همکاران سابق حسن روحانی و حسین موسویان بود که به دلیل نوشتن گزارش‌های انتقادی در مورد سیاست‌های هسته‌ای در دوران احمدی‌نژاد و حمایت از نیل به یک توافق هسته‌ای کم هزینه در ۱۰خرداد۱۳۹۰ در محل کار خود در این مرکز دستگیر و مدت یک سال را در حبس انفرادی در بازداشتگاه ۲۰۹ گذرانید و در این مدت بر اثر ضرب و شتم و شکنجه به بیماری ارتروز کمر مبتلا شد و ضعف بینایی و بیماری قوز قرنیه وی هم تشدید شد.
در بهمن ماه ۱۳۹۱ نماینده وزارت اطلاعات با توجه به گزارش‌های پزشکی موجود با مرخصی استعلاجی وی موافقت کردند اما همزمان دکتر قهرمانپور در نامه‌ای به آقای روحانی شکنجه‌های روحی و روانی و جسمی وارد شده بر او و نحوه پرونده سازی را تشریح کرد، پس از آن مرخصی استعلاجی وی لغو گردید.
بعد از رییس جمهورشدن حسن روحانی پرونده دکترقهرمانپور دوباره به جریان افتاد، اما این باردادستان تهران با آزادی وی و دادن مرخصی استعلاجی مخالفت کرد. این در حالیست که مطابق قانون کسی که یک سوم حبس خود را گذرانیده می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند.
حبس سه ساله دکترقهرمانپور در اردیبهشت سال ۱۳۹۳تمام می‌شود ولی علیرغم این امر دادستان تهران با در خواست مرخصی وی مخالفت می‌کند. این در حالیست که وی برای درمان خود نیازمند استفاده از امکانات درمانی در بیرون زندان است. بنا به گزارش‌های پزشکی موجود در بیمارستان زندان اوین بیماری ارتروزکمر این زندانی سیاسی طی ماه‌های گذشته تشدید شده است

پنج زندانی سیاسی کُرد به زندان ارومیه منتقل شدند







در طی هفته‌های اخیر پنج زندانی سیاسی دیگر در پی تائید حکم و یا انتقال از سایر زندان ها به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد قربانی با محکومیت دو سال حبس تعزیری، جواد یوسف‌پور با محکومیت دو سال حبس تعزیری، فرهاد آریایی اهل ارومیه با محکومیت هفت سال حبس تعزیری از جمله این زندانیان هستند.
هم چنین دو زندانی دیگر به نامهای شیرکو حسن‌زاده و هیوا طا‌ها احمد تبعه عراق نیز به این زندان منتقل شدند.
بند ۱۲ زندان ارومیه که پیش‌تر محل حضور زندانیان سیاسی بود در طی ماههای اخیر منحل شده است و این زندانیان در بندهای یک و دو زندان مذکور تحمل حبس می‌کنند که محل نگهداری زندانیان با جرائم عادی است.

اعدام ۱۱ متهم مواد مخدر در قزل حصار / واحد دو زندان دست به اعتصاب زد







 در پی اعدام ۱۰ مرد و یک زن در زندان قزل حصار، ۱۸۰۰ زندانی در واحد ۲ این زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۱۱ زندانی مرد از زندان قزل حصار و یک زندانی زن از زندان قرچک ورامین جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان قزل‌حصار منتقل شدند.
یکی از زندانیان زندان قزل حصار به گزارشگر هرانا گفت: «تمام زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شده بودند از واحد ۲ زندان که مختص زندانیان محکوم به اعدام است بوده و در پی انتقال همبندیانشان به سلول انفرادی، کلیه زندانیان این واحد دست به اعتصاب غذا زدند.»
وی در خصوص نحوه اعتصاب غذا گفت: «ما جیره غذای دولتی را دریافت نکردیم و غذایی که از فروشگاه تهیه کرده بودیم را به نگهبانی زندان تحویل دادیم.»
وی در خصوص خواست زندانیان اعتصاب کننده تصریح کرد: «در این واحد ۳ هزار زندانی زیر حکم اعدام بسر می‌برند. ما خواهان رسیدگی مجدد به اتهاماتمان و لغو حکم اعداممان هستیم.»
گفتنی است، سحرگاه روز جاری حکم اعدام ۱۰ تن از متهمین مرد و یک زن در این زندان به اجرا در آمد و یک نفر از زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شده بود به داخل بند خود بازگشت.
گزارشاتی نیز از پیوستن واحد‌های ۱ و ۴ به اعتصاب غذا بدست ما رسیده که تا لحظه تنظیم این خبر موفق به تایید آن نشده‌ایم.

