۱۳۹۲ آذر ۱۱, دوشنبه

درخواست پدر حسین رونقی از رئیس جمهور







 سید احمد رونقی ملکی پدر حسین رونقی در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور خواهان رسیدگی به وضعیت درمانی فرزند خود شده است.
وی طی این نامه با اشاره به مشکلات جسمی فرزندش گفته است: "وی چند بار هم تحت عمل جراحی قرار گرفته که به همین دلایل باز وضع وی به حالت سابق برگشته و کل درمان بیهوده بوده است. جناب رئیس جمهور اینجانب از جنابعالی اجرای قانون اساسی و عدالت را خواستارم و توجه شما را به این مساله معطوف می‌دارم که جان فرزندم از طرف بازجویان در خطر است."
متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:
«به نام خداوند جان و خرد»
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی
با عرض سلام
احتراماً به استحضار می‌رساند بازجویان فرزندم سیدحسین رونقی ملکی در طول شش ماه گذشته حتی اجازۀ درمان او را نداده‌اند. این در حالی است که:
۱- خون فرزندم در زندان سیاه و غلیظ شده است.
۲- خون ریزی دستگاه گوارشی دارد.
۳- خون ریزی کلیوی و ناراحتی شدید کلیوی و سوزش ادرار و تکرر ادرار دارد.
۴- به بیماری عفونی مبتلا شده است.
که مشخص است چه وضع وخیم و اسفناکی دارد و به این دلایل پزشکان معالج تجویز کرده‌اند که به فوریت باید تحت معالجه و درمان قرار گیرد. اما با این وضع ناگوار از مرخصی قانونی هم بی‌بهره است و هر مرحله پس از معالجه باز به زندان برگردانده می‌شود و باز بیماری وی عود پیدا می‌کند. وی چند بار هم تحت عمل جراحی قرار گرفته که به همین دلایل باز وضع وی به حالت سابق برگشته و کل درمان بیهوده بوده است. جناب رئیس جمهور اینجانب از جنابعالی اجرای قانون اساسی و عدالت را خواستارم و توجه شما را به این مساله معطوف می‌دارم که جان فرزندم از طرف بازجویان در خطر است. لذا درخواست رسیدگی فوری طبق قانون را دارم.
با تقدیم احترام.
سیداحمد رونقی ملکی
۹۲/۰۹/۱۰

امام جمعه اهل سنت آزاد شهر از زندانیان عقیدتی قزل‌حصار درخواست فک اعتصاب کرد






 به دنبال بیست و هشتمین روز اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی اهل سنت قزلحصار کرج مولانا محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر (استان گلستان) طی نامه‌ای از آن‌ها خواست تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
این روحانی اهل سنت طی نامه خود بیان می‌کند: "شما عزیزان و فرزندان این مرز و بوم می‌باشید وصدای اعتصاب غذای شما به گوش جهانیان و مسئولین رسید و ما شرایط شما را درک کردیم و انشاء الله مسئله و مشکلات شما با عدل و انصاف حل خواهد گردید."
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته در زیر می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ مَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ
إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ
قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْراً
عزیزان و فرزندان گرامی اهل سنت که در زندان قزلحصار کرج محبوس هستید طبق آخرین اخبار وگزارشهای رسیده به بنده مطلع شدم شما همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برید.
شما عزیزان و فرزندان این مرز و بوم می‌باشید وصدای اعتصاب غذای شما به گوش جهانیان و مسئولین رسید و ما شرایط شما را درک کردیم و انشاء الله مسئله و مشکلات شما با عدل و انصاف حل خواهد گردید.
لذا با توجه به وضعیت بد جسمی وناگوارشما، خواهش و درخواست این پدرپیرو سالخورده و ناصح ازشما عزیزان اینست که به اعتصاب غذای خود پایان دهید. (وَاللَّهُ عَلَىٰ مَا نَقُولُ وَکِیلٌ)
وما توفیقی الا بالله
احقرمحمدحسین گرگیج
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش (استان گلستان)

اعلام خطر پزشک زندان نسبت به وضعیت زندانیان اعتصابی اهل سنت







 در پی انتقال دوتن از زندانیان اعتصاب کننده اهل سنت به بهداری، پزشک زندان نسبت به وضعیت این شش زندانی به رئیس زندان اعلام خطر کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز دوشنبه ۱۱ آذرماه مصادف با ۲۸ مین روز اعتصاب شش زندانی عقیدتی اهل سنت دو تن از ایشان که از هوش رفته بودند به بهداری واحد مربوطه منتقل شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «صبح هنگامی که زندان‌بان برای اخذ آمار مراجعه کرده بود متوجه شدند که جمشید دهقانی و حامد احمدی از هوش رفته‌اند. برای همین این دو زندانی را با برانکارد به بهداری واحد منتقل کردیم و دکتر رجبی پس از آزمایش علائم حیاتی این دو زندانی چهار زندانی اعتصاب کننده دیگر را نیز به بهداری فراخوانده و مورد آزمایش قرار داد. دکتر رجبی پس از انجام آزمایش از هر شش زندانی اهل سنت به ریاست زندان قزلحصار (آقای سید علی حسینی) اعلام وضعیت خطرناک می‌کند. در نامه دکتر رجبی بخصوص نسبت به وضعیت جسمی جمشید دهقانی و حامد احمدی در ۲۸ مین روز اعتصاب ابراز نگرانی شدید شده است.»
وی در ادامه گفت: «خانواده‌ها این شش زندانی اهل سنت روز دوشنبه به نزد قاضی ناظر بر زندان‌های استان تهران آقای نصیری‌پور رفته و خواهان رسیدگی به وضعیت ایشان شدند. نصیر‌پور هم همه تقصیر‌ها را متوجه وزارت اطلاعات دانست و به خانواده‌ها گفت، تمام برخورد‌ها با این زندانیان به دستور وزارت اطلاعات صورت گرفته و هیچ کاری از دست مسئولین قضایی بر نمی‌آید.»
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به مسائل صنفی و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زدند.

سه تن دیگر از زندانیان عقیدتی اهل سنت به اعدام محکوم شدند







کیوان مومنی‌فرد، فرزاد هنرجو (ابوبکر) و شاهو ابراهیمی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سه زندانی عقیدتی اهل سنت در بهار سال ۱۳۸۹ بازداشت شده بودند در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شدند.
این حکم که روز پنج‌شنبه ۷ آذر ماه به وکیل ایشان عبدالعظیم ثابتی ابلاغ شده قابل تجدید نظر خواهی است.
یک منبع مطلع در مورد این سه زندانی عقیدتی به گزارشگر هرانا گفت: «عبدالعظیم ثابتی وکیل پرونده این سه زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج به ایشان اطلاع داده که حکم اعدام ایشان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده است.»
وی در مورد سابقه این زندانیان و علت صدور چنین حکمی بیان داشت: «کیوان مومنی فرد متولد ۱۳۶۲ در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۸۹ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و به مدت ۱۸ماه در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات سنندج و زنجان به سر برده و در این مدت از شکنجه‌های روحی و جسمی در امان نبوده است. حکم اعدام وی بعد از ۳ سال و نیم بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب صادر شده است.»
وی همچنین ادامه داد: «فرزاد هنرجو معروف به ابوبکر یکی از داعیان اهل سنت و از طلاب منطقه کردستان است. او در سال ۱۳۶۹ درشهرستان مریوان، منطقه هورامان روستای دل به دنیا آمد و سپس به شهر مریوان نقل مکان کرد. وی که در حوزه‌های علمی اهل سنت علوم دینی تحصیل می‌کرد در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ در شهر مریوان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده و به اطلاعات سنندج منتقل شد. وی ۳ ماه آنجا بود و سپس به اطلاعات زنجان انتقال یافت. او ۱۷ ماه در اطلاعات زنجان به سر برد و سپس به زندان اوین و بعد از آن هم به زندان رجایی شهرکرج انتقال یافت و حدود ۲ سال را در زندان رجایی شهر بصورت بلاتکلیف به‌سر برد بدون اینکه اتهامی به وی تفهیم شود. در ‌‌نهایت هم که شعبه دادگاه مذکور حکم اعدام برایش صادر نمود.»
وی در ادامه گفت: «سید شاهو ابراهیمی متولد ١٣۶۴ شهرستان سنندج، روستای صلوات آباد، دانشجوی ترم ٨ علوم کامپیو‌تر بوده است. وی به علت فعالیت تبلیغی در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۸۹ زمانی که تنها ۲۴ ساعت از ازدواجش می‌گذشت دستگیر شد. مامورین شاهو ابراهیمی را بعد از دستگیری به اطلاعات سنندج منتقل و مدت ۴ ماه را در سلول‌های آنجا گذراند و بعد از این مدت او را به اطلاعات زنجان منتقل کردند و مدت ۱۷ ماه هم در سلول‌های انفرادی اطلاعات زنجان بود و بعد از این مدت در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۰ او را به زندان رجایی شهر کرج انتقال دادند. وی در ‌‌نهایت بعد از گذشت حدود ۴ سال بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده. شاهو ابراهیمی بعد از گذشت دو سال که از انتقال او به زندان رجایی شهر کرج می‌گذرد هنوز اجازه ملاقات با همسرش را به‌دست نیاورده.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «اتهام این افراد که موجب صدور حکم شد اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با گروههای سلفی عنوان شده که ایشان در تمام طول دادرسی اتهامات انتصابی را تکذیب کرده‌اند.»

بی‌توجهی مسئولان زندان و بازماندن زندانیان امنیتی از درمان







در پی بی‌توجهی و ممانعت مسئولان زندان اوین، یعقوب ملکی، حمیدرضا مرادی و حمید نوید سه تن از زندانیان بند ۳۵۰ از درمان باز ماندند.
به گزارش جرس، یعقوب ملکی از اعضای ستاد ارومیه میرحسین موسوی، خلبان و رزمنده دوران جنگ به دلیل اصرار مسئولان زندان و دادستانی تهران بر انتقال وی با دستبند و یونیفورم زندان از ادامه روند درمان چشمش باز ماند.
ملکی که در بند ٣۵٠ به کاپیتان شهرت دارد، یکی از افسران نیروی هوایی بوده و سابقه ٩۴ ماه حضور در یکی از مناطق عملیات جنگی در دوران جنگ را داشته و چشمش در آستانه نابینایی قرار دارد.
با این حال وی به دلیل خودداری از پوشیدن لباس زندان و زدن دستبند در هنگام انتقال، از اعزام به بیمارستان برای عمل جراحی بازماند.
وی دچار بیماری‌ای است که تا کنون دوبار چشم خود را جراحی کرده است. اما رضایتبخش نبوده و به گفته پزشکان باید ۵ تا ۶ عملی جراحی با برنامه زمانبندی مشخص برای بازیافتن بینایی‌اش انجام دهد.
این خلبان و رزمنده دوران جنگ پس از انتخابات سال ۸۸، به اتهام «همکاری با دول متخاصم» ١٠سال حبس محکوم شد.
صبح روز ٢٣ آذرماه سال ۸۸ یعقوب ملکی از معترضان به نتیجه اعلام شدهٔ انتخابات، از بند ٣۵٠ زندان اوین به دادگاه انقلاب احضار و قاضی پیرعباسی رییس شعبه ٢۶ دادگاه به وی حکم ١٠سال حبس تعزیری را ابلاغ کرد.
ملکی استاد خلبان هواپیماهای جنگی اف و سوخو و دانش آموخته خلبانی از مراکز دانشگاهی امریکا است که با شروع جنگ عراق علیه ایران به کشور بازگشت و در تمامی مدت ٨ سال دوران دفاع مقدس در نیروی هوایی ارتش مشغول خدمت بود.
این زندانی سیاسی که اتهامش همکاری با یک کشور متخاصم ذکر شده پس از اتمام دوران خدمتش در ارتش یک موسسه آموزش زبان‌های خارجی در شهرستان ارومیه تاسیس کرد و به همراه فرزندانش به تدریس در آن پرداختند.
عدم تامین دارو برای حمید نوید
حمید نوید زندانی امنیتی دیگری در بند ۳۵۰ زندان اوین است که مسئولان زندان از تامین دارو‌هایش سر باز زده‌اند.
مسئول اجرای احکام به او گفته است که دارو‌هایش را تامین نمی‌کنند. این در حالی است که گفته می‌شود وی باید برای شیمی درمانی بستری شود.
درمان حمیدرضا مرادی متوقف شده است
در همین حال، حمیدرضا مرادی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که در نوبت عمل جراحی عروق قرار گرفته بود، بیش از دو هفته است که درمان وی متوقف شده است.
به گزارش مجذوبان نور؛ حمیدرضا مرادی سروستانی از دراویش زندانی در زندان اوین، که پیش از این قرار بود به علت گرفتگی عروق منتهی به پا تحت عمل جراحی قرار گیرد، به علت نامناسب دانستن وضعیت قلبی، پزشک مشاور قلب، عمل وی را به پس از آنژیوگرافی رگ قلب موکول کرد، اما بیش از دو هفته است که از انجام انژیوگرافی وی ممانعت شده است.
گفتنی است این درویش که اکنون در بیمارستان شهدای تجریش بستری می‌باشد، به دلیل نداشتن امکانات آنژیوگرافی باید به مراکز دیگری منتقل شود، اما با گذشت بیش از دو هفته هنوز نسبت به تقاضای انتقال این بیمار و زندانی عقیدتی به بیمارستان دیگر ترتیب اثری داده نشده است.
پزشک مشاور قلب با توجه به اسکن جدید قلب وضعیت قلب وی را برای عمل مناسب ندانست و انجام انژیوگرافی را قبل از عمل عروق منتهی به پا، ضروری دانست. به همین دلیل تعویض بیمارستان محل درمان برای وی برای انجام آنژیوگرافی ضروری است، اما با وجود ارائه گزارشات کامل درمانی و نامه پزشک مبنی بر لزوم انتقال وی به مرکز درمانی دیگر، مسئولین قضایی و زندان هنوز هیچ گونه واکنشی نشان نداده‌اند. این درحالی است که وضعیت گرفتگی عروق پای این بیمار جدی بوده و ممانعت یک ساله از اعزام این درویش زندانی به بیمارستان سبب شدت گرفتن ریسک عمل شده است.
وضعیت جسمی حمیدرضا مرادی که به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است به علت تعلل یک ساله در اعزام به بیمارستان، به وخامت گراییده به طوری که به پزشکان پیش از عمل، قطع عضو و حتی فوت بیمار را از عوارض احتمالی عمل جراحی به خانواده این درویش اعلام کرده‌اند.
مصطفی دانشجو نیز از دیگر وکلای زندانی دراویش نیز که به بیماری ریوی حاد و قلبی مبتلاست در مرحله آزمایش‌های پیش از درمان قرا دارد. این زندانی سیاسی که به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم است هم اکنون به همراه حمید رضا مرادی در بیمارستان شهدای تجریش بستری است.

اجرای احکام اعدام پنج زندانی در رشت و بندر عباس







 پنج زندانی بامداد دیروز یکشنبه در زندانهای رشت و بندر عباس به دار آویخته شدند.
به گزارش رسانه‌های رسمی‌ در ایران از جمله تارنمای دادگستری استان گیلان ،هویت اختصاری فردی که روز یک‌شنبه (۱۰ آذر) به جرم قتل در زندان مرکزی رشت اعدام شد را «ر. ن» اعلام کرده است.
این سایت همچنین از اعدام دو نفر با هویت اختصاری «ک. ص» و «ح. د» به اتهام نگهداری یک کیلو و چهل و پنج گرم کراک و مشارکت در حمل ۳۲ کیلوگرم تریاک خبر داده است.
سایت دادگستری هرمزگان نیز گزارش کرده که حکم اعدام دو نفر به هویت اختصاری «پ. گ» و «م. ب» به جرم قتل در زندان مرکزی شهر بندر عباس به اجرا گذاشته شده است.

بیش از ۲۰ نفر از فعالان شبکه‌های اجتماعی توسط سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند







 منابع خبری نزدیک به مخالفان حکومت ایران می‌گویند سپاه پاسداران بیش از ۲۰ نفر از فعالان مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از مدت‌ها پیش بازداشت کرده است.
به گزارش کلمه، سازمان اطلاعات سپاه این افراد را در تهران و شهرستان‌ها بازداشت کرده و بخش عمده‌ای از آن‌ها را به بازداشتگاه «۲ الف سپاه» در زندان اوین منتقل کرده و مورد بازجویی قرار داده است.
شماری از این بازداشت‌شدگان به بند ۳۵۰ اوین منتقل شده‌اند و شماری نیز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.
بر پایه این گزارش بازداشت‌شدگان عمدتا دانشجو و جوان هستند و در برخی پرونده‌ها متهمان کمتر از ٢٠سال سن دارند.
کلمه می‌گوید: «این بازداشت‌شدگان از دو هفته تا بیش از سه ماه را در سلول‌های انفرادی و تحت بازجویی بوده‌اند.»

احضار، تهدید و محرومیت از تحصیل سه دانشجوی اهل سنت







 عادل غلامی، نعمت آزادخواه و مرتضی امینی از دانشجویان اهل سنت که مدتی را در زندان رجایی شهر کرج گذرانده بودند از ادامه تحصیل محروم شده و با احضار و تهدید نهادهای امنیتی روبرو هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این سه دانشجوی اهل سنت که بدلیل مسائل اعتقادی مدتی را در زندان رجایی شهر کرج سپری کرده بودند بتازگی پس از حکم برائت از سوی دادگاه آزاد شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "عادل غلامی، نعمت آزادخواه و مرتضی امینی پس از آزادی از زندان رجایی شهر از ادامه تحصیل محروم شدند. ایشان بصورت مرتب به اداره اطلاعات مهاباد احضار شده و تهدید شدند که در صورت ادامه فعالیت‌های مذهبی از شهر خود تبعید خواهند شد."
وی در توضیح رشته تحصیلی این دانشجویان اهل سنت گفت: "عادل غلامی فرزند علیمراد در مقطع دکترای مکانیک ادامه تحصیل میداد، نعمت آزادخواه فرزند خالد در رشته تربیت معلم و مرتضی امینی فرزند کاظم در رشته بهداشت دوره پرستاری خود را میگذراند که وی مجبور شده اخیرا برای ادامه تحصیل به دانشگاه هولیر کردستان نقل مکان کند."
وی در پایان خاطرنشان کرد: "آمار دانشجویان محروم از تحصیل اهل سنت بیشتر از تعداد اعلام شده است. ولی بسیاری از ایشان تمایلی به رسانه‌ای شدن نام خود ندارند. وزارت اطلاعات همچنین پدر مادر برخی از این دانشجویان را به اداره اطلاعات احضار کرده و سعی نموده از این طریق بر ایشان فشار وارد نماید."