۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

پایان اعتصاب غذای بیش از ۱۸۰۰ زندانی در زندان قزلحصار







 زندانیان محکوم به اعدام با اتهامات جرایم مربوط به مواد مخدر، در پی گفتگو با مسئولین و وعده‌های ایشان به اعتصاب خود پایان دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری در پی مراجعه مسئولین زندان و قوه قضاییه به واحد ۲ زندان قزلحصار و دادن وعده‌هایی مبنی بر رسیدگی مجدد به پرونده محکومان به اعدام، زندانیان حاضر شدند به اعتصاب خود پایان دهند.
واحد ۲ زندان قزلحصار که محکومین به اعدام با اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر در آن به سر می‌برند، بیش از ۳۰۰۰ زندانی اعدامی را در خود جای داده است.
واحد ۲، از ۹ سالن تشکیل شده که هر سالن حدود ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و بیشتر این زندانیان از تاریخ دوشنبه ۴ آذر ماه و در پی انتقال ۱۱ زندانی محکوم به مرگ به سلول انفرادی جهت اجرای حکم، دست به اعتصاب غذا زدند.
گفتنی است، زندانیان حق اعتصاب مجدد را برای خود محفوظ داشته‌اند.

سیزدهمین روز اعتصاب محمدحسن یوسف‌پور سیفی







محمد حسن یوسف‌پور سیفی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین در سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی در اعتراض به مخالفت دادستانی با درمان وی از یکم آذر ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
وی که به گفته پزشکان بر اثر ضربه وارده به سر از ناحیه شبکیه هر دو چشم آسیب دیده و از ناحیه مهره سوم و چهارم ستون فقرات نیز احساس درد می‌کند، اوایل مهرماه سال جاری سرانجام پس از ماه‌ها تلاش از سوی مسئولان زندان برای ویزیت ابتدایی به بیمارستان فارابی منتقل شد و به گفته پزشکان در صورت عدم جراحی و درمان مشکلات جدی برای وی به همراه خواهد داشت.
وی در تاریخ ۳۰ مرداد سال ۱۳۹۱ توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بدون داشتن حق وکیل به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، توهین به مقدسات از طریق نشر نظرات در وبلاگ شخصی‌اش و نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام به ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد و چون در اعتراض به روند پرونده سازی برای فعالان مدنی و روند دادرسی پرونده‌اش به حکم صادره اعتراض نکرد از ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ برای اجرای حکمش به زندان اوین فراخوانده شد.

کارگران محروم این کارخانه ۲۸ ماه حقوق نگرفته‌اند







 بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان کارخانه کاشی تبریز کف به آنچه پرداخت نشدن حقوق و قطع بیمه خود نامیدند اعتراض کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده این کارکنان گفت: ۲۸ ماه است حقوق ۲۵۰ نفر از کارگران و کارکنان این کارخانه پرداخت نشده است و از تیر ماه امسال نیز بیمه این کارگران قطع شده است.
وی گفت: هوشنگ فاخر مدیر عامل این کارخانه نبود نقدینگی را علت مشکلات پیش آمده اعلام می‌کند.
یکی دیگر از کارگران کارخانه کاشی تبریز کف هم گفت: تا یکسال پیش برای هر کارگر یک میلیون تا دو میلیون ریال ماهانه پرداخت می‌شد، اما این مقدار دستمزد نیز از یک سال پیش قطع شده است.
یکی دیگر از کارگران این کارخانه گفت: ۹۶ نفر از کارکنان تبریز کف شامل قانون سخت و زیان آور شدند، اما کارخانه مانع استفاده از این امتیاز بازنشستگی برای کارکنان شده است.
وی به شرط افشا نشدن نام خود افزود: چهار نفر از بازنشستگان کارخانه نیز به علت پرداخت نشدن کامل بیمه در ماه‌های آخر کاریشان به کارخانه بازگردانده و دوباره مشغول کار شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این در صورتی است که تا کمتر از پنج ماه گذشته تولیدات کارخانه کاشی تبریز کف پیش فروش شده و وضع مناسبی داشت، اما حقوق و دستمزد کارگران پرداخت نمی‌شد.
یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز گفت: سه نفر از کارکنان کارخانه به دلیل مصاحبه با رسانه‌ها از کارخانه اخراج شده‌اند.
نماینده کارگران معترض مشکلات این کارخانه را به مسوولان استانداری توضیح داد و در حال رایزنی در خصوص این مشکل بود.
کارخانه کاشی تبریز کف از سال ۷۳ در مجاورت شهرستان مرند تاسیس شده وˈهوشنگ فاخرˈ مدیر عامل این کارخانه نایب رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز است.

تخريب يک ميليون هکتار از جنگل‌هاي زاگرس







 مدیر پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی با اعلام اینکه در چهار سال گذشته یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس تخریب شده است، اظهار داشت: کل مساحت جنگل‌های زاگرس ده میلیون هکتار است که در ظرف مدت کوتاهی ۱۰. ۱ از رویشگاه زاگرس از دست رفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، فرهنگ قصریانی مدیر کل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در سمینار ملی «رویکرد همسو سازی در حفظ تنوع زیستی و سازو کارهای استقرار آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه» که پیش از ظهر امروز با حضور مدیران ارشد سازمان‌های دولتی، ‌ معاونین سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران پروژه بین المللی، ‌نمایندگان سازمان‌های بین المللی و کار‌شناسان طرح زاگرس برگزار شد.
با اشاره به اینکه بحث زاگرس در کشور موضوع ملی است، گفت: به عقیده بسیاری از اندیشمندان و محققین، زاگرس منطقه‌ای است که به دلیل توپوگرافی و تنوع اقلیمی و گونه زایی در منطقه، تنوع گونه‌ای ویژه‌ای دارد.

مدیر کل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، استفاده از جنگل‌های بلوط در تهیه غذا و فرآورده‌های فرعی در زیر اشکوب جنگل‌های زاگرس اشاره کرد و افزود: در این منطقه کمپلکس پیچیده‌ای که با شیوه‌های زندگی روستایی و عشایری پیوند خورده است؛ مشاهده می‌شود که این موضوع اهمیت فوق العاده دارد.

۲۳ زندانی به صورت نمادین در اعتراض به موج اعدام ها، اعتصاب کردند







دست کم ۲۳ زندانی سیاسی و عقیدتی در زندانهای رجایی شهر و قزل حصار کرج و ارومیه در اقدامی سمبلیک در اعتراض به موج اعدام‌ها که همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در ایران آغاز شده است؛ دست به اعتصاب غذا زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این اعتصاب که در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی کُرد و بلوچ نیز صورت گرفته است امروز چهارشنبه در سه زندان فوق آغاز شده است، بر اساس گزارشات رسیده از زندان ارومیه روز گذشته ماموران اداره اطلاعات ارومیه پنج زندانی به نامهای ۱- احمدی تمویی ۲- یوسف کاکه ممی ۳- علی احمد سلیمان ۴- مصطفی علی احمد ۵- جهانگیر بادوزاده که قصد شرکت در این اعتصاب را داشتند از بندهای خود خارج کرده و به محل نامعلومی منتقل کردند.
این زندانیان پیش از انتقال به محل نامعلوم در اعتراض به اعمال فشار و محدودیت های وزارت اطلاعات اعلام اعتصاب غذای نامحدود کردند.
متن بیانیه مشترک زندانیانی که به صورت سمبلیک در این اعتصاب جمعی حاضر هستند به شرح زیر است:
نه به اعدام در ایران

طی هفته‎های اخیر اجرای احکام اعدام توسط افراطیون حاکم بر ایران و قوه قضایه وابسته به آن افزایش یافته است. اعدامهای اخیر به خصوص اعدام زندانیان سیاسی-عقیدتی در استانهای کُردستان و سیستان و بلوچستان موجب نگرانی عمیق افکار عمومی، محافل سیاسی و حقوق بشری شده است و نکته تأثربرانگیزتر آنکه این احکام طی دادرسی‌های ناعادلانه و ناشفاف صادر و اجرایی شده است. تمامیت‌خواهان مقاصد خاص خود را از اعدام زندانیان عقیدتی و سیاسی دنبال می‌کنند که مهمترین آن پیاده‌سازی سیاست « النصر بالرعب و مشت آهنین» است.

متاسفانه قوه قضایه بخاطر سکوت دولت تدبیروامید و قدرت‌های غربی و نیز نادیده گرفتن پیام صلح و آشتی مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد، همچنان بر نقض سیستماتیک حقوق بشر اصرار می‌ورزد که این امر می‌تواند به رشد ناامنی و خشونت منجر شود. ما تعدادی از زندانیان سیاسی گوهردشت کرج (رجایی شهر) ضمن محکوم کردن اعدامهای اخیر, روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه همزمان با چهلمین روز اعدام حبیب الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی مامدی با حمایت از همه‌ی اقدامات و کارزارهای داخلی و بین‌المللی برای لغو حکم اعدام در ایران، در میان دیوارهای بلند زندانهای مختلف کشور با اعتصاب یک روزه‌ی نمادین خویش فریاد برمی‌آوریم که خواستار لغو صدور و اجرای هر نوع حکم اعدامی هستیم، باشد که این ندای ما سایه نفرت، کینه و مرگ را از این سرزمین برچیند و نویددهنده زندگی، آشتی و آزادی باشد.

در خاتمه،  یاد همه‌ زندانیان سیاسی اعدام شده در ایران را گرامی می‌داریم و از کلیه نهادها و سازمانهای حقوق بشری و گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل متحد، آقای دکتر احمد شهید انتظار داریم برای جلوگیری و لغو مجازات اعدام بر کوشش و اقدامات بشردوستانه خویش بیافزایند.

اسامی زندانیان شرکت کننده در اعتصاب غذای یک روزه:

زندان رجایی شهر کرج

۱٫ جعفر اقدامی ( شاهین ) ۲٫ ناصح یوسفی ۳٫ کریم معروف عزیز ۴٫محمد نظری ۵٫ شهرام الیاسی ۶٫ لقمان مرادی ۷٫ زانیار مرادی ۸٫سمکو خلقتی ۹٫ آیت مهرعلی بیگلو ۱۰٫ لطیف حسنی ۱۱٫ افشین بایمانی ۱۲٫ شاهرخ زمانی

زندان قزلحصار کرج

۱٫ حامدی احمدی ۲٫ جمشید دهقانی ۳٫ جهانگیر دهقانی ۴٫ کمال مولایی ۵٫ صدیق محمدی ۶٫ سید هادی حسینی

زندان ارومیه

۱- احمدی تمویی ۲- یوسف کاکه ممی ۳- علی احمد سلیمان ۴- مصطفی علی احمد ۵- جهانگیر بادوزاده

۲۰۰ کارگر پیمانی پالایشگاه آبادان بیکار شدند‎







 یک فعال کارگری در خوزستان از اخراج ۲۰۰ نفر از کارگران یکی از پیمانکاران پالایشگاه آبادان به نام شرکت «ساختمان نصب» خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کار ایران، «مصطفی نظری» نماینده محوری کانون شوراهای اسلامی کار در شهرستانهای آبادان و خرمشهر در تشریح جزئیات این خبر گفت: شرکت پیمانکاری «ساختمان نصب» از پیمانکاران وابسته به پالایشگاه آبادان که در زمینه ساخت و نصب تاسیسات نفتی فعالیت دارد به تازگی پس از اتمام بخشی از پروژه‌های‌اش، قرارداد ۲۰۰ کارگر را خاتمه داد.
این فعال کارگری با اشاره به اشتغال ۵۰۰ کارگر در این شرکت پیمانکاری، گفت: علاوه بر اخراج ۲۰۰ کارگر، گفته می‌شود قرارداد ۵۰ کارگر دیگر نیز بصورت معلق در آمده و احتمال اخراج این کارگران نیز در روزهای آینده وجود دارد.
او با بیان اینکه سه ماه از حقوق ماههای شهریور، مهر و آبان ماه این کارگران به تاخیر افتاده است افزود: پروژهای در دست اقدام این شرکت پیمانکاری «ساختمان نصب» در فاز سه پالایشگاه آبادان در حال اتمام است و شرکت پیمانکاری دیگری بنام «جندی شاپور» برای ادامه فعالیت‌های تاسیساتی با پالایشگاه آبادان همکاری دارد.

تجمع کارگران «نی بر» شوشتر برای دومین روز متوالی‎







کارگران نی بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر امروز نیز در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفیشان برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان اداری مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ، یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: امروز دومین روز در هفته جاری است که حدود ۲ هزار کارگر فصلی نی بر (که به کار بریدن نی‌شکر اشتغال دارند) در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفیشان، دست از کار کشیده و اقدام به برپایی تجمعی اعتراضی کردند.
این کارگر با بیان اینکه «ما برای احقاق حقوقمان تجمعات متعددی را در استان و پایتخت در مقابل نهادهای مختلف دولتی انجام داده‌ایم»، افزود: متاسفانه در هر بار تجمع، کارگران نی بر با وعدهایی از مسئولان به اعتراضات صنفی خود پایان داده‌اند اما تا کنون هیچ یک از قول های داده شده و حتی مصوباتی که در خصوص مطالبات کارگران نی بر ابلاغ شده است، اجرایی نشده است.
این کارگر که خواست نامش فاش نشود در مورد وعدهای محقق نشده کارفرما و سایر مسئولان توضیح داد: پس از اعتراضات سال گذشته کارگران نی‌بر که دامنه آن به پایتخت نیز رسید، نمایندگان کارگران و کارفرما جلسه مشترکی با سازمان تامین اجتماعی برگزار کردند که طی این جلسه مقرر شد بابت فصول بیکاری کارگران در سنوات گذشته (بسته به سابقه کار هر کارگر) کارفرما مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی واریز کند و به این ترتیب در سوابق بیمه‌ای کارگران فصلی که بخشی از سال را بیکارند، فاصله‌ای ایجاد نشود.
او افزود: پرداخت رقم ۷۰ میلیارد تومان توافقی بود که طی چندین جلسه بین مسئولان تامین اجتماعی و نمایندگان مجتمع کشت و صنعت شوش‌تر انجام شده بود و این شرکت نیز در جلسه مذکور برای پرداخت این مبلغ اعلام آمادگی کرده بود اما در حال حاضر تامین اجتماعی از دریافت مبلغ ۷۰ میلیارد تومان خودداری می‌کند و حدود ۹۰ میلیارد تومان طلب کرده است.
این کارگر نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر گفت: «بسیاری از ما به سن بازنشستگی رسیده‌ایم اما به دلیل وجود فاصله در پرداخت حق بیمه فصول بیکاری، امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای تامین اجتماعی را نداریم.»
به گفته این نماینده صنفی کارگران، آنان علاوه بر اتصال سوابق بیمه‌ای، خواستار قرار گرفتن تحت حمایت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق هستند.

اعتراض وکیل روح الامینی به روند رسیدگی به پرونده مرتضوی







 وکیل خانواده مرحوم محسن روح الامینی از آنچه بایکوت شدن این پرونده در دادسرای کارکنان دولت و رسیدگی‌های خارج از وقت اداری و شبانه خواند گلایه کرد.
به گزارش ایرنا ،«میر مجید طاهری» روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از مرتضوی به اتهام معاونت در قتل اظهار داشت: حدود دو هفته گذشته برای پیگیری پرونده به دادسرا مراجعه و مواردی را که لازم بود اعلام کردیم.
وکیل اولیای دم مرحوم روح الامینی (از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) با طرح این پرسش که چرا دادستانی به اتهام معاونت مرتضوی در قتل فرزند موکلش رسیدگی نمی‌کند اضافه کرد: در مراجعه اخیری که داشتم، بازپرس اعلام کرده درباره این پرونده تصمیم می‌گیرد ولی تا کنون هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.
طاهری یادآور شد: برغم اینکه در جلسه بازپرسی ۱۵ آبان ماه، بازپرس درباره این پرونده از مرتضوی تحقیق و سئوال کرده اما وی هنوز درباره معاونت در قتل روح الامینی تفهیم اتهام نشده است.
وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی گفت: از نظر ما پرونده تکمیل است و اینکه چرا دادسرا برغم تکمیل بودن پرونده آن را به دادگاه ارسال نمی‌کند جای تعجب دارد و باید درباره عدم ارسال پرونده به دادگاه پاسخگو باشد.
طاهری گفت: پرونده شکایت از مرتضوی به اتهام معاونت در قتل روح الامینی، جلب به محاکمه دارد اما متاسفانه روند رسیدگی به آن در مرحله دادسرا قفل شده است.
به گفته وی پرونده شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از مرتضوی باید سال گذشته و توامان با پرونده مرحوم کامرانی به دادگاه ارسال می‌شد اما به دلایل نامعلوم این بخش جدا شد و دادگاه هنوز به پرونده شکایت روح الامینی از مرتضوی رسیدگی ماهیتی نکرده است.
وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی اضافه کرد: متاسفانه رسیدگی به پرونده آقای مرتضوی در مرحله دادسرا روال عادی نداشت به طوری که مشکلات زیادی برای حضور وی در دادسرا داشتیم و برخلاف اینکه دادسرا معمولا خارج از ساعت اداری از متهم تحقیق نمی‌کند اما در مورد آقای مرتضوی تحقیقات خارج از ساعات اداری صورت می‌گیرد.
طاهری با بیان اینکه پرونده شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از مرتضوی در دادسرا متوقف است و هنوز رسیدگی نشده گفت: منتظرم تصمیم دادسرا در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح الامینی هستیم.
وی یادآور شد: البته بخشی از شکایت ما علیه مرتضوی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که به حکم دادگاه اعتراض کردیم و هم اکنون پرونده برای رسیدگی در شعبه تجدید نظر در دیوان عالی کشور به سر می‌برد و هنوز منتهی به نتیجه نشده است.
طاهری درباره اظهارات اخیر سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی درباره حادثه بازداشتگاه کهریزک گفت: صحبت‌هایی که جدیدا آقای احمدی مقدم مطرح کرده، صحبت‌هایی است که موکلان من در جریان آن بودند و بار‌ها در دادگاه مطرح کردند ولی هیچ وقت رسانه‌ای نشده بود.
وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامیتی اظهار داشت: توجیه دادسرا از ارسال نکردن پرونده به دادگاه را نمی‌دانیم و تا کنون دادسرا هر مدرکی از ما خواسته ارایه کرده‌ایم.
به گفته طاهری دادسرا وظیفه دارد به این شکایت رسیدگی کرده و نسبت به آن تصمیم گیری کند.
وی تاکید کرد: علت ارسال نشدن پرونده به دادگاه را نمی‌دانیم اما امیدواریم توجیه دستگاه قضایی از ارسال نکردن این پرونده به دادگاه، قانونی باشد.
دادگاه رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک ابتدای خرداد ماه امسال پس از ۱۱ جلسه رسیدگی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی پایان یافت و اواخر خرداد ماه نیز احکام مته‌مان صادر شد.
پس از صدور حکم از سوی دادگاه، هر سه متهم و دو نفر از شکات به رای دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه نهم دیوان عالی کشور ارسال شد.

مصادره زمین گورستان بهاییان سنندج









 دادگاهی در سنندج مرکز استان کردستان تحت عنوان تصرف عدوانی رای به مصادره زمین متعلق جامعه بهائیان که از آن به عنوان گورستان استفاده شده بود؛ داده است. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طبق حکم دادگاهی در شهر سنندج زمین قبرستان بهاییان شهر مزبور را که از سال ۱۳۷۲ شمسی از طرف مسئولین شهر و شهردار وقت دراختیار شهروندان بهایی قرار گرفته بود، تحت عنوان تصرف عدوانی از مالکیت بهاییان خارج کرد. 

قابل ذکر است این سومین گورستان بهاییان سنندج از بعد از انقلاب می‌باشد که مورد تعدی و تصرف قرار گرفته است. 

یکی از شهروندان بهایی ساکن سنندج در رابطه با این واقعه به هرانا چنین اظهار کرد: «در سال ۱۳۷۲ شمسی با فوت جوانی به نام روح الله حسن خانی، والدین این جوان درخواست دفن جسد در سنندج را نمودند و جسد را چند روز در سرد خانه نگه داشتند. با مراجعه مستمر نمایندگان جامعه بهایی سنندج به ارگانهای ذیربط و حسن نیت شهردار وقت، زمین بایری در ۹ کیلومتری شهر سنندج و در حوالی روستایی به نام حسن آباد، به صورت رایگان به جامعه بهایی اهدا شد و نماینده‌ای از بین بهاییان سنندج به نام دکتر عزت الله گونیایی به اداره منابع طبیعی، جهت گرفتن زمین معرفی شد. در بیست سال اخیر، بهاییان سنندج با هزینه شخصی خود در این زمین بایر یک غسالخانه برای شستشوی جسد و یک نمازخانه برای اجرای مناسک تدفین جسد احداث نمودند. همچنین جهت زیبا سازی محل، ۵۳۰ اصله درخت کاج نیز در این مکان کاشتند... همزمان با کاشت اولین نهال‌ها اداره منابع طبیعی استان کردستان آقای گونیایی را جهت گرفتن آب و برق، به اداره آب و برق معرفی نمود... قابل ذکر است که ۲۴ شهروند بهایی در این محل دفن شده‌اند.» 

این شهروند بهایی در ادامه سخنانش می‌گوید: «متاسفانه از سال ۱۳۸۹ شمسی، اداره منابع طبیعی با طرح اتهام تصرف عدوانی در دادگاه، علیه عزت الله گونیایی شکایت نمود و این در حالی بود که ایشان در آن زمان ساکن تهران بود. در‌‌‌ همان سال دادگاه به نفع اداره منابع طبیعی و برای قلع و قمع درختان رای صادر نمود و آقای گونیایی را محکوم به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان کرد که به علت عدم آگاهی بهاییان سنندج از مسائل حقوقی، این مبلغ پرداخت شد و این خود در دادرسی‌های بعدی، دلیل برقبول محکومیت از طرف جامعه بهایی سنندج گردید. در سال ۱۳۹۰ بهاییان سنندج با گرفتن وکیل تقاضای تجدید نظر در حکم صادره را نمودند که به حکم دیوان عالی عدالت اداری کشور، پرونده جهت تجدید نظر به دادگاه دیگری محول شد که متاسفانه چندی قبل حکم اولیه در دادگاه دوم هم مورد تایید قرار گرفت.»

نامه زندانیان اهل سنت رجایی شهر به روحانی







 زندانیان سیاسی زندان رجایی شهرکرج طی نامه ای به حسن روحانی خواهان رسید به وعده های قبل و بعد از انتخابات وی شده و اعلام کرده اند که نه تنها شاهد کوچک‌ترین تغییر عملی در سیاست دولت‌های پیشین نبوده اند بلکه بی‌عدالتی کماکان در برخورد با اهل سنت ادامه دارد و شدیدتر نیز شده است.
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
نامه‌ای اززندانیان عقیدتی وسیاسی اهل سنت سالن ده زندان رجایشهر به ریاست جمهوری ایران دکتر روحانی
این برای چندمین باراست که مازندانیان اهل سنت رجای شهر برای شما نامه می‌نویسیم ودر آن نامه‌ها مراتب اعتراض شدید خود را مبنی براعدام جوانان اهل سنت ایران و بالاخص کردستان وهمچنین اعتراض به ظلم و ناعدالتی قوه قضاییه و وزارت اطلاعات را بیان داشته‌ایم و علی رغم وعده‌های عدالت مدارانه شما در قبل و بعد از انتخابات نسبت به ملت اهل سنت ایران مبنی برتغییر رویکرد دولت جدید و کنار گذاشتن سیاست دولتهای پیشین درقبال اهل سنت متاسفانه شاهد کوچک‌ترین تغییر عملی در آن نبوده‌ایم بلکه بی‌عدالتی کماکان در برخورد با قشر اهل سنت ادامه دارد و بیگمان شدیدتر از قبل شده است که برای نمونه چند مورد آن رابرایتان ذکرمیکنیم:
۱_اعدام دست جمعی جوانان بلوچ دریک روز بدون طی کردن روند درست قضاوت عادلانه...
۲_دادن حکم تعلیق به زندانیان اهل سنت که محکومیت انان به پایان رسیده است ماموستاعثمان امین پورسقزی که چهارسال تعلیقی بعدازازادی گرفته است ورسول ماوت بوکانی نیز بعد ازازادی سه سال تعلیقی گرفته است
۳_تحریم دانشجویان رده بالای اهل سنت ازادامه تحصیل صرفا به خاطرفعالیت مذهبی که عادل غلامی فوق لیسانس مکانیک نمونه بارز آن است
۴_تعطیلی نمازجمعه مساجد اهل سنت که درمهاباد دو مسجد ودرکرمانشاه دومسجد نمونه ان است
۵_تعذیب وشکنجه شش زندانی محکوم به اعدام اهل سنت درزندان قزلحصار جلو دید مابقی زندانیان عادی وضرب وشتم ایشان تاحد شکستن استخوانهای چندتن ازایشان که باوجود اعتراض شخصیتهای شناخته شده سیستان وبلوچستان واستان گلستان وکردستان که به ظاهر مورد تایید شمانیز می‌باشند عملا تغییری دررسیدگی به حال ایشان تاکنون صورت نگرفته ودرخواست ایشان مبنی بربرگزاری داد گاهی عادل وعلنی بدون جواب مانده است وتمام این موارد بعداز به روی کارامدن شما روی داده است بنابراین مازندانیان عقیدتی اهل سنت رجایشهر شمارا به یاد وعده‌هایتان درقبال اهل سنت وبرداشتن تبعیض قومی ومذهبی ازایشان متذکر می‌سازیم وامیدواریم که مفید واقع گردد وگامی عملی ومثبت درمورد اهل سنت ایران بردارید
جمعیت زندانی اهل سنت رجایشهر

درخواست کاک حسن امینی از زندانیان اهل سنت برای شکستن اعتصاب غذا







در سی امین روز اعتصاب غذای شش تن از زندانیان اهل سنت کُردستان در زندان قزل حصار کرج، کاک حسن امینی، مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان طی نامه ای از این زندانیان خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
متن این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
الحمدلّله، والصّلاة و السّلام علی سّیدنا محمد رسول الّله و علی آله و اصحابه و من والاه.
به حکم رهنمودهای رحمة للعالمین که ‌می‌فرماید: «کلّکم راع و کلّکم مسئول عن رعیّته» و «من أصبح و لم یهتمّ بأمورِ المسلمین فلیس بمسلم» برخود وظیفه و تکلیف دانستم که نسبت به قلوب و عواطف مادران، پدران، همسران، برادران و خواهران دلشکسته و شدیداً رنجیده و نگرانِ تعدادی از زندانیان مسلمانِ کردِ محبوس در زندان قزل حصار که نزدیک به یک ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برند بی‌تفاوت و نظاره‌گر نباشم.
زیرا بنا به اخبار منتشره در رسانه‌های عمومی، آن افراد در معرض خطرِ نابینایی و گرفتارشدن به انواع درد و رنج‌ها، و در نتیجه از دست دادن جان قرار دارند. بر این اساس از آن جوانان بخواهم که هر چه زود‌تر به اعتصاب غذای خود پایان دهند. چون در دین اسلام حفظ جان و سلامتی از یک طرف، و توجه به رضایت و قلوب مادران و پدران از طرفی دیگر -جز در توصیهٔ آنان به شرک- واجب می‌باشد.
لذا به عنوان برادر ایمانی جدّاً از آنان می‌خواهم به محض دریافت این درخواست، اعتصاب غذا را شکسته و برای نجات خود به خداوند قادر متعال پناه ببرند. و کفی بالله وکیلاً
والسلام علی من اتّبع الحقّ و الهدی
حسن امینی
مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان

نامه اعتراضی سندیکای کارگران شرکت واحد به وزیر کار







 جمعی از فعالان مستقل کارگری در شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، در نامه‌های جداگانه‌ای به وزیر کار نسبت به نحوه برگزاری انتخابات عضو کارگری هیأت تشخیص صلاحیت داوطلبات عضویت در شورای اسلامی کار شرکت واحد اعتراض کردند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این کارگران که تعدادشان بیش از ۱۰۰ نفر برآورد می‌شود، در متن اعتراض نامه خود خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه به موجب قانون تشکیل شوراهای اسلامی کار، باید صلاحیت کارگران دواطلب حضور در شوراهای اسلامی کار هر واحد از سوی یک کمیته‌ ویژه سه نفره تایید شود، افزوده‌اند: به موجب این قانون نماینده مدیریت (کارفرما) نماینده اداره کار و نماینده مجمع عمومی کارکنان از اعضای این کمیته هستند، که حضور ۲ نفر اول انتصابی بوده و انتخاب نفر سوم باید با رای مجمع عمومی کارکنان انجام شود.
به ادعای این فعالان مستقل کارگری، به دنبال اتمام اعتبار شوراهای اسلامی کار مستقر در مناطق و سامانه‌های مختلف شرکت واحد، در هفته‌های اخیر عوامل کارفرما درصدد هستند تا بدون تشریفات قانونی و تشکیل مجمع عمومی کارکنان تکلیف عضو کارگری هیات سه نفره مذکور را مشخص کنند.
کارگران معرتض شرکت واحد در ادامه اعتراض‌نامه‌های مکتوب خود به برخورد منفعلانه ماموران و بازرسان اداره کار اشاره کرده و یادآور شده‌اند: درحالی که نمایندگان ناظر اداره کار موظف به رعایت قانون و پاسخگویی به کارگران هستند اما متاسفانه برخورد این مسئولان در رابطه با نحوه انتخاب عضو کارگری هیات تشخیص صلاحیت بسیار نامناسب است، چنانچه در صورت مراجعه کارگران به ادارت کار عدم رسیدگی به اعتراض‌های مشابه دور از انتظار نیست.
این گروه در ادامه یاداور می‌شوند، به موجب آگهی و اعلان‌هایی که از قبل در رابطه با برگزاری مجمع عمومی کارکنان شرکت واحد درج شده بود، در این مجمع قرار بود تا علاوه بر انتخاب عضو کارگری هیات سه نفره تشخیص صلاحیت، مسئله اصلاح و تغییر اساسنامه شوراهای اسلامی کار شرکت واحد هم مطرح شود.
به گفته این کارگران، هرچند انتخاب عضو کارگری هیات سه نفره تا کنون بدون روال قانونی ادامه داشته است اما تا این لحظه نه تنها در خصوص اصلاح اساسنامه شوراهای اسلامی کار اقدامی صورت نگرفته است بلکه کارگران شرکت وحد حتی از محتوا و هدف این اصلاحات اطلاعی ندارند.
به باور فعالان مستقل صنفی در مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، هرچند شوراهای اسلامی کار به واسطه ساختار و نحوه فعالیت خود نمی‌توانند به عنوان یک تشکل مستقل صنفی کارگری خواسته‌ها و مطالبات نیروی کار را پیگیری کنند اما صرف نظر از همه این انتقاد‌ها برخوردهای سلیقه‌ای و خارج از قانونی که مدیریت شرکت واحد در خصوص برگزاری انتخابات دوباره این تشکل نشان داده است، بیانگر ضعف بیشتر این نهاد صنفی خواهد بود.

دو نشریه دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز توقیف شدند







 کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، دو نشریه دانشجویی را توقیف کرد.
به گزارش دانشجو نیوز، نشریات «صدای امید» و «تاریخ پژوهی» با ابلاغ حکمی در تاریخ ۹ آذر ماه توقیف شده‌اند.
بنا بر حکمی که به مدیر مسئول نشریه صدای امید ابلاغ شده، این نشریه به توقیف به مدت یک سال محکوم شده است.
در پی صدور این حکم، مدیر مسئول این نشریه که نماینده دانشجویان در کمیته ناظر بر نشریات است، دیگر اجازه شرکت در این جلسات را نخواهد داشت.
از مدیر مسئول این نشریه خواسته شده تا از اطلاع رسانی در این زمینه خودداری کند.
با وجود تحولات گسترده در وزارت علوم، هنوز اکثر مدیران دانشگاه‌های کشور از دوران محمود احمدی‌نژاد به کار خود ادامه می‌دهند.