اعلامیه سازمان زنان هشت مارس به مناسبت روز جهانی خشونت علیه زنان








خشونت علیه زنان و گسترش بی‌سابقه‌ی آن در جهان مردسالار سرمایه‌داری به پدیده‌ای هولناک بدل شده است. از تجارت دختران خردسال و زنان جوان به کشورهای غربی و سایر کشورها برای تن‌فروشی اجباری و پورنوگرافی تا تجاوز و ضرب و شتم، توهین و تحقیر زنان در خانه‌شان توسط مردان خانواده، زنجیر بهم پیوسته‌ای است از ستم دولتی، اجتماعی و خانگی بر زنان. این سیستم مردسالار سرمایه‌داری است که جنگ علیه زنان را به طرز وحشیانه‌ای اعمال می‌کند. این سیستم بدون خشونت گسترده علیه زنان، بدون دفاع و به رسمیت شناختن برتری مرد بر زن در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و خانگی قادر به ادامه حیات نیست.
هر زنی که تجربه‌ی خشونت در هر شکلش را دارد باید از خود سوال کند که چرا این اتفاق برایش افتاده است؟ ربط آن به نظام سرمایه‌داری چیست و چرا این نظام یکی از ارکان اصلی ستم و استثمارش فرودستی زنان و جنگ عریان علیه آنهاست؟ چرا بنیادگرایان و امپریالیست‌ها دو قطب زن‌ستیزی در جهان هستند که خشونت و تنفر از زنان را این چنین وسعت بخشیده‌اند؟ چرا مردان در سراسر جهان از امتیازی که این سیستم در اختیارشان گذاشته است بیشترین استفاده را کرده و خود را مالک زنان می‌دانند و بر پایه آن وحشیانه ترین خشونت ها را بر زنان اعمال می‌کنند؟ چرا خشونتی که توسط مردان علیه زنان اعمال می‌شود در طبیعت مردان نیست، بلکه بخشی از "طبیعت مردان" است که بوسیله‌ی نظام مرد - پدرسالار حاکم شکل می گیرد؟ و.......
برای پاسخ به این سوالات زنان باید کارکرد نظام مرد - پدرسالار سرمایه‌داری را به‌ شکل علمی درک کنند تا بتوانند به‌طور آگاهانه، وسیع ترین و عمیق ترین مبارزه را در جامعه علیه آن دامن زنند.
ما در جهانی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگر آماده تغییرات ریشه‌ای در موقعیت اسارت بار زنان است، یا به عبارتی تغییر موقعیت زنان رمز تغییرات ریشه‌ای در آن است. تغییرات پایه‌ای و اساسی در موقعیت زنان در گرو سرنگونی نظامی است که بر پایه‌ی فرودستی و بردگی زنان بنا شده است. زیر و رو کردن نظام سرمایه‌داری بدون دست بردن و زیر و رو کردن رابطه‌ی قدرت بین زن و مرد امکان‌پذیر نیست.
امروز ما سؤال نمی‌کنیم، ثابت می‌کنیم که امکان‌پذیر است، جهانی ساخته شود که هیچ زنی به خاطر زن بودنش مورد خشونت قرار نگیرد. جهانی ساخته شود که به ستم هزاران ساله پایان دهد و "طبیعت مردان" را عوض کند. جهانی ساخته شود که بر مالکیت مرد بر زن نقطه پایانی بخشد و مردان را آگاه کند که زنان را به عنوان نوع کامل بشر ارزیابی کنند. جهانی ساخته شود که کتاب و شعر، برنامه‌های تلویزیون و رادیو، سینما و تئاتر، موزیک و ... احترام عمیقی را به زنان تولید کنند و نقش و دخالت زنان را در پویائی جامعه جشن بگیرند. جهانی ساخته شود که هر زنی در هر گوشه‌ی آن برای رهائی کل بشریت مبارزه کند. ساختن چنین جهانی برای رهائی زنان امکان پذیر است و ما برای اثبات گفته‌ها و یافته‌هایمان صبرنمی‌کنیم! ساکت نمی‌مانیم! تسلیم نمی‌شویم! ... ما برای تغییر عمیق این جهان ستمگرانه‌ی مردسالار و برای پایان دادن به این جنگ یک‌سویه و خشونت‌بار علیه زنان، نه فقط روز ۲۵ نوامبر بلکه هر روز و هر ساعت و هر لحظه در صف مقدم نبرد می‌ایستیم! مبارزه می‌کنیم! و به مدد مبارزه‌ی جهانی‌مان برای فتح ناممکن‌ها حرکت می‌کنیم!
سازمان زنان هشت مارس (ایران-افغانستان